Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bataie lant distributie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
D2ani
imi poate spune cineva daca lantul de distributie poate sa bata tare? ma refer la faptul daca poate fi confundata cu bataia bolt-piston,avind in vedere ca bataia este localizata la cilindrul 4.mi-a sugerat cineva in topic sa verific lantul.si poate sa bata fara sa afecteze performantele motorului? mersi.
cristidb
Bataia de lant e ca o zdranganeala pe o tabla. Loveste lantul de capacul de distributie. Nu afecteaza performantele dar poate produce mici desincronizari ale aprinderii, supapelor.
Se aude de obicei la turatie mica si cu motorul rece. De obicei dispare cand se incalzeste.
Daca e prea intins lantul (larg) sare un dinte. In cazul asta pornesti masina modificand avansul (rotind delcoul mult spre dreapta). Oricum va merge prost pentru ca supapele sunt desincronizate.
Daca sare 2 dinti nu o mai pornesti.
E posibil sa se si rupa cu toate ca eu nu am auzit de lant rupt.
Bataia de bolt se accentueaza pe masura ce creste turatia. Se aude mereu.
Bataia de linie (cuzineti uzati) se aude la pornirea la rece pana ia ulei. Cand cuzinetii sunt uzati becul de ulei se stinge dupa cateva sec de la pornire.
Lanturile sachs sunt foarte bune. Daca ai gaura in bloc pune intinzator hidraulic. Daca nu (1,4 mai noi si 1,6 nu au) pune mecanic. Oricum schimba si intinzatorul.
D2ani
multumesc de informatii.atunci exclud varianta bataii de lant.bataia de la cilindrul 4 se aude la ralanti.la cresterea turatiei nu se mai aude.
cristidb
Tocmai invers. Bataia de bolt se accentueaza la cresterea turatiei. Cea de lant se aude la relanti.
gattoman
Sal.La mine se intampla in halul urmator: cand pornesc masina si e motoru rece se aude o bataie, care dupa ce se incalzeste motoru nu se mai aude.Mecanicu mi-a spus ca ar fi o bataie de psiton in camasa; camasa e prea larga si pana se incalzeste pistonu se aude bataia.Totusi as crede ca e bataie de cuzineti.Cum pot sa imi dau seama daca sunt cuzineti de biela sau de palier. blink.gif
TheSaiLor
dai jos baia si desfaci si la biela si la palier capacele. Cel mai sigur mod. Vezi ca daca e de la cuzineti se simte can turezi brusc motoru. Il ridici in ture de la 800 la 3000 brusc si la fel de brusc cobori turatia. Daca se aude bataie la inceputul cresterii turatiei sunt cuzinetii.
andu911
de palier sau de biela ? tongue.gif
Mad MAX
@cristidb : de unde pot lua si eu un lant sachs din ala? la nova se poate monta intinzator hidraulic sau nu? 10x
Cib
cred ca ambele batai sunt batai de cuzinet. Nu cumva cand schimbati uleiul se aude o perioada mai tare?. DAca da atunci un duralube il ajuta pe motor sa mai mearga o perioada. Daca vreti sa-l faceti cautati cuzineti, samd si reparati...
cristidb
QUOTE(Mad MAX @ 11 Mar 2005, 02:13)
@cristidb : de unde pot lua si eu un lant sachs din ala? la nova se poate monta intinzator hidraulic sau nu? 10x
*


Se gasesc. Eu l-am schimbat la berlina la 30 000 km si acum are 130 si nu da semne de oboseala. La nova avea din fabrica sachs.
Nu poti pune la nova intinzator hidraulic. Trebuie sa aiba o gaura in bloc pe unde vine ulei pentru a monta intinzator hidraulic. Avantajul lui e ca permite o uzura mai mare a lantului fara a avea zgomote. Poate daca dai gaura in bloc merge...
Mad MAX
hmmm .... stii cumva cat costa aprox un astfel de lant pt nova?
cristidb
QUOTE(Mad MAX @ 11 Mar 2005, 16:25)
hmmm .... stii cumva cat costa aprox un astfel de lant pt nova?
*


Nu iti pot spune nici cat costa si nici unde il poti gasi exact. Eu l-am schimbat cu cativa ani in urma si stiu ca era prea scump. Scrie pe el sachs (pe unele zale), asa il poti deosebi de cel romanesc.
Mad MAX
la nova lantul de distributie e la fel ca cel de berlina sau difera?
PS: dupa operatia de schimbare a lantului de distributie trebuie sa schimb uleiul sau nu are legatura uleiul cu distributia? unsure.gif
TheSaiLor
<<de palier sau de biela ? >>

E asa greu de citit ce am scris? Daca e greu atunci mai zic odata DE PALIER SI DE BIELA. Fiecare are cuzinetii lor, asa ca trebuie verificati toti.
cristidb
QUOTE(Mad MAX @ 11 Mar 2005, 19:52)
la nova lantul de distributie e la fel ca cel de berlina sau difera?
PS: dupa  operatia de schimbare a lantului de distributie trebuie sa schimb uleiul sau nu are legatura uleiul cu distributia?  unsure.gif
*


Toata distributia e identica. Nu trebuie sa schimbi uleiul. Trebuie sa ai grija sa cureti bine siliconul de pe capacul de distributie, de pe bloc si de pe baie in portiunea in care se imbina cu capacul de distributie, si apoi sa degresezi.
La motoarele mai noi si baia si capacul de distributie sunt etansate cu silicon si nu au garnituri. Nu trebuie slabita baia, asa cum se facea la modelul cu garnitura, pentru ca o sa piarda ulei pe langa ea.
Trebuie sa ai grija cand montezi capacul de distributie, zona sensibila fiind imbinarea cu baia de ulei. De obicei cand montezi capacul siliconul de pe buza baii de ulei e impins inauntru si nu se etanseaza bine.
Inca un lucru de verificat este pozitia capacului. Trebuie montat cu simeringul pe el, si in asa fel incat simeringul sa fie centrat. Dupa aceea se strange. Altfel va pierde ulei pe la simering.
Legat de montarea lantului, se demonteaza si monteaza scotand pinionul de la axul cu came. Distributia se aliniaza punand cele doua sageti de pe pinioane una spre alta.
ydaniel
eu am pus sachs si am dat acum 6 luni(in octombrie) 200.000 pe el!cam greu am gasit
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.