Am vazut discutii despre motorul 1.2 16v de la sandero care "emana" 75 cp. In acelasi topic se discuta cum ca intre variantele 1.2, 1.4 si 1.6, 8v,16v, un motor foarte bun ca performante si consum ar fi cel de 1.4 16v care ar ajunge undeva la 100 CP. Acum ma intreb daca se poate transforma motorul de pe solenze din 8v in 16v?
Cam ce modificari ar avea nevoie fizic? In primul rand cred ca s-ar schimba axul cu came si capacul de chiulasa.Posibil ca si roata zimtata care angreneaza axul cu came, respectiv cureaua Ce inseamna modificarea la soft? Intreb daca se pot schimba doar hartile timpilor de aprindere, admisie, evacuare samd, adica schimbarea softului este o chestiune pur soft sau ar implica si o schimbare hard, respectiv schimbarea calculatorului de injectie?
Tot ce am scris sunt doar presupuneri, cu foarte putina documentatie, daca am gresit mi-o asum.
Mersi,
alinushy
28 Jun 2009, 15:32
nu poti sa modifici motorul 8v in motor 16v.
einstein1984
28 Jun 2009, 19:23
Alt bloc, alt alezaj, alt arbore cotit,. alte pistoane. Deci cu totul alt motor.
bolidu
5 Jul 2009, 19:27
Iti mai cumperi niste valve din vitan si le pui pe acolo si zici ca ai 16 valve sau dupa preferinte pui cate vrei chiar si 24.
iuliano_smile
5 Jul 2009, 20:30
QUOTE(pskint25 @ 28 Jun 2009, 12:55)
Am vazut discutii despre motorul 1.2 16v de la sandero care "emana" 75 cp. In acelasi topic se discuta cum ca intre variantele 1.2, 1.4 si 1.6, 8v,16v, un motor foarte bun ca performante si consum ar fi cel de 1.4 16v care ar ajunge undeva la 100 CP. Acum ma intreb daca se poate transforma motorul de pe solenze din 8v in 16v?
Cam ce modificari ar avea nevoie fizic? In primul rand cred ca s-ar schimba axul cu came si capacul de chiulasa.Posibil ca si roata zimtata care angreneaza axul cu came, respectiv cureaua Ce inseamna modificarea la soft? Intreb daca se pot schimba doar hartile timpilor de aprindere, admisie, evacuare samd, adica schimbarea softului este o chestiune pur soft sau ar implica si o schimbare hard, respectiv schimbarea calculatorului de injectie?
Tot ce am scris sunt doar presupuneri, cu foarte putina documentatie, daca am gresit mi-o asum.
Mersi,
Un 1.4 16v ar fi bestial pe solnita
Acum: calculatorul este acelasi. Nu trebuie decat sa faci resoftare cu softu de 1.4 16v Modificari hard: evacuarea si admisia sunt inversate. Altceva:NU SE MERITA. Mai bine iei motoru cu totul
sharkky
6 Jul 2009, 13:01
Dar motorul de pe Clio 1.4 16V ?
Bullix
16 Jul 2009, 00:09
Ca tot veni vorba de schimbat motoare pe Solenza, ca sa nu mai deschid un topic nou degeaba... are cineva idee ce motoare din gama Dacia/Renault se potrivesc ca sasiu? Sau daca nu la fix, cu cele mai mici modificari posibile... Iar cand spun modificari ma refer la modificari de genul celor agreate de fabrica... apropos de cat de lung este bratul tamponului motor de pe Logan care arata evident faptul ca in momentul proiectarii caroseriei, nu s-a gandit nimeni la ce motor vor pune pe el. A se vedea cazul 1.4 MPI, care e clar ca e cam mic pentru Logan (la 1.6 nu m-am uitat cum vine prins deci nu comentez).
einstein1984
16 Jul 2009, 06:51
Mai bine nu mai comentai deloc. Si motorul de 1,6 are exact acelasi bloc ca cel de 1,4.
argon
16 Jul 2009, 07:39
QUOTE(pskint25 @ 28 Jun 2009, 12:55)
Cam ce modificari ar avea nevoie fizic? In primul rand cred ca s-ar schimba axul cu came
cu ce? cu altul de 16v?
