Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bujiile de care ,ce si cum?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3
NsL
salutare ,nu am probleme cu bujiile ,nici daca as avea nu mi-as da seama:D
am acum unele Bosch , nu stiu cat de noi or fi dar vad ca nu imi fac figuri
as dori sa stiu ce marca ,cu cati electrozi,cu electrod subtire sau gros , si sa fie sau nu cu iridium?
va rog cat mai multe detalii
dr_mKe
Foloseste functia "search" daca ti-e lene sa citesti 30 de secunde.
NsL
CER SCUZE ADMINULUI PENTRU URMATORUL OFFTOPIC DAR TREBUIE SA MAI POTOLIM "geniile" mecanicii de pe forum care habar nu au de un topic ,dar posteaza sa mareasca numarul la posturile personale si sa faca pe interesantii si arogantii :
QUOTE(dr_mKe @ 30 Jun 2009, 23:50)
Foloseste functia "search" daca ti-e lene sa citesti 30 de secunde.
*


mai "doctore" ia da tu un search la cuvantul bujii pe sectiunea piese supernova si uimeste-ne cu ce gasesti mad.gif
din pagini in pagini odata rezulta ca " Eroare 404 - Pagina ceruta nu exista pe serverul DaciaClub!


Puteti incerca:

Sa vizitati pagina principala DaciaClub
Sa cautati in paginile DaciaClub: " pe adresa http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=2026 din http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6338&hl=bujii (topicul vreau bujii)
si al doilea rezultat e IRELEVANT , VECHI DIN 2004 .( http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=82215&hl=bujii )

MENTIONEZ CA AM DEPUS EFORTUL DE A MOTIVA DESCHIDEREA ACESTUI NOU TOPIC pentru ca :
1 eu , unul m-am saturat de persoane pline de ironii, cu mentalitati de dictatori , conceptii invechite si se dau mari genii , care in loc sa dea un reply concret la problema omului ,sau daca cel care incepe un nou topic adica face duplicat nu a gasit sau nici nu a cautat daca exista acea problema tratata, sa-l avertizeze ca e dobitoc (ma refer la mine sau la cei care nu prea stiu sa foloseasca search-ul ) si sa-i arate el un link direct spre acel topic in care DEJA EXISTA acea problema tratata.... NU SA VINA EL CU IDEEA STRALUCITA DE A critica ca nu stii sa cauti , ti-e lene ..pe motiv ca acum nshpe mii de ani a vazut el un topic care trata EXACT ce intreaba saracul om acum in anul 2009 .
2 rog pe cei care vor sa ma ajute ,sa o faca intr-unul din modurile mai sus mentionate si sa nu se comporte ca "babele" de pe aici.
Multumesc .
Scuze adminului pt offtopic, sper ca nu am deranjat pe nimeni din conducere icon_mrgreen.gif
Respect daciaclub.ro
bobomaster
Teoretic vorbind ar trebui bujii equiem (sau ceva de genul) sau champion, scrie in brosurica masinii, dar nu stiu unde este unsure.gif . Eu nu mai folosesc bujiile originale de ceva timp. Am folosit bosch super 4 si au un comportament ciudat la relanti cand motorul e rece (comportament care s-a accentuat dupa eliminarea catalizatorului). M-am hotarat sa trec pe NGK iridium din mai multe motive:
- din cate am citit pe forumuri lumea este foarte multumita de ele
- am vazut ceva teste cu acest model de bujii si scanteia rezultata este mult ma precisa ca si loc de producere, mai continua (daca se poate spune asa) si este mai alba
- din specificatiile producatorului va trebui teoretic sa le schimb mai rar
Este adevarat ca ajunge cam 200 lei un set de astfel de bujii, dar sunt dispus sa incerc. In concluzie , sunt multe tipuri de bujii pe care le poti folosi (ma refer la marci) dar depinde de cat esti dispus sa dai pe ele, vezi exemplul meu care asi da 200 lei pe un set si alte persoane care dau 10 lei pe unele de origine, care merg foarte bine cu conditia sa le schimbi la intervalele prescrise. De asemeni iti recomand ca in functie de vechimea masinii si numarul de kilometri sa faci o verificare foarte atenta a fiselor de bujie (peste 100.000 km recomand schimbarea direct). Am observat si la mine si la alte supernove solenze si loganuri ca izolatia de pe fise devine dura aproape casanta si in capatul dinspre bujie al fisei contactul incepe sa se perleze si sa se innegreasca, lucru care face ca desi bujia sa fie in perfecta stare totusi aprinderea sa fie defectuoasa.
Asta este ceea ce recomand si poate altadata am sa postez si o lista cu producatorii si modelele de bujii care se potrivesc la acest mototr.
NsL
mersi pentru mesajul scurt si la obiect.
asteptam lista cu producatorii si modelele de bujii care se potrivesc la acest motor
daca mai sunt si alti colegi care au ceva de adaugat ,asteptam wink.gif
Maskatu
Da, cumpără niște bujii normale de la piese auto și gata. Eu am luat "cele originale" acum câteva luni și nu am probleme. Ce tot atâta bujii de nu știu câți roni , că nu este motor cu pedigree. Atâta timp cât nu ai probleme cu motorul, nu îi stau în gât bujii de 5-10 lei bucată.
dr_mKe
Stimabile, avand in vedere ca pentru motorul de SN sau SLZ codul de bujii este identic, ai deschis un topic aiurea. Gasesti "prospaturi" in domeniu pe acest forum. Daca dai search cu google dupa bujii supernova gaseai link. Mai simplu, daca deschideai sectiunea Solenza dadeai cu nasul in ele.
Asa ca in loc sa scrii tone de tampenii cum tocmai ai facut, pune mana si cauta pe forum 5 minute.

