Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aproape dauna totala, cine ma poate ajuta
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
yookie
Salut, am si eu cateva intrebari, sper sa puteti sa ma ajutati si pe mine cu niste sfaturi.

Si acum sa incept cu povestea; am busit un Renault symbol 1.5 dci 85cp cu un stalp in bucuresti. Tractez masina pana in service si o las pana vine firma de casco sa faca constatarea ( casco la Asiban); am uitat sa spun, accidental pe care l-am produs a fost 1000% vina mea, alte masini nu au fost avariate, eu nu am avut absolut nimic.

Acum cateva date:

Masina: Renault symbol 1.5 dci 85 cp, cumparata in noiembrie 2007 cu 11200 euro

Masina a fost luata cu credit auto, si drept urmare casco-ul a fost facut pe o perioada de 4 ani.

Pentru anul 2 de casco, SA este de 34 000 RON.

Deviz estimativ facut de constatator: 30.381.66 RON (inclusive TVA)

Eu mam intalnit ieri cu seful serviciu de la daune si mi-a propus 23 000 RON (!!!) plus epava

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. Mie personal mi s-a parut o suma foarte mica, mai ales ca devizul era foarte aproape de dauna totala; acum intrebarea, in contract scrie ca: “in toate cazurile, cuantumul despagubirii nu poate depasi valoarea reala a autovehiculului” – cine stabileste valoarea reala a masinii si pe ce baza?
2. Mie tipul de la asigurari mi-a zis ca am doua optiuni: a.) sa accept 23 000 si epava sis a ma descurc cum vreau eu sau b.) sa imi faca reparatia. Problema mea este ca in cazul in care reparatia depaseste suma asigurata cine plateste diferenta? Nu eu?
3. exista vreo modalitate in care sa obtin o suma mai apropiata de suma asigurata?
4. A vandut cineva epavele in urma unui incident asemanator? Dak da, va rog sa imi dati si mie idei/ unde sa ma duc cat sa cer etc.

O sa atasez acum devizul sip e seara o sa pun si poze cu cum arata masina.

Cine se pricepe poate imi sugereaza si cat sa cer pe ea tongue.gif
tuner
poate ca epava ta valoreaza suficient de mult incat cu banii care ii iei si cu bani de la ei sa te descurci

am vazut ca se dezmembreaza epavele si se vand pe bucati
Wolverine
Eu nu inteleg un lucru, daca masina este asig la o suma daca e dauna totala dc nu te despagubesc la intreaga suma, pana la urma scrie mare in asigurare.


Eu zic sa te intersezi sa vezi cu cat poti vinde epava, chiar cei de la asig te-ar putea indruma.
argon
eu vad 2 motive..

-pentru ca pe epava scoate 7000 ron, si completeaza cei 23.000 .
-pentru ca o masina ca a lui nelovita in targ se vinde cu 23.000 sau mai putin. Ma gandesc ca li se pare aberant societatilor de asigurari sa-ti ofere mai mult decat valoarea de piata a masinii...adica iti iei una similara si ramai cu banii societatii de asigurari...e cu 2 taisuri problema.
Wolverine
Dar problema cand platesti asigurarea casco, e neinteresant ca masina in targ face mai putin, mi-ai asig la o valoare de..., plateste-o.
Daca pretul masini a scazut sa scada si valoare asigurarii.

Si daca epava scoate sa o vanda ei.
Tudor
yookie: Citeste si tu Ghidul casco. Am scris deja acolo cum e cu epava in caz de dauna totala si ce e de facut. Daca mai ai intrebari carora nu revin-o cu ele aici si vedem cum reusim sa-ti raspundem.

... a si sa nu uit: citeste si tu Regulamentul si incearca sa il respecti (de exemplu: prescurtarile IRC sunt interzise; utilizeaza functia Cauta; nu-mi spune ca ti-a scapat mana pe "k" in loc de "c", ca sunt la o distanta considerabila pe tastatura)
yookie
Salut, acum, sa specific intrebarile mai exact:

1. ce se intampla in cazul in care eu decid sa ii las sa repare masina ( adica nu ma multumesc cu cei 23 000 plus epava) si costul depaseste suma asigurata? cine plateste diferenta?

2. Stiu ca Tudor zicea ceva de niste legi care reglementeaza situatia asiguratorilor, si ca acestea sunt legale, chiar daca nu sunt in contractul de casco. De ce zic asta? Pentru ca in contractul meu CASCO nu este specificat ce inseamna dauna totala, nu este specificat ce primesc eu etc.

