deceneu32
12 Jun 2009, 20:01
Astazi mi-am cumparat pentru Dacia mea 1300,un set de reparatie pompa centrala de frana(circuit simplu) AUTOFREN(Made in Spain),prin intermediul UNIX-car parts.Pretul:25 de lei.De asemenea,mi-am luat pentru comparatie si un set de garnituri autohtone,fabricate de S.C. ARCARM S.R.L.,la pretul de ...2 lei!!
Intrebari:
1.Ce lichid de frana trebuie sa folosesc?DOT 3 SAU DOT 4?Pe capacul pompei scrie norma SAE 70 R 3 insa nu am mai gasit nici un lichid compatibil cu aceasta veche norma.Nu vorbesc de GUZU sau LIFROM
ci de ARAL,Liki Molly etc.
Momentan am Dot 3 insa cei de la magazin mi-au zis ca merge si Dot 4.Mi-e teama sa nu bulesc garniturile astea noi,ca am dat o gramada de bani pe ele,cu lifromul dot 3.
2.De ce e diferenta asta asa mare de pret intre cele straine (25 lei) si cele romanesti(2 lei)?Sa fie adevarata acceptiunea ca dai 2 lei pe ele si de 2 lei te tin?
Va multumesc
cat dai atata face. Pune dot3 linistit, la Dacie nu vei simti nici o diferenta fata de dot4. Macar stai linistit, si daca nu strici garniturile din pompa cu dot4, nu uita de cele de la roti.
deceneu32
12 Jun 2009, 20:21
Si dintre firmele romanesti producatoare de elemente de frana,ce recomandati?
motanpaul
12 Jun 2009, 22:07
Asa e si eu tot prin UNIX-car parts am gasit cilindri de frana de renault 12. Pur si simplu nu tineau garniturile noi, si daca luai cilindri noi cedau repede sau se cam gripau.
Eu folosesc lichid de frana Lifrom, eu zic ca pentru dacie e bun.Nu e chiar cel mai ieftin, si Daniel parca zicea ca e bun.
deceneu32
12 Jun 2009, 22:15
Cand va duceti sa cumparati,cereti de R12(R 1170),nu de Dacie!Nici nu apare la aia pe calculator!
Merced
13 Jun 2009, 01:54
In masinile in care se pune DOT 3 se poate pune DOT 4 fara niciun fel de problema din cate am vazut. Eu am avut Agip DOT 4, dupaia Lifrom DOT 3, acuma am pus peste ramasita de Lifrom unu' facut pe la cehi, XT parca-i zice si e DOT 4.
Ia sa caut si eu un set de garnituri d-astea Autofren, desi cred ca la mine corpul e facut zob si degeaba le-as lua(am schimbat garniturile prin vara lui 2007 cu unele d-alea penale ca altceva n-a fost), ca poate mi se mai blocheaza si mie rotile ca pe vremuri.
Lichidul de frana este cel putin la fel de important ca si pompa centrala ,etrierii sau cilindrii receptori. De calitatile lui depinde optima functionare a unui sist.de franare (punctul de fierbere in primul rand).
Degeaba combinam o pompa sau un cilindru receptor straine cu un lichid slab (prost) . Necazul este ca diferentele mari se vad cand ai cea mai mare nevoie de frana si e posibil sa fie prea tarziu si sa nu te mai ajute suficient .
deceneu32
17 Jun 2009, 19:22
Astazi mi-am cumparat inca un set de garnituri pentru pompa centrala AUTOFREN.De asemenea,am mai luat doua kituri reparatie etrieri si doua kituri reparatie cilindri receptori.Tot de AUTOFREN.Deci,am cheltuit in total,pe sase kituri de garnituri 100 lei.Daca era sa cumpar de-aia romanesti,ARCOMP sau ARCARM,dadeam:6x2=12 lei
Imi pare rau ca nu pot pune poze momentan cu garniturile AUTOFREN.
Inca nu le-am montat pe masina,astpt salariul sa-mi mai cumpar si alte repere.
Deci pot folosi cu incredere DOT 4?Insist cu aceasta intrebare deoarece am folosit pana acum numai DOT 3,echivalent cu norma veche inscrisa pe capacul pompei:SAE 70 R 3.M-am uitat pe unele cutii,marci straine,Liki Moli,Aral DOT 4 si am vazut ca nuerau compatibile cu SAE 70 R 3.Deci,le pot folosi sau nu?
La o franare de o mai lunga durata , un lichid slab ajunge mai repede la punctul de fierbere ,moment in care franarea nu mai e eficienta.
Recomand ca lichid TRW, din simplul motiv ca doar pe asta l-am folosit; nu spun ca nu ar fi altele la fel de bune sau peste. Dot 4 de la TRW ,facut in Anglia - 22 ron bidonul la 1 L la piese import -
nu sunt o avere cand e vorba de siguranta. Dintr-un litru am inlocuit tot lichidul vechi si a
ramas cam 450g.
deceneu32
17 Jun 2009, 20:53
Multumesc pentru raspuns!
