Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema Grava
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Cip&Dale
Salutare tuturor. Sunt nou pe acest forum si nou cu probleme. Detin un autoturism Dacia 1310 din 86. In urma cu 3 zile ma apucasem sa schimb garnitura la chiulasa deoarece era arsa. Ma apucasem de treaba schimbasem garnitura dar, fara sa ma mai uit daca planul garnituri este bun (idiotul de mine)....dupa ce facusem toate reglajele necesare (supape,delco,....)venise randul de a pune antigelul in instalatie. Incepusem sa torn apa in radiator si verificam in acelasi timp daca picura pe undeva....cand o surpriza foarte mare...picura apa intre chiulasa si blocmotor pe partea de la galerie. sad.gif .....era varza planul fara ami da seama ....problema vine acum....mie mi-a curs apa si in cilindri( eu cu mana mea am dat-o afara). Se facuse tarziu si nu am mai scos chiulasa sa sterg cilindri de apa. Ieri am desfacut chiulasa sa o trimit la planat dar inainte de asta as vrea sa stiu daca se mai poate face ceva cu camasile.......ele aveau rugina pe ele cand am dat jos chiulasa si incepusem sa sterg cu o carpa imbibata in ulei ...o parte sa dus din rugina dar a mai ramas si acolo unde nu sa dus am frecat de ma dor mainile....Va rog tare muilt sa-mi dati sfaturi (poate cineva a trecut si el prin asta) sau sa-mi spuneti ce mai pot face. Partea proasta e ca set motorul este nou (are cam 800-1000 km) sad.gif sad.gif(.

P.S. Oare se duce cu degripant?
Minel
QUOTE(Cip&Dale @ 13 Jun 2009, 14:33)
daca se mai poate face ceva cu camasile.......ele aveau rugina pe ele cand am dat jos chiulasa ......

Partea proasta e ca set motorul este nou (are cam 800-1000 km)  sad.gif sad.gif(.


*



Din cate stiu eu la set motor nou se dau si camasi, si tie ti-au ruginit in asa hal ... unsure.gif
Cip&Dale
Se mai poate face ceva ?
vizitatorul
salut...
ce deformatie aveai?
cat te-a costat planarea?
so...leagt de problema ta...procedeaza astfel la prima cheie:scoate bujiile,fisa centrala de la bobina,baga ceva mililitrii de ulei in capul pistoanelor,da o cheie lunga...monteaza bujiile si fisa centrala...si bafta....cred ca te impacientezi prea mult..(apropo...aceasta este parerea mea;nu am prea mare activitate pe forum;daca nu ai incredere mai asteapta si alte pareri)
bafta
Cip&Dale
Multumesc.....ma simt mult mai bine.......eu stau in iasi si ma costat 50lei planarea.
ZTV
fa cum a zis vizitatorul, si baga benzina si dute....nu patesti nimic.

off: planarea puteai sa faci cu 30 lei in Bucsinescu, vis a vis cu statie verde de GPL
Cip&Dale
Pana aici e bine.....nu vreau sa ma abat de la subiect dar nu am gasit pe forum un subiect despre garnituri. Imi recomandati vreo garnitura pentru chiulasa?....ca vreau sa fie ultima oara cand desfac motorul.
ZTV
la orice piesa iti recomand : piese originale de Dacia, de Uzina.
Nu iti recomand: connex, asam, si lucruri ieftine din chira sau turcia, numai probleme o sa ai. Da si tu un " search " pe forum, gasesti multe info despre piese.

Bafta
Cip&Dale
Multumesc. smile.gif
d.doom
unde ai realizat planarea la chiuloasa? ca si eu sunt din iasi si nu stiu unde se face asa ceva si ma gandeam sa verific si chiuloasa mea ... daca ea o fi cauza problemelor mele cu masina sad.gif
multumesc
Cip&Dale
In capat la pacurari langa petrom este un magazin de scutere...intri pe poarta pe langa magazin si ai sa vezi pe partea dreapta o spalatorie si pe partea stanga o hala in care sunt mai multe elevatoare, masini, mecanici........cum intri in hala pe partea dreapta a 3a usa este pentru rectificari .....intri acolo...daca ai noroc ti-o face pe loc cum mi-a facut si mie.(nu dureaza mult.....cam 10-15min)
ZTV
QUOTE(d.doom @ 13 Jun 2009, 18:06)
unde ai realizat planarea la chiuloasa? ca si eu sunt din iasi si nu stiu unde se face asa ceva si ma gandeam sa verific si chiuloasa mea ... daca ea o fi cauza problemelor mele cu masina sad.gif
multumesc
*