Eu cand am facut materia Asigurari si reasigurari la facultate spuneau negru pe alb: in cazul producerii riscului asigurat, asiguratul va fi despagubit cu suma asigurata....

@Tudor, am corectat postul, mi-a scapat din obisnuinta, sigur nu a fost o greseala de taste. smile.gif
Ghidul casco l-am citit, mi-a fost foarte util, dar eu am pus intrebarile acelea pentru ca nu am gasit un raspuns care (mi se pare mie) sa se potrivesca exact pe situatia in care ma aflu.

Scuze daca nu m-am explicat foarte clar, voi incerca in continuare. smile.gif

ideal pentru mine ar fi daca puteti sa imi raspundeti punctual la intrebarile din posturi, iar daca vreuna nu este clara, spuneti. Multumesc de ajutor.
Tudor
1. Tot ce depaseste SA plateste asiguratul. Raspunderea asiguratorului este limitata la suma asigurata.

2. Despagubire = toata valoarea care ramane in posesia asiguratului in urma producerii unui risc asigurat. Contravaloarea epavei intra si ea in aceasta valoare a despagubirii.

Suma propusa de ei nu este obligatorie, este doar o deschidere de negociere. Practic negociati valoarea epavei, nu despagubirea. Despagubirea este la suma asigurata.
Reparatia este ceva ce nu vrei nici tu si nu vor nici ei, este doar "pisica neagra" cu care va amenintati reciproc.
Cauta sa vinzi epava, explica-le ca piata auto a scazut mult, drept urmare a scazut si piata epavelor.
Mergi insotit la discutii (ca sa ai martor, dar ar fi bine sa fie cineva care se pricepe cat de cat). Spune-le ca tu nu vrei sa faci profit pe spatele lor, doar sa-ti recuperezi paguba. Arata-le ce oferte ai primit pentru epava si spune-le ca daca stiu ei vreun cumparator dispus sa dea mai mult tu n-ai nimic impotriva, tot ce vrei este ca din cat iti dau ei + cat iei pe epava sa obtii cei 34000 lei.
Daca ai rabdare, o sa obtii suma de 34000 lei (asigurator + epava). Ei se bazeaza pe factorul timp in negociere: daca te grabesti accepti mai putin, daca ai rabdare vei obtine mai mult.
Daca nu ajungeti la o intelegere acceptabila pentru tine, cere-le sa iti dea in scris ultima lor oferta si apoi revin-o aici sa iti spun cum sa faci.
Daca ajungeti la o intelegere, puneti pe hartie in 2 exemplare (cate unul pentru fiecare) si semnati. Apoi vinzi epava, iti vin si banii de la ei si iti cauti masina noua.

Unde poti vinde epava: cauta pe net, fa cateva poze cu masina, scoate-le in format mare si intreaba pe la service (-uri) si pe la parcurile de dezmembrari. Cand obtii un pret scrie-l pe o hartie, noteaza-ti numele si un numar de telefon. In faza asta nu te intereseaza cat obtii, ci doar sa obtii un pret. Daca esti presat sa spui tu un pret, spune ca asigurarile ti-au evaluat epava la 12500 lei.
yookie
@tudor

intai iti multumesc pentru raspunsurile date, imi sunt de mare ajutor.

apoi, eu acum o sa mai atasez un document, document pe care mi l-a dat asiguratorul si care mi-a zis el ca daca merg la caserie si imi da numar de dosar si imi pune stampila e document oficial.

Eu o sa incerc urmatoarele:

o sa ma duc la ei din nou (insotit de martor) sa le zic exact asa cum ai zis si tu, citez, "tu nu vrei sa faci profit pe spatele lor, doar sa-ti recuperezi paguba. Arata-le ce oferte ai primit pentru epava si spune-le ca daca stiu ei vreun cumparator dispus sa dea mai mult tu n-ai nimic impotriva, tot ce vrei este ca din cat iti dau ei + cat iei pe epava sa obtii cei 34000 lei."

Daca in urma discutiei vad ca el nu vrea sa discute deloc (impresia pe care mi-a lasat-o data trecuta asta fiind) o sa revin imediat sa va povestesc.

