Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema iluminat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
giani.cosmin
Am o problema cu triplele de pe spate, pe partea stanga iluminatul este mai slab ca cel de pe partea dreapta la toate lampile. Ce o fi nu imi dau seama de fenomen electronist fiind.
C a t a l i n
Firele de legare la masã (caroserie) le-ai verificat?
giani.cosmin
nu am verificat, se poate sa aibe fiecare tripla fir separat legat la masa? ca nu mi-am bagat nasul acolo.
deceneu32
Legatura la masa slaba.Eu am Dacie 1300,difera triplele,insa masa si-o iau prin intermediul unui surubel care tine dispersorul.Nu stiu la 1310 cum este.
Mr_Devil83
tot cu picioarele proiectat traseul, stai tu linijtit biggrin.gif
bygy007
minusul trece de la un bec la altul este suficient sa nu faca conatct bine , desfa acolo si iti dai seama usor cu un aparat de masura
ATM
Ca tot suntem in zona asta...dar intensitatea semnalizatoarelor fata cum o pot spori? model Cn2, deci semnal bagat langa far, intra in el 2 fire (+ si masa) - masa aia la ce surub se leaga de caroserie, sa stiu ce curat...sau e altceva? (precizez ca nici semnalul din bord nu se aprinde el cu mare chef).
giani.cosmin
Scuze ca am omis faptul ca am bateria terminata, nu sare mai mult de 11,7 V. Se poate sa cauzeze si chestia asta?
deceneu32
QUOTE(ATM @ 4 Jul 2009, 20:12)
masa aia la ce surub se leaga de caroserie, sa stiu ce curat
*


La Dacia 1300 masa la semnalizarii este asigurata direct prin surubelele care mentin lampa.Deci legatura la caroserie e mai simpla si mai sigura.
Instalatia de la CN 2 nu o cunosc,e mai complicata.Modelul de legatura la masa este ca la Oltcit,in sensul ca toate firele de minus intra in manunchiurile instalatiei electrice si se leaga la un surubel central cu piulita.Repereaza culoarea firului de masa,urmareste traseul acestuia si curata locul de masa si papucul respectiv.
tzepesch
dragilor, am intampinat si eu o problema weekendu asta.

am fost la campulung, totu ok, cand sa plec, seara, intensitatea la lumini, faza scurta si lunga si iluminatul bordului, inclusiv martorii avea fluctuatii foarte mari. abia reuseam sa ma descurc cu faza lunga, damai scurta. scadea si crestea in intensitate intr-un mod enrvant.
ca atare, datorita luminii care a facut o figura de intensitate fix cand nu a trebuit intr-o curba nesemnalizata ca atare si cu carosabil umed si nisipos, m-a pacalit drumul si am iesit in decor. in loc s-o iau pe pod, am picat pe langa el. norocul maxim a fost ca adancimea panteia fost mica vreo 2m, dar inclinatia marisoara, vreo 45-50gr. si m-am infipt in bot in apa si cu rotile din spate protite in aer, masina ramanad spijinita pe praguri pe o bucata din capul podului si o piatra in partea aialalta. bafta chioara, am iesit din masina pe geam. m-a tras cu sufa un nene cu-n jeep capabil. in afara de pragurile care sunt burtite in interior, masina arata perfect. daca nu erau alea julite si burtite, ziceai ca nici nu s-a intamplat. si-au facut cruce martorii si ai mei care erau in spatele meu cu masina lor. s-a nimerit masina fix intre pod si un gard alaturat. 10 cm intr-o parte si-n alta. nici daca voiam n-o nimeream asa. masina a pornit imediat, n-au fost afectate, franele, directia, sasiul, etc.


deci, concluzia, ce drk au luminile, de brusc au inceput sa faca asa, din neant??????

de incarcat, alternatorul incarca. se poate totusi sa fie o buba sin puntea de diode sau releul de incarcare?
Mr_Devil83
Se poate sa fie o bubda doar daca bateria ta e praf, in sensul ca si daca ai o dioda arsa in alternator o sa ai fluctuatii de tensiune intre 12v si aia 14,4v teoretici.

vezi tu cablajul ala de pe alternator la caroserie. Si ca sa nu mai ai probleme de genul asta iti recomand sa iti tragi o masa sanatoasa de pe baterie pe lonjeronul drept.

De asemenea sa folosesti relee pt faza scurta si lunga si refa cablajul farururilor folosind cabluri noi. Alea vechi s-au oxidat in timp datorita umiditatii.

