Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie viteza 365
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bozzo
Salutare,
Poate sa ma lamureasca si pe mine cineva ce inseamna urmatoarele chestii?
Am cautat in manual si masina mea are cutie de viteza 365 tipul 365-10, cu cuplu conic 9x34 si cuplu km 6x12.
Numar dinti Raport
I 42x11 3.81
II 38x17 2.23
III 34x23 1.47
IV 29x28 1.03
V 31x36 0.86
M 40x13 3.07

Ma intereseaza sa stiu daca e cutia de fuga, pt ca am mai cautat pe forum si am gasit ca sunt unele cu mai putin dinti la pinionul de a V-a si ca s-ar potrivii pinionul de a V-a de Super Nova, si atunci la 3000 rpm ai 140Km/h, si nu 110Km/h
Si in al doilea rand in care treapta pot obtine cuplul cel mai mare, eu urc cu ea pe la munte si pante destul de abrupte. Se poate face vre-o modificare sa am o putere mai mare si o viteza mai mica (ceva de genul reductorului de la aro)
nelu_1985
io zic sa-i dai pace la cutie, e cea mai reusita etajare care o poate avea cutia de dacie, are acel 1,03 la treapta a 4-a care-i perfect, fata de 0,96 cum au cutiile mai vechi cu 4 si cu 5 tr.; cel mult poti umbla la treapta a 5-a, sa-i inlocuiesti perechea de pinioane cu unele 29*38(alta combinatie nu se potriveste si n-ai de unde lua) si va scade turatia la aceeasi viteza cu aprox 400 de ture fata de ce ai acuma, exemplu la 3000 de ture acum ai ~ 105, iar ulterior o sa ai ~ 115.
diaconuliviu
In ce manual ai cautat? Cumva in Mondiru?
Este culmea ca primele cutii aveau acel 1,03. Cele mai noi au 0,97.

Si da, cutia ta NU e "de fuga" la treapta a 5-a.

Ai motor 1289 si circuli mai mult in oras? O lasi ca atare. Ai 1397 si circuli afara? Poti inlocui (daca si gasesti) perechea de la tr. a 5-a cu pinioane "de nova" sau "de italia". Vei obtine o treapta mai "lunga".

Acuma, se poate incerca si in cazul unui motor de 1289 "lungirea" treptei, depinde cum e motorul (ca parametri). Eu am avut si se comporta bine, dar motorul era proaspat reparat si mai aveam si oarece imbunatatiri pe el.

Asta cu motoarele n-o scriam doar pt tine, am vazut ca ai 1397, ci in general, poate mai sint "amatori"
tester
@bozzo: daca zici ca in treapta a 5-a ai 110 km/h atunci ai cutia de viteza de "fuga" si lasa cutia in pace... versiunile de pe daciile pe injectie is cele mai ok din toate variantele care au fost puse pe dacie. si oricum treapta a 5-a nu o folosesti ca sa cresti viteza ci sa o mentii constanta la o turatie mai joasa mai suportabila urechii... mai ales la insonorizarea daciei. te duci cu treapta a 4-a spre viteza cu care vrei sa mergi schimbi 5 si stai cuminte cu ea constant. plus ca daca ai limitatorul sub pedala de acceleratie nu poti sa urci prea mult in ture in ultima viteza plus ca viteza maxima se atinge si in treapta a 4-a cum a fi fost testata masina.

