Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: intrebare despre compresie la dacie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
adrianadrian
sunt nelamurit in legatura cu,compresia la dacie...adik cum se verifica daca masina are compresie?vreau sa intreb in general,nu ca am eu problema asta.vorbeam cu cineva azi si mi-o zis ca se poate verifica in felul urmator:
1-masina are compresie daca scoti capacu pe unde torni ulei si pui o hartie acolo...daca flutura ai compresie buna
2-daca scoti jorja in timp ce motoru merge si iti arunca ulei inseamna ca nu ai compresie buna

pareri?
Merced
Exista dispozitive cu care sa masori compresia pe fiecare cilindru, se monteaza in locul bujiilor pe rand.
Cu ala masori compresia, restul metodelor sunt babesti si nesigure.
CandyMan13
:)compresia se masoara cu un manometru montat in locul bujiilor.ce ai zis tu la 1...daca flutura nu e bine ca inseamna ca scapa compresia iar 2 inseamna ca lucreaza bine pompa de ulei.
Da' de ce ai tu nelamurirea asta?ce probleme iti face?
adrianadrian
sincer iti zic si multumesc lui Dumnezeu nu imi face nici o problema...dupa cum am zis astazi vorbeam cu un tovarasel care si-a reconditionat masina si din vorba in vorba am ajuns la compresie si el mi-o spus asta...dupa ce ne-am luat la revedere eu am plecat in treaba mea,am mers prin oras si cand am ajuns am zis sa scot jorja si sarea uleiuuu ca la robinet si de asta am zis sa intreb...si prin ce mi-ai zis tu mi-am dat si eu seama ca s-a contrazis putin...in sensu ca mi-o mai zis ca nu ai compresie cand e multa lume in masina si vrei sa pleci nu pleaca...dar aveam 4 oameni in masina plus vreo 10 pachete de gresie 60cm pe 60,din aia mare plus gresie 8 pachete mici...si a mers foarte bine...aveam destula greutate ca s-a lasat masina oleaca.

si apropo am mai intrebat despre bujii...la mine nu se afuma,in schimb prinde ceva pe ele,parca se pietrifica...ce este?
CandyMan13
se cheama calamina si e un efect normal asupra bujiilor.
vad ca esti din iasi/.....daca ai vreo data chef sa vb sau ai niste nelamuriri te mai pot ajuta cu placere.
adrianadrian
cu cea mai mare placere...si chiar stateam azi si ma gandeam asa un pic...cum sa fie dus motoru daca e facut anu trecut...si repet imi merge bine smile.gif

11 Jun 2009, 22:39:
sa imi lasi ID tau pe privat sau intri tu pe al meu adrian_sudac@yahoo.com
brigada_diverse
aia cu fluturatul hartiei....si la logan se intampla...deci nu e valabil(ma astept ca motoru de logan sa nu fie aceeasi porcarie cu cel de dacie)
CandyMan13
smile.gif))=)) Dacia 1xxx a crescut mare si s'a transformat intr'un "Golan"...
Mr_Devil83
Motoru de dacie este ok, aici ma refer la un motor bun, nu la unu care are 400k km rulati, care mananca 1l de ulei la 100 de km si in oras trebuie sa-l urci in 5000 de ture ca sa pleci cu ea de pe loc.

Pana si francezii aia de la reno, or mai folosit blocul asta motor dupa anii 90. De ex reno twingo.

Compresia se masoara cu un manometru care are la capat o supapa de sens si un stutz cu filet de bujie. Nou ar trebui sa faca undeva la 11 - 12atmosfere. Pana pe la 9 motorul e bun iar sub sunt motoarele daciilor alora care scot fum albastru si se misca cu maxim 60 la ora pe drum.

Pe la capacul ala de ulei trebuie sa se simta putine gaze, insa putine, cand incepe sa sufle sanatos pe acolo inseamna ca setul motor e praf.
adrianadrian
si cu uleiu care sare pe la jorja...cum e treaba?
Mr_Devil83
As zice ca ai pompa de ulei buna si nu ai uzura mare la axa cu came. De fapt joja poate sari daca presiunea de gaze e mare pentru ca setul motor e varza.
adrianadrian
da eu am scos jorja in timp ce mergea motoru....nu mi-a sarit niciodata.
Mr_Devil83
daca nu a sarit inseamna ca e foarte bine. Daca sare e cam gata setul.
nelu_1985
va baga compresia-n baie? radmasa.gif.......


















