Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 2 probleme - ajutor va rog
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Paca
salut...momentan ma confrunt cu doua probleme de care nu pot sa scap:

1.motorul are vreo 3000 de km de cand a fost facut...insa la pornire imi scoate fum albastru,lucru care ma enerveaza la culme.am fost la mecanicul care mi-a facut motorul si mi-a spus ca e din amestec...am curatat carburatorul,reparat socul,reglat socul,reglat avans,schimbat jigloare cu unele mai economice(toate acestea la un foarte bun meserias in carburatoare din iasi de pe strada uzinei,lumea il stie).problema persista astfel incat masina tot scoate un fum albastru la pornire....doar la pornire...dati-va cu parerea va rog...de la ce poate sa fie?

2.a doua problema consta in faptul ca faza scurta aprinsa imi topeste tabloul de sigurante,se incinge rau siguranta corespunzatoare fazei scurte(bec stanga) insa nu se arde...de la ce poate sa fie?

multumesc
C a t a l i n
1. Fum albastru înseamnă ulei. Cine ți-a zis de amestec a vrut să o dea cotită... Se discuta prin alt topic de semeringuri supape...

2. Ce putere au becurile?
Paca
becurile sunt h4 de 55 w...sunt in regula cred

cat despre fum..si eu i-am zis la fel...el o tine pe a lui insa pe de o parte...se intreaba de ce numai la pornire? inainte sa fac motorul se intampla sa porneasca greu la cald probabil din cauza bobinei si scotea fum albastru...bobina pe care nu am schimbat-o nici acum...sa fie asta oare problema ?
bygy007
QUOTE(Paca @ 4 Jul 2009, 19:13)

2.a doua problema consta in faptul ca faza scurta aprinsa imi topeste tabloul de sigurante,se incinge rau siguranta corespunzatoare fazei scurte(bec stanga) insa nu se arde...de la ce poate sa fie?

multumesc
*


verifica cu atentie traseul firelor poate are izolatia coapta si da la masa ,sau legatura slaba la tabloul de sigurante pe pozitia respectiva nituri slabe , etc.
pcostica
QUOTE(Paca @ 4 Jul 2009, 19:28)
becurile sunt h4 de 55 w...sunt in regula cred

cat despre fum..si eu i-am zis la fel...el o tine pe a lui insa pe de o parte...se intreaba de ce numai la pornire? inainte sa fac motorul se intampla sa porneasca greu la cald probabil din cauza bobinei si scotea fum albastru...bobina pe care nu am schimbat-o nici acum...sa fie asta oare problema ?
*


daca bobina nu este fierbinte problema este in carburator, nivel mare sau cui poantou care nu inchide, cat despre fum albastru la pornire vezi starea simmeringurilor de pe coada supapelor.
Bafta!
Paca
cu tabloul de sigurante am rezolvat...am luat un tablou original impecabil de la dezmebrari la pretul unei sticle de suc...se pare ca bygy avea dreptate...nituri slabe..contacte slabe ...de aici si infierbantarea sigurantei
cat despre fum...inca nu am rezolvat...in orice caz azi am facut vreo 100 de km in oras si pornea destul de greu la cald...banuiesc ca este bobina de inductie pe care o s-o schimb in curand...multumesc
krapcarasu
poate a pus mecanicu segmentii invers , cu 'top' in jos; daca s-au aliniat acum cat sunt la inceput se strang fantele la cald
Paca
ma indoiesc...
krapcarasu
stiu ,putin probabil dar e posibil; mai sigur cum sa zis mai sus, sim. la supape
Minel
QUOTE(Paca @ 6 Jul 2009, 21:24)
pornea destul de greu la cald...banuiesc ca este bobina de inductie pe care o s-o schimb in curand...multumesc
*



Nu esste o regula ca pornirea la cald sa se datoreze bobinei , ( poti incerca sa o schimbi cu una de proba sa vezi daca mai face la fel ) .

Pt pornirea la cald recomand sa te documentezi de pe topicul de mai jos .

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=982375
ionut L.
si mie imi scotea fum albastru la pornire si la plecarile mai nervoase de pe loc... am dat capacul de la culbutori jos si am vazut simeringurile ridicare de pe ghiduri, se aflau pe la jumatatea tijei. Mecanicul care mi-a facut chiulasa mi-a dat alta, am montat-o si acum nu mai scoate pic de fum.
Paca
spre rusinea mea sunt un habarnist cand vine vorba de interiorul motorului pentru ca nu am vazut,nu am umblat,nu am pus mana.cand simeringurile sunt ridicate pe ghiduri...ce presupune ? se poate repara ori se schimba chiulasa??
treaba sta in felul urmator: am schimba bobina de inductie cu una noua...dupa ce am montat-o...am sprituit bine si am dat cheie...a iesit fum negru..ca de benzina nearsa.vroiam sa vad daca intradevar inecand-o va scoate fum albastru asa cum a spus mecanicul...is satul de mecanici de astia.eu stiam ca fum negru-benzina nearsa,fum albastru - ulei ars , fum alb - ori condens ori amestec
krapcarasu
se repara http://www.daciaclub.ro/cum-se-schimba-sim...or-t149270.html , daca tot zice mecanicul ca-i din ametec, zi-i sa-l regleze, asa ce va mai spune?
Paca
mi-a spus deja...ca poate sa fie stricat carburatorul...
Minel
Ia intreaba-l , cu se strica un carburator,asta chiar ca ii buna .... huh.gif , de jicloare decalibrate am auzit, aer fals, etc , dar carburator stricat ..... wacko.gif
Paca
guys...am trecut azi pe la mecanic....si l-am intrebat...domle fumu asta albastru nu poate fi de la ghidurile de la supape? raspunsul lui a fost unul destul de credibil....mi-a spus ca daca ar fi probleme la supape...ar scapa compresie...ar scoate fum albastru in permanenta si motorul s-ar comporta ciudat...n-ar mai trage,n-ar mai porni la sfert.....ori eu nu am problemele acestea...motorul functioneaza rotund...sta la ralanti...trage bine si nu-mi scoate fum albastru decat la pornire(sa zicem la 60% de porniri)
krapcarasu
e clar, ai citeva simeringuri ridicate, cind opresti si supapele resp sunt deschise intra ulei pe linga coada, pe care-l arzi la pornire; ii e lene sa se uite, uita-te tu, se vad daca dai jos capacul culbutorilor
Paca
ma uit degeaba eu....o sa merg la meseriasul meu de pe uzinei ca e f migalos si atent
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.