Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: de verificat inaintea unui drum mai lung
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
unikat45

desi nu am mari probleme la masina din semnatura.....porneste normal, probleme de racire a motorului nu sunt....

franele sunt ok (cei de la ITP in mai asa ziceau).... desi cu o luna inainte de ITP am pus placutele o perioada s-a incins mai tare roata din dreapta..

ar fi utile cateva sugestii in legatura cu ce ar mai fi de verificat inainte de un drum... mai lung ...eventual postati si ce probleme ati mai avut si cum le-ati rezolvat...

nu e chiar problema tehnica deci poate fi mutat oriunde...am postat pentru ca inca incerc sa decid daca sa fac calatoria cu masina sau cu trenul... multumesc!

ag02cws
Daca e masina ta, tu trebuie sa stii. Eu as verifica roata aia din dreapta fata ca e posibil sa se incinda iar daca nu i-ai facut nimic.
gabone_xxl2000
directie,frane,aprindere,incarcarea sa fie in parametri normali,uleiul,faruri/stopuri(becurile in general) si nu in ultimu rand directia,daca am uitat ceva rog colegii sa ma completeze
kog
trusa de scule e indispensabila. A mea are peste 10 kg biggrin.gif . Am si presa de pivoti la mine tot timpul, ca cine stie?
1300
Un schimb de ulei bun nu ar strica !!
ZTV
nu stiu in ce stare e masina ta, dar eu cu fosta mea berlina facem drumuri de 1000-1200 de km ( Timisoara - iasi - mangalia ) si retur, faceam si 3000 de km in 5-6 zile. Inainte de placare faceam un drum de 30-40 de km,daca era ceva suspect rezolvam , daca nu faceam verificarile rutine :
- ma uitam la lonjeroane
- verificam franele
- ulei motor
- directie
- faruri, semnalizare, avarie.....
- starea jantelor, pneurilori, si roata de rezerva

Piese pe acre luam cu mine:

- platina
- o aprindere at01 de rezerva ( avem at011+senzor )
- capac delcou
- set de bujii
- set de fise
- cablu acceleratie, frane, ambreaj
- bobina de indictie
- becuri de rezerva
- ulei motor
- lichid de frana
- un bidon de 5 L de apa
- un bidon de 5 L de lichid de parbriz
- o canistra de 10 L , plina cu benzina
- cd-ul cu PARAZITII ( in caz ca nevasta sau prietena ei apuca diaree verbala )
- set de trusa, scule
- carpa

Cam asta era verificarea rutina, si piese cu care plecam la un drum lung. Dar specific pt asta trebuia sa ai o masina in stare foarte buna.
Andyno
dar toti va uitati la lonjeroane ?? smile.gif))) chiar asa epave aveti tongue.gif
ZTV
QUOTE(Andyno @ 21 Jun 2009, 15:02)
dar toti va uitati la lonjeroane ?? smile.gif))) chiar asa epave aveti tongue.gif
*





nu e vb de epava, este vorba de siguranta. Dacia mereu te surprinde, ce ti se pare ok in iunie, posibil in iulie sau in august sa fie deja naspa.
logan1.5dci
Eu abia acum am vazut ca acest topic este la Dacia clasic, eu spuneam despre masina mea. Scuze.
PH-06-BOA
De ce nu admiteti si glumele ? Sunt prietenesti , nu ironice.

E bine de controlat in primul rand nivelele la lichide, prezenta celor mai importante scule (cheia si cricul) , sa n-ai taieturi la cauciucuri, in rest ar trebui sa le sti din totdeauna. Ce n-a picat in ultimii ani, nu-ti va pica nici in 4-800 de Km. Sa ai totusi o bobina, dar mai repede bani, ca le vei gasi si pe drum. Daca ai bani la tine, nu-ti va pica nimic. La fel si scule, piese. Pleaca fara grija, daca sti ce sa ceri de la masina.
ZTV
si in plus ai un foarte mare avantaj la berlina pe carburatie: ( defapt trei )

1- se repara foarte usor, chiar si tu daca ai un pic de habar
2- piesele gasesti oriunde, oricand
3- imposibil sa nu dai de cineva care cat de cat se pricepe la o berlina