Merced
17 Jun 2009, 21:14
Si eu am avut in 2007 pus Agip DOT 4 si parca la coborari lungi, gen Transfagarasan tinea mai bine frana, era mai putin elastica pedala. Dupaia cu DOT 3 de la Lifrom am mers o buna perioada de timp, frane oricum nu mai am cum aveam atunci, cred ca o sa iau si eu kit de reparatie de Autofren sa vad daca acolo e problema, ori e pompa dusa ca la ultimele garnituri schimbate mi-a zis ala ca-i cam ovalizat corpul.
Acuma n-am eu mari pretentii, dar orice i-as face nu se blocheaza complet rotile, lucru intr-un fel bun in anumite momente, insa pe termen lung probabil aduce de la sine alte probleme. Asta chiar dupa multe schimbari, cilindrii receptori noi Setcar, placute Ferodo, saboti reglati cum trebuie, si pedala tot cam jos e si nu blocheaza rotile.
de la ce se ovalizeaza corpul pompei?
Uitati-va si aici pentru coduri :
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627531467Inca ceva , un lucru care nu prea prezinta importanta pentru multi , furtunele de la etriere ,de o insemnatate majora in functionarea acestora , implicit a franei pe fata , implicit al intregului sistem de franare dat fiind repartitorul de pe spate care limiteaza franarea la aceasta punte in anume conditii.
Daca furtunele sunt proaste , vechi ,coapte , la actionarea franei , ele se extind radial marindu-si volumul interior, volum de lichid ce ar trebui sa apese pistonasul . Ca sa se suplineasca lipsa de presiune la pistonas ,ar trebui crescuta forta de actionare la pompa ,dar si pompa are o cursa limitata , deci e nevoie de o a doua pedala . Si culmea e ca furtunele de care vorbesc arata foarte ok la o inspectie vizuala si insala pe multi, chiar si pe unii mecanici fiind trecute de multe ori cu vederea la revizia sist. de franare .
Mr_Devil83
17 Jun 2009, 23:39
Garniturile alea de la srl-ul din pitesti sau ploiesti pt pompa simplu circuit sunt ok.
Lichid de frana baga lifrom, dot3. e perfect pt cauciucul ala si pt garniturile de la etriere. Cu dot4 am avut surpriza ca mi s-au topit garniturile si imi curgea lichid de frana.
Oricum pt tine solutia este: servofrana, pompa dublu circuit in 3 conducte, furtun si un stutz in galeria de admisie.
MojoGaby
18 Jun 2009, 11:33
cat mai costa un set de garnituri pentru spate....ca am inceput sa pierd lichid pe la cilindri:((
deceneu32
18 Jun 2009, 19:12
Costa doi lei.Si de atat te tin.
QUOTE(deceneu32 @ 18 Jun 2009, 20:12)
Costa doi lei.Si de atat te tin.
Cat se poate de adevarat !!!
deceneu32
18 Jun 2009, 20:02
QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Jun 2009, 23:39)
Garniturile alea de la srl-ul din pitesti sau ploiesti pt pompa simplu circuit sunt ok.
Si ce recomanzi?S.C. ARCOMPS.R.L.-Pitesti sau S.C. ARCARM S.R.L.-Baia Mare?Am doua seturi pe masa.Cumparate cu doi lei fiecare.
18 Jun 2009, 20:04:QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Jun 2009, 23:39)
Oricum pt tine solutia este: servofrana, pompa dublu circuit in 3 conducte, furtun si un stutz in galeria de admisie.
Nu,ca-i stric aspectul clasic!
18 Jun 2009, 20:06:QUOTE(Mr_Devil83 @ 17 Jun 2009, 23:39)
Lichid de frana baga lifrom, dot3. e perfect pt cauciucul ala si pt garniturile de la etriere. Cu dot4 am avut surpriza ca mi s-au topit garniturile si imi curgea lichid de frana.
Zici ca ai topit garniturile cu DOT 4?
Interesant!
Mr_Devil83
18 Jun 2009, 21:32
Poate oi fi nimerit eu un lot prost, desi 2 seturi de garnituri schimbate in 2 saptamani si nu curgeau cand le-am schimbat si nici nu am umblat cu masina atunci, sa zic undeva la 10 kilometri maxim. Mai de graba a fost lichidul de frana. prima data am pus cel mai moca dot4, 10lei/litru apoi am bagat ceva scump, cam 25 de lei juma de litru si degeaba, dupa 2 3 zile au inceput sa curga. Acum am de un an pompa dublu circuit cu un kit de reparatie de asam si am frane beton.
Lasa naibii aspectul ala, la simplu circuit daca ti-a tras putin aer pe la un cilindru spate e pa si pusi cu franele tale. Nu degeaba dupa 82 - 83 in toata europa era obligatoriu sistemul de frane cu circuite separate. Nici cd player-ul in masina nu prea are aspect clasic nu?
