salutare... am luat din Carrefour Ploiesti .. Bujii BRISK DR 15 YC ... YTTRIUM .. pe ele , pe spate nu scrie niciun model de reno sau dacia ..dar pe fatza e lipita hartia de la importator unde se mentioneaza : "SET BUJII AUTO SUPER DR15YC Aplicatii : SUPERNOVA ,SOLENZA,RENAULT,CLIO 1,4I ;(vezi si verso) ...
Intrebare intrebatoare : sunt bune ,in primul rand pe DSN 2002 .. si in al doilea rand : daca sunt bune ,adica se potrivesc .. cat de eficiente sunt ?
surube
25 Nov 2009, 14:59
Daca fisa are miez din carbon ,,se impusca'' ( isi maresc rezistivivitea si nu mai trece energia prin ele aproape deloc ) daca nu sant bagate acele rezistente in circuit . Daca fisa are miez de cupru merge sa scoateti acele rezistente din circuit si evident veti avea scanteie mai mare ,consum mai redus si noxe mai mici la evacuare .Asa ca depinde ce fise aveti pe automobil . Uitati aici un link cu tipurile de fise existente pe plan mondial e de la firma Beru A.G. care face pentru mercedes ,audi si alte firme de lux / cititi cu atentie : http://www.beru.com/english/produkte/kabel.php#copper
25 Nov 2009, 15:31: Uitati aici ce mare trebuie sa fie scateia ca motorul sa mearga perfect .... ei au fise cu miez de cupru ( rezistivitate 1 kohm ) si aprinderea este de tip Plasma merge la orice masina http://www.aquapulser.com/performance_ignition/
dr_mKe
25 Nov 2009, 22:32
Eu cred ca ar trebui sa va povesteasca marian-j despre ce parametri avea la ralanti un motor de Reno 1.4 8v, cu NGK iridium mai ales la capitolul hidrocarburi, montat pe-o Supernova argintie.
djasu82
26 Nov 2009, 14:13
surube priveste aici
facut de mine , aprindere cdi la care energia era de 1J .Asa de frumos lucra motorul de 1310 cand am montat aprinderea ... pentru super nova mi-ar mai trebui inca un modul si cu siguranta altfel s-ar comporta in bine motorul . Asa ceva a fost facut dupa aceea in special pentru a bubui apa comprimata intr-un cilindru.
surube
26 Nov 2009, 14:28
Asa da meserie i mi place ce vad .... ce fise avea masina pe care ai montat o ? Ce miez aveau de rezista la asemenea energii ?
djasu82
26 Nov 2009, 14:44
fisele erau pus si simplu cabluri litate ideea e ca energia distribuita de bobina de inductie nu era asa mare era doar pentru initializare sistemul care genera energia de 1j pe eletrodul bujiei si era intantaneu . Procedeul e mai complicat de povestit fiindca in afara de aprinderea cdi mai implica si o punte de diode in jur de 20 la numar care punea in scurt sursa cdi-ului si in acest fel energia crestea intantaneu la 1000mj . Oricum motorul de dacie 1310 nu mai torcea precum stim noi ci ca o masina straina relantiul il coborasem la 300 de ture si nu trepida motorul. Demarajul era sporit pe 1310 , acum pe o super nova mi-ar mai trebui sa realizez inca un modul ca avem bobina de inductie dubla la 1310 era simplu ca avea un singur distribuitor si o simpla bobina de inductie.
surube
26 Nov 2009, 20:28
Pentru o lada 1500 cat ar costa piesele manopera pentru asa ceva ?
djasu82
26 Nov 2009, 21:27
vorbesti cu gotronic si iti face una pe comanda fiindca s-a ocupat si de asa ceva eu am facut-o pentru mine si mai mult pentru a arde apa in motoare nu numai carburant.
surube
26 Nov 2009, 21:49
Eu am de la gotronic montata aprinderea tranzistorizata AT 011 cu senzor 012 si merge foarte bine am dat pe ea 85 lei si merita fiecare banut
gotronic
26 Nov 2009, 21:59
Ai dat 82 lei.! Mai jos vezi si o testare cu aprindere cu "plasma" :
djasu82
27 Nov 2009, 17:04
iti mai trebuie un mic convertizor care ridica tensiunea la vreo 400V si un condensator de 2uF ... flama o sa fie albaalba cauta schemele petopicul cu aprinderi ca am expus si eu si alti destule . Oricum arderile de hidrocarburi sunt cu umult imbunatatite si noxele scad si mai mult . Daca as adapta asa ceva la super nova as transforma o in euro 4 cu siguranta plus bobina de inductie nu ar mai fi stresata in curent extrem de mare .
balauru_327
28 Nov 2009, 23:54
scuze de offtopic, dar are cineva o cheie de bujii( de 16) mai tapana? eu am luat o panarama de cheie dintr`un magazin de piese auto....si nu ma ajuta deloc, si alta mai solida nu am gasit
surube
29 Nov 2009, 19:44
Stie careva cum se demonteaza bujia ca as vrea sa i scot rezistenta aia interna din ea ? Eu am bujii Beru ultra x titanium UXT 11 si au rezistivitatea de 5,18 kohm le am masurat costa bucata undeva la 40 lei ...sant destul de scumpe .Care stiti
Vladd
29 Nov 2009, 20:06
QUOTE(djasu82 @ 7 Sep 2009, 23:28)
Fratilor dar voi nu stiti ca fiecare bujie de la injectate au o rezistenta proprie din carbon bagata in fiecare bujie si montat dupa aceea capul care se conecteaza la fise ..Nu ma credeti masuratibujiile cu aparatul de masura pe gama 20K intre eletorul central si capul bujiei. Off era si pe youtube procedeul cum se face , se tine bujia cu un patent se incinge la bricheta sau aragaz motul bujiei sau capul ei dupa aceea cu un alt patent se desurubeaza motul usor pana cand se desface complet. Dupa aceea se lasa cu capul in jos se bate putin bujia in lateral cu o coada de lemn cutit ca sa iasa bastonasul de carbon care reprezinta rezistenta masurata. Dupa aceea se ia masura lungime grosime si se taie dintr-un conductor de cupru si se introduce la loc dupa aceea se fileteaza la loc capacul bujiei si gata. Intensitatea la scanteie o sa fie mult mai mare si mai puternica fara paraziti sau alte tampeni ... nu se aplica la dsn nostru din cauza bobinei de inductie care e slaba. De ce se mai scoate acea rezistenta din bujie pai cu timpul ea e de vina cand apar rateuri ... ea imbatraneste mult mai repede decat o fise din cauza ca e supusa la intensitati foarte mari si temperaturi iar propietatiile ei se schimba in rau adica marindu-si rezistenta proprie cea ce face ca acea bujie sa dea scanteie si mai slaba ... ardere proasta, consum mare, putere mica ... catalizatorul etc. Bujiile la vechile daci pe carburatie nu au asa ceva si din acest punct de vedere ma tot gandeam eu de ce nu am un sprint mai bun fiind pe injectie multipunct. Problema era ca la vechea dacie aveam putere mare la scanteie pacat ca nu prepara optim amestecul asa cum il face calculatorul de la dsn asta o stim cu totii ... Deci asta e optima solutie , daca nu se cumpara bobine de inductie clio2 1.4-16v si se rezolva problema care oricum tot se va ajunge in final cum i-am zis la unu tot prin acesta metoda ( se plangea de ce i se arde bobina de inductie ).
Pana la urma ai scos acea rezistenta din bujii?Nu ai probleme cu Bobina de inductie ?
djasu82
29 Nov 2009, 20:37
surube incazesti capul une intra fisa la bujie si dupa aceea cu un patent usor incerci sa-l desfaci. Vlad da l-am desfacut si nu am probleme chiar se simte mai bine bobina de inductie . Sunt de ajuns fisele de 1-2k. O Sa modific si o bujie eq originala si o voi proba pe stand fiindca am o aprindere eletronica care pot controla scanteia si o sa filmez sa va dati seama cum da scanteie cu rezistenta si fara rezistenta.
surube
29 Nov 2009, 22:02
Tocmai am stricat o bujie beru scumpa sant construite altfel decat cele eftine ...s a rupt tija cu totul parca e din fier mort
dr_mKe
29 Nov 2009, 22:12
Mai omule, de ce naiba il asculti tu pe asu ? Daca era asa un geniu lucra la una din firmele care produc bujii in post de cercetare. Da-le dom'le pace sa functioneze asa cum le-a facut fabrica !
cristio_79
29 Nov 2009, 22:26
QUOTE(surube @ 29 Nov 2009, 23:02)
Tocmai am stricat o bujie beru scumpa sant construite altfel decat cele eftine ...s a rupt tija cu totul parca e din fier mort
Daca te manaca-n cenzurat si te iei dupa unul si altul
Motorola
29 Nov 2009, 23:26
Luati-va dupa djasu82, si o sa vedeti unde ajungeti.!
balauru_327
30 Nov 2009, 00:15
eu zic sa scoatem si sigurantele , sa legam pe direct toate firele... ca sa fie si mai bine..
surube
30 Nov 2009, 08:59
Tocmai am refacut bujia stricata si am masurat o are rezistivitatea de 5,20 kohm ..... are dreptate djasu se scoate rezistenta deacolo dar trebuie incalzit muuult capul bujiei ca se extrage rupindu se altfel si avem probleme .Asa este inainte bujiile nu aveau aceasta rezistenta cilindrica in interior erau pe direct cum sezice si nu se uzau asa de usor ca acuma .Masina asta este de colectie la care mesteresc eu si nu mi trebuie acele rezistente in bujii pentru ca acum 30 de ani nu a avut rezistente in bujii ..... oricum merge bine acuma.
