Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: FRANA DE MANA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sumi_nos
Salut
Cum se regleaza frana de mana sa inghete rotile si sa nu frece delos ferodoul de tambur??
Ma refer la sistemul cu reglajul ala de dai cate un cricet (tac,tac,tac)
Mie ami tine destul de bine dar daca dau sa plec cu frana ridicata,cu masina de pe loc pleaca foarte greu dar nu le ia taras rotile(adica nu raman blocate)asa daca o trag in mers scartie pe asfalt dar daca am 3 persoane in spate iar nu mai tine
Care sunt operatiile de reglaj?sau asa e la toate daciile
Am schimbat amandoua cablurile si ala scurt si celalalt si am pumte normala nu de break.
Multumesc anticipat
PH-06-BOA
Daca in mers, tragi si merge taras, aia e. Trage frana si pleaca cu 1-a , ori merge taras, ori moare motorul. Cat vrei mai mult?
gabriel19
ca sa nu mai deschid alt topic: si eu am o problema cu frana de mana, numai ca la mine nici pe asfalt nu scartaie si daca o pun la vale si trag frana de mana incetu cu incetu o ia la vale si cand plec cu ea trasa pleca aproximativ usor. cum as putea s-o reglez?
sumi_nos
ma cand plec de pe loc plec ori foarte greu cu a-1-a ori plec cu scart daca e trasa frana de mana dar nu raman rotile blocate adica incep sa se invarta nu plec cu rotile taras
krapcarasu
slabeste-o,mai strange piulita, dar verificand sa nu infraneze cu levieru netras[attachmentid=1627534684]
sumi_nos
nu merge frate,nu tine cum vreau eu cred ca nu am ce sai fac ca sa tina cum vreau eu tre sa o reglez sa merg cu rotile infranate adica sa reglez de la dinti aia sa frace ferodoul pe tambur
multumes oricum pentru indicatii
panter1
cred ca vrei sa faci derapaje cu frana de mana biggrin.gif daca faci asta mare atentie sa nu te rastorni ca am vazut cazuri in care s-a proptit roata in ceva sau masina a luato razna de tot cu rotile spate blocate si rasturnare. Mie imi place sa fac dinastea iarna pe zapada dar pe o suprafata plana(ciment, asfalt dedesubtul zapezii) nu rod nici cauciucurile smile.gif
ATM
Pt Gabriel - presupunand ca tamburii, sabotii etc. sunt inca buni, ai putea sa tensionezi un pic cablul de frana (care din cate stiu eu e din 2 bucati, ce se unesc printr-un surub cam pe unde incepe V-ul de separatie al cablului). Poti strange surubul respectiv, compensand (poate) lungirea in timp a cablului. Mai ales daca tie-ti tine si sus frana de mana (la 12-13 dinti) poti s-o cobori linistit pana la 7-8 dinti ca sa tina mai bine. Obligatoriu dupa aia salti masina pe cric si invarti rotile, sa vezi daca nu ai intins cablul prea mult , sa nu-ti mearga rotile infranate (se incing).
Asta e varianta cea mai simpla. Daca insa ai sabotii uzati rau, sau tamburii ovalizati, sau mai stiu eu ce...mai greu, se lasa cu demontaj.
Iar pana o faci, ca masura de siguranta in panta, bracheaza rotile in directia trotuarului/bolovanului din dotare, pana atingi bordura. Asa n-are un' sa mai plece.
gabriel19
Multumesc ATM pentru raspuns cheers.gif De saboti nu mai stiu nimik de ei k nu am mai umblat de aproape un an, tamburii nu sunt ovalizati. Ar trebui sa schimb tamburii sau sa ma apuc de strans surubul acela de sub masina unde e V-ul? In panta ca sa tina cat de cat de cat o trag de tot (din pacate nu am numarat cati dinti are) dar stiu ca ma chinui sa o las inapoi jos laugh.gif Masuri de siguranta iau, adica trag frana de mana si daca e panta bag si in viteza si nu am probleme dar chestia e ca urmeaza ITP -ul si trebuie facuta frana.




PS: astept un raspuns cu referire la ce am scris putin mai sus.
ATM
Pentru inceput, incearca sa strangi cablul din surubul de dedesubt, cum am zis, e o operatiune destul de simpla. Daca nu merge, de-abia dupa aia incepi sa iti pui probleme de demontat tamburi , ca sa vezi cu ochii tai ce e pe acolo. Daca masina e cea din semnatura, presupun ca sabotii tai nu sunt cu autoreglaj, ca la mine, ci se regleaza manual, cu ceva scula de 6 (inbus/torx/clichet, niciodata n-am stiut ce anume). Bineinteles tamburii trebe demontati pentru reglajul asta.
gabriel19
Da, masina cea de la semnatura este. Iainte aveam puntea ei originala, dar a ruginit si atingea roata de amortizor, se strambase fuzeta parca ii zice nu sunt sigur. Am cumparat alta de la dezmembrari iar dacia era dupa 93,94, iar sabotii sunt cu autoreglaj mai mult ca sigur. O s-o strag de la surub deocamdata.


Gata s-a rezolvat, tine perfect. biggrin.gif Multumesc pentru toate indicatiile date. cheers.gif
neajiji
Aceeasi problema am avut-o si eu, asa ca am desfacut frumusel rotile spate, m-am uitat, am examinat atent agregatul si am tras concluzia ca sabotiii erau foarte putin uzati si deci am trecut la reglarea cablului de frana dupa metoda lui ATM acum tine perfect si nu mai pot pleca cu frana de mana trasa. Inainte pur si simplu pleca fara probleme cu frana trasa fara niciun stress.