Later edit: Tudor vroiam sa te intreb ceva pe PM dar miam dat seama ca nu am numarul de posturi suficiente smile.gif vroiam sa stiu daca ai cumva o lista a samsarilor de epave, in afara de lista celor 14 de pe siteul http://www.dezmembrari.ro/cauta_parc.php?p...esti&nume=&desc. Banuiesc ca asta nu se va considera reclama, de vreme ce nu incerc sa cumpar nimic de la ei.
Marian66
eu am avut incident de dauna totala in 2007. opel astra classic, cumparat in ian. 07, 12500E val. asigurata, nou, de la dealer. decembrie 07, mergea taicamiu cu ea pe deal la carol si a iintrat unu pe contrasens si l-a lovit direct in fatza. au sarit airbagurile, taicamiu n-a avut nimic, masina s-a turtit putzin in fatza, s-a impins radiatorul fix pana in motor si au sarit protectiile de la praguri. mie la prima vedere nici nu imi parea de dauna totala, doar de o reparatie majora. am vorbit cu agentul de asigurari (la vremea respectiva, trecusera 6 luni de cand incheiasem polita, si era o clauza ca suma asigurata scade la 11800E) si omu mi-a spus in felul urmator: vrei dauna totala? DA! DA! DA!
uite cum faci: ii vinzi epava lui nea X de la serviceu cutare cu 3000E si eu vorbesc sa iti dea asibanu inca 8800E. deci in final am cumparat o masina noua cu 12500, si dupa aproape un an am "vandut-o" cu 11800E, asa a fost nimereala. ideea e ca ala avea blatu cu ala de la service, pt ca epava mea facea mai mult de 3000 (avea 1 an, 16000 km, klimatronic si motorul nu avea nimic, trebuia umblat doar la caroserie). asa a fost norocul, sa dau peste un agent combinator smile.gif
dar era 2007, nu incepuse inca criza
bob737
din pct de vedere legal treaba sta cam asa;
S.A. = 34.000RON, in caz de dauna totala conform contractului iei 75% din suma asigurata+epava. Adica 25.500RON +epava. Bineinteles, poti sa incerci sa tragi de acel procent de 75% sub forma ca epava nu valoreaza in conditiile actuale 8500RON.
Conform devizului facut de asiguratorul tau, dauna este totala pt ca se inscrie peste plafonul de 75% sau chiar 80%.
Ca un sfat. Poti sa te certi cu cei de la asigurare si sa incerci sa obtii diferenta de la 23.000RON la 25.500RON si poate 2000RON in plus la epava. Sincer nu cred ca merita si asta pt ca din cei 23000RON (~5400EUR) iti cumperi lejer o masina cum ai avut iar valorificarea epavei iti ramane in buzunar(chit ca o vinzi ci 1000Euro); vezi preturile pe autovit...si o sa ramai uimit..
Pe de alta parte daca incerci sa tragi de inca o mie de euro s-ar putea sa te plimbe asigurarea cu lunile (si asta pt ca desi ai avea dreptate, nu le convine sa faci o afacere pe spinarea lor) si nu cred ca o sa-ti convina.
Oferta lor mi se pare fair enough.
yookie
@BOB Salut, poti sa imi zici si mie unde anume pot vedea si eu negru pe alb ca in cazul in care devizul depaseste 80% se inscrie la dauna totala? La mine in contract nu scrie nici un procent.... poate este vreo reglementatie in viguare care stabileste lucrul acesta.... Deci ar fi super daca ai putea sa imi zici unde exact pot gasi aceasta informatie.

cat despre valoarea masinii.... era din noiembrie 2007 cu 17 000 km, aer automat, abs, 2 aibaguri, mp3 player, nu cred ca o gasesti la 6 000 euro... zic eu smile.gif. Oricum nu asta e ideea. ideeea este ca eu mi-am facut asigurare casco si am asigurat un anumit risc cu o anumita suma....
adi_ar
Nu vei gasi nicaieri "negru pe alb" procentul pentru "dauna totala"!

Tudor a explicat mai sus cat se poate de bine cum stau lucrurile!
Asigurarea s-a facut pentru o anumita suma sigurata (SA), considerata la momentul incheierii ca fiind valoarea reala a autoturismului.
Atunci cand se considera nerentabila reparatia (avand in vedere diverse considerente - de ex. antecalculatie de 75-80% pentru reparatie), se procedeaza la despagubirea integrala (adica la nivelul SA=despagubire+valoare evaluata a epavei).
Ceea ce ramane in discutie si se negociaza este valoarea epavei, nu a unui autoturism din aceeasi categorie pe piata!!!

hellcat
@yookie: Dupa cum zici si tu...cei de la asigurari ti-au oferit 2 posibilitati, iar una e ca primesti 6000 de euro + epava care probabil face lejer 2500 de euro, iar cu 8500 de euro poti gasi un symbol de 2007.
Andy_ACS
Mie nu mi se pare in regula sistemul asta. Asiguratorul are libertate deplina sa evalueze epava, asa ceva nu e normal.
Desi nu e legal, sa ia ei epava si sa o vanda la sumele la care o evalueaza.
Daca maine se intampla scenariul urmator: am o masina de 100.000E si printr-un eveniment nevericit se distruge - dauna totala. Vin aia de la asigurari si zic - ai dauna totala, dar noi iti dam 75.000E pt ca epava face 25.000E. Teapa pe fata (exemplu exagerat voit).
Daca am facut contract ca am masina asigurata la o suma, vreau suma respectiva. Nu combinatii in care eu sa raman cu un morman de fiare pe care nu obtin in veci cat zic ei...

P.S. Dupe ce norme se face evaluarea epavei? E normal ca tocmai asiguratorul sa faca aceasta evaluare? nu e un conflict de interese aici?

Bafta!
Tudor
Andy_ACS: Am scris in Ghidul Casco si am spus si mai sus, asiguratorul NU are libertate deplina sa evalueze epava, este un proces de negociere. Inspectorul ii propune clientului o valoare pentru epava ca si cand ar avea acest drept de a stabili valoarea ei. E doar o "smecherie" de negociere, daca clientul nu e informat de drepturile lui si "pune botul" asta e, daca nu tine atunci se negociaza. D-aia repet mereu, nu luati de bun ("ca litera de lege") ce spune un inspector, ci doar ca propunere. Daca nu va convine, nu acceptati si nu semnati nimic cu ce nu sunteti de acord. Cere-ti propunerea in scris, cautati sa va informati ce drepturi aveti si ce puteti face si apoi mergeti si negociati.

Evaluare oficiala a valorii epavei se poate face doar de catre un evaluator autorizat (membru ANEVAR). Evaluarile astfel facute sunt singurele care sunt recunoscute in instanta. O evaluare oficiala costa, iar costul ar trebui suportat in egala masura (50%-50%) de catre parti, asa ca se prefera incercarea de stabilire a valorii prin negociere directa.
yookie
O sa fac asa cum a zis Tudor, ma voi duce luni impreuna cu un amic mai in varsta si ii voi explica directorului biroului de daune ( cel care mi-a dat in scris propunearea de despagubire 23 000 ron) ca nu doresc sa fac profit pe urma asiguratorului, vreau doar sa ajung dupa ce vandf epava la suma asigurata (34 00 ron). Eu pana acum nu am primit decat o oferta de 1000 euro, dar in weekend mai vin 2 persoane de la alte firme de dezmembrari si vad cat imi ofera.

Ii voi spune care este cea mai buna oferta pe care am primit-o eu, eventual daca stie el un alt agent de dezmembrari care sa imi dea mai mult. Pe mine nu ma intereseaza altceva decat sa primesc cuantumul sumei asigurate, adunand banii pe care ii primesc de la ei si valoarea epavei.

Voi reveni luni dupa masa sa va spun ce am realizat, in cazul in care nu se schimba nimic sa va mai cer niste sfaturi cu ce as putea face mai departe. Multumesc pentru ajutor smile.gif
murfi
Stiu ca nu te va ajuta ce-ti scriu eu aici dar sper ca lucrurile sa se schimbe in curand si la noi. In alte tari din vest cu asiguratori seriosi epava ramane in proprietatea asiguratorului si asiguratul primeste suma asigurata fara alte comentarii si batai de cap. Motivele pentru care se intampla asta sunt 2:
1) Masina aia este radiata si trecuta intr-o baza de date care nu-i mai permite inscrierea in circulatie indiferent daca este reparata de reprezentanta sau la coltul strazii.
2) In cazul uni accident esti asigurat si pentru consecintele lui. Asta vrea sa spuna ca daca asiguratorul ti-ar da tie epava sa o vinzi ar fi obligat sa se ocupe de transportul ei, stocarea ei, sa-ti plateasca tie zile de concediu ca sa poti sa te ocupi de vanzare, etc...