Drum Bun !!!
ydaniel
sa ai niste bani:)
in rest sa nu faci pana prostului,caci Dacia nu se strica asa usor;)
mike1410
Pai daca ai o masina intretinuta cum trebuie ti-ar trebui niste benzina dar...........
Niste chei(9,10,11,12,13,17,19)
un set de bujii,o platina un capac delco+un set de fise si o bobina de rezerva si o surubelnita nu strica.
Dar cele obligatorii ar fi
-cric+coarba
-un bidon cu apa+antigel
-ulei motor
-lichid de frana
-un set de sigurante si niste becuri

In rest drumuri fara gropi si imbecili(cam greu mai ales partea a doua:))

Io am trusa de scule pana si in duba.
unikat45
mersi frumos de sfaturi..unele amuzante altele foarte utile..uleiul a fost schimbat de curand, becurile sunt in dotare, apa si lichidul de parbriz nu lipsesc..GPL se va face plinul inainte de drum.....circul zilnic cu masina deci nu e statuta:)) daca ar fi probleme majore as simiti...mai bate o planetara...dar e cam greu cred sa gasesti dacie la care nu se intampla asta.....
aprinderea daca moare.. trecem pe clasic ... roata o s-o mai controlez sa vad daca se mai incinge....desi la ultimile verificari asta nu s-a mai intamplat....
maine o sa merg sa fac si o verificare pe la roti...echilibrare.. presiune....astept oricum in continuare sugestii eventual si privitor la provocarile unui drum pe care nu l-am facut niciodata...
panter1
Ce inseamna 400 km in viata unei dacii?? biggrin.gif asta dus, la care mai ai inca 400 intors paremise ca doar nu ramai acolo biggrin.gif =800km sau poate o vinzi sau te muti la destinatie smile.gif)

La drum lung trebuie mult avut in vedere in special FRANELE si MOTORUL, sabotii pe spate cum ii ai? Vezi ca daca sunt uzati la maxim si daca iti apare ceva in fata si franezi tare exista posibilitatea sa iti iasa pistonasele afara cand va presa sabotii pe tambur, si sa CURGA TOT LICHIDUL DE FRANA si ramai fara frana in scurt timp. Eu am patit-o cu niste saboti uzati, norocul a fost ca mai aveam 500m si am ajuns acasa ca altfel ramneam fara lichid d frana, un vecin a vazut ca lasam dara de ceva in spate ca mergeam incet in parcare si cand m-am uitat sub masina roata stanga spate era uda de lichid ohmy.gif

Si acum sa vedem MOTORUL: Verifica furtunasele de apa, colierele, sa nu curga pe nicaieri benzina sau apa depinde. Instalatia de apa sa fie bine aerisita. Daca ai GPL verifica jocurile la supape(culbutori 0.20 Admisie 0.25 Evacuare) caci eu am mers odata cu ei dereglati cand am plecat la mare,am simtit eu ca parca vibreaza motorul si tragea din ce in ce mai prost, am mers asa si cand am venit inapoi abia se mai tara cu pedala la blana 90-100km/h, o supapa de la pistonul 4 nu se mai inchidea in faza de compresie ramanand deschisa putin chiar si in faza de compresie,iar pe acolo iesea arderea cu temperatura mare si o arunca pe toba asta cauza temperatura mare si zgomot mai mare a motorului, fapt pentru care a si suflat scaunelul acelei supape atat de tare incat am schimbat chiulasa nemaigasind scaunele evacuare potrivite, mare grija si cu asta unsure.gif

Scuze de topicul prea lung. Numa bine si drum bun wink.gif
unikat45
de vandut nu o vand..smile.gif).. ca nu am bani de alta..

buna treaba cu sabotii..... am sa incerc o verificare pe maine..ca miercuri dimineata cred ca voi pleca...scurgeri de lichide nu prea sunt dar mai verificam.... culbutorii i-am verificat cand am facut 10000 de la RK erau neschimbati..la jocuri..si nu cred ca acu ar fi probleme.. as verifica dar duc lipsa de "personal" e o treba care trebuie facuta calumea si nu am incredere doar in propria mana.. inca odata multumiri..
driverx
QUOTE(panter1 @ 22 Jun 2009, 01:18)
Ce inseamna 400 km in viata unei dacii?? ...
*



Intervalul intre doua repartii cu un cost peste 100-200 RON.
Alungatu
Frate de parca ai pleca in China smile.gif Eu am fost pana la Bucuresti (din Neamt) .. am verificat la motor .. racirea .. uleiul .. m-am uitat sa fie rezervorul plin si go ! smile.gif N-am avut probleme pe drum decat cu contactul (incepuse sa-mi iasa fum din el) ... un fir atingea plasticul pe acolo etc ... l-am schimbat si gata.. am fost si am ajuns intreg si inapoi acasa biggrin.gif
unikat45
mersi de incurajare..cred ca o chestie cam cum ai facut tu.. e ok cand ai vreo suta de mii de km de condus .. din pacate eu nu am decat vreo 30000.....asadar e clar ca incerc sa iau sfaturi de la cei cu mai multa experienta la bordul "navetei spatiale dacia"..
ag02cws
QUOTE(driverx @ 22 Jun 2009, 15:41)
Intervalul intre doua repartii cu un cost peste 100-200 RON.
*



Tu consideri reparatie si alimentarea cu benzina? slap.gif
mike1410
QUOTE(ag02cws @ 22 Jun 2009, 15:22)
Tu consideri reparatie si alimentarea cu benzina?  slap.gif
*




Unii se pare ca da radmasa.gif 173.gif excl.gif
Lunaticul
Eu consider ca daca ai cat de cat grija de masina (sabotii ii verifici pentru siguranta ta, nu pentru ca faci un drum de 400 km), poti pleca linistit la drum lung avand grija sa ai plinul facut, bani, o bobina de inductie, o platina, un capac de delcou si minimul necesar de scule. Am vazut personaje care umblau cu planetara in portbagaj. Daca o vezi ca bate in ultimul hal, schimb-o frate, nu astepta sa pice de tot, ca mai strici si altele pe langa ea.
Sorin_18
QUOTE(driverx @ 22 Jun 2009, 14:41)
Intervalul intre doua repartii cu un cost peste 100-200 RON.
*


poate la logan laugh.gif

<span class='edit'>23 Jun 2009, 15:26:</span>
si inca un sfat pt initiator:pleaca linistit la drum cu minimul de scule,si cum spun colegi cu o bobina,si restu pt aprindere platini etc.am facut de nenumarate ori bucuresti-iasi si retur si nu am avut nici o problema,inafara de releul de incarcare.Dacia este o masina buna,numai ca necestita mai multa atentie
driverx
QUOTE(Sorin_18 @ 23 Jun 2009, 16:23)
poate la logan  laugh.gif

<span class='edit'>23 Jun 2009, 15:26:</span>
si inca un sfat pt initiator:pleaca linistit la drum cu minimul de scule,si cum spun colegi cu o bobina,si restu pt aprindere platini etc.am facut de nenumarate ori bucuresti-iasi  si retur si nu am avut nici o problema,inafara de releul de incarcare.Dacia este o masina buna,numai ca necestita mai multa atentie
*



Cu Logan-ul am curajul sa plec pe o distanta de 10-15 ori mai mare. De fapt am si facut-o in 2007. Cu berlina mai greu....
baranga
nu e de ras;de abia ieri am constatat ca nu imi merge treapta 2 la stergatoare ,fiind pe autostrada;ploua torential;
in 3 ani de cand am masina nu am folosit nici o data trepta 2 la stegatoare blush.gif
Club12TRS
QUOTE(kog @ 21 Jun 2009, 13:24)
trusa de scule e indispensabila. A mea are peste 10 kg biggrin.gif . Am si presa de pivoti la mine tot timpul, ca cine stie?
*




