Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu sta la relanti
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
soferincepator
Am avut probleme cu relantiul, adica motorul nu statea la relanti decat cu socul tras pe care il puteam impinge inapoi doar dupa cativa kilometri, iar motorul imi mergea in suturi si bujiile mi se afumau tare.
Am fost la mecanic si am aflat ca aveam carburatorul prost reglat (amestecul), fisele nu faceau contact perfect, avansul (delcoul) era prost reglat. A mers perfect o vreme (cateva sute de kilometri).
Duminica am facut un drum mai lung eram foarte incantat de cat de bine mergea masinuta rolleyes.gif, dar mi-a pierit bucuria dupa ce am facut plinul de la o benzinarie din Busteni.
Mergeam spre Brasov, trecusem de Predeal, si parcurgand o portiune de drum cu o panta mai lina am pus-o pe liber dupa foarte putin timp mi-a murit motorul. Nu mai statea la relanti. Cand nu era turat motorul trebuia neaparat sa-i trag socul ca sa nu moara. Acasa am verificat bujiile si erau foarte curate, exceptand faptul ca pe electrodul uneia dintre bujii am gasit o musculita (carbonizata bineinteles). biggrin.gif
Nu inteleg cum de a ajuns aceasta musculita aici? Sa fie oare filtrul de aer de vina?
Am verificat sita carburatorului dar era curata, poate o fi ceva mizerii prin interiorul carburatorului.
Cum as putea sa verific daca acesta e curat sau nu. As putea sa-l desfac si sa-l curat eu sau e prea complicat.
Care ar putea fi cauza pentru care motorul nu sta la relanti?
Am aprindere electronica cu senzor.
krapcarasu
aer nefiltrat (fals); probabil intra pe la un furtunas crapat
soferincepator
Multumesc pt raspuns!
Am verificat furtunele dar totul parea in regula...
Merge foarte bine turata dar relantiul nu sta fara soc tras macar un pic blink.gif
MojoGaby
atunci incearca sa-i reglezi iarasi amestecul...poate de la drumul lung s-a dereglat(vibratii etc)
krapcarasu
jicloru de relanti se mai infunda
Mr_Devil83
in jiglerul de relanti ai suflat?
alexbbg
moare la relanti si merge in 3 timpi

5 Jul 2009, 21:54:
salut nu ma pricep la mecanica dar am si eu cateva intrebari De cand folosesc benzina de la petrom motorul merge in 3 timpi si ocazional nu sta la relanti
Mr_Devil83
in 3 timpi zici?
alexbbg
in 3 bujii
Andreass
Cam aceeasi problema am si eu la Dacia 1310 Break , cand o pornesc si o las la relanti motorul da semne ca s-ar opri , si trebuie sa stau cu socul tras macar putin , altfel "moare " sa fie oare acceasi problema cu jiglerele ? imi poate trimite cineva o poza cam pe unde sunt si cum le pot scoate fara sa le stric ?
sweetboy89
e posibil sa mearga in 3 din lipsa de scanteie la una din bujii?
virusssp
ati reglat avansul? in general se regleaza in functie de benzina...

sau desfaci jiclorul de relantiv din poza si verifici sa nu fie obturat vreun orificiu din cele 3...
Paca
la dacia mea...daca reglez avansul la turatia maxima la care motorul functioneaza rotund...am ralanti-ul prea mare si de aceea reduc putin avansul...este vreo problema?influenteaza cumva consumul ori aprinderea? jiglorul de ralanti este dat mult in spate fata de pozitia la revenirea parghiei de acceleratie.
krapcarasu
avansul cauti maxim , reduci din relanti,max din amestec, apoi iar din avans
Paca
din ralanti e redus maxim....tija de acceleratie nu se opreste in jiglorul de ralanti
krapcarasu
ala oblic e surubu de relanti, jicloru e insurubat in corp si probabil ai saiba pe el
soferincepator
Multumesc pt raspunsuri!
Nu am verificat jiglerul. Imi e teama sa nu o dereglez de tot.
Dar o sa incerc sa-l verific. smile.gif
mecano
Prieteni traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul, definitia Dacia este: daca ai cap i-a alta, nu ca as fi anti-dacia dar sunt de profesie si tot mai am probleme.
Sfatul meu este sa invatati putina mecanica elementara, altfel luati ceva asistat de calculator si va tace capul. Pana una alta Dacia (veche dacie) este destul de prost gandita, dar ar si ceva ani sa nu uitam.

Regleaza distanta platinei corespunzator 0,45 zecimi, verifica nivelul daca te pricepi, jiglorul principal si jiglorul de relanti. succes
soferincepator
Cand am facut urmatorul plin au disparut si problemele. Concluzia pe care o trag e ca benzina (Euroluk 95) pe care am luat-o de la Lukoil Busteni a fost de foarte proasta calitate. Nu mai dau pe acolo. Din pacate mi-am facut plinul si am umput si o canistra. Benzina din canistra inca o mai am, cred ca ar trebui sa le-o dau inapoi sa-i faca analiza ca poate ca nu cred ca benzina asta este de rahat. Nu stiu ce sa fac cu ea. Poate sa-i dau foc sa ma incalzesc la iarna, dar oricum cred ca apa arde mai bine decat benzina asta.
De acum nu mai bag decat 98.

Astept si alte opinii, poate pe cineva care sa ma contrazica...
PH-06-BOA
Profesi-onistule... 0,45 mm. De-aia-ti face probleme.Altfel, masina e conceptie veche, cand tu , poate nu erai nascut, si de Francezi, care sunt total imprastiati. Fa o interventie la un motor de Renault, Peugeot sau orice-i al lor, si-ti spun ca dai si volanu' jos, sa schimbi un filtru. In rest Dacia e "vaca saracului" , cea mai simpla si mai ieftina de intretinut, numai sa nu dai pe la batjocoritori. Nu-ti fac critica , nu e cu rautate, e doar o remarca. O masina cu calculator, e aproape de 10 000.Calculatoru-i juma' de masina. Un set de cabluri-interfata pentru diagnostic e cat o Dacie. Un motor de Dacie e 200. Ce-a mai ramas?Volanu'si parasolarul. ca tabla-i putina. Mai pui un petic, mai mergi un an. Un khil de chit e 30 lei, si faci toata partea dreapta.Pe stanga intra mai putin.De vopsit merge si cu aspiratorul sau suflaiul. Eu am bagat 800 g de vopsea verde 57 la o masina (cu suflaiul). Am plecat la soacra-mea cu ea bleo, si a treia zi m-am intors acasa cu ea verde.Alta data, pe drum, pe la Buzau, m-a "sters" un mercedez (vina lui), care n-a oprit. Eu am oprit, am scos sticluta cu vopsea, i-am dat un pumn la aripa pe interior, suflata putin , si da-i mai departe. Tu faci asa la calculatoarea ta? Bobinezi bobina de inductie pe drum , numai sa ajungi acasa? Sudezi capul pistonului (gazolina arde supapa de-i cade in cap daca "tragi bine" de el),sa te intorci acasa?Fa-i si la Logan, la Nisan sau alte rachete.
catalin1984
Posibil sa fie un furtunas crapat pe unde intra aer cum a zis si un coleg mai sus, eu aveam un asemenea furtunas crapat pe vremea cand aveam dacia si cand acceleram avea tendinta sa mearga neregulat si sa ma dea in nas la turatii mai mari.
razvaneluu
Sfatul meu , scoate bujiile si curatale ...
Scoate jigleru curatal , regleaza amestecul
Vezi furtunu de relantiu sa nu fie jos la galarie crapat !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.