LE: eu am pe masina versiunea 365-11 singura diferenta fata de a ta fiind raportul treptei a 5-a care la mine e de 0.76 si numarul de dinti de 29x38 dar eu daca as fi in locul tau nu m-as atinge de cutia de viteza doar ca sa-i scad un pic raportul.
bozzo
Salutare, nu stiu sigur ce manual e, am o varianta pdf si nu are coperta.
Multumesc mult pentru lamurire, o sa las cutia asa cum e, merg destul si in afara dar pentru 10Km/h in plus nu umblu in cutie. Oricum eu merg cam cu 90km/h sa am un consum cat mai mic, am scos 6.2l/100km.
Referitor la putere, am mai cautat si ma gandesc ca pentru pante foarte abrupte as putea urca cu treapta I si a doua cam la 3000 de rpm, am inteles ca acolo ar fi cuplul maxim 97Nm, corectati-ma daca gresesc, va rog.
Inca o problema, la ralanti cand e motorul cald 850-800rpm se aude un zgomot ca si cum ar rontaii ceva , cum calc ambreiajul nu se mai aude. E posibil sa fie trenul fix, rulmentul de presiune? Sau e altceva mai grav?
Uleiul l-al schimbat acum 2 luni, 2l cand am schimbat si chitul de ambreiaj. La drum nu se aude nimic.
In acelasi timp la a doua cand schimb mai caraie, cumva vestitele sincroane?
tester
cuplul la dacie pe injectie e de 112 Nm exact la ca loganul de 1.4 diferenta e data de turatie la care se obtine. 97 de Nm aveau daciile vechi pe carburatie si cu cutie in 4 trepte(daca nu ma insel).la dacia injectata cuplul se obtine la turatie mai mare undeva la 3500 de ture.
ce intelegi tu prin rampa abrupta? (zic rampa nu panta cum ai zis tu pt ca rampa se urca pe cand panta se coboara!)
in legatura cu rontaitul pe care il auzi a aparut cumva dupa schimbarea kitului de ambreiaj?? cand apare caraiala? apare la orice turatie schimbi treapta?
bozzo
Ah, pai e super ok 112Nm, asa e rampa, blush.gif ai dreptate, inclinatie de 12%, asta a fost cea mai abrupta. La 3500rpm nu o cam omor, eu schimb vitezele cam la 2500-2800 si merg cu ea pana in 3000. Ma gandeam ca protejez motorul daca merg pana in 3000 rpm.
Rontaitul a aparut intradevar dupa schimbarea chitului de ambreiaj. Iar caraitul se intampal numai la treapta a adoua, cand schimb de la I la II.
tester
incearca sa schimbi la diferite turatii din 1 in 2 ca sa vezi daca acelasi carait til face de fiecare data. daca la o anumita turatia nu iti mai face caraiala e din sincroane din cutie... daca indiferent de turatie se manifesta la fel e din alte cauze.
bozzo
Am incercat deja biggrin.gif , cand sincronizez turatia motorului cu turatia cutiei nu mai caraie.
Despre rontaitul acela la ambreiaj, ce parere ai?, banuiesc ca pot merge si asa.
tester
despre rontaitul ambreiajului ias lua la tura pe cei care tiau pus noul ambreiaj, normal ar fi sa nu se auda nimic. deci treaba lor ce fac dar sa nu ti se mai auda.
daca zici ca ai incercat treaba cu turatia atunci e clar din sincron... dar cum gasesti mai greu un mecanic bun care sa iti treaba curata nu mas risca sa descfac cutia. mai bine vezi cand o poti schimba astfel incat sa nu caraie si asa procedezi.
bozzo
Din pacate de cei la care mi-am pus chitul de ambreiaj nu mai dau, au telefonul inchis si unde lucrau nu mai sunt, asa ca n-am ce mai face. Referitor la mecanic am dat de unul bun si mi-a zis ca rontaitul acela nu-i nici o problema, si ca sigur e cutia, ca ambreiajul e pus bine (ma rog, asa zice el) si ca poate facea si inainte. Eu am mers cu masina pana sa ii schimb ambreiajul cam 200 de km si nu am auzit sa rontaie.
Referitor la sincron asa zic si eu sa nu desfac cutia si sa incerc sa schimb a doua la sincronizare si sa nu mai caraie. Am zis sa-l schimb daca incepe sa caraie mai des si atunci sa vad si ce e cu rontaitul acela. Oricum momentan nu mai am bani. huh.gif Mi-a papat la bani masinuta asta blink.gif
Dar deh biggrin.gif e dacia mea si sunt mandru de ea, isi face treaba cool.gif
bozzo
Abaia in weekend am putut sa ies cu masina la un drum lung si sa verific clar ce turatie am, acum am si eu turometru. Pana acum zicem dupa ureche, cam cum se aude motorul.
Si am observat ca nu am cutia de fuga, dar nu-i problema blush.gif.
La 93km/h am 3000rpm, iar la 110km/h 3500rpm.
Am verificat si vitezometrul cu gps-ul, conectat la 6 sateliti si pana la 120km/h arata exact ca pe gps. Sincer nu am mai vazut masina care sa nu arate cam cu 2-5km/h mai mult decat gps-ul.
In sfarsit, ideea e ca nu am cutie de fuga si daca se va intampla (sper sa nu rolleyes.gif ) sa trebuiasca sa umblu in cutie o sa ii schimb pinionul de a V-a.
Adrian_Boy
suspin dupa un topic cu o reparatie la cutia de viteze, preferabil in 5 trepte rolleyes.gif asa cum exista la schimbarea setului motor.