sau:

mergi din Tudor catre Podu de Fier, dupa intersectia Bucsinescu mergi tot inainte pana ce vezi in partea stanga o statie de GPL, e o cladire mare, un fel de Hala, verde. Vis a vis cu ala pe partea dreapta e un service auto, il cauti pe Adi, sau pe oricare mecanic. Iti face pe loc si te costa 30 lei.
d.doom
Cip&Dale & ZTV va multumesc la amandoi... cum imi fac un pic de timp liber o sa merg sa verific care ma poate ajuta... ei ma pot ajuta si cu demontatul chiuloasei rectificare si montat la loc? sau fac doar rectificarea?
Cip&Dale
Ei doar rectifica.......dar te poti folosi de manual ca sa o scoti...sau iti pot spune eu cum sa faci...Deci dai jos carburatorul, alternatorul, capacul la culbutori, desfaci galeria, debransezi toate conductele de apa, si apoi incepi sa desfaci suruburile de la chiulasa (sunt 10) si toate trebuiesc desfacute in ordine (uitate in manual ca este o schema)scoti toate suruburile afara si lasi doar unul singur pe mijloc sa poti roti chiulasa putin intr-o parte si in cealalta deoarece sarputea sa se fi prinsa garnitura de bloc motor....si cam atat.....apoi ca sa te duci la rectificat ,inainte de asta scoti pompa de apa de pe ea, sondele, prezoanele si rampa. O cureti bine de tot si o duci la rectificat. Cand o pui o sa-ti trebuiasca o cheie dinamometrica pentru a strange chiulasa (tot in oridene se vor strange suruburile) pui toate piesele la loc si sa nu uiti sa reglezi supapele.
Un singur lucru important e acela de a nu lasa masina in viteza dupa ce ai scos chiulasa si nici sa nu dai la demaror deoarece se pot deplasa camasile (cilindri) si nu e bine. Spor la treaba!

13 Jun 2009, 22:02:
Ce problema are motorul?
d.doom
uite topicul cu problema mea sad.gif : http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=150661&hl=
eu cred ca mi se trage de la faptul ca atunci cand s-a schimbat chiulasa sa deformat un pic si nu e etansa treaba... pentru ca restul leam verificat si rasverificat si momentan miam pus un termostat ce deschide la 75 de grade sa pot merge cat de cat cu masina ca nu am timp de nimic si fara masina mis un om mort.
deceneu32
QUOTE(Cip&Dale @ 13 Jun 2009, 17:07)
Pana aici e bine.....nu vreau sa ma abat de la subiect dar nu am gasit pe forum un subiect despre garnituri. Imi recomandati vreo garnitura pentru chiulasa?....ca vreau sa fie ultima oara cand desfac motorul.
*


