Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
danone
Am o dacie cu care am trecut de 100.000 Km. Presiunea uleiului la relanti este aproape de limita (rosu); credeti ca trebuie sa ma gindesc la un nou set motor? In mers presiunea este pe la jumatate
Slider
Se pare ca da! O sa vina vara si o sa vezi atunci presiune scazuta. Filtrul de ulei cind l-ai schimbat?
danone
cam ar fi trebuit schimbat; are si el cam 10.000Km
RIon
Auleo...pai frata...daca iti da mana, pune un DuraLube, si pune un ulei bun 15w40 de firma, si schimba filtrul...cam la 5000km trebe schimbat la dacie...
disaster
daca ai 10.000 km cu acelasi ulei ar trebui sa mai citesti si tu ce scrie pe bidoanele de ulei.daca vrei sa ai presiune buna si nu faci motoru la fiecare 30.000km schimba uleiul si filtrul la maxim 5000km.am un prieten cu dacie din 98,150.000km,si nu ii papa ulei deloc.da omu la 4500-5000km baga ulei si filtru nou.
andu911
daca in mers ai presiune ok...e de la segmenti...fa-i segmanetare sau set smile.gif
Slider
Da, se pare ca am gresit! Omu' nu a zis ca ii consuma ulei ci numai ca are presiunea de ulei cam mica. Asa ca nu prea are treaba schimbatul setului cu presiunea de ulei.
Schimba uleiul, filtrul si mai discutam. Ia miroase un pic uleiul nu cumva este impurificat (citeste diluat) si cu un pic de benzina?
Eu as recomanda si o spalare de motor. Cine stie ce carcalaci ai prin baia de ulei...se obtureaza (infunda) sita de la pompa si aleluia presiune.
Ceva bataia de cuzineti nu se aude pe acolo? Cel mai bine ar fi sa-i dai baia de ulei jos - cu ocazia asta poti sa speli bine motorul - si sa verifici si cuzinetii.
Bytzu
sunt uimit de atatia mecanicosi ce-si dau cu parerea mai nou...
vezi ca pana una-alta, presiunea ti-o tine linia

deci ar trebui in primul rand verificate pompa si pinionul intermediar, care trebuie inlocuite - 680000lei
apoi, dc presiunea nu se regularizeaza, va trebui o linie de cuzineti noua - 1100000lei, iar dupa masurare, robabil o rectificare a arborelui - 500000lei
pentru a afla starea setului motor iei compresia pe fiecare cilindru in parte
recomand folosirea unui ulei strain, adus de afara(Motul-franta) schimbat la maxim 7000km

si nu in ultimul rand s-ar putea sa ai sondele decalibrate

RIon
Nu mai tot incurcati omul cu segmentari etc., ca asta numai un mecanic la fata locului o poate face.
Si numai dupa ce isi spala motorul cu Motor Flush, isi pune ulei bun si filtru nou.
Dupa schimb mai vedem cu presiunea, desi daca motorul a fost folosit mult cu ulei la distante mari, ceva probleme s-ar putea sa existe.
Cib
rion a dat cea mai buna solutie. Duralube, filtru, ulei, eventual spalat. Si nu mai tineti in motor uleiul atat timp la berline ca au motor romanesc totusi. Maxim la 7500 km schimbati uleiul si filtrul. Ideea e ca acumn iarna din cauza socului mai baga si ceva benzina in el, daca mai puneti si un 10w40... recomand totusi un 15w40. Ideea e ca daca e subtire urca mai repede in rampa e putin gresita. Daca nu are presiune uleiul nu urca in rampa, asa ca aveti putintica grija....
RIon
E musai splarea motorului...cata calamina o fi pe el... uf, uf... desi dura lube ar trebui sa contribuie la asta, dar costa neicusorule...1.5 milioane...lei.
Plus ceva aditiv. Dupa schimb.
Pai in cazul meu, la 4500km presiunea era spre limita inferioara, desi la schimbul anterior folosisem motorFlush, ulei Valvoline 15W40, aditiv liqui moly MbSO2... 5000km e suficient pentru un ulei, la Dacaia modele CLT smile.gif
Mad MAX
se pot schimba cuzinetii fara sa se umble la pistoane si segmenti? se schimba pe jos pe la baia de ulei? daca bataia este din boltz ce trebuie schimbat?
andu911
QUOTE(Bytzu @ 11 Mar 2005, 09:20)
sunt uimit de atatia mecanicosi ce-si dau cu parerea mai nou...

*




Dacie...motor peste 100.000 km...filtru schimbat de-abia la 10.000km, cine stie...poate si schimbu de ulei se face tot la 10.000km...cine stie ce ulei...
In fine, tu nu dai sfaturi de mecanic, tu dai sfaturi de carpeala...ca de...de-aia e dacie, sa repari zilnic la ea. Ca asa pt orice problema poti gasi o solutie sa mai mergi cu ea pana la coltul blocului....+ ca ce l-ai pus tu sa verifice costa peste 1 milion.
De-aici vine intrebarea...se merita sa faci zeci de verificari cand stii ca ai un motor pe duca care e posibil sa nu mai tina mult...ca pompa de ulei sigur te pun aia sa cumperi alta cand o sa faci setu...
andu911
apropos...ca tot e mare adunare de mecanici pe-aici (eu unu nu am meseria asta) sa-i spuna cineva lui Danone sa puna nasul pe joja sa vada daca miroase a benzina, ca poate i-a intrat benzina in ulei si trebuie schimbata doar membrana de la pompa de benzina care costa doar 50 sau 90 de mii.

Bytzu am si eu o intrebare tot la probleme tehnice...poate mie imi esti mai de folos.Merci.
Nano_nanu
iati frate un ulei si un filtru nou al mai ieftin si il schimbi la 6luni sau la 3000km si nu mai ai probleme cu presiunea.

peciulica
mai fratilor ceva asemanator mi se intampla si mie.va intreb: e normal ca la motor turat sa fie presiune ridicata(acul sta sus) si la relanti sa scada aproape de jumatate ?
Ov
perfect normal wink.gif
peciulica
masina am luat-o in noiembrie de la un nene(om serios nu samsar).mi-a zis de atunci ca ar cam trebui sa schimb uleiul si filtrul ceea ce am si facut+un aditiv.am facut de atunci vreo 2500 km.omul era serios mi-a zis ca segmentase motorul in vara si are rodajul facut(adevarul e ca trage super si consuma putin),dar ma gandesc totusi sa nu fi pus nenea dura-lube.cum pot sa-mi dau seama mai ales ca nu mananca ulei
Cib
atunci vezi de membrana... se poae sa se fi indoit cu benzina
andu911
daca chiar nu vrei sa pui nasu pe joja aia da-i foc...o sa iti dai seama singur daca e benzina dupa cum ia foc...
iar daca zici ca segmnetase motoru...fac pariu ca ai benzina in ulei, foarte putini mecanici schimba membrana aia dupa segmentari sau seturi...
benzina ajunsa in ulei iti, ti-l subtiaza...si daca o sa mergi tot asa e posibil sa faci si poc...

Deci vezi daca ai benzina in ulei si daca da schimba membrana uleiul si filtrul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.