chiar nu a desfacut nimeni o cutie in 5 si sa puna o poza, cum se face sa schimbi un pinion sau un rulment sad.gif ?
dorinromeo
revin cu intrebarea:
"chiar nu a desfacut nimeni o cutie in 5 si sa puna o poza, cum se face sa schimbi un pinion sau un rulment ?"
george 07
QUOTE(dorinromeo @ 16 Feb 2011, 17:39)
revin cu intrebarea:
"chiar nu a desfacut nimeni o cutie in 5 si sa puna o poza, cum se face sa schimbi un pinion sau un rulment  ?"
*


Salut! s-ar putea sa te ajute , pt. a schimba un pinion sau un rulment , nu te ajuta cu nimic pozele , daca vrei neaparat da-mi adresa de ms. si-ti trimit poze cu "trenul mobil" desasamblandul dar nu intelegi pana nu desfaci cutia .
nikuniku
george 07 poate iese cu 5 viteze inapoi si una in fata,ca sau mai vazut cazuri
Iuli
crezi ca cu pozele ai sa faci cutia fii serios
george 07
pai din acest motiv l-am pus sa se documenteze ca sa nu intampine prea mari greutati , dar pana nu demonteaza cu mana lui nu intelege , si referitor la 4-5 trepte catre spate daca este atent ce si cum demonteaza (pozitia si locul demontarii) nu o sa fie probleme...
bv-08-fgm
Uite poze recente cu,cutia de la a mea smile.gif

wub.gif Asta sa-ti faci tu o idee cam cei pe acolo.
Magnum_Baracuda
in a1-a trage roata dreapta fata, in a2-a trage roata stanga fata ,in a3-a trage amadoua dupa fata, in a4-a trag rotile de pe spate,in a5-a toate 4 rotile si in mansalier roata de rezerva smile.gif)
mihai7575
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 17 Feb 2011, 14:35)
in a1-a trage roata dreapta fata, in a2-a trage roata stanga fata ,in a3-a trage amadoua dupa fata, in a4-a trag  rotile de pe spate,in a5-a toate 4 rotile si in mansalier roata de rezerva smile.gif)
*


E tare de tot ,gluma ta referitoare la trasul rotilor.
dorinromeo
ma duce capul sa imi dau jos capacul din spate si sa imi schimb pinioanele de a 5-a. cutia merge excelent, doar ca... e 365-...10! asa am eu norocul, ce sa fac. oricum, ma linisteste ideea ca alta cutie mai buna tot nu aveam de unde. deci, ajutati-ma cu sfaturi sa pot schimba pinionul de a 5-a. mare multumita, domniilor voastre!
Magnum_Baracuda
domniilor voastre smile.gif) sau luminatiile voastre smile.gif)
cu siguranat mintiile luminate te vor ajuta sa deslusesti enigma si tainele cutiilor de viteze 365-10
dorinromeo
vreau doar sa-mi aprinda lampa. drumul il gasesc eu si pe pipaite!

17 Feb 2011, 18:12:
si, apropo: sa nu-mi amintiti ca mi-ati spus sa ma uit la codul cutiei inainte sa o iau, ca ma iau de cap. stiu ca cuneva mi-a amintit de asta, dar caposul e capos, acum e treaba facuta, cutia pusa sus...
Magnum_Baracuda
acuma cei ce iti aprind lampa sa aiba grija ; stekarul impamantare ,cablul izolatie buna, fasungul ne fisurat crapat si implicit becul bun ca porma are fluctuatii de tensiune sau fileaza sau cand tie lumea draga se stinge,ca pe pipaite nu faci treba buna risti sa te acidentezi
dorinromeo
o'camdata sunt valabil, inca nu s-a plans nevasta de mine. mai tarziu...mai vedem!
0
Stie cineva ce rapoarte sunt la 365-13?
0
Nu stie nimeni?
darkavenger183
QUOTE(bozzo @ 30 Jun 2009, 10:42)
Salutare,
Poate sa ma lamureasca si pe mine cineva ce inseamna urmatoarele chestii?
Am cautat in manual si masina mea are cutie de viteza 365 tipul 365-10, cu cuplu conic 9x34 si cuplu km 6x12.
Numar dinti              Raport
I  42x11                  3.81     
II  38x17                  2.23
III 34x23                  1.47
IV  29x28                1.03
V  31x36                  0.86   
M  40x13                  3.07


Cat este "Final drive-ul" ? cuplu rap. conic ori rap cuplu km?? (adica 3.77 x 2= 7.55??)

