Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum se verifica o chiuloasa?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
varu_vyyp
am o intrebare legata de chiuloasa, cu este specificat si in titlu.
se poate verifica chiuloasa daca functioneaza in parametri normani????
se poate demonta si monta o chiuloasa fara mecanic ( care papa banii )????

13 Jun 2009, 18:16:
si daca tot nu raspune nimeni........sa mai intreb ceva.
A montat cineva chiuloasa singur ?????cum a procedat????
renotgo
Pentru a demonta-monta o chiulasa ai nevoie de cunostinte temeinice in domeniul mecanicii auto .Daca n-ai mai facut-o nu te apuca pentru ca poti provoca mari daune motorului .Incearca totusi s-o faci la un mecanic bun ,nu cred c-ar costa prea mult ...Numai bine !
varu_vyyp
am facut un an de mecanica.......am idee cu ce se manaca.
am 2 blocuri motoare acasa si o chiuloasa....din care vreau sa fac un motor bun.
de rectificat (chiuloasa)daca este necesar o sa o duc la meserias dar de asamblat vreau sa asamblez eu motorul.
PH-06-BOA
Apuca-te cu toata increderea, ca daca nu o faci odata, n-o faci niciodata. Daca spargi blocul si e 1300, iti dau eu unul perfect gratis, chiulasei n-ai ce sa-i faci, s-apoi e vreo 50 lei una. Conteaza cel mai mult, sa aiba gaurile din bloc curate si uscate, ca atunci cand bagi suruburile, la strangere sa nu se formeze presiune in capul lor, si sa sparga blocul. Mai e garnitura, care daca nu o aliniezi corest, dupa strangere, e posibil sa fie atinsa de piston, si bate. Supapele le probezi, punand benzina in camerele de ardere, cu chiulasa intoarsa , si sa nu curga pe langa ele. Banuiesc ca ordinea de strangere, reglaj la culbutori si ce-o mai fi, le sti. Nu cauta dinamometrice sau alte minuni, ca asa nu vei face maserie niciodata.
CandyMan13
cap-coada:
http://www.daciaclub.ro/cum-am-schimbat-se...ici-t83956.html
Mr_Devil83
Ca sa se mai dispere putin argon, imi permit sa confirm si eu spuse-le lui PH-06-BOA. Din simplul motiv ca si eu strang chiulasa la mana, folosind la inceput tubulara cu clicket iar apoi bratul ala fix de la trusele de scule romanesti.
CandyMan13
eu nu vreau sa disper pe nimeni DAR smile.gif si eu fac la fel de cand am masina si nu am avut probleme (strans fara dinamometrica) dar daca omul poate face rost sau il paote ajuta careva cu o astfel de unealta,e mult mai bine sa faca strangerea cu dinamometrica.
varu_vyyp
am avut cheie dinamometrica ( parca asa se numea )pe vremea cand repara tata masini, da acuma nu prea mai am scule.....fratele meu le cam pierde.
nu stie cineva ce pret are o cheie dinamometrica si de unde se poate procura ???
mike1410
O cheie dinamometrica e intre 120 si 560 Ron si gasesti lejer la Bricostore Praktiker sau un magazin de specialitate(scule).

Daca ai macar 65 de kg strange linistit la mana chiulasa si nu cred sa ai probleme,dar recomandat e sa ai ceva experienta.



payty
salutare tuturor.


vreau sa inlocuiesc chiulasa la masina din diverse motive.

Nu as vrea sa dau jos motorul de pe masina, deci scot doar chiulasa si o pun pe cealalta.

Am o intrebare pt cei care au mai facut asta:

Cum fac sa nu deranjez garniturile de la baza cilindrilor ca sa ma trezesc cu apa in ulei pe urma?

Stiu ca in manual scrie sa bat in lateralul chiulasei si sa o rotesc dar am mai scos si eu chiulase de pe motor si erau atat de lipite de garnitura incat metoda asta e complet nefolositoare. La momentul respectiv nu ma preocupa ce se intampla cu etansarea cilindrilor pt ca motorul fusese dat jos si schimbam setul cu totul.

forcrims
Daca nu s-a umblat de mult la motor..sunt slabe sanse sa se deranjeze garniturile de la camasi, pentru ca cilindrii au prins putina rugina/coroziune si sunt intepeniti. Cel mai bine ar fi sa dai chiuloasa jos , o pui pe cealalta, dar intre timp sa nu invarti motorul, adica sa apesi pe pistoane. Daca ai vreun cilindru care intra-iese usor in bloc , acesta va iesi afara o data cu pistonul atunci cand invarti motorul. Eu cand am umblat sa schimb garnitura de chiuloasa..am invartit si de motor ca imi cazuse mizerie in cap la pistoane si am zis ca o pot curata mai bine daca pistonul este la PMS, asa ca am invartit de motor, dar nu s-a deranjat nimic. Cand am schimbat garniturile de la camasi, chiar m-am chinuit o gramada pana am scos fiecare cilindru in parte afara. Am batut cu o bucata de lemn si un ciocan in partea de jos a cilindrilor (pe la baia de ulei) si am reusit sa ii scot pana la urma. Spor la treaba! Sper sa ii prinda bine cuiva ceea ce am scris.
payty
da, sigur nu am sa invart de motor. chiar am sa ii pun si niste saibe din alea de amortizor cu suruburi ca sa blochez camasile pana fac tot ce e defacut.

in timpul demontarii imi era teama sa nu se intample ceva.

merci de sfat. s-ar putea sa fie rugina destula pe camasi pt ca cel de la care am luat masina cred ca a bagat mai mult apa decat antigel si in borcan era rugina la greu. mi-a luat ceva pana cand n-a mai iesit din motor si lichidul de racire a ramas curat.


cand ai dezlipit chiulasa de pe motor ai batut in lateral asa cum zice in manual?


forcrims
Nu am batut..ca nu am avut manual si nu mi-a zis nimeni ...dar acum daca stau si ma gandesc ai putea sa bati cu ceva din lemn sau cauciuc. Cred ca singurul motiv pentru care trebuie sa bati in marginea chiuloasei ar fi din cauza la camasi , sa nu fie lipite de garnitura de chiuloasa , iar garnitura as fie lipita de chiuloasa..si cand ridici de chiuloasa , sa nu se ridice cu totul...dar nu se va intampla asta. Sa cureti bine resturile de garnitura, ca daca nu a fost desfacuta de mult chiuloasa..o sa fie lipita rau garnitura, ai nevoie de un smirghel fin. Dupa ce ai curatat blocul si chiuloasa , dai cu un strat subtire de vaselina pe garnitura pe ambele parti , apoi o pui pe pozitie , asezi chiuloasa si incepi sa strangi suruburile in ordine, ca in urmatoarea poza(gasita pe forum)..banuiesc ca stii , din moment ce te uiti in manual. Eu am strans fara cheie dinamometrica(asta e prima masina si am am facut aceasta operatie pentru prima data), am facut si restrangerea dupa ~400 km..si am mai facut vreo 1500km de atunci fara probleme. Spor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.