E mult mai simplu sa te milogesti de altii cand ti-e lene sa dai 3 click-uri si sa citesti cateva titluri excl.gif

Ghilimelele de la "doctore" nu-si au locul. Pana una alta in posturile mele ai sa gasesti date relevante legate diversele tipuri de bujii.

Pune mana si cauta apoi citeste excl.gif


PS > eu m-am saturat de indivizi care stau sa le cada para malaiatza mura-n gura wink.gif

NsL
mda... imi cer scuzele de rigoare, poate am exagerat .... dry.gif
mersi wink.gif
dr_mKe
Daca tot s-a schimbat tonul, eu iti recomand cu caldura sa folosesti bujii NGK BKR6EZ.
NsL
10561582.gif mersi 10561582.gif vezi ca se poate .dau o bere drunksinging.gif
dr_mKe
60-80 de lei setul, daca mai tin bine minte pretul.
djasu82
QUOTE(dr_mKe @ 1 Jul 2009, 17:27)
Stimabile, avand in vedere ca pentru motorul de SN sau SLZ codul de bujii este identic, ai deschis un topic aiurea. Gasesti "prospaturi" in domeniu pe acest forum. Daca dai search cu google dupa bujii supernova gaseai link. Mai simplu, daca deschideai sectiunea Solenza dadeai cu nasul in ele.
Asa ca in loc sa scrii tone de tampenii cum tocmai ai facut, pune mana si cauta pe forum 5 minute.

E mult mai simplu sa te milogesti de altii cand ti-e lene sa dai 3 click-uri si sa citesti cateva titluri  excl.gif

Ghilimelele de la "doctore" nu-si au locul. Pana una alta in posturile mele ai sa gasesti date relevante legate diversele tipuri de bujii.

Pune mana si cauta apoi citeste  excl.gif
PS > eu m-am saturat de indivizi care stau sa le cada para malaiatza mura-n gura  wink.gif
*


Dr lasa bre sa fie si un topic pe super nova ca multi nu stiu unde sa caute si noi am vorbit pe topicurile facute pentru solniza ...
Pretul bkr6eze in jur de 70 de lei.
dadu221
denso k20pru
ngk bkr6 e sau es sau ezeu am mers pe E si au costat 10 roni bujia acum am inteles ca-s 12 roni .. recesiunea.
la bosch era frd 7+ parca ... in principiu eiquem-urile sunt destul de bune si la mersul pe benzina nu se justifica inlocuirea acestora decat probabil din ratiuni de pitici pe creier si orientare spre placebo. in ploiesti la ngk pretul cel mai bun il gasesti la motormania. De denso insa nu s-a auzit pe la ei. Spor la cumparaturi.
dr_mKe
Pitici pe creier poate ai tu. Eu n-am. Oricand poftesti poti proba in practica diferentele intre cele 2 marci de bujii printr-o simpla proba de elasticitate in treapta a 5-a. Cu Eyquem ai sa ramai mereu in urma 99.99 %. Cand incercam ?

PS > in motoarele lor mai rasarite cei de la Reno nu pun Eyquem wink.gif Oare de ce ?
djasu82
QUOTE(dr_mKe @ 2 Jul 2009, 22:59)
Pitici pe creier poate ai tu. Eu n-am. Oricand poftesti poti proba in practica diferentele intre cele 2 marci de bujii printr-o simpla proba de elasticitate in treapta a 5-a. Cu Eyquem ai sa ramai mereu in urma 99.99 %.  Cand incercam ?

PS > in motoarele lor mai rasarite cei de la Reno nu pun Eyquem  wink.gif  Oare de ce ?
*


Fiindca nu au blocurile motor si implicit motorul realizat in turcia biggrin.gif Una peste alta se vede la consum .
De unde sa facem rost de bobine de inductie care genereaza scanteie mai puternica fiindca cele de pe super nova sunt mai slabe fiindca au in secundar rezistenta de 7,5K iar scanteia e cam slaba asta vo granatez eu verificat cu bujia colortune !
Erau unele bobine de inductie care aveau in secundar rezistenta de 11,5K si asigurau o energie foarte mare pentru ardere ... nu le mai stiu codul sad.gif .
dr_mKe
Eh, e mai ieftin sa cumperi un motor 1.4 16v de pe un Clio lovit.
and_rei
eu am schimbat bujiile cand mi-am curatat injectoarele.sunt bujii normale recomandate de producator.se comporta foarte bine dar poate ma bag si eu la un set NGK tongue.gif
dr_mKe
Masina subsemnatului cu NGK iridium si "concurenta" cu NGK BKR6EZ, cu miez din cupru la electrodul central. 2 probe de elasticitate, una de la 1500 rpm in treapta a 5-a si alta de la 3000 rpm in treapta a 3-a. Indiferent de cate ori repetam figura rezultatele raman la fel. La ture mici mereu mi-o ia in fata cam o lungime de masina, pe cand daca pornim din ture medii/mari o iau eu in fata cam tot la fel. Dupa acest avans initial datorat modului in care raspunde motorul, masinile accelereaza absolut liniar. Cand eram si eu echipat cu BKR6EZ totul se petrecea la indigo indiferent de treapta sau turatie.
Nu avem in zona un drum suficient de lung si drept cu 2 benzi pentru ca mai apare o diferenta dupa 4500 rpm in favoarea bujiilor iridium.

Ture joase vs Ture medii
bobomaster
Am pus NGK iridium acum o saptamana. Am dat cam 230 lei pe set, am pus si fise noi si frumoase de la bosch alti 180 lei (au o izolatie mai buna, sunt mai maleabile, au catre bobina o parte de ceramica pentru fixare si izolare, si inspre chiulasa capatul este putin mai gos si face contact cu chiulasa si nu imi mai intra toate gunoaiele intre bujie si chiulasa), Primele impresii au fost: -mers mai rotund si regulat al motorului in special la ralanti, -pornire mai rapida a motorului (desi e vara si cald, motorul nu mai face acelasi numar de ture ale arborelui cotit) -consum putin mai mic -un raspuns mai bun in acceleratie. Sper sa ma tina macar 30 k km.