Intrebarea mea este strangerea cablului de frana de mana determina si o frana mai puternica pe spate sau aceea e controlata doar de repartitorul de franare?
gabriel19
Pai din cate stiu eu strangerea franei de mana dupa metoda lui ATM se strange frana de mana, atat, adica doar la stationare, nu si cand intra repartitorul. De franrea brusca se ocupa repartitorul de franare , deoarece cand franezi brusc, masina se inclina in fata, iar lichidul de frana patrunde in conducte din spate declansand repartitorul si distribuind forta de franare si pe spate astfel fiind mai eficienta si impedica ca rotile de pe fata sa nu se duca taras foarte rau. Eu zic ca e un fel de ABS vechi facut de romani (bun la timpul lui ce-i drept).


Asta ar fi teoria, dar stim cu totii ca nu prea se intapla asa. Eu m-am rotit la 90 de grade odata pe sosea uscata cu dacia pt ca am franat brusc si mergeam drept. mellow.gif
C a t a l i n
Habar n-ai... e pe dos...
neajiji
Maersk ai putea sa explici daca tot stii mai bine cum e? Eu recunosc ca nu stiu perfect cum este distribuita forta de franare intre roti dar vreau sa aflu.
C a t a l i n
Aș putea, la fel de bine precum și voi ați putea căuta pe forum. Aici se discută de frâna de mână.


8 Jul 2009, 18:50:

Între sistemul frânei de staționare și cel de serviciu nu există legătură. Ambele acționează saboții, dar ATÂT.
Repartitorul nu funcționează după cum scrie domnul mai sus.
Presiune în circuitul de frânare există în permanență. La creșterea acestei presiuni, odată cu apăsarea pedalei, începe frânarea.
Deasemenea lichid există în permanență în conducte. Dacă ar fi aer ar fi grav.
Repartirotul nu are legătură cu frânarea pe puntea față. Rolul lui este acela de a preveni blocarea roților spate, fapt ce ar duce la derapaje foarte greu de controlat, mai ales pe viraj.
Repartitorul este acționat la destinderea suspensiei spate, nu la pătrunderea lichidului, cum spune viitorul pilot de curse ratp.
Repartitorul nu distribuie, ci limitează sau chiar anulează presiunea în circuitul de frânare spate.
Repartitorul nu împiedică blocarea roților față.

Nu are nicio legătură cu ABS-ul.

La mașinile mai noi, cu sau fără ABS, acest repartitor mecanic a fost înlocuit de EBD - electronic brake distribution.
neajiji
Am inteles, unele lucruri le stiam dar pe jumate. Merci!
Paca
eu n-am avut niciodata probleme cu frana de mana...a tinut in permanenta asa cum vreau eu...ideea e ca nu stiu daca e normal sau nu sa patineze rotile pe spate daca incerci sa pleci cu frana de mana trasa...la mai toate masinile straine pe care am avut ocazia sa le conduc...frana de mana blocheaza rotile pana la patinare doar in mers...pe loc toate au plecat cu spatele invartindu-se
neajiji
NU prea pleaca de pe loc decat foarte chinuit cu frana de mana trasa e un lucru cert si la dacie si alte soiuri mai bune de masini.
gabriel19
eu asa stiam blink.gif , in fine nu-mi bat capu.
apropo nu am zis k are legatura cu abs-ul, am dat un exemplu
sumi_nos
SI PANA LA URMA,CUM REGLEZ FRANA DE MANA,CA SA POT SA FAC DERAPAJE FARA PROBLEME DE GENU(DACA NU TINE BINE SI O PROPTESC PE UNDEVA?)DACA O FAC SA PLEC CU ROTILE TARSITE DUPA LOC ATUNCI POT ZICE CA TINE.
ROG PARERI
C a t a l i n
N-o să reușești să faci așa ceva...
neajiji
Mai bine ca nu se poate (pentru ceilalti)
G I M
MAERSK nu-i spulbera visele...nimic nu este imposibil...de putut se poate!
C a t a l i n
Tamburii de Dacie nu țin atât de bine... Și nici nu e nevoie... În mers blochează, pe loc nu... Niciun om normal nu are nevoie să blocheze roțile, mai ales cele spate... Frânarea e mai slabă când roțile sunt blocate, plus că se pierde controlul direcției...

Dar na, pentru un potențial donator de organe, o fi important...
Paca
ca sa nu-ti bati capu prea mult...cauta niste bucati patrate de plastic mai gros...pune-le sub rotile din spate...trage frana de mana...si joaca-te.ai grija unde faci
Andreass
Bun videoclipul ,, Si ideea e destul de originala , da tot nu rezolva , unele probeleme , da in mare e o idee buna in caz ca vrei sa te distrezi
Paca
nu rezolva faptul ca strici cutia,planetare,directie,cauciucurile de pe fata poate si puntea spate dar mai ales nu rezolva faptul ca e destul de periculos si pui in pericol viata unora,a ta...eu am incetat de mult sa mai fac de astea
iuliano_smile
Dacia aia nu cumva are bagat ceva sub rotile din spate, ca altfel la ce faceam el trebuia sa iasa fum din rotile din spate.
C a t a l i n
Citești din 2 în 3? wacko.gif
Paca
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.