Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: REZERVOR UMFLAT
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
CandyMan13
dupa titlu vati dat seama.Ce se intampla?De ce se umfla rezervorul?Azi am deschis portbagajul si fix pe mijloc rezervorul era bombat(urcat cam vreo 2 cm ceea ce e ffff mult pe o arie de 20x30 cm).Vazand asta am desfacut repede busonul si a iesit o presiune asemanatoare celei care iese dintr'un pneu cand il desumfli.Care e cauza?Precizez ca am astupat acu vreo 4 zile niste pori care erau pe deasupra rezervorului.Si inainte de asta cand mergeam sa alimentez la desfacerea busonului iesea o presiune.Acum am scos garnitura de la buson ca in cazul acumularii sa iasa pe acolo vaporii(rezolvare provizorie).
Se va evapora benzina asa?
Busonul nu ar trebui sa aiba un sistem gen supapa pt evacuarea presiunii?
HEEEEELP !
C a t a l i n
Cred că trebuie schimbat bușonul.
tester
da busonul are o supapa ca la capacul de la vasul de expansiune.
ai schimbat cumva de curand busonul? intreb ca pentru cele ieftine turcesti sau de asam nu au supapele si o au doar pe cea de pe mijloc. daca apesi pe partea interioara a busonului ar trebui sa se apese cu "usor" si sa dea voie la schimbul de gaze cu exteriorul.
CandyMan13
exact asta am verificat si eu pt ca am vazut acel arc si m'am gandit ca fctioneaza pe principiul unei supape.Busonul il am de vreo 3 ani cand mi'a furat benz din rezervor si au distrus busonul.Cel pe care l'am cumparat si e pe masina scrie UAMT pe el(ca stiu povestea cu asam'ul si ma feresc ca de dracu).Ei bine,la mine acel arc ar trebui sa ma urc cu picioarele pe buson ca sa se miste vre'un pic.E cam blocat.Acum 5 min am coborat la masina cu o idee in cap:am scos o parte din garnitura(din ea rotunda "O" am taiat si a ramas un "U" ca busonul sa nu zdrangane dar sa iasa gazele prin bucata lipsa de la garnitura si l'am montat la loc).....nici nu stiu ce sa mai zic...inca sunt socat de la cum am vazut rezervorul bombat ca o testoasa.A facut si pliuri pe la cutele de deasupra.
tester
nu e chiar bine ce ai facut. daca zici ca e busonul de uzina ar merita incearcata o curatare a lui si dupa picurat un pic de ulei pe gaura cheiei si pe arc, dupa care iarasi curatat excesul de ulei, dar doar cu o carpa curata fara apa. si sa vezi dupa cum merge. daca tot nu e bine si tine presiune prea mare atunci cumperi altul nou.
CandyMan13
pai maine asta e primu lucru pe care il fac:alt buson.Totusi pana maine nu ar trebui sa mai am probleme..
Cu ce am gresit?(l'am curatat si ras-curatat si uns dar nimic...e cam blocat)
tester
ai gresit ca ai taiat garnitura. nu e o solutie buna. presiunea din rezervor in anumite limite mai tine cat de cat sub control benzina din rezervor care se misca la orice denivelare. dar pentru moment, pana cumperi buson nou de UZINA e ok. numai fii atent ca la temperatura mai mare din timpul zilei se vor evapora cam multi vapori de benzina.
Fratzica
daca zici ca rezervorul era "urcat" vreo 2 cm atunci aveai depresiune, nu presiune. Iar atunci cand ai scos busonul aerul a intrat in rezervor, nu a iesit. Nu stiu exact cum e sistemul la dacia, dar sunt aproape sigur ca trebuie sa ai o gaura de ventilatie, poate o fi astupata. Si la kangoo-ul meu patesc asta, dar nu e o problema de luat in seama.
tester
cel putin la berlina mea injectata busonul nu are o gaura speciala pentru schimbul de presiune. din cate mi-am dat eu seama se realizeaza prin gaura cheiei.
CandyMan13
1.Fratiza...hai sa lasam fizica pt ca ai inteles aiurea.Tu stii ce inseamna BOMBAT?...sa iti explic: depresiune e la brasov si relieful arata asa: "U"...iar eu aveam FIX invers deci am presiune.
2.Asa am gandit si eu ca pe gaura cheii se face schimbul de gaze...dar putin probabil ca nu e rocket science...iar in privinta evaporarii nu stiu cat de mult se poate evapora.1ml de benz lichida <<< fata de volumul de GAZE degajat(plus ca pana maine dimineata nu mai e mult).
Si la ce sa ma uit cand il iau pe cel nou?Sa il apas pe arcul din interior?
Fratzica
tu stii ce inseamna "urcat" vreo 2 cm? Prima data explica corect si dup-aia vino sa imi dai raspunsuri la misto. Incearca omu sa ajute si tot tu sari de fund in sus. bravo!
driverx
Dragi copilasi. Sa va ajut. Sa lamurim treaba:

1) DACA omul s-a uitat sub curul masinii (fara scut) si a vazut ca e "urcat" 2 cm inseamna ca e DEPRESIUNE.