Si eu incerc sa o fac cat mai originala dar in limita cerintelor actuale. Motor mai mare, frane mai eficiente, geamuri electrice, garda la sol mai joasa si chestii de genul.
deceneu32
18 Jun 2009, 23:06
QUOTE(Mr_Devil83 @ 18 Jun 2009, 21:32)
Lasa naibii aspectul ala, la simplu circuit daca ti-a tras putin aer pe la un cilindru spate e pa si pusi cu franele tale. Nu degeaba dupa 82 - 83 in toata europa era obligatoriu sistemul de frane cu circuite separate. Nici cd player-ul in masina nu prea are aspect clasic nu?
Mr-Devil,cum sa-ti explic,eu apartin unui grup de posesori de masini mai exclusivist.Pe noi ne intereseaza ca masina sa arate cu toate dotarile sale din fabrica.Nimic in plus,nimic in minus!Din aceasta cauza imi asum riscul de a circula cu pompa cu circuit simplu!
Cd-playerul montat intr-o masina clasica reprezinta dovada ignorantei tehnologice si a lipsei oricarui simt estetic.Eu nu am asa ceva,nici macar un aparat de radio!
<span class='edit'>18 Jun 2009, 23:10:</span>
QUOTE(Mr_Devil83 @ 18 Jun 2009, 21:32)
garda la sol mai joasa si chestii de genul.
Pai tocmai astea rapesc masinii nota de originalitate,aspectul clasic.Ii mai lipseste ''virgula'' de la Nike lipita pe luneta!
MojoGaby
19 Jun 2009, 01:53
QUOTE(deceneu32 @ 18 Jun 2009, 19:12)
Costa doi lei.Si de atat te tin.
E bine atunci
te mai chinui si sa le pui.
Un cilindru cu totul cat costa?(nu ASAM sau alte porcarii)??
QUOTE(MojoGaby @ 19 Jun 2009, 02:53)
E bine atunci
te mai chinui si sa le pui.
Un cilindru cu totul cat costa?(nu ASAM sau alte porcarii)??
Undeva la 50 ron e unul de import , coduri gasesti la linkul din postul meu #13 mai sus; la magazine cu piese de masini straine , bineinteles.
deceneu32
20 Jun 2009, 19:20
Sa va arat garniturile si codurile:
ydaniel
21 Jun 2009, 18:54
@deceneu:daca nu ai $,poti baga linistit:Chimopar Dot4,daca ai $:) recomand TEXTAR DOT 4.
Club12TRS
21 Jun 2009, 19:48
Pe voi va mananca pielea rau de tot cu acel DOT 4...
Sistemul de franare Renault 12 (simplu circuit) a fost conceput pt DOT 3 , pompele dublu circuit de frana care au urmat deasemenea. Deci, pt Dacia DOT 3.
deceneu32
21 Jun 2009, 19:51
Bine,multumesc,voi tine cont de toate parerile.
QUOTE(Club12TRS @ 21 Jun 2009, 20:48)
Pe voi va mananca pielea rau de tot cu acel DOT 4...
Sistemul de franare Renault 12 (simplu circuit) a fost conceput pt DOT 3 , pompele dublu circuit de frana care au urmat deasemenea. Deci, pt Dacia DOT 3.
si pentru @deceneu32 , poate te lamuresti in sfarsit :
Cititi si aici [attachmentid=1627533038] , sau direct link-ul (
http://www.carbibles.com/brake_bible.html )
spune ca DOT 3 si DOT 4 sunt interschimbabile iar singura diferenta reala intre ele este punctul de fierbere .
deceneu32
22 Jun 2009, 21:54
Va multumesc foarte mult pentru informatii!
Psteven
3 Jul 2009, 09:44
salutare! nestiind unde sa postez problema mea si avand in vedere ca e legata de franare am ales sa va scriu aici
problema:
una bucata papuc injectie pompa de frana cu 4 conducte
pana acum cateva zile frana n-am avut decat la a 4-a, a-5-a pedala.
Am suspectat aer in instalatie!
Mers la mecanic si imi spune schimbat pompa de servo!
am realizat operatiunea miercuri, am folosit si lichid de frana DOT 3 si la proba mers fara probleme....pana joi dimineata cand dau sa plec si dupa circa 3-4 km si utilizare moderata a franei constat ca pedala se rigidizeaza progresiv pana se intareste cu totul si masina merge din ce in ce mai greu!Opresc si constat ca din rotile fata iese fum si miros de ferodou incins!.roti blocate!O las sa se mai raceasca un pic o trag pe dreapta, imi continui drumul cu alta masina si dupa-amiaza imi recuperez "bijuteria" care porneste, se misca si pana la destinatie merge desi simt acelasi simptom pe drum, pedala de frana incepand a se intari progresiv!
Ce-i de facut? HELP!
deceneu32
3 Jul 2009, 15:11
Raman pistoanele in etrier blocate.Ma gandesc datorita pompei care ramane sub presiune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.