FERMIT-Ramnicu Sarat!Numai de-asta sa iei!Exclus chinezarii gen ASAM sau diverse alte turcisme.
Cip&Dale
:(Salutare din nou. Nu am mai deschis alt topic deoarece povestea este aici. Dupa ce am rectificat chiulasa am montat totul la loc si tot curge apa pe acolo (intre bloc motor si chiulasa pe partea de la galerie) acum am avut noroc ca era bine etansati cilindri si nu a mai curs inauntru.sad.gif Acum ce vreau sa va intreb.....bloc motorul se poate ovaliza?
P.S. Eu am verificat inainte de toate chiulasa pe mai mult suprafete sa vad daca e buna...si e ff buna. Ea imi sta bine pe bloc motor (lipita), numai in partea de la galerie are cam 0.30mm in care nu se uneste.
Mr_Devil83
Pai9 apa poate sa curga doar din blocul motor, din chiulasa slabe sanse. MA omule, nu cumva ai tu blocul motor fisurat?
baranga
da tu ai curatat bine vechea garnitura lipita de bloc??? huh.gif
Cip&Dale
Nu este fisurat si suprafata pe care se pune garnitura e mai curata decat un bloc motor nou biggrin.gif
Toata problema e ca si cum ar agata ceva si nu s-ar lipi una de alta....eu la ce ma gandeam e sa fie cercul ala care fixeaza chiulasa pe bloc motor dar nu cred sa fie ala deoarece e pe partea cealalta si daca era el sigur nu etansa bine peste tot.
Inca ceva......mie nu-mi curge apa cu motorul pornit, eu nu am mai auzit motorul de vreo 2sapt la masina asta. Eu inainte de toate pun motorul la punct si apoi dau cheie.....cand torn apa in radiator imi curge intre bloc motor si chiulasa chiar unde se imbina pe partea de la galerie si numai intr-un loc (picura).
Cip&Dale
Chiar nimeni? Nu s-a mai intamplat nimanui asta? sunt disperat....! sad.gif

28 Jun 2009, 03:00:
Sa spunem ca acesta e motorul.....Nu uitati ca am planat chiulasa inainte de a o pune pe masina.
PH-06-BOA
Ai pus un liniar pe bloc (un subler de 300) , sa vezi daca e drept? In dreptul gaurilor, daca suruburile au fost prea stranse, materialul s-a ridicat , formandu-se ca niste distantiere. Astupa toate gaurile prin care ar putea intra granule abrazive, si cu o piatra de polizor mare in diametru, cu fata plana, rectifici la mana suprafata. Exista riscul de a patrunde granule in lagare . Trebuie foarte bine spalat, suflat. Ar mai fi camasile (cilindrii) prea inalte, chiar si numai intr-o parte. Mie mi le-a facut din lainer la service, si mi le-a facut trapezoidale (duceti-va la service). Suruburile pot ajunge pana in fundul gaurii (mai tai 3 mm din ele).Mai poate fi si altceva, dar mai sigur descoperi singur.
Cip&Dale
Eu nu am mai auzit pana acum ca bloc motorul sa se ovalizeze.
Mr_Devil83
auzi da ala de o schimbat setul motor, o curatat bine resturile de garnituri de etansare a camasilor In cazul tau sunt de hartie. O masurat cam cat iasa camasile afara din blocul motor?

Ca daca doar o scos camasile vechi si le-o montat pe cele noi e foarte clar pentru mine de ce iti curge lichid de racire pe acolo.
Cip&Dale
Masina a mers cam 200km dupa ce i s-a schimbat setul si apoi am avut problema cu garnitura ( era piscata) si cand am dat jos am curatat bine zonele, am fost la planat cu chiulasa , si aici e problema ca nu-mi etanseaza bine peste tot (doar in locul in care am descris si in poza de mai sus)

<span class='edit'>28 Jun 2009, 13:33:</span>
dar se poate sa nu inchida chiulasa in acel loc doar ca e deranjata o camasa? mie nu prea imi vine sa cred? una e cand nu etanseaza toata partea bine si alta e cand nu etanseaza doar o portinue si pe mijloc.

<span class='edit'>28 Jun 2009, 18:05:</span>
Astazi pt ca ma plictiseam.....am mers la masina sa investighez putin mai indetaliat si ce am aflat.
1. pe toata partea chiulasei se afla apa prelins pe garnitura deci sarputea sa nu etanseze bine peste tot.
2. Am luat o surubelnita ascutita si pe si de jur imprejur eu pot misca sus/jos garnitura cam 0,01/0,02.
Deci pe partea de la galerie curgea apa pe acol-o deoarece pe acea parte se afla canalele de racire si deaceea nu curgea apa in alta parte. Ulei nu are cum sa curga deoarece l-am scos din baie si nici nu avea cum sa ajunga sus fara sa pornesc motorul (doar daca amorsam pompa) Pana la urma oare sa fie de la camasi? Eu abia maine scot si ma uit atent peste tot.
PH-06-BOA
Camasile inalte (ai pus toate inelele, fara sa masori) si ai strans chiulasa incorect (intai pe o parte)?
Cip&Dale
Ce inele? si am strans chiulasa corect (dupa schema din carte) in x.
Despre ce inele vorbesti? oringurile care etanseaza cilindri sa nu intre apa in baie?
Daca este vorba de acele oringuri sa sti ca nu vine de acolo problema....pana acum cum a mers?
Eu stiu ca....doar daca atunci cand scoti chiulasa de pe motor se deplaseaza camasile si isi schimba putin unchiul prin rotatie se blocheaza sus si nu se pun la loc pana nu le pui tu inapoi cum au fost puse inainte.