2) DACA omu; s-a uitat in portbagaj si a vazut ca e "urcat" 2 cm inseaman ca PRESIUNE.

CandyMan13
driverx,aleg varianta..2...raspuns FINAL 2.Fratzica,fara suparare,multumesc pt ajutor dar nu ai citit bine:"Azi am DESCHIS PORTNAGAJUL si fix pe mijloc rezervorul era bombat(urcat cam vreo 2 cm ceea ce e ffff mult pe o arie de 20x30 cm)"
Fratzica
ai dreptate driverx. Se pare ca am citit eu prost. Scuze. Nu stiam ca poti vedea rezervorul din portbagaj la dacie.
tester
QUOTE(CandyMan13 @ 19 Jun 2009, 21:04)
2.Asa am gandit si eu ca pe gaura cheii se face schimbul de gaze...dar putin probabil ca nu e rocket science...iar in privinta evaporarii nu stiu cat de mult se poate evapora.1ml de benz lichida <<< fata de volumul de GAZE degajat(plus ca pana maine dimineata nu mai e mult).
Si la ce sa ma uit cand il iau pe cel nou?Sa il apas pe arcul din interior?
*


deci schimbul chiar se face pe gaura cheii pentru ca alt orificiu special pentru asa ceva nu ai. nu e nimik complicat doar gaura cheiei nu e etansa, si supapa acolo scoate presiunea care iese frumos pe gaura.
nu prea ai cum sa verifici busonul nou in magazin. numai musai sa fie de UZINA ca altfel iarasi o sa il schimbi.
CandyMan13
am cumparat altul azi tot UAMT si acum ca a rasarit soarele si arde am lasat'o sa bata soarele in ea...sper sa nu sara artificii.Oricum mai acus o sa cobor ca sa desfac busonul sa vad...daca fasaie il pun pe cel de ieri cu garnitura taiata pt ca azi pana la 12 cand l'am cumparat pe celalalt nici macar cel mai mic "fas" nu a facut cand l'am desfacut sa il inlocuiesc.Sper sa nu am probleme.

Daca nu o sa mai am activitate pe forum o sa stiti de ce:))))
Andyno
Mda, si eu am prob. asta la o berlina din 99''cu busonul original. Cand deschid rezervorul iese o presiune cam maricica din rezervor, dar nu prea am bagat de seama. Asta se intampla de vro 5 ani.
Ce am obs si eu: acul de la indicatorul de benzina statea fix la casuta rosie(unde mai mergi 50 km)...dupa 5 zile de nemiscat masina acul era la ''pompa'' adica ca si cum ar fii gol.
neamtzu25
bv ptr patania ta si deschiderea topicului....
asa ceva am patit si eu.am avut cel original care ,am considerat eu ca e mai "mist"unul asam ca lucea steaua aia din nichel,fix ca p...era o panarama ;unul lam pierdut pe drum iar unul mi lau luat unii cand iau furat benzina baietii.acum am si eu unul care sc "eesence" pe el dar exact am patit si eu,am lasat mas o zi in soare si cand am venit am vazut ca in bord imi arat gol desi stiam ca aveam benz,cand am deschis portbagajul ;era umflat ,cum amatras de buson cum sa lasat imediat,am pus alta garnitura mai subtire dar acum vine miros de benzina;deci faza e de la aarc;o sla scot si sal tai poate os a fie mai moale ca sa poate face treaba asa cum trebe...bafta
CandyMan13
cum adica bravo pt patania mea ma????smile.gif))=))=))era patanie sa imi iau NOS prin vreo intersectie cand exploda rezervorul:P:)).Revin cu vesti noi:JOB DONE.Am desfacut busonul,nimic,nici un fel de presiune.O sa ii mai fac un test si o sa pun o flacara in portbagaj sa vad daca se mai umfla:))).Daca nu mai are nimeni nevoie se poate inchide sau sticky:)Multumesc pt ajutor si lamuriri tuturor.
ydaniel
pt dacia pe carburatie trebuie un buson cu 2 supape:
-una pt admisia aerului
-una pt evacuarea vaporilor de benzina,pt a nu se umfla rezervorul
baranga
acu daca s-a umflat rezervorul ,e totusi bine; in caz de castigi un plin de benzina intra mai mult radmasa.gif
panter1
Off Topic, daca veni vorba de busoane nu mai deschid alt topic vreau sa va intreb care e diferenta intre busonul cu supapa de la vazul de expansiune si cel fara supapa sau supapa demontata? Si sa nu imi spuneti ca la cald va cresta presiunea in instalatie ca stiu, dar la ce ajuta ea??? Eu nu am nici o supapa

Pentru CandyMan i-a busonul in casa dai o gaurica mica cu un bold incins si aia e.. taikmiu la trabant avea o gaurice mica si pe acolo se egaliza presiunea incinta cu exteriorul. Si am auzit si pe altii ca merg asa.. iar in ceea ce priveste presiunea din rezervor sa nu imi spuna mie cineva ca iarna la -15 grade se mai formeaza vro presiune pe acolo radmasa.gif ba din contra ar tinde spre vid, deci nu tre sa fie vro presiune, poti merge mult si bine cu gaurica icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.