QUOTE(ZTV @ 21 Jun 2009, 14:58)
nu stiu in ce stare e masina ta, dar eu cu fosta mea berlina facem drumuri de 1000-1200 de km ( Timisoara - iasi - mangalia ) si retur, faceam si 3000 de km in 5-6 zile. Inainte de placare faceam un drum de 30-40 de km,daca era ceva suspect rezolvam , daca nu faceam verificarile rutine :
- ma uitam la lonjeroane
- verificam franele
- ulei motor
- directie
- faruri, semnalizare, avarie.....
- starea jantelor, pneurilori, si roata de rezerva

Piese pe acre luam cu mine:

- platina
- o aprindere at01 de rezerva ( avem at011+senzor )
- capac delcou
- set de bujii
- set de fise
- cablu acceleratie, frane, ambreaj
- bobina de indictie
- becuri de rezerva
- ulei motor
- lichid de frana
- un bidon de 5 L de apa
- un bidon de 5 L de lichid de parbriz
- o canistra de 10 L , plina cu benzina
- cd-ul cu PARAZITII ( in caz ca nevasta sau prietena ei apuca diaree verbala )
- set de trusa, scule
- carpa

Cam asta era verificarea rutina, si piese cu care plecam la un  drum lung. Dar specific pt asta trebuia sa ai o masina in stare foarte buna.
*




QUOTE(mike1410 @ 21 Jun 2009, 19:50)
Pai daca ai o masina intretinuta cum trebuie ti-ar trebui niste benzina dar...........
Niste chei(9,10,11,12,13,17,19)
un set de bujii,o platina un capac delco+un set de fise si o bobina de rezerva si o surubelnita nu strica.
Dar cele obligatorii ar fi
-cric+coarba
-un bidon cu apa+antigel
-ulei motor
-lichid de frana
-un set de sigurante si niste becuri

In rest drumuri fara gropi si imbecili(cam greu mai ales partea a doua:))

Io am trusa de scule pana si in duba.
*


Woooooooooowwwwwwwwwwwwww!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fratilor... nush ce sa zic... Eu am Oltcit... Vara trecuta am batut juma' de Bulgaria si n-am avut la mine decat cric, manivela, roata de rezerva si o cheie de roti pt dat peste oase in caz de nevoie. In rest, nici macar o surubelnita. Si asa plec mereu.
Orice masina ai avea, daca este intretinuta cum trebuie nu face probleme.
Posturile de mai sus imi amintesc de un post de pe forumul Oltcit, unde un pustan era sfatuit sa ia la el 3 sferturi de masina pt un drum la mare...
motanpaul
Si taicamiu a avut o dacie 1300 din 82, nu a fost schimbat nici un subansamblu la ea.Cutie originala, set motor facut.An de an mergea cu ea in concediu Timisoara-Botosani dus si intors 1700 km.O data nu la lasat in drum masina aia, doar cand ajungea pe la Pasu Tihuta unde avea de urcat cu ea se incalzea apa.

Eu cu dacia asta ce o am eu acum, sincer nu m-am incumetat sa ma duc pana la Deva cu ea. Nu stiu din ce am vorbit cu uni pe la mine in sat de unde am luat masina.Dacia asta a mea albastra decand e ea nu merge bine. Faci una se strica alta, asa facea si la fostu propietar.Un prieten mia zis ca masina e nereusita din fabrica si orice iai face nu merge bine nicodata.Nu stiu cat de adevarat e, ce mia zis. sad.gif
PH-06-BOA
- Trucuri : DACA o planetara pica, poti merge si cu una, cu conditia sa blochezi pinionul planetar din partea care a cazut planetara. Sabotii daca sunt asa de uzati incat sa poata iesi pistoanele, inseamna ca are pintenii ce se sprijina pe piston, prea scurti. Cu un ciocan , batuti, se vor mai lungi cu 2-3 mm ,de-ajuns sa nu iasa chiar si fara ferodouri, dar nu prea mult, sa nu mai poata intra ferodouri noi.
- Nu umbla la ce merge (un colier daca nu curge, nu-l misca, ca sigur ori strici colierul, ori va curge pe langa)
-Motanpaul, ti-ai format o idee gresita, si asa ti se intampla. Esti retinut la ceea ce faci pentru ea, inprejurarile nu-ti sunt prielnice (poate dus in eroare de unu' si altu' ).Nu sunt eu cel mai destept, si nici n-am cea mai buna masina, dar de vreo 4-5 ani n-am cumparat decat un set de bucsi de bascula inf, si cauciucuri, si fac si cel putin 400Km / sapt. Poate exagerez, dar nu sunt departe de adevar, si vreau sa mai intaresc si increderea in ele, ca daca ceva nu tine, inseamna ca nu a fost facut(sau montat) bine.
motanpaul
@PH-06-BOA Ai foarte mare drepatate, si taicamiu la fel imi zice daca merge laso asa, nu mai umbla la ea ca sigur ii faci ceva si se strica.
Oricum daca masina e pusa la punct, poti sa pleci la drum fara frica.
Mr_Devil83
Femeile gonflabile si trusa de scule sunt obligatorii!