Acum sa spunem ca as avea camasile putin iesite inafara....cu ce le bag inauntru? ce ma sfatuiti sa fac?
andras
Verifica inaltimea chiulasei(cotele sant in manual) ca sar putea ca dupa rectifivare sa ajunga sub cota.Daca e sub cota o solutie e cite o saiba la fiecare surub de chiulasa sau alta chiulasa.
Mr_Devil83
mestere daca nu au fost montate corect camasile si sunt iesite putin din bloc e la mintea cocosului de ce ai tu probleme.

Motivul pentru care sunt mai multe inele de hartie in pungile alea este ca sa pui cate ai nevoie, in functie de necesitate. Daca tu mai si misti garnitura de chiulasa cu ea stransa nu iti da putin de gandit?

Cat despre chiulasa...hai sa zicem ca daca o dai jos calda de pe motor si o asezi pe o placa de beton putin stramba o sa se deformeze foarte usor.

Deci io prezic ca o sa mai dai o data setul motor jos, o sa cureti bine zona aia de etansare, o sa iei un subler cu toleranta de 0,01 de adancime, o sa montezi setul motor din nou, evident cu inelele montate corespunzator si o sa plaezi chiulasa.
Cip&Dale
Ce nu intelegi ca nu am avut problema pana acum cu motorul.......Cand am pus set motorul nu am pus inele de hartie ci oringuri (inele de cauciuc) si nu am avut nici o problema ....s-a fixat foarte bine dar acum cand am scos chiulasa nu a mai vrut sa se aseze bine. Crezi ca daca ar fi de acolo as mai desface eu inca odata sa schimb inelele? eu scot bolobocul din portbagaj si rezolv problema (daca este de acolo) sunt foarte sigur ca merge sa bag inapoi camasile fara sa rup oringuirile sau sa le crap si macar sunt sigur de o treaba....daca e adevarat ca sunt iesite inafara camasile macar stiu ca nu sau rupt/crapat inelele deoarece nu am apa in baie.
Mr_Devil83
auzi, la masina din 1986 slabe sanse sa ai motor de 1400. Am io un bloc de 1400 din 86 da cred ca e raritate. Pe forum se zice ca nu prea existau de 1,4 atunci. Si motorul de 1,3l are inele de etansare de hartie. Tu ce motor ai mai exact?

Mai bine da-ne si noua niste date mai concrete ca sa nu umplem forumul de pomana cu posibilitati teoretice si inutile.

Si da, daca chiulasa a fost stransa prost orice e posibil.
Cip&Dale
Masina e din 86 si are motor de 1,4...nu stiu de ce e asa de greu de crezut deoarece mai am prieteni care au dacii mai vechi ca ale mele si au motoare de 1,4.
Tot ce stiu despre aceasta masina e ca a fost recarosata, dar nu stiu daca a fost schimbat si motorul. Astazi desfac din nou si sper sa reusesc sa gasesc problema si sa o si remediez.
lucianac79
Vad ca nu a pus nimeni intrebarea asta, cand ai desfacut motorul ca sa-i schimbi setul ce fel de garnituri ai avut sub camasi? Daca nu l-ai desfacut tu mecanicul ce fel de set ti-a spus sa cumperi cu garnituri de hartie sau garnituri de cauciuc? Pentru ca daca ai avut set cu garnituri de hartie si tu ai pus set cu garnituri de cauciuc de aici cred ca ar putea veni problema.
Cip&Dale
Eu am facut set motorul si erau garnituri de cauciuc si inainte de asta......astazi am dat jos chiulasa din nou si nici nu stiu cum sa spun.....fara garnitura chiulasa are plan perfect de jur imprejur. Cand pun garnitura nu mai este acelasi plan stransa/nestransa ....eu am cumparat o garnitura de 20lei nu stiu de ce firma e dar mi sa spus ca e buna. Acum nu stiu de ce nu etanseaza bine cu garnitura pusa....eu cred ca daca pun chiulasa fara garnitura si o strang bine etanseaza mai bine decat cu garnitura in momentul asta. Nu stiu de unde vine problema si nici nu pot crede ca e din cauza garniturii.