IRONICK
30 Nov 2009, 10:31
QUOTE(dr_mKe @ 29 Nov 2009, 22:12)
Mai omule, de ce naiba il asculti tu pe asu ?
QUOTE(cristio_79 @ 29 Nov 2009, 22:26)
Daca te manaca-n cenzurat si te iei dupa unul si altul
QUOTE(Motorola @ 29 Nov 2009, 23:26)
Luati-va dupa djasu82, si o sa vedeti unde ajungeti.!
Trei dintr-o lovitura!
djasu82
30 Nov 2009, 10:48
Ce-ar fi ca voi care ma criticati sa va referiti la adr esa voastra fiindca aveti multe sa va spuneti nu doar sa umpleti topicul adesandu-ma mie . Surube incalzeste suficient si se desfac fiindca asa sunt si filetate capetele de la bujie . De aceea se ancraseaza bujiile cu rezistenta interna si nu tin mult timp. Se plangeau cativa colegi ca la 10.000 de km bujiile NGK s-au ancrasat . Le-am spus ce sa le faca si sunt multumiti . Bujiile eyquem sunt ambutisate si nu se poate scoate bastonasul ... cele ngk se pot demonta.
IRONICK
30 Nov 2009, 10:53
nu-i mai face sa planga ...
bobomaster
30 Nov 2009, 11:07
Apropo de criticat asule, poate ca d.p.d.v tehnic ai dreptate dar cu gramatica tot rau stai
dr_mKe
30 Nov 2009, 11:30
Intr-un motor cu injectie si aprindere pilotate electronic nu ai sa vezi bujii ancrasate decat daca sistemul nu functioneaza corect. Poti da tu scateie cata vrei, volumul de aer si implicit benzen raman limitate Eu ma apropii de 40.000 km cu iridiumurile si sunt perfect curate, lasate asa cum le-a facut fabrica.
Vladd
30 Nov 2009, 11:49
Am dat comanda la bujii NGK BKR6EZ , pana in ora 14:00 o sa le am.Sunt curios cum o sa functioneze motorul cu ele.
dr_mKe
30 Nov 2009, 12:30
Foarte bine are sa functioneze
djasu82
30 Nov 2009, 16:44
Functioneaza la fel ca cele orginale , consumul e la fel dupa cum afiseaza si tabloul de logan m-am convins iar cele pe iridium tin mai mult din cauza varfului din iridium care rezista la temperaturi foarte mari .
dr_mKe
30 Nov 2009, 20:57
Vezi ca tre' sa te tina minim dublul duratei de viata pentru o bujie normala daca nu triplu, dupa cum spune producatorul lor. Vorbim peste minim 60.000 km. Eu ajung la 40.000 cu ele week-end -ul asta
surube
30 Nov 2009, 21:38
Cred ca sant mai tari bujiile Beru ultra x titanium decat NGK iridium .......e doar o parere ....curios ce valoare o avea rezistenta dinauntrul lui NGK iridium ca la Beru are de 5,20 kohm
Vladd
2 Dec 2009, 22:07
Am montat bujiile NGK BKR6EZ, functioneaza perfect! Am o nedumerire pe ele scrie "Made in France" au fost 17 lei/Buc.
dr_mKe
2 Dec 2009, 22:15
Nu avea nici o nedumerire, ai luat bujii NGK originale Daca scria pe ele "Nagoya Japan" trebuia sa-ti faci griji. Sa le forjezi sanatos Impresii despre cum raspunde motorul, in special la solicitari extreme, gen 1500 rpm in treapta a 5-a sau in ultimele 500 rpm inainte de intrarea limitatorului
IRONICK
2 Dec 2009, 22:16
QUOTE(dr_mKe @ 2 Dec 2009, 22:15)
Impresii despre cum raspunde motorul, in special la solicitari extreme, gen 1500 rpm in treapta a 5-a sau in ultimele 500 rpm inainte de intrarea limitatorului
Colegii tai ti-au facut un control?
djasu82
2 Dec 2009, 22:30
dr_mKe
2 Dec 2009, 22:32
Pune tu Loganu cu bujiile inainte de schimbare, Eyquem evident, la 1500 in a 5-a si pedala la podea sa vezi daca da in nas au ba, si cand or fi NGK-urile inainte de schimb repeta figura Plus, daca tii evidenta consumului, nush ce ai mai vrea
In mod sigur nu te incalzeste cu nimic, inaite de NGK eu eram mare fan Bosch 4.