driverx de curajul tau nu mai putem noi...
Sorin_18
radmasa.gif

24 Jun 2009, 21:27:
radmasa.gif
QUOTE(Mr_Devil83 @ 24 Jun 2009, 21:01)
Femeile gonflabile si trusa de scule sunt obligatorii!

driverx de curajul tau nu mai putem noi...
*


Mirciulik
Masina din semnatura o folosesc in interes de serviciu. Merg cam 20.000-25.000 km pe an. Vede o revizie vara si una iarna. Cam 500 ron bag in ea la o revizie. De obicei schimb aproape tot: pivoti, bielete, bucse marunte, filtre, placute frana, rulmenti, curatat carburator etc. Verificarile si schimburile de ulei nu intra la categoria asta.

Desi multe piese sunt inca bune prefer sa le schimb din timp deoarece, pot spune ca pierd mai multi bani daca ma lasa masina in drum sau daca ea sta cateva zile pe tusa.

Lucrand in domeniu tehnic am mai mereu la mine o surubelnita, un patent...dar niciodata nu mi-a picat vreo piesa in drum. (Exceptie face griparea cutiei de viteza. Noroc ca eram la 100km de casa si am tractat-o rapid ).

Chiar astazi vorbeam cu tatal meu si imi povestea ca el si la o deplasare de 100km verifica foarte multe la ea. De fapt el spala masina de 2 ori si pleca la drum o singura data (sofer de duminica). Cand observa ca o piesa e slabita spunea "las-o ca mai merge".

Eu consider ca daca intretii masina asa cum trebuie nu are cum sa te ia prin surprindere.
panter1
te-am vazut pe tine ca zici ca tot schimbi pivoti bucse etc.. voi stiti ca masina mea nu a vazut in viata ei decat bucsile cu care a venit din fabrica(2002 de cand s-a "nascut" masina) toate la capitolul articulatii sunt cele originale, nu a vazut decat placute de frana, saboti, deblocat pistonasele pe spate la frana si schimbat cauciucuri, in rest nu am desfacut rotile, nici macar pentru o pana radmasa.gif Am vrut sa schimb bucsi dar mecanicul s-a uitat si a zis ca e chiar tapana masina pe roti nu e nevoie inca si aveam atunci 95.000.km iar acum am 100.000. cine spunea ca Dacia nu e masina buna??? wub.gif

Eu cred ca trebuie sa va ganditi de 2x cand cumparati pese chiar daca dati mai mult.. e clar ca ce e original e bun, numai ca trebuie sa gasiti originaluri si ca piese de schimb ceia ce la dacie.. stiu pe cineva a schimbat 3 perechi de bucsi in 40.000. km ohmy.gif concluzia?? piesele cumparate erau proaste si sa nu mai zic de bucsa de la bascula care a schimbat vro 6, unele le schimba imediat dupa ce le montau caci erau prea moi
ydaniel
la dacie piesele originale tin suficient:
ex:pivoti superiori:110.000km si multe alte exemple.
Sorin_18
mai gasesti ceva cu adevarat original??
ydaniel
da:)
depinde unde cauti:)
Sorin_18
profit ca a venit vorba de piese originale,am luat un cap de bara de topoloveni care se spune ca este bun,dar dupa 2 luni era terminatttt.....tinand cont ca nu mi-am batut joc de masina.ce alte marci imi recomandati??
ydaniel
lemforder;)
de la r21 merg;)
Sorin_18
ai idee la ce pret ?
panter1
QUOTE(Sorin_18 @ 25 Jun 2009, 21:27)
profit ca a venit vorba de piese originale,am luat un cap de bara de topoloveni care se spune ca este bun,dar dupa 2 luni era terminatttt.....tinand cont ca nu mi-am batut joc de masina.ce alte marci imi recomandati??
*



Eu am un principiu dupa care ma ghidez, de exemplu daca vad un cauciuc uzat pe o parte nu schimb cauciucul pana nu aflu ce anume a determinat uzura lui(unghi de fuga, de convergenta etc) caci degeaba pun cauciuc nou ca il va distruge si pe ala in scurt timp, iar daca nu as face totul cu cap as schimba multe cauciucuri crezand ca el este de vina caci cel de la vulcanizare abia asteapta, la fel si cel de la magazin.

Un unchi de al meu a schimbat 15 bucsi de bascula pana si-a dat seama ca problema mai provenea si din lonjeronul ala pe spate sau cum se numeste (scuzati exprimarea dar nu stiu cum se numeste), a fost la 4 mecanici si nimeni nu i-a zis de ce.. tind sa cred ca ei stiu sa schimbe piese doar, insa habar n-au multi dintre ei ce se intampla de fapt acolo. Avea joc stanga-dreapta, si solicita bucsa mai mult decat ar fi trebuit care si asa vai de ea ca greu gasesti originaluri si schimba la greu..

e usor sa ai dacie daca stii ce sa spui mecanicului. El de obicei schimba piese insa putini inlnatura cauza.. abia la asta se aduna si calitatea proasta a pieselor dar macar sa inlaturam cauzele sa dureze mai mult pana la urmatoarea schimbare a piesei
Sorin_18
pei iti spun eu cauza,este prost executat
panter1
in cazul tau se pare ca da si sunt si exceptii.. eu m-am referit ca se intampla fregvent ca piesa sa fie rea dar si cauza.... am explicat mai sus smile.gif
Sorin_18
eu ma refr ca poate am avut ghinionul sa dau de unul mai slab calitativ (se intampla) nu este o cauza generala la masina mea uzura acestei piese,am avut un an cap de bara autospeed si mai mergea,dar am preferat sa il schimb cand a inceput sa trosneasca ceva cand iau un viraj mai in forta
panter1
sa nu iti bata o planetara sau din alta parte, ele cam asa fac, bate in curbe iar apoi din ce in ce mai tare, pana ajung sa rontaie tot timpul si in drum drept, asta daca nu se rupe pana atunci. Daca a batut la fel si cu capul de bara nou atunci cred ca problema nu era de acolo si e in alta parte..
schumi_86
Fratilor eu am fost week-end-'ul trecut da la Constanta la Agnita(pe langa Sibiu) la o nunta cu masina mea,o Dacie din '88 si la intoarcere am luat-o pe Trans-Fagarasan,in masina eram 4 persoane + bagaje si am mers fara probleme si fara griji doarece "stiu ce am la usa" cum e vorba aia si stiu ca nu ma lasa in drum! wub.gif
A fost un drum de 1200 km aproape si am avut la mine decat cric,cheie de roti si o surubelnita....bafta si numai bine tuturor biggrin.gif
panter1
Bravo, curajos, optimist, sigur pe sine, sigur pe masina.. se vede ca ai sange, esti tanar ca si mine biggrin.gif asta daca esti "fabricat" in '86 biggrin.gif Drumuri lungi in continuare si fara probleme cu masinuta ta wink.gif
schumi_86
Mersi la fel.....
Sorin_18
planetarelele au mai ramas de schimbat ca in rest am schimbat tot,am desfacut chiar si caseta de directie
CandyMan13
unikat45 da tu mai pleci odata?smile.gif)glumeam...presupun ca te'ai si intors.Ia povesteste'ne de peripetiile tale...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.