Bullix
16 Jul 2009, 11:20
QUOTE(einstein1984 @ 16 Jul 2009, 06:51)
Mai bine nu mai comentai deloc. Si motorul de 1,6 are exact acelasi bloc ca cel de 1,4.
N-aveam de unde sa stiu asta, din moment ce am zis ca n-am vazut motorul de 1,6. Imi mentin parerea pana cand am sa primesc raspunsul la intrebarea precedenta precum si la urmatoarea: prin ce difera motorul de 1.4 al Solenzei de cel al Loganului, in afara de: norma de poluare (o sonda aval + legaturile hardware&software aferente ECU-lui), cutia de viteze si elementele de prindere?
einstein1984
16 Jul 2009, 11:38
Motorul de Solenza e e7j... adica are camasi umede. Motorul de logan e K7j, adica camasi uscate. Deci as zice ca difera prin .... tot?
Bullix
16 Jul 2009, 11:42
Sigur nu ai omis un "nu" pe undeva? Ca altfel, rezulta ca imi spui o asemanare, deci imi intaresti afirmatia. In fine, dar acum legat de sasiu, sunt diferente chiar atat de mari?
augustin87r
16 Jul 2009, 11:42
Scuze, din ce ai scris, nu vad cu ce difera. Ai scris camasi umede la ambele variante....
slider2
16 Jul 2009, 11:58
fara suparare dar acest subiect s-a discutat si para-discutat. in toate topicurile cu aceasta tema s-a ajuns la concluzia ca operatia este foarte costisitoare, foarte complexa mai ales daca motorul schimbat este mai puternic (ca deh mai ai nevoie sa te si opresti dupa ce ii dai talpa, mai ai nevoie sa poti lua o curba la 80km/h fara sa ai senzatia ca sari de pe carosabil), rar-ul stramba din nas; deci per total mai bine vinzi masina si cu suma pe care o dadeai pe schimbarea motorului iti iei o masina mai buna, mai puternica. asta este valabil pentru schimbarea motorul cu unul de aceeasi putere, dar de pe un alt model; si implicit pentru schimbarea motorului cu unul mai potent. pe solenza nimeni n-a facut asa ceva. mi se pare ca nici pe logan. era intr-adevar o supernova cu motor 1.8 16v pe un r19 parca, dar si aia era una singura. e destul de logic faptul ca daca aceasta modificare nu era asa complexa si costisitoare, existau mai multi care ar fi facut-o.
in concluzie lasati-o balta.
augustin87r
16 Jul 2009, 12:03
pe mine nu ma intereseaza sa schimb motorul ci doar care e diferenta dintre cel de logan si cel de Solenza....Einstein a scris camasi umede la ambele variante....
slider2
16 Jul 2009, 12:08
probabil cel de logan nu are camasi umede. si alte cateva diferente le-a enumerat mai sus bullix. oricum motorul 1.4 75cp nu va mai echipa loganul mult timp, va ramane doar in varianta pe gpl.
einstein1984
16 Jul 2009, 12:34
M-am tampit, Loganul are camasi uscate. Deci e alt bloc motor.
dr_mKe
16 Jul 2009, 13:27
Mai pe romaneste cilindri uzinati direct in bloc
andri1940
17 Jul 2009, 00:27
Supernova cu motor 1.8 16v de.. Renault 19:
slider2
17 Jul 2009, 09:56
despre asta vorbeam eu in postul de mai sus. e o realizare, si aici a fost vorba doar de pasiune. nici nu vreau sa ma gandesc cat i-a luat sa monteze motorul si subansamblele, si cine mai stie cat l-o fi costat....
andr3y_yoo
17 Jul 2009, 11:37
&feature=channel
e nova nu supernova....1.8 16v turbo 1 bar
iuliano_smile
18 Jul 2009, 10:11
La cum merge cu ea si la cum se aude, nu o sa il tina mult motoru. Plus ca, cutia e cam scurta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.