Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cu indicatoarele din bord
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
danutzdobrescu
Am o problema... Am observat (tot cu ajutorul vostru smile.gif ) ca am pe firul de la contact la electromotor, sau de la + la contact (inca nu mi-am dat seama care) o rezistenta destul de mare (probabil din cauza celor 5-6 inadituri pe fiecare fir..asa am cumparat-o) si din acest motiv nu pornea masina deloc. Firele nu erau intrerupte ca am continuitate.

Dupa o zi cam obositoare la munca, cand sa schimb firele cu fire noi, am zis mai intai sa le probez, sa vad care este cu probleme.. Nu stau acum sa explic modul idiot prin care am zis eu sa le probez, dar rezultatul a fost unirea plusului de la baterie cu... un fir care pleca de la + de la baterie.. deci + cu +.
A facut niste scantei, si.. mi-a murit asa:
-turometrul
-indicator benzina
-indicator temperatura apa (sau temperatura motor.. anyway, niciodata n-am inteles ce e ala (la vitezometru in stanga).
-indicator presiune ulei.
-indicator frana de mana

In rest, semnalizarea, stopurile, faza lunga, faza scurta, vitezometru sunt ok..

Ce nu inteleg este de ce nu mi-a murit si vitezometrul, daca au murit indicatoarele adiacente (ca doar sunt pe acelasi modul.. ), dar sunt sigur ca explicatia este simpla

Problema mea este ca nu stiu de ce au murit.. Adica s-au stricat.. Este posibil sa se fi ars vreo siguranta, si de asta sa fi murit... Le pot invia? smile.gif)

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
vladut88
!1 verifica sigurantele
2 vitezometru nu a murit pt ca este pe cablu (mecanic nu electronic)
danutzdobrescu
Tabloul meu de sigurante este cam praf...Puteti sa imi spuneti exact a cat-a siguranta de sus in jos s-ar ocupa de chestia asta?
vladut88
QUOTE(danutzdobrescu @ 27 Jun 2009, 21:25)
Tabloul meu de sigurante este cam praf...Puteti sa imi spuneti exact a cat-a siguranta de sus in jos s-ar ocupa de chestia asta?
*


nu ai capacu de la tablou de sigurante ca sincer eu nu mai stiu ca nu mai am dacie
bygy007
verifica primele 2-3 sigurante de sus in jos
PH-06-BOA
Nu a fost plus cu plus. Daca observi, au cazut numai aparate (exceptie frana). Acestea necesita trei legaturi pentru a functiona : plus, minus, si comanda, care vine de la fiecare sonda . Poti avea sigurantele bune, si topita o portiune din cablajul aparatelor ( + sau - ) . Poti avea siguranta, daca a fost corect calibrata. Totdeauna cand probezi ceva, introdu si un bec in circuit.
danutzdobrescu
Mda.. teoretic stiam ca trebuie sa introduc bec.. Practic.. am zis ca e prea simplu pentru asta.
A, si inainte sa moara aparatele, erau resuscitate putin de contact.. Adica dupa ce am facut eu tampenia aia, am vazut ca au murit indicatorii.. Am inchis contactul si i-am dat drumul iar.. s-au miscat indicatori, si apoi au cazut.. S-a mai repetat de vreo 2 ori procedeul si au murit..

Sper totusi ca nu trebuie sa imi schimb tot "ceasul ala" (nu stiu exact) cum se numeste.. sad.gif

O sa ma apuc azi de verificat primele 3 sigurante, si daca nu merge de luni sa desfac incet incet bordul, sa vad cum arata firele pe-acolo.
gabriel19
eu am schimbat deja 3 panouri de sigurante, k am pus acum un an niste faruri cica "4 anotimpuri", din alea verzui asa laugh.gif si in loc de 40-45 erau de 60-65 biggrin.gif si am schimbat la sigurante , apoi panouri si acum merge perfect, dar nu mai am dezaburire spate. din experienta iti recomand sa schimbi sigurantele cu unele noi (sunt cam 3 lei un set nou de sigurante), si chestia cu desfacutul bordului e cam nasoala k nu prea ai loc pe acolo. Numai bine.
deceneu32
Daca masina este fabricata dupa 1985,ai tabloul cu 10 sigurante dispus sub bord,in partea dreapta.La tine s-a ars prima siguranta de sus in jos,de 15 A,care protejeaza consumatorii ce functioneaza pe contact.Verifica si firul care porneste de la contact la tabloul de sigurante,sa nu se fi topit.
Pentru o mai deplina lamurire iti prezint intreg tabloul de sigurante cu ce protejeaza fiecare si amperajul:

1- 15 A
-aparate de bord(turometru,termometru lichid racire,manometru presiune ulei
voltmetru baterie,traductor nivel carburant rezervor)
-indicatori luminosi(temperatura,presiune,carburant,frana de mana,nivel lichid frana)
-lampi stop frana
-lampi mers inapoi
-ventilator climatizare

2- 15 A
-rezistenta luneta si martor luminos in bord

3- 15A
-stergator parbriz
-stergator luneta(varianta breack)
-spalator parbriz
-spalator luneta(varianta breack)
-bricheta
-lampa(lampi) plafon
-alte accesorii(radio etc)

4- 8A
-releu protectie faruri

5- 5A
-releu semnalizare directie si avarii si martor luminos in bord

6- 5A
-lampi pozitie si martor luminos in bord
-lampa(lampi) iluminare numar
-lampi ceata si martor luminos in bord
-lampa iluminare portbagaj
-iluminare tablou bord
-lampa iluminare bricheta
-lampa iluminare scrumiera
-lampa iluminare cutie acte

7- 8A
-lumina(lumini-varianta patru faruri) drum stanga

8- 8A
-lumina(lumini-varianta patru faruri) drum dreapta

9- 8A
-lumina intalnire stanga

10- 8A
-lumina intalnire dreapta
bygy007
nu mai sint sigurantele care au fost odata , acel corp al sigurantei nu mai este facut din ceramica ci din plastic si daca lamelele care tin siguranta nu mai sint otelite apar rezistente de contact si la curenti mari incep sa se topeasca , (eu am ramas fara nimic , doar cu motorul mergind) acum un an si ceva , mai nasol ca in drum nu aveam peco , sa cumpar un set dat pina la urma " sirma sa traiasca "
deceneu32
Faci cum vrei!Eu am explicat semnificatia fiecarei sigurante.
Lucian MC

E foarte probabil sa ai un contact fals la contact sau ai ars o siguranta
motanpaul
Salutare de ceva timp nu imi mai merge lumina la ceasurile suplimentare de apa si ulei( cele pozitionate in partea dreapta pe bord).A mers lumina dar de ceva timp nu merge , in rest ceasurile functioneaza.
Am verficat firele, sa nu fi iesit vreunu dar nu a iesit nici un fir. De la ce poate fi?
Se arde asa repede becurile la ceasurile de apa si ulei?
Multumesc
Mr_Devil83
Paul: bordul ce model e?

Cu turometru si cablaj flexibil sau e modelul ala cu indicatorul de benzina in stanga si nivel incarcare baterie in dreapta?
deceneu32
Bordul cu circuit imprimat,jurnalier si turometru este EP tip 5136 si are diametrul filetului de fixare a cablului de km M18.
Bordurile fara turometru si fara circuit imprimat este EP tip 5132 si s-a fabricat in mai multe variante:
-5132(standard),fara jurnalier si filet M12
-5132-00,fara jurnalier si filet M18
-5132-200,cu jurnalier si filet M12
-5132-300,fara jurnalier si filet M18
Alea fabricate in ultimii ani ai Daciei,precum si Tokasanurile,nu le cunosc.
Sper ca v-am fost de folos! smile.gif
motanpaul
Scuze ca am uitat sa specific tipu de bord.Pun o poza cu un bord exact ca al meu.
Lumina la ceasurile incercuite cu rosu nu mai merge.Multumesc
nelu_1985
s-au ars becurile sau a iesit firul de pe blocul de lumini ca de acolo se alimenteaza
deceneu32
A iesit firul din blocul de lumini,de la plotul care alimenteaza lampile de pozitie.Se poate sa fi iesit papucii din duliile becurilor sau sa se fi ars acestia din urma.
@Nelu-85:Am vazut in avatarul tau ca ai Dacie 1410 TLX.Sigur este trecuta in acte(cetrificat,carte de identitate) 1410 si nu 1310?Uita-te cu atentie!Ar merge si o poza.Sunt extrem de interesat de clasificarea Daciilor in anii '80.Multumesc.
giani.cosmin
@deceneu32 e adevarat cum ai descris tu sigurantele dar la mine e serparie. adica nu mai ai rolul lor. Am mutat mai multe pe rigla de plus de pe contactul de la cheie, am mai scimbat pe plus permanent (rigla cealalta), dar omu' nostru trebe sa verifice nu numai sigurantele ci si daca ii vine ceva tensiune in bord acolo la ceasurile alea de ii indica lui eronat.

<span class='edit'>3 Jul 2009, 13:49:</span>
danutz da-i cu search dupa o schema electrica
aleXandru90
am si eu o problema cu becurile pe la bord pe acolo.dacia e din 98, cu cn. am verificat si skimbat sigurantele de 10 ori.si tot nu imi merg luminitele alea 3 (verzi) care lumineaza bordu,turometru,acul la ulei,acul al apa(becurile lor alea rosii se aprind la contact sau dupa ce pornesc pt 5 secunde),nu se mai aprinde martor pozitii,faza lunga, si restul pe acolo.deci imi merge doar kilometrajul,acul la baterie,becul de la semnalizare,si knd aprind pozitiile nu se aprinde nik decat becurile de la climatizare(dreapta bordului).poate sa ma ajute cineva?
si ink ceva, knd turez motorul, acul la turometru si acul la ulei,se misca foarte putin(vibreaza,park ar vrea sa se ridice dar le tine ceva).
bygy007
verifica mufele de conectare a a bordului (partea de sus) sau bordul defect , pentru reparare trebuie scos
aleXandru90
ok.da cum dau bordul jos?ma refer numai la ceasurile alea nu la tot bordu. e vreo schema cu firele alea care cum trebuie sa vina acolo?poate sa fie din tabloul de sigurante?pt k am vazut si o mik improvizatie p acolo.
bygy007
la bord CN daca nu ma insel are 2 sau 4 suruburi (nu stiu exact ca nu am avut bord cn ci scoica) sus ai 3 mufe , sint facute in asa fel incit sa nu le poti incurca (nu intra si sint diferite ca numar de pini) , dar o problema posibila pot fi becurile sau traseul pina la ele , se aprind la punerea pozitiilor
dupa ce scoti bordul urmatesti circuitul traseelor
deceneu32
Vezi si reostatul care comanda intensitatea iluminarii sa nu fie blocat pe minim sau ars.
Mr_Devil83
cu putina maiestrie cred ca poti da jos doar plansa aia de plastic negru cu indicatoarele. Vezi ca are 2 suruburi langa indicatoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.