Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu schimbatorul de viteze!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
SilvishoR
Salut!

Vreau sa precizez de la inceput ca nu ma pricep deloc la mecanica.
Am imprumutat de la cineva o dacie 1310.Mergea super.Toate astea pana la un moment dat cand in intersectie vrand sa bag a 2-a pentru a face virajul incepe sa caraie ca la marsalier 1 data, de 2 ori dupa a 3-a oara am tras pe dreapta unde am constatat o problema cu schimbatorul.
Toata lumea stie cum se baga a 1-a...fiind pe liber, tragi spre tine si impingi maneta inainte. Aici e problema...cand trageam de maneta spre mine se oprea la un moment dat cand impingand in fatza intra a 1-a, asta inainte, pentru ca acum nu se mai opreste maneta unde trebuia, daca trag spre mine se duce foarte mult trece de a 1-a si se aude un zgomot de arc(zdrang!!!)de fiecare data cand trag spre mine.
Acum intreb mecanicii, lumea care se pricepe... ce a cedat? Ce s-a intamplat?Cat de complexa si de costisitoare reparatia?

Astept raspunsurile si solutiile voastre!

Va multumesc anticipat!
Sorin_18
poate ti-a sarit arcul de sub masina,este doar o parere!
Lunaticul
Poate s-a uzat patina. Incearca sa ,,cauti" treptele 1 si 2, fara sa duci schimbatorul pana la capat (cam pe acolo unde se oprea inainte). Pana nu te bagi sub ea sa vezi ce e nu poti fi sigur.
SilvishoR
QUOTE(Sorin_18 @ 27 Jun 2009, 11:59)
poate ti-a sarit arcul de sub masina,este doar o parere!
*



Posibil pentru ca se aude un zdranganit de arc...


QUOTE(Lunaticul @ 27 Jun 2009, 12:28)
Poate s-a uzat patina. Incearca sa ,,cauti" treptele 1 si 2, fara sa duci schimbatorul pana la capat (cam pe acolo unde se oprea inainte). Pana nu te bagi sub ea sa vezi ce e nu poti fi sigur.
*



Intra in toate vitezele la perfectie...doar ca nu se mai opreste acolo unde trebuia, treptele 1,2,3,4 au ramas la locul lor... deci cutia merge...
Mr_Devil83
Schimba patina. E vreo 2 lei, ea se ocupa de limitarea cursei schimbatorului. Acum tu in loc sa ii dai a 2-a o cam bagi in marsarier.
Sorin_18
QUOTE(Mr_Devil83 @ 27 Jun 2009, 16:04)
Schimba patina. E vreo 2 lei, ea se ocupa de limitarea cursei schimbatorului. Acum tu in loc sa ii dai a 2-a o cam bagi in marsarier.
*

asta mi se intampla mie,cand dau a 2-a imi intra in masarier,dar nu mereu,patina este problema???daca o schimb trebuie reglata?daca da cum se regleaza?
PH-06-BOA
Patina are gauri ovale, tocmai pentru a se putea aseza acolo unde trebuie. Eu v-as recomanda sa o faceti, si va va tine o viata. O tabla de 3, indoita la 90 de grade, la lungime cat patina originala, latura cu gaurile la fel, iar cea care limiteaza, are cam 5mm, atat de lata, incat la apasarea manetei pentru marsarier, boltul manetei sa depaseasca inaltimea laturei, ca tragand lateral de maneta, sa poata ajunge in pozitia necesara marsarierului.
Pentru reglaj, introduceti in a 1-a , fixati patina cu piulitele semistranse, ca sa se poata deplasa la bataie usoara aducand-o aproape de capatul boltului orizontal, al manetei. Sa stea lipit. Strangeti inca putin piulitele, asa fel incat sa nu se miste patina, cand veti face proba din masina. Porniti si motorul, ca nu e totuna ca la rece, si faceti proba. Daca tragand maneta la picior si simtind ca se limiteaza (se sprijina de potina) intra fara sa agate in 1-2 si marsarier, e perfect. Daca agata sau nu intra e patina prea aproape, iar daca maneta trebuie sa o departati putin de picior catre dreapta pentru a intra in viteza 1 si 2, e prea departe de boltul manetei.
SilvishoR
Va mutumesc mult pentru informatii!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.