curentat
8 Jul 2009, 10:42
sia montat cineva bara stabilizatoare spate ? se simte ceva?
curentat
8 Jul 2009, 11:11
deci ma refer la aceea bara care vine din cap in cap la amortizoare ....vreau sa spun ca miam montat o astfel de bara aseara iar efectul a fost k nu mai topaie de spate si e mult mult mai rigida zici ca ai amortizoare pe gas ....am sa revin si cu poze
aia nu-i bara stabilizatoare..
curentat
8 Jul 2009, 11:20
dar atunci cum o numesti tu ?
Strut bar/bara rigidizare, la SN/SLZ ar fi trebuit sa-i puna obligatoriu din fabrica.
Exista si in 4 puncte, cred ca-s mai eficiente
curentat
8 Jul 2009, 12:27
aseara mi-am montat bara stabilizatoare /rigidizare in cap amortizoare si vreau sa spun ca se merita se simte nu mai topaie de spate e mult mai rigida eu miam luat o bara de torsiune fata otel brut de la un citroen jumper modificata putin si vin la fix in capurile amortizoareleor am ramas uimit ce poate face o astfel de bara montata in spate acum vreau sami pun si pe fata
8 Jul 2009, 13:18:
poze cu bara spate
marius80_eugen
11 Aug 2009, 17:00
1. montajul exact in capul piulitelor de la amortizoare NU va tine multi ani si vei avea mari probleme la desfacerea vre-unui amortizor de pe spate ;
2. forma respectiva pierde mult din rigiditate , o bara simpla , fara coturi ar fi avut un randament MULT mