Salut. Titlul suna cam ciudat pentru ca nu imi pot da seama daca este vorba de partea mecanica sau de electrica...
Va zic inca de acum ca de-abia am invatat diferenta dintre bujii si bucse (diferenta elementara, evident), dar... daca tot am dacie, chiar sunt dornic de a invata sa mi-o fac singur, pentru ca am fost rupt de bani la service-uri si nu imi mai trebuie asa ceva... cel putin daca ma duc la service, sa stiu exact ce are.
Am un break.. 1410. Acum vreo 2 luni, cand sa pornesc masina, auzeam un pacanit (din cate mi-am imaginat eu, era surubul ala de la electromotor ce trebuie impins) cand dadeam cheie. Totul bine si frumos, mergea din a 2-a, sau a 3-a incercare. Apoi nu a mai luat-o.. Acelasi pacanit din "n" incercari. Mi-a venit idea geniala de a invarti paleta aia mare din fata (deci.. eu explic ca la prosti.. pentru ca sunt cam prost in ceea ce priveste mecanica/electrica.. sunt programator de felul meu). Am dat cheie, si am vazut ca merge. Intre timp m-am dus la un prieten si mi-a schimbat una din bucsele electromotorului ca era plesnita transversal. Iar a functionat masina bine vreo saptamana (adica pornea la cheie).. pana cand am luat-o de la capat cu invartirea paletei(cam aceeasi evolutie temporala). Cam de vreo 2 saptamani nu a mai functionat nici metoda asta. Trebuia sa imping surubul ca sa porneasca.... Asta a functionat vreo 2 zile, dupa care a trebuit sa aplic ambele metode. Daca vedeam ca nu merge cu impinsul surubului, mai invarteam de paleta putin, mai impingeam surubul.. pana pornea. Dureaza intre 1 si 10 minute sa fac masina sa porneasca, ceea ce e... nasol tare.
M-am dus la un "electrician" (omushor care zice ca se pricepe la tot ce inseamna dacie), care s-a uitat el asa.. si cu toate ca i-am explicat de vreo 10 ori ca masina mea nu porneste din 2 cauze(am presupus faptul ca daca exista 2 solutii, exista 2 cauze), mi-a zis ca trebuie sa cumpar carbuni... Pai bine, dar nu desfaci si tu electromotorul sa vezi exact problema? Raspuns: NU, trebuiesc schimbati carbunii
Eu nu prea vreau sa ma apuc sa dau banii aiurea pe ideile altora, si dupa ce am gasit cate o bucatica din problema mea in diferite topicuri, (am gasit 2 topicuri, unul in care zicea ca ii pacanea surubul si trebuia sa invarta de paleta, si alta in care trebuia sa apese pe surub)..am zis sa va expun exact problema, in speranta ca explicatiile vor fi facute la un nivel mai incepator...
Am trusa de scule, dar din pacate fara cheie de 13 (ca sa scot electromoturul de acolo).. si am voltmetru..
In primul rand as vrea sa stiu cum pot verifica daca nu cumva contactul este dus. am incercat eu sa ating firele de la contact, dar.. pe langa putin fum de la fire, electromotorul nu a dat niciun semn de viata.
In al doilea rand.. Am citit ca poate fi bobina, poti fi carbunii, bendixul, sau alte chestii de vina. Este vreo modalitatea sa verific macar daca nu am fire intrerupte, nu da masa nimic pe acolo?
Cand mi-a fost schimbata bucsa, a pus electromotorul direct la baterie.... nici cea mai mica problema. pornea perfect.
Va multumesc mult pentru orice raspuns ati da, si incercati sa dati explicatiile mai pentru prosti (si nu va luati de mine ca nu ma pricep va rog, ca altfel nu am cum sa invat ( )