....was a joke!
PH-06-BOA
- Celegatura are pompa de ulei, cu compresia? Niciuna.
- Compresia, este presiunea creata de piston in camera de ardere, atunci cand pistonul urca si e in pozitia cea mai de sus(pe intelesul la toti), inainte de a da scanteia. Daca nu ar fi scanteia, si in locul bujiei ai pune un furtun cu rijlac, ai putea umfla roata cu el (ca compresor). Am si folosit asa ceva, cand nu erau vulcanizari decat la 500 Km. Problema era ca, atunci in camera, mai intra si putina benzina, si era o cearta intre ele...
-Oricum ar fi motorul, cand scoti joja, arunca ulei, mai mult sau mai putin.
-Nu scoti capacul pentru a deduce cat scapa compresia, ci furtunul de la epurator (care duce la carburator), si daca pe el iese fum, e grav. Daca se simte la mana doar ca o adiere, si nu iese nici fum, e bine.
- Cand scapa compresia, de vina sunt segmentii (si cilindrii), cand gazele se duc in baie si se simt la epurator, dar si supapele, daca la proba se aude in una din galerii.
adrianadrian
aha,am inteles...oricum ce stiu e ca inca imi merge masina biggrin.gif
Alungatu
Mie-mi cam iese ulei pe evacuare ... trebuie segmentat, nu? Si in vale daca o las.. imi scapa putin cate putin (in viteza)
argon
nu are nimic, compresia se face la o turatie relativ ridicata(200 rpm in sus) a motorului, deci la mana, e normal sa-l invarti usor, cu bujiile montate, sau sa impingi masina putin cate putin bagata in viteza...presiunea are timp suficient sa scape pe langa piston. Ai frana de mana daca o parchezi in panta.
Alungatu
Da.. ideea e ca inainte statea doar in viteza in panta ... acum e necesar sa trag si frana de mana...
Mr_Devil83
io zic sa ii schimbi setul motor in cazul asta.

P.S. argon, facem pariu ca motorul meu nu il invarti cu mana? Merge cu un levier insa biggrin.gif
mishu2009
salutare, ce ma sfatuiti sa fac? blush.gif am o dacie 1310L model 1997, de cand am luat masina niciodata nu a pornit la prima cheie sau a patra fie vara fie iarna, bateria nu e tanara (ar afecta cu ceva?) tremura urat rau de tot la pornire, dupa cinci minute si cateva ambalari cik isi revenea din tremurat, la drumuri lungi se comporta super, de prin vara am schimbat setul motor(erau toate camasile pistoanelor uzate, din cate stiu "mecanicul" nu a verificat chiuloasa in nici un fel si nu a spalat-o dupa demontare, a montat-o la fel cum a dat-o jos) uleiul se comporta bine pana acum are aceeasi consistenta, coloare...
arborele nu are nici o rectificare cica e in stare buna.
legat de pinionul de sub delcou cineva mi-a zis ca e asa cum trebuie sa fie
acu cateva zile nu mergea de nici un fel, mergeam 50 de metri se oprea... am descoperit ca impusca platina, dupa ce am cumparat o aprindere tranzistorita am descoperit ca era "dus" condensatorul, am schimbat capacul de delcou ca se sparsese...... este aproape o saptamana si iar face probleme paltina nu am schimbat-o, a ramas una mai ieftina montata in ziua in care am cumparat aprinderea, care se impuscase de cateva ori pana am ajuns la magazin (am una noua duduco, sa o schimb?)
nu vreau sa ajung sa imi para rau ca am o dacie (imi place masina)
vreau si eu sa mearga rotund motorul, nici dupa ce am pus setul motor nu s-a schimbat mare lucru, la relanti da semne de inganare are o rotatie intrerupta.
daca apas acceleratia brusc pana in podea ingana unsure.gif
mersi
daciadriver
salut!...vezi sa nu fie de la avansul la aprindere,misca delcoul spre dreapata sau stanga pana gasesti o turatie regulata fara intreruperi...iar daca schimbi platina pune si la punct aprinderea(scoti fisa din capacul delco,o lasi putin sa atarne fara sa atinga vreo parte metalica a masinii,pui contactul fara sa pornesti,te duci iei fisa si o apropii de masa masinii cel mai bine de piulita de la capacul culbutorilor la o dist de cativa mm:3-4,cu mana stanga misti delcoul spre stanga sau dreapta usor pana face o scanteie,atunci te opresti,iei contactul,pui fisa la loc) si ar trebui sa mearga..bafta!
krapcarasu
QUOTE(mishu2009 @ 1 Dec 2009, 20:44)
salutare, ce ma sfatuiti sa fac? blush.gif  am o dacie 1310L model 1997, de cand am luat masina niciodata nu a pornit la prima cheie sau a patra fie vara fie iarna, bateria nu e tanara (ar afecta cu ceva?) tremura urat rau de tot la pornire, dupa cinci minute si cateva ambalari cik isi revenea din tremurat, la drumuri lungi se comporta super, de prin vara am schimbat setul motor(erau toate camasile pistoanelor uzate, din cate stiu "mecanicul" nu a verificat chiuloasa in nici un fel si nu a spalat-o dupa demontare, a montat-o la fel cum a dat-o jos) uleiul se comporta bine pana acum are aceeasi consistenta, coloare...
arborele nu are nici o rectificare cica e in stare buna.
legat de pinionul de sub delcou cineva mi-a zis ca e asa cum trebuie sa fie
acu cateva zile nu mergea de nici un fel, mergeam 50 de metri se oprea... am descoperit ca impusca platina, dupa ce am cumparat o aprindere tranzistorita am descoperit ca era "dus" condensatorul, am schimbat capacul de delcou ca se sparsese...... este aproape o saptamana si iar face probleme paltina nu am schimbat-o, a ramas una mai ieftina montata in ziua in care am cumparat aprinderea, care se impuscase de cateva ori pana am ajuns la magazin (am una noua duduco, sa o schimb?)
nu vreau sa ajung sa imi para rau ca am o dacie (imi place masina)
vreau si eu sa mearga rotund motorul, nici dupa ce am pus setul motor nu s-a schimbat mare lucru, la relanti da semne de inganare are o rotatie intrerupta.
daca apas acceleratia brusc pana in podea ingana unsure.gif
mersi
*

daca zici ca ai facut setul ar trebui sa mearga cu avansul pe 0 cu led controlul cum scrie in prospectul aprinderii, verifica de aer fals, pune platina noua.Pe gaz cum merge?
adrianadrian
pai si eu aveam pana de curand intreruperi la relanti pana m-am uitat la platina si avea o distantza foarte mare...am dat distantza mai mica un pic si acum merge ok...
pcostica
QUOTE(daciadriver @ 1 Dec 2009, 22:20)
...iar daca schimbi platina pune si la punct aprinderea(scoti fisa din capacul delco,o lasi putin sa atarne fara sa atinga vreo parte metalica a masinii,pui contactul fara sa pornesti,te duci iei fisa si o apropii de masa masinii cel mai bine de piulita de la capacul culbutorilor la o dist de cativa mm:3-4,cu mana stanga misti delcoul spre stanga sau dreapta usor pana face o scanteie,atunci te opresti,iei contactul,pui fisa la loc) si ar trebui sa mearga..bafta!
*


prima miscare e sa pui motorul la semn cu pistonul de la cilindrul 1 in compresie( luleaua de la delco catre capsula vacumatica) si dupa aceea pasii de mai sus.
Bafta!
mishu2009
pe gpl merge bine la drum(oricum prima pornire e pe benzina si apoi pe gpl), dar are un avans cam mare fata de benzina(sta mai turata pe gpl:( );
ledul de la aprinderea tranzistorizata cand e motorul la relanti palpaie(e normal?)
distanta platinei nu e mare (vazuta la ochi), nu masurata cu lera blush.gif
cand scot fisa si misc delcou' unde face scanteie acolo sa ramana orientat delcou', sau e doar o verificare?
pe teava de esapament cam iese neste ulei(cred ca e??? unsure.gif ),stropeste asa ceva negru;
daca misc delcoul pana la o turatie regulata, sta la 1500 de ture huh.gif
multumesc baieti pentru sfaturi rolleyes.gif , o sa incerc
PH-06-BOA
Încearcă, dar cred că nu prea ești sigur pe ce faci. Mai insistă.
BennyORWO
Azi am urcat dacia putin pe rampa,defapt doar cu rotile din fata,am oprit motorul,am bagat in viteza si imediat cum am luat piciorul de pe ambreiaj masina imediat s-a pus in miscare.Este ciudat,deoarece acum cateva luni nu facea asa.Oare sa fie de la compresie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.