Bref sa presupunem ca am o masina care nu este vanduta in Ro decat in cateva exemplare (in particular este cazul meu). Nimeni nu o va cumpara pentru ca stie ca nu va vinde niciodata piesele de pe ea. Pretul acelei epave in Ro este practic 0. Cum o sa mi-o evalueze asiguratorul in caz de dauna totala???
misu78
QUOTE(murfi @ 12 Jun 2009, 09:51)
 
Bref sa presupunem ca am o masina care nu este vanduta in Ro decat in cateva exemplare (in particular este cazul meu). Nimeni nu o va cumpara pentru ca stie ca nu va vinde niciodata piesele de pe ea. Pretul acelei epave in Ro este practic 0. Cum o sa mi-o evalueze asiguratorul in caz de dauna totala???
*


Interesant, chiar nu ma gandisem la varianta aceasta. Ai dreptate 100%.
@yookie, tu trebuie sa negociezi cu asiguratorul o suma de vanzare a epavei(daca ramane la tine) cat mai mica pt. a incasa de la el cat mai mult din SA. Doar asa te poti apropia de SA s-au chiar depasii(putin probabil). Rabdare si tutun.
yookie
mai am o intrebare pana luni si anume legat de plata casco.

eu am credit auto, si platesc casco anual; momentan am platit pe primul an ( noimbrie 2007 pana in noiembri 2008) si al doilea (pana in noiembrie 2009); creditul meu este pe 4 ani, deci practic as mai avea casco pe inca 2 ani si ceva; voi fi obligat sa platesc pe urmatorii 2 ani? daca, nu, am posibilitatea sa recuperez cuantumul casco pe perioada in care nu il pof folosi a anului curent?
Tudor
Nu, nu vei mai plati si ultimii 2 ani. Practic, in momentul in care ei iti vor plati despagubirea contractul actual inceteaza. Dauna totala inseamna utilizarea completa a contractului, asa ca nu vei avea nimic de recuperat de pe anul in curs.
yookie
Salut, am fost azi sa vb din nou cu asiguratorul de la ASIBAN insotit de un martor; atitudinea lui de la inceput pana la sfarsit a fost execrabila; de cum am intrat a zis ceva de genu hai sa vedem ce doriti, daca tot ati venit sa pierdeti timpul;

Eu am discutat calm si i-am explicat ca titnand cont de faptul ca suma asigurata este de 34 000 RON, de la dansii as vrea 28 000 - 27 000 Ron, tinand cont ca pe epava nu obtin mai mult de 6 000 ron ( am o oferta de 4 500).

Dansul mi-a spus ca tinand cont ca devizul este de 30 200 RON nu ar fi nici macar dauna totala (!), iar cand i-am explicat ca pe mine nu ma intereseaza sa profit de pe urma ASIBAN si ca ma intereseaza decat sa ajung la SUMA ASIGURATA, mi-a raspuns ca ei nu vand masini si ca pe el nu il intereseaza, nu iti dau mai mult de 23 000 ron!

Mi-a mai semnat odata hartia pe care o atasez la post, iar eu trebuie sa o duc sa mi-o stampileze si sa las un exemplar acolo;

acum, intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. Este sau nu dauna totala? Unde pot gasi mentionat ce inseamna exact dauna totala?
2. Ce pot face in momentul de fata? Sa ma adresez unui avocat? Daca da, as avea sanse de castig? Cunoasteti cumva un avocat care se ocupa cu asa ceva?
bob737
1. Poti gasi ce inseamna dauna totala in contractul care il ai incheiat cu asiguratorul tau. Daca citesti tot vei gasi si explicatia daunei totale. In principiu se considera dauna totala cand costul reparatiei masinii reprezinta cel putin 75-80% din valoarea asigurata. In cazul tau reprezinta 88,8%, deci ESTE DAUNA TOTALA.
2. Ce poti face....ai 2 variante. Prima varianta este sa depui la registratura lor (obligatoriu sa-ti dea nr. de intrare) o plangere catre conducerea societatii de asigurare in care ii rogi sa-ti clarifice cateva nelamuriri asa cum reies din discutia avuta cu inspectorul x si cu martorul y:
a) ce intelege compania de asigurari prin contractul incheiat cu mine prin termenul de "dauna totala"?
cool.gif care este cuantumul sumei la care sunt indreptatit sa-l primesc in caz de dauna totala avand in vedere valoarea de 34000 RON ca fiind suma asigurata?
c) care este perioada stipulata in contract pt a intra in posesia banilor ce mi se cuvin in cazul in care dauna mea se incadreaza la "dauna totala" avand in vedere ca toate cercetarile in dosarul meu s-au incheiat, asa cum rezulta si din oferta de despagubire facuta de catre inspectorul X, oferta pe care am refuzat-o deorece consider ca incalca termenii contractului incheiat cu societatea pe care o reprezentati.
d) totodata as vrea sa stiu de ce inspectorul X nu a luat in considerare repararea masinii mele (cu care sunt perfect deacord cu conditia ca reparatia sa readuca automobilul la standardele anterioare producerii accidentului) din moment ce afirma ca dauna suferita de autoturismul meu nu se incadreaza in categoria daunelor totale, desi costul reparatiei sale reprezinta 88,8% din suma asigurata.
etc
etc