P.S. Camasile sunt la plan cu bloc motorul.
Cip&Dale
smile.gif Aproape am rezolvat problema... Am cumparat alta garnitura si am strans chiulasa la 7,2 si acum imi iese cate o picatura MICA MICA de apa cam la 1h jumatate. (Garnitura nu este ciupita deoarece am verificat-o). Eu ma gandeam sa pornesc motorul asa cu e acum sa-l incalzesc bine si apoi sa mai strang chiulasa putin (cam pana la 7,5-7,7) Voi ce pareri aveti?
Mr_Devil83
ca e momentul sa iti duci chiulasa la planat.
faganezu
poate nu au planat chiuloasa bine? ddute in alta parte cu ea.
deceneu32
QUOTE(Mr_Devil83 @ 29 Jun 2009, 07:13)
auzi, la masina din 1986 slabe sanse sa ai motor de 1400. Am io un bloc de 1400 din 86 da cred ca e raritate. Pe forum se zice ca nu prea existau de 1,4 atunci. Si motorul de 1,3l are inele de etansare de hartie. Tu ce motor ai mai exact?

Mai bine da-ne si noua niste date mai concrete ca sa nu umplem forumul de pomana cu posibilitati teoretice si inutile.

Si da, daca chiulasa a fost stransa prost orice e posibil.
*


Ba da!Sunt Dacii din acea perioada cu motor de 1,4:Dacia 1310 TLE.De fapt acest motor s-a lansat prin 1982,daca nu ma insel.
nelu_1985
1310 TLX, MLS, TL,TS ca TX, GTL, TLE are motor de 1300 si cv cu 4 tr.
deceneu32
In 1984 Dacia a cunoscut o restilizare interioara si exterioara.Dotarile optionale erau montate pe mai multe variante constructive:
-motor 1,3 si CV 4:Dacia 1310 MS,MLS,S,TL
-motor 1,4 si CV 5:Dacia 1310 TLE
Pentru o lamurire suplimentara,ia si citeste numarul pe ianuarie 1985 al revistei AUTOTURISM.
Prin 1988,mi se pare,s-au schimbat denumirile variantelor constructive:
-motor 1,3 si CV 4:TX,TLS,TLX
-motor 1,4 si CV 5:TLE
Varianta GTL s-a fabricat pentru Canada insa dotarile sale nu le cunosc dar le gasesti in niste brosuri publicate pe forum.
Cip&Dale
Problema rezolvata biggrin.gif Am facut cum am scris mai sus. Cu planatul nu au cum sa greseasca niciodata .
kog
-motor 1,3 si CV 4:TX,TLS,TLX. Nu e adevarat. TLX-ul meu are motor 1.4 si cutie cu 5 trepte. Posibil sa fi pastrat denumirea si sa fi facut un "upgrade"
deceneu32
Variantele dupa 1988 le-am citat din memorie ca nu am in fata nici un material documentar.trebuie sa caut prin niste agende mai vechi dar mi-e lene.Nu este exclus sa ma fi inselat.Ii rog pe colegii de pe forum sa intervina si sa ma corecteze.
Pentru variantele dupa 1980,1984,am revistele Autoturism langa mine! smile.gif
P.S.:Oricum,ar trebui sa fie apreciat un oltcitist pentru informatii si pentru pasiunea lui pentru Dacie! radmasa.gif
nelu_1985
varianta corecta ii aia specificata de mine mai sus, cu mentiunea ca MLS-urile aveau si motoare de 1300 si de 1400, asta a fost denumirea TLX-urilor inainte de '88; colegu deceneu stie ceva... respekt.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.