P.S. sfat pentru toti detinatorii de supernove: curatati cu atentie, daca aveti cum, cu aer coprimat, sau cu solutii profesionale in jurul bujiilor (eu am gasit adunate si albine, si praf si crengute si in special la bujia nr.1 care nu este protejata catusi de putin de tablita care este peste galeria de evacuare) si in jurul fiselor pe bobina de inductie. Am observat o mica schimbare in mersul motorului in gol.
dr_mKe
Sa le folosesti sanatos tongue.gif Eu am aprox 24.000 km cu NGK iridium care merg ca-n prima zi si in sfarsit mai apare cineva care constata pe propria piele avantajele unor bujii mai rasarite wub.gif . Teoria spune ca tin intre 60-90.000 km in functie de motor si utilizare.
Consumul putin mai mic amortizeaza destul de repede diferenta de pret, iar pana la finalul vietii bujiilor se mai cumpara singure inca o data biggrin.gif Astia sunt bani "invizibili" pe care nu ii baga toti motoristii in seama wink.gif
bobomaster
Multumesc la fel mKe! smile.gif
Un mic offtopic biggrin.gif la porsche ultimele generatii (nu ma refer la cayenne) bujiile se schimba la 60k cand se schimba mai multe consumabile, si asta se face prin scoaterea motorului de pe masina. Nu ai loc alfel sa ajungi la ele. Oare daca porsche ar folosi bujii equiem, sau sinterom ar ajunge la aia 60k? sau ar trebui prevazut un sistem click-clac de montare/demontare a motorului? radmasa.gif
sonnic53
cum zice dr_mKe pentru curatare in jurul bujiilor .. si la mine sa strans o gramada de chesti pe acolo (mijerie) dar nujtiu cum sa o iau ca mi ca daca scot bujia si incerc sa sterg sa nu cada innauntru . oare daca cade se imtampla ceva ? sau cum as putea sa scot de acolo mizeria fara probleme ?
Andy_ACS
Faci cum am facut si eu smile.gif - iai un pai dinala cu care se bea suc, dai fisele jos si sufli cat te tin plamanii tot praful cu acest pai. Daca gasesti un furtunas subtirel e si mai bine.

Bafta!
sonnic53
mersi . am sa incerc asa sa vad ce iese smile.gif
dr_mKe
Eu am mers la benzinarie, am scos fisele si am suflat bine de tot cu chestia de umflat rotile tongue.gif Dupa care se demonteaza bujiile vechi si se pun cele noi, cu mana si se infileteaza asa, apoi se strang cu cheia. Chiulasa-i din aluminiu si daca se buleste filetul e distractie mare excl.gif
dadu221
mke , te fac manca-ti-ash wink.gif) SIncer pe benzina la mers normal (si mai lenes si mai nervos uneori.. in principiu mai mult pe exterior) nu pot sa spun ca am observat diferenta intre ngk si eiquem (in depasiri sau plecari de pe loc). Nici motorul nu merge mai bine , nici nu consuma mai putin si nici nu iti pun bani in torpedou peste noapte. Asadar nu vad justificare pentru a trece la bujii mai scumpe sau sa merg pe iridiu care au un pret mult prea ridicat comparativ cu al masinii smile.gif Pe gaz insa lucrurile se schimba si ngk-ul se dovedeste a fi mai bun. Acum fiecare stie ce face cu banutii lui iar eu mi-am exprimat parerea proprie si persoana.. care este. La treaba cu elasticitatea si alte cele eu zic sa schimbati bujiile intre voi si sa repetati testul ca sa fiti siguri ca e de la bujii si nu de la greutatea soferului , existenta eleronului , tipul de cauciucuri si presiunea din ele, componenta laterala a vantului, cantitatea de muste de pe grila si oglinzi care maresc coeficientul de rezistenta la inaintare wink.gif)

ps nu gasesc bkr6ez pe www.ngk.com (sunt numai E sau ES cele din urma fiind modelul invechit) ce are ez-ul deosebit ca nu mai tin minte (e-ul de ex are electorodul subtire si crestatura in V)
dr_mKe
Masinile sunt incaltate cu aceiasi marca, model si dimensiune de pneu. Presiunile egale. Greutatea masinii mele mai mare cu circa 100 kg, sofer plus bazaconiile din masina, plus eleron care face drag si lift. Relevant, nu ? Felul in care am masurat consumul la fel. O scadere de 1 secunda la 80-120 kmh nu ai s-o simti fara cronometru wink.gif In practica se traduce prin aproape 2 lungimi de masina avans wink.gif
Determinarea consumului se face in conditii de repetabilitate, nu oricum si in realitate scade cam 0.2-0.3 litri/100 km la drum intins.
Pentru GPL exista tipuri de bujii speciale. Codul pentru benzina ti se pare mai bun la GPL din cauza calitatii superioare. Exista in gama bujii speciale pentru motoarele alimentate cu GPL.
Iridium am pus din pura curiozitate sa vad cat de mult tin si daca e valabil schimbul intre 60-90.000 km cu performanta pastrata.
Pe NGK.de ai sa gasesti lejer codul, iar pe ngk.ntk.uk la fel. Probabil ai cautat pe site-ul pentru america unde nu gasesti motorul de Clio din cate tin minte eu.

PS > nu uita ca din cauza instalatiei de GPL si felului in care ECU colecteaza datele cat timp mergi pe GPL (in amestec sarac dupa cum pricepe ECU) se dau destule chestii peste cap pana cand se re-adapteaza la mersul pe benzol wink.gif
VALISHU
Tinand cont de motor si de conditiile de utilizare eu iti recomand bujiile "de uzina". Sunt recomandate de producator si isi fac datoria. Eu le-am schimbat la 15 000 km iar acum am 71 000 km si nu am avut probleme nici cu pornirea nici cu elasticitatea motorului. Ca si pret sunt foarte ieftine, un set e in jur de 30 ron.
emilio
Teoretic iridiumul de la Ngk ar trebui sa tina 100000km cel putin.Asa amortizezi si investitia.Denso fac bujii mai bunicele decat NGK-spun din auzite pentru ca eu folosesc tot ngk.In plus au mai aparut NGK Platinium Laser care sunt spun ei si mai bune.Cel mai sanatos este sa folositi bujiile cu care a venit masina din fabrica,dar daca buzunarul permite si fierul este inainte de toate se merita investit si in bujii.Subsemnatul este unul din aia care baga in fiare mai mult decat in altele.Un lucru este cert-este mai scump,dar si mai sanatos.
djasu82
Eu am scos rezistentele din bujii si biggrin.gif si e altceva pana mea consumul a mai scazut acum maestecul e si mai bine aprins .... Se stie ca bobina de inductie de la dsn e slabuta si cea de logan 1.4-1.6 , erau unele de clio 2 care asigurau scantei de ordinul 35-40kv. Asa ca am mai scapat de 5 khilohomi pe fiecare bujie si deci ramane doar fisele care au fiecare cate 1,2k .
Asa ca nu mai dau 200 de lei pe iridium desi erau bune doar daca alergi si cum radarul e pus peste tot te limitezi . Mai scade pretul benzinei ?
sonnic53
leai scos ? si leai lasat fara ? sau cum ai procedat ? ce diferente sunt acuma ? zine si noua ... poate facem si noi daca nus probleme
bobomaster
Care rezistenta? Unde? Cum arata? blink.gif Pune te rog o poza sau o schema ca nu mi s-a aprins nici un beculet unsure.gif Si daca zici ca e asa de bine atunci vreau si eu sa incerc 38.gif
djasu82
Fratilor dar voi nu stiti ca fiecare bujie de la injectate au o rezistenta proprie din carbon bagata in fiecare bujie si montat dupa aceea capul care se conecteaza la fise ..Nu ma credeti masuratibujiile cu aparatul de masura pe gama 20K intre eletorul central si capul bujiei. Off era si pe youtube procedeul cum se face , se tine bujia cu un patent se incinge la bricheta sau aragaz motul bujiei sau capul ei dupa aceea cu un alt patent se desurubeaza motul usor pana cand se desface complet. Dupa aceea se lasa cu capul in jos se bate putin bujia in lateral cu o coada de lemn cutit ca sa iasa bastonasul de carbon care reprezinta rezistenta masurata. Dupa aceea se ia masura lungime grosime si se taie dintr-un conductor de cupru si se introduce la loc dupa aceea se fileteaza la loc capacul bujiei si gata. Intensitatea la scanteie o sa fie mult mai mare si mai puternica fara paraziti sau alte tampeni ... nu se aplica la dsn nostru din cauza bobinei de inductie care e slaba.
De ce se mai scoate acea rezistenta din bujie pai cu timpul ea e de vina cand apar rateuri ... ea imbatraneste mult mai repede decat o fise din cauza ca e supusa la intensitati foarte mari si temperaturi iar propietatiile ei se schimba in rau adica marindu-si rezistenta proprie cea ce face ca acea bujie sa dea scanteie si mai slaba ... ardere proasta, consum mare, putere mica ... catalizatorul etc.
Bujiile la vechile daci pe carburatie nu au asa ceva si din acest punct de vedere ma tot gandeam eu de ce nu am un sprint mai bun fiind pe injectie multipunct. Problema era ca la vechea dacie aveam putere mare la scanteie pacat ca nu prepara optim amestecul asa cum il face calculatorul de la dsn asta o stim cu totii ...
Deci asta e optima solutie , daca nu se cumpara bobine de inductie clio2 1.4-16v si se rezolva problema care oricum tot se va ajunge in final cum i-am zis la unu tot prin acesta metoda ( se plangea de ce i se arde bobina de inductie ).
dr_mKe
Metoda lui djasu are si o mica problemutza. Daca bujia nu duce si o parte din curentul primit nu se transforma in scanteie, se pusca frumos fisa tongue.gif Altfel scanteia e mai buna.
Iridium ar tine la 90.000 km, in prezent cam 30.000 km am cu ele. NGK evident.
djasu82
ce curent primit biggrin.gif analizeaza si dupa aceea dati cu parerea aici biggrin.gif dovedeste ca se impusca fisa biggrin.gif .
Dr_mKe mai bine spuneai ca conduce si mai eficient curentul si nu se mai opune precum vechea bujie care are rezistenta interna.
dr_mKe
Rezistenta aia are un anumit rol acolo wink.gif O sa vezi ce misto-i sa puste o fisa tongue.gif si cum poti ramane in drum tongue.gif
djasu82
da da vezi sa nu pesimistule la mine functioneaza de 5000 de km si nu am probleme . Rezistenta are rol doar de a limita scanteia si cica a unor paraziti care nu apar ... probat deja in rest fara ea se reduce consumul verificat.
I-a spune tu cum se impusca fisa asa dupa tine biggrin.gif hai ca am auzit-o si pe acesta !
Fisele mele le am din 2002 originale iar valoarea lor a ramas in parametri cea ce ma bucura toate au valoarea de 1,2k , stiu ca te oftici ca ai dat 200 de lei pe ngk biggrin.gif in fine fiecare face ce doreste cu banu .
Nu mai fi pesimist nu faci bine .
dr_mKe
Mai rumega problema si te lamuresti singur. "Impuscarea" fisei apare cand bujia, din varii motive nu "consuma" tot curentul trimis de bobina si ala saracu n-are unde se duce daca i-ai scos rezistenta. Aia de folosesc fise racing cu rezistenta foarte mica cunosc pe pielea lor problema wink.gif

PS > eu sunt foarte multumit de bujiile mele wink.gif Ofticat esti matale, ca de obicei.
djasu82
e na , eu ofticat tu esti ca imi intorci cuvintele cum vine asta din varii motive nu consuma curentul =)) de parca curentul sta cocolase pe fise =)) .
DR-mke afla de la mine odata dat impulsul ,toata tensiunea acumulata in bobina secundara se scurge la eletrozii bujiilor iar curentul traverseaza instant de la fise spare eletrozii bujiilor deci nu ramane absolut nimic cocoloase biggrin.gif iar intensitatea e si mai mare mai bine spus tensiunea data in vrful eletroziilor e mult mai mare.
In fine nu intelegi tu cum sta treaba de aceea te oftici , eu nu am de ce am explicat pe intelesul fiecaruia.
Cum spui tu daca lasi bujia riscul e sa parlesti bobina de inductie fiindca tensiunea imagazinata in infasurarea secundara in loc sa fie descarcata rapid pe eletrozii bujiilor e descarcata intre spire de aceea bobina se incinge ca dracu si multi se plang de ce .
In fine mai bine tac decat sa dau solutii bune .
dr_mKe
Ia gandeste-te daca bujia, din varii motive, nu face scanteie desi are curent din belsug wink.gif
djasu82
biggrin.gif pentru tine orice bujie face scanteie in interiorul ei chiar daca s-a udata sa zicem biggrin.gif . I-a gandestete tu cand acea rezistenta isi mareste rezistenta interna cum se manifesta wink.gif in fine asta e alta problema pe care tu nu o sti nu o sesizezi ca esti capos si o ti pe a ta . Si inca una pentru tine curentul e extrem de mic la tensiunea generata daca incurci curentul cu tensiunea e problema ta.
dr_mKe
Ala de mi-0 zis sa nu pun fise cu rezistenta foarte mica stie mai multe decat tine la capitolul electrica si electronica auto wink.gif Drept urmare-l cred pe el, pentru ca din intamplare are si dreptate. Curentul are tensiune, amperaj, putere, frecventa din putinele mele cunostinte de "curent".
Auzi, sa confund curentul cu tensiunea radmasa.gif Care curent, de la fereastra deschisa ? radmasa.gif
djasu82

Sti crezi ce vrei tu biggrin.gif e bine eu spus ce e corect si nu inteleg daca nu esti in masura sa-ti dai cu parerea de ce ti-o dai din auzitele altora .
Cea ce am spus s-a mai discutat si acum 3 ani dar nu aici ci pe alt topic .
Auzi la el arzi fisele biggrin.gif bine man lasa sa le ard eu macar de s-ar arde si totusi nu te inteleg cum sa arzi niste fise care au rezistenta proprie realizata din carbon.

QUOTE(dr_mKe @ 8 Sep 2009, 22:15)
Mai rumega problema si te lamuresti singur. "Impuscarea" fisei apare cand bujia, din varii motive nu "consuma" tot curentul trimis de bobina si ala saracu n-are unde se duce daca i-ai scos rezistenta. Aia de folosesc fise racing cu rezistenta foarte mica cunosc pe pielea lor problema  wink.gif
PS > eu sunt foarte multumit de bujiile mele  wink.gif Ofticat esti matale, ca de obicei.
*


Al naibi saracul curent nu are unde sa se duca ci sta ca prostul pe fise ca sa o arda biggrin.gif asa ti-a spus eletronistul bag de seama biggrin.gif
In fine nu mai vorbesc despre ce zici tu ca nu am cu cine ca nu ai cunostinte despre componentele eletronice auto si oricum nu intelegi cool.gif .
dr_mKe
Fisele de SN sunt cat se poate de simple fara rezistenta pe traseu. Daca vrei rezistenta uita-te la Subaru wink.gif
Las-o moarta ca si cu uleiurile ai facut exact la fel, ai fost mare expert, Elf era prost si in cele din urma ti-ai pus in motor si ai zis "dom'le este un ulei foarte bun".
IRONICK
Deci sa inteleg ca Motul este un ulei rulezzz?
dr_mKe
O zic altii care nu au tigai ca ale noastre wink.gif
SYL
Eu am pus de vreo 2 luni pe DSN bujii Denso Iridium Power (cod: IK20). Pretul unui set 250 lei.
Ca impresii (mai mult sau mai putin subiective): motorul e ceva mai silentios, tremura mai putin la relanti, pornirea e ceva mai rapida, acceleratiile/reprizele mai bune...Referitor la consum, inca nu am studiat problema, dar in mod normal ar trebui sa scada. icon_mrgreen.gif
gabynew1
Ok NGK, unde gasesc sa cumpar si eu un set? - In buc .
george_scala_2004
http://www.piese-volvo.ro/catalog/product_...products_id/341
www.augsburg.ro
www.alpadrino.ro
jerryshor
ma ajuta si pe mine cineva cu un alternator sh ? 0766449580, 0722326988

10 Oct 2009, 19:49:
uitasem am o sn clima 2002
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.