Please replay, sunt am nevoie de informatia asta pt ca pe dacie stiu "senzatia" de treapta scurta si vreau sa compar cu o alta cutie ce o voi adapta sau nu pe o alta marca de masina.
Multumesc!

18 Jan 2013, 15:52:
QUOTE(bozzo @ 30 Jun 2009, 10:42)
Salutare,
Poate sa ma lamureasca si pe mine cineva ce inseamna urmatoarele chestii?
Am cautat in manual si masina mea are cutie de viteza 365 tipul 365-10, cu cuplu conic 9x34 si cuplu km 6x12.
Numar dinti              Raport
I  42x11                  3.81     
II  38x17                  2.23
III 34x23                  1.47
IV  29x28                1.03
V  31x36                  0.86   
M  40x13                  3.07


Cat este "Final drive-ul" ? cuplu rap. conic ori rap cuplu km?? (adica 3.77 x 2= 7.55??)

Please replay, sunt am nevoie de informatia asta pt ca pe dacie stiu "senzatia" de treapta scurta si vreau sa compar cu o alta cutie ce o voi adapta sau nu pe o alta marca de masina.
Multumesc!
B17XGG
V[Km/h] = n motor[rpm] x 60 x 3,14 x D rulare [m] / I tr.vit. x I grup conic x 1000
Ex: Presupunand ca grupul (cel mai comun) este 9:34 => I grup conic = 3,78 ,
anvelopele (corect umflate) sunt 165/70x13 => D rulare= 0,51m , folosim tr. a II-a => I tr.vit.= 2,23 si motorul este turat la 3000rpm, rezulta:
V = 3000 x 60 x 3,14 x 0,51 / 2,23 x 3,78 x 1000 = 34,196 Km/h
Angrenajul cablului de kilometraj nu are nici un amestec in calculul transmiterii cinematice de la arborele motor la roata pt. determinarea vitezei. El serveste numai pt. adaptarea aparatului de masurare a vitezei (cu inductie) si a indexarii Km. Pt. viteza, fiind de tip alunecator nu este legat rigid de arborele flexibil de transmisie. In schimb, partea de indexare Km este legata rigid.
PH-06-BOA
Adica, pentru treapta I-a, pinionul care antreneaza are 11 dinti iar cel antrenat avand 42 de dinti, rezulta un raport de transmisie de, 3,81. La 3,81 ture la cel mic, cel mare face o tura. La fel si la grupul conic, pinionul de atac are 9 dinti si coroana 34. Asa ca, daca la 3000 de ture ale motorului, avem o reducere in a I-a de 3,81 de ori, inmultit cu reducerea de la grup tot de cam atatea ori, rezulta un total de reducere a vitezei de aproape 16 ori la roata. Spuneam 3000 de rotatii la motor, redus de 16 ori, fa si tu calculul exact. Apoi urmeaza ce s-a spus in postul de sus, cu adaugatul lungimii desfasurate a rotii la o rotatie, inmultit cu ce ti-a dat mai sus si ai viteza pe minut.
claudiu RAKA
-salutare, am si eu o problema la cutia de viteze. dacia 1310 / 1999, cutie in 5 trepte 365-11. de cand am cumparato , acum vreo 2 ani, in vitezea 4 si 5 vajaie tare si este foarte deranjabil. am intrebat in stanga in dreapta si mi sa spus sa-i bag niste ulei. am fost surprins cat ulei a intrat, aproape un litru, nu stiu cat trebuie sa fie normal, dar mi se pare mult. dar am ramas cu vajaiala aceia , care se face auzita doar cand accelerez , cand o scot din viteza, la viteza "mare" 90-110 la ora, nu se aude. care ar fi problema , va rog dati-mi un sfat....multam"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.