ATM
Tepesch, slava domnului ca ai scapat teafar, esti dator de acatiste la biserica smile.gif . De restul, as zice ca poate puntea de diode...?
tzepesch
bateria este f buna, are aprope un an. si eu ma gandeam la cablaje.

oare ar fi dificil de refacut instalatia si puse relee la fiecare cosnumator in parte, lumini, semnale, claxon, contact, accesorii, etc....



5 Jul 2009, 22:36:
a fost noroc chior, daca se inatampla asta intr-o curba cu 200m mai inainte, ma duceam direct in dambovita sau in primu pom. am avut centura f bine fixata pe mine, si viteza fiind mica n-a fost rau.
giani.cosmin
Acum am vazut ca am probleme grave.
Cand calc si pedala de frana se "inmoaie" lumina de la mers inapoi, plus mi se aprinde slab si sta slab aprinsa semnalizarea pe stanga cat tin pedala apasata.
De unde sa incep cu verificatul? n-am o masa buna undeva pe triple?
daca as sti ca instalatia de 1310 e ieftina m-as baga la una noua decat sa carpesc pe asta coapta (cred) toata.
Si toata treaba mi se intampla decand m-ia picat luminile de mers inapoi ( lucru care ducea la arderea primei sigurante 15A )
Mr_Devil83
in jur de 2 milioane cablajul fata spate din magazin.
giani.cosmin
Nu imi pot da seama de defect.
Cablajul se poate cumpara si pe parti? adica numai fata sau numai spate?
Am zis sa-mi refac instalatia putin cate putin, acum nu stiu daca se merita sa o "carpesc".
Pe unde sa o mai verific?
C a t a l i n
Din ceea ce ai descris, problema e la triplele spate, nu la firele ce duc acolo...
bozzo
Vezi ca face pe undeva scurt in tripla, da-o jos si curata pe acolo tot, adica mufa care intra in ea, locul unde intra becurile, apoi vezi ca sa nu se atinga firele intre ele la tripla, ca sa elimini problema cabaljului ia un bec sau 2 si verifica fiecare fir in parte, sa vezi daca ajunge curentul ok adica intensitate si daca se duce si la alte becuri (marsarier si semnalizare) de asta am zis ca iti trb 2 becuri chiar 3. Doar sa te uiti cu atentie la firele care intra in mufa triplei sa observi ce fir apartine fiecarui bec (semnal stop frana ceata marsarier, pozitie si masa)
Bafta
Merced
Eu am rezolvat destul de mult, cu 70% sa zic problema cu scaderile si cresterile de intensitate, schimband, curantand locul si inlocuind tresa aia la masa, firul dintre alternator si caroserie. Daca inainte cu faza scurta pornita si la relanti, porneam si semnalizarile, astea aveau o bataie la 3-4 secunde, trebuia sa turez sa semnalizeze calumea. E si acum o diferenta intre turatii, dar nu asa sesizabila. Probabil ar trebui sa mai verific si alte fire de masa, dar cum mi-e lene ma multumesc asa.
Ultima perioada cu tresa veche imi palpaiau farurile ceva de speriat, asta la mers cu turatie fixa. Dupa ce am inlocuit-o a fost ok. A trecut juma de an de la operatiune si parca iar o apuca, deh, piese de calitate, nici un fir nu-s in stare sa faca cum trebuie.
cris06
Cumpara doi papuci din Cu cu urechi cu Fi gaura 6,5mm, o bucata de conductor litat cu S>10mmp, cositoreste totul si nu mai da banii pe tresele din comert. Eventual suplimenteaza si cablul de (+) dintre baterie si alternator si cel dintre baterie si blocul de lumini si clemele de sub bord. Regleaza corect releul de tensiune (daca e electromecanic) si gata.
giani.cosmin
Am invins!!!! biggrin.gif

Am desfacut tripla si am observat ca din ea 2 fire duceau la "piuitoarea" de marsarrier din exterior, firul de plus (de la piuitoare) avea izolatia dusa fiind strangulat de tripla si punea plusul la masa, se poate ca si in mers normal ( deplasare inainte) sa imi fi slabit intensitatea.
Am dat piuitoarea jos, da-o-nmasa ce-mi trebe cand eu am si martor in bord de marsarrier, o sa o pun cand am timp.
Am inlocuit si tresa aia, am reglat si incarcarea, e ok.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.