De vreme ce nu-ti cer finante sa-mi satisfac diversele "curiozitati" nu vad cu ce te deranjeaza. Eu unul nu mi-am pierdut vremea cu batatoarele acustice pe esapamentul Loganului, pur si simplu mergeam mai tare de 130 si rezolvam problema (sau, evident, mai incet), sau in timpul "liber" pierdut cu asemenea manopere imi luam un al doilea job sa schimb masina
Pur si simplu sunt niste bujii foarte bune. Punct.
Pe tine nu te-au controlat colegii mei ? Eu sunt un exemplar foarte normal pentru un medic.
djasu82
3 Dec 2009, 16:01
Dragi colegi lasati raca deoparte ce naiba toata ziua intepaturi pe toate topicurile . Eu cred ca cel care cedeaza e mult mai inteligent , nu conteaza ce meserie practica !
surube
3 Dec 2009, 19:03
Am desfacut bujiile mele Champion RC9YC incalzire la aragaz si se defileteaza capul usor ..... inauntru are o rezistenta neagra cilindrica si un arculet (asa ca de pasta de pix ) .... am inlocuit rezistenta cu o bucata de surub de acelasi diametru si lungime cu rezistenta ...... intradevar a avut dreptate Dj asu scanteia e muult mai mare si motorul este foarte nervos si raspunde perfect la comenzi ...
anecula_08
3 Dec 2009, 19:30
djasu82, sa fie asta bobina de renault mai puternica la care te referi? "Module Bujii (Bobina inductie)
Normal. Numai sa n-ai norocul sa nu faca bujia scanteie o singura data Sau sa-i pice rau ECU-ului interferentele
Chiar credeti ca producatorii auto sunt atat de limitati si idioti incat sa nu aplice metoda la scara larga ?
marcykone
3 Dec 2009, 22:39
Pai ce se poate intampla?
dr_mKe
3 Dec 2009, 22:41
Pusca putin fisa sau bobina. Insa intre timp merge beton. Aaaa, asu uita sa spuna cu cat se reduce viata bujiei
marcykone
4 Dec 2009, 09:30
Hmm...daca pisca bobina e nasol k asta e cam scumpusoara...la fise n-ar fi o problema...astea-s ieftine,daca ar tine cel putin 6 luni...ar fi acceptabil riscul..pt fise
surube
4 Dec 2009, 11:00
Dacia frantuzeasca de acum aproximativ 40 ani nu avea bujii cu rezistenta in ele .... si mergea brici ...acuma cu toata electronica asta au complicat lucrurile ca sa vanda ei mereu jucarele ..... ..... de economie de piata
dr_mKe
4 Dec 2009, 21:38
Dacia "frantuzeasca" nu avea ECU care sa aiba nevoie de un anumit grad de protectie
gotronic
9 Dec 2012, 02:35
Memories. Do not forget.
LittleHunter
1 Feb 2014, 12:06
Salut!!! Nu stiu daca era decedat acest topic, dar il trezesc!! In toamna cand am facut schimbul de ulei si altele aferente pregatirii de iarna m-am gandit sa schimb si bujiile (masina o cumparasem de un an si facusem cu ea aprox. 30.000 km iar fostul proprietar nu-si amintea cand a schimbat bujiile). Cand am desfacut bujiile am constatat ca avea cu trei capete (nu stiu exact termenul mecanic, dar sper sa intelegeti), dar eu am luat anterior verificarii lor bujii clasice (Champion C9YC - sper ca nu se considera reclama). Nu intentionez sa le schimb in perioada urmatoare dar credeti ca se va simti un "downgrade" al performantei daca le inlocuiesc? Cresterea consumului?? Multumesc mult!
P.S. Comentariul lung, saracia omului!
Maskatu
1 Feb 2014, 19:29
Erau bujii cu 3 capete, 3 electrozi. Consumul nu prea are cum sa creasca daca ai 3, sau chiar 4 electrozi, in loc de unul, pentru ca in final toti electrozii genereaza o singura scanteie. Avantajul lor este ca ai siguranta aparitiei scanteii.
Poti sa folosesti si bujii clasice cu un electrod.
Iulikk
1 Feb 2014, 22:52
Da, alea originale costa intre 7 si 10 lei bucata.
LittleHunter
1 Feb 2014, 23:29
Neatza! Multumesc pentru lamuriri! Poate ca le voi schimba dupa ce trece acest maare ger naprasnic! Oricum intentionam sa-i schimb/curat si senzorul de turatie caci invarteste mai mult pana porneste (si nu numai pe frig)!! Am intrebat caci auzisem zvonuri conform carora trecerea de la cele cu 3 electrozi la cele simple e uriasa in privinta accelerarii si alte cele'! Multumesc inca odata!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.