Astepti raspunsul dat de asigurator si daca nu iti convine poti angaja un avocat prin care poti obliga firma de asigurari sa-ti plateasca 80% din suma asigurata si mai poti cere si daune de nefolosinta, etc

A doua varianta, asa cum ti-am mai spus , uita-te pe autovit.ro si vezi care este bugetul de care ai nevoie sa-ti cumperi o masina ca a ta, daca nu mai buna. Daca te incadrezi in 23.000 RON + 1000Euro epava poti sa accepti oferta lor, daca nu, nu.
Gandeste-te ca varianta plangere scrisa (care e cam obligatorie avand in vedere ca este un document f important in cazul in care ajungi in instanta) dureaza de la 2 saptamani in sus - dureaza pana o sa-ti raspunda.
Apoi, va trebui sa-i convoci la o conciliere- fiind o procedura obligatorie daca nu ma insel. Mai dureaza si aici ceva ( doua saptamani-1 luna). Iar intr-un final te judeci pt diferenta de la 27.200RON la 23.000 RON din postura de pieton (sau cu banii blocati pt 1 an)
Parerea mea este ca nu renteaza iar cu banii oferiti de asigurare (cca 6500 euro cu tot cu epava valorificata la 1000 euro) iti iei lejer o masina cum ai avut.

adi_ar
Indiferent de criza economica, situatia pietei auto, etc. ma deranjaza tot mai mult cand constat ca unii incaseaza fara "obiectii" prime pentru o SA evaluata anul trecut iar in situatia uneo daune totale, invoca "valoarea reala", "reactualizari" sau "diminuari" justificate prin inflatie si scaderea valorii pe piata a bunului respectiv.
Sfaturile lui bob737 sunt foarte corecte cu mentiunea ca nu consider ca trebuie "lasat" prea usor la evaluarea SA.
Nu este deloc in regula "SA este 34.000, antecalculatia este 30.000 dar eu iti dau 23.000!". Evident este o atitudine de intimidare.
argon
cu 23000+epava iti iei una la fel..s-au uitat si ei la preturi inainte..
yookie
QUOTE(argon @ 24 Jun 2009, 07:19)
cu 23000+epava iti iei una la fel..s-au uitat si ei la preturi inainte..
*



de acord cu tine, dar nu despre asta e vorba! sincer, de ce platesc casco? de ce am acolo o suma asigurata? nu ca sa imi fie platita in cazul in care se intampla incidentul pentru care a fost asigurat bunul?

Sincer, ei fac contractul, eu il semnez, eu trebuie sa il respect, insa ei ma alearga pe mine si pierd o groaza de timp ca sa nu imi dea ce scrie acolo, si anume suma asigurata.

in alta ordine de idei, s-a judecat cineva cu vre-un asigurator pe o problema similara? Ma intereseaza sa vorbesc si cu un avocat specializat pe aceste probleme.

o a doua intrebare ar fi legat de service-uri care cumpara masini pentru dezmembrare; stiti cumva altele decat cele de pe situl de mai sus?

LATER EDIT: am pus si pozele cu cum arata masina
R19/16v
Ai citit contractul in intregime, cuvant cu cuvant?
BZN
Pune si tu niste poze...,eu am avut dauna totala, initial s-a stabilit valoarea epavei la 500 E ,ulterior am vandut-o tot unui client dat de ei cu 1500 E blink.gif , de, cererea de epave este mare. Sincer am fost surprins de suma incasata, masina fiind destul de avariata, la fel 500E mi se parea prea putin. Ideea este ca am incasat exact valoarea asigurata in anul doi de asigurare , chiar daca am asteptat 4 luni din cauza unor incompetenti din provincie care au trimis dosarul spre aprobare la Bucuresti dupa 3 luni mad.gif .Insa, de la inceput am fost asigurat (si asa a fost) ca o sa primesc toata suma cuvenita!
V A L I
Eu zic ca ar trebui sa iei mai mult de 1000 € pe ea in cazul ca motorul e functional. Vad ca nici airbag-urile nu sunt sarite.
Cu 7000€ ( SA + epava) iti iei alta la fel (peste 1 luna minim , pt. ca nu o sa iti dea banii pe loc ) si ai terminat povestea. Eu zic ca e ok oferta si sa o accepti.
In caz ca vrei sa obtii mai mult o sa pierzi vremea si tot acolo o sa ajungi + ca nu o sa ai masina perioada asta. Nici sa nu iei in considerare repararea ei.





BZN
Poate ai sa razi dar 23.000 + epava este perfect. Din ce vad eu epava face lejer 2500 euro, oferta de 1000 este jenanta. Fac aceasta afirmatie deoarece eu am incasat acum cateva zile, cum am zis mai sus, 1500 Euro pe o epava (Logan 1,5 dci Ambition 2007) la care singurul element de caroserie intreg era portbagajul...
hellcat
Caroseria e tipla, habitaclu la fel. Cine o ia pe 2500 de euro face o mica afacere.
Cu inca 2000 o faci ca pentru tine. wink.gif
yookie
QUOTE(BZN @ 24 Jun 2009, 16:18)
Poate ai sa razi dar 23.000 + epava este perfect. Din ce vad eu epava face lejer 2500 euro, oferta de 1000 este jenanta. Fac aceasta afirmatie deoarece eu am incasat acum cateva zile, cum am zis mai sus, 1500 Euro pe o epava (Logan 1,5 dci Ambition 2007) la care singurul element de caroserie intreg era portbagajul...
*



dami si mie pls un pm cu detaliile unde ai dat masina sau unde.... nu de alta, dar asta mi-au oferit mie si poate nu am facut ce trebuie....

24 Jun 2009, 22:18:
QUOTE(hellcat @ 24 Jun 2009, 16:30)
Caroseria e tipla, habitaclu la fel. Cine o ia pe 2500 de euro face o mica afacere.
Cu inca 2000 o faci ca pentru tine. wink.gif
*




hellcat, ma bucur mult cand aud asemenea pareri. am vazut ca esti un user activ pe la multe forumuri, deci banuiesc ca in mare stii ce zici. ai ideea unde as putea sa vb pentru ce zici tu(oricare dintre cele 2 variante mi se pare buna, ori o dau cu 2500 ori o repar cu 2000- 2500)?

ms tuturor pt sfaturi si ajutor

o sa postez cum mai fac rost de vesti noi, pana in momentul de fata am stabilit o intalnire cu un avocat, m-a asigurat ca intalnirea preliminara e gratuita, si o sa imi spuna pe urma la cat se ridica onorariul in cazul in care merg in instanta. Va tin la curent cu toate detaliile.
BZN
Poate nu mai este nevoie de avocat, sa ne spui ce ai facut. Cel mai bine ,dupa ce obtii suma asigurata mai adaugi ceva si cumperi alta noua! Iti trebuie insa putina rabdare, daca te arunci e posibil sa ai de pierdut.
LE. Mare atentie, cat timp masina sta prin service mai dispare cate ceva de pe la ea, plus ca de obicei se plateste si o taxa de stationare...,sunt patit.
LE2 : @yookie, ai primit pm-ul?
yookie
QUOTE(BZN @ 25 Jun 2009, 08:51)
LE2  :  @yookie, ai primit pm-ul?
*



da, am primit, PM-ul, am fost contactat de 3 persoane care au venit sa vada masina, probabil ca o sa imi ofere in jur de 2000E....

oricum le-am spus ca mai astept, pentru ca de abea ieri am postat masina pe diverse site-uri, si cred ca o sa ma tot sune lumea.... vad maine si va tin la curent
yookie
salut baieti, am dat epava pe 2000 euro....


asta e, nu am mai vorbit nici cu avocatul, cu nimeni, ma multumesc cu cat am luat si ma consolez ca am luat cam cat valora masiana desi casco nu asa se face, este un contract cu niste clauze care ar trebui respectate.... acum ma gandesc ce as putea lua din germania cu aprox 7000 euro, noua nu mai cumpar si din romania mi-e frica sa iau masina la mana a doua.... tipul care mia luat masina imi spunea ca o ia, o repara si o va vinde cu aprox 5000 de euro, poate chiar 5500.

multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi si cu tot.

se poate inchide
argon
QUOTE(yookie @ 28 Jun 2009, 21:37)
salut baieti, am dat epava pe 2000 euro....
*




peste-o luna e la vanzare...e plin de asemenea indivizi ce cumpara epave, le repara la un service infect, si le vand de bune, cu un profit de masina de minim 1000 de euro, sa tot iei masina SH..
Baescu
Va rog frumos sa ma ajutati cu o evaluare corecta a ceea ce a mai ramas din masina mea dupa ce o soferita talentata a taiat DN1 si s-a oprit in masina parcata in fata casei unui prieten la Romanesti, la 2 m. de sosea... sad.gif A lovit-o in fata si, dupa ce ea s-a lovit de gard a lovit-o putin si pe partea cealalta in spate. RCA-ul ei la Uniqa m-a facut sa rad intai dupa care mi-am dat palme... asa ca am apelat la Casco Asiban. Agentul local s-a pronuntat pentru dauna totala ... dar un alt istet de agent de la Bucuresti a spus initial ca lui nu i se pare ca e dauna totala apoi a evaluat epava la 2000 euro. daca asta imi ia 2000 de euro, cu cat pacatele mele s-o vand?
Astept un sfat de la voi, meseriasi!
Multumesc
[attachmentid=1627538091] [attachmentid=1627538092] [attachmentid=1627538093] [attachmentid=1627538094] [attachmentid=1627538095] [attachmentid=1627538096] [attachmentid=1627538097] [attachmentid=1627538098] [attachmentid=1627538099] [attachmentid=1627538100] [attachmentid=1627538101] [attachmentid=1627538102]
driverx
Asta ESTE dauna totala. Despre evaluare, personal ma abtin ca nu stiu car ar valora. Dar cred ca e oarecum OK suma...
murfi
depinde de cati km are masina. Estimez ca pretul ei poate varia intre 1000(daca are peste 100000km) si 2000 de euro daca are pana in 20000km.
Tudor
Din ce se vede in poze e dauna totala.

Nu conteaza la cat evaluam noi epava.
Intreaba la asigurator la cat o evalueaza ei, apoi folosind pozele si descrierea accidentului cauta sa o vinzi la un pic mai mult decat evaluarea si vezi daca reusesti (anunturi pe site-uri, cauta pe net ca sunt destui care cumpara masini avariate, intreaba prin service-uri auto, intreaba-i pe cei de la asigurator daca nu stiu cumparator pentru epava). Daca nu reusesti sa obtii cel putin valoarea la care a evaluat-o asiguratorul, noteaza-ti ce oferte primesti si mergi la asigurator si prezinta-i lista si spune-i sa-ti reduca valoarea epavei la pretul corect cu care o poti vinde. Negociaza cu ei pana obtii ce iti doresti.
Daca te vei duce la asigurator sa-i spui ca noi credem ca face 1000 euro si ca d-aia ar trebui si el sa o evalueze tot la atat o sa-ti rada in fata si n-o sa rezolvi nimic.
Succes si spor la vanzare.
BZN
Dauna totala... Oricum trebuie sa te inarmezi cu rabdare, sa ai grija unde depozitezi masina (prin service mai dispar componente, platesti taxa de stationare). Epava daca nu te grabesti o poti vinde la un pret corect pentru ca se cauta asa ceva ca painea calda!
rtBK
QUOTE(yookie @ 28 Jun 2009, 21:37)
acum ma gandesc ce as putea lua din germania cu aprox 7000 euro, noua nu mai cumpar si din romania mi-e frica sa iau masina la mana a doua....
*




am ras putin la ce ai scris... vezi ca in germania ti-o dau si cu marmota in torpedou.... ca deh E JERMANIA... imposibil sa fie lovite si pe acolo..
Baescu
Multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru incurajari smile.gif masina are 28.500 km si o am din 2005. A fost condusa de un meserias care-si iubeste mai mult masina decat nevasta (eu fiind nevasta icon_mrgreen.gif ) Am facut contestatie la evaluarea epavei de catre Asiban Bucuresti, asteptam raspunsul. Intre timp am bagat ceva anunturi pe net la pretul de 2300 euro negociabil si, de pe un site am primit o oferta de la "Dl/Dna/Companie john cole este interesat de vehiculul dvs. cu următorul ID: Dacia Logan": HELLO, KINDLY GET BACK TO ME IF THE ABOVE NAME ADVERT IS STILL VALID FOR SALE BY YOU AS AM REALLY INTRESTED OF BUYING IT. I WILL BE EXPECTING TO HEAR FROM YOU WITH YOUR BEST PRICE AND ALSO SEND ALONG IT PICTURES IF STILL VALID FOR SALE. YOUR URGENT RESPONSE IS NEEDED.... REGARDS, +447024052297
O fi vrajeala, n-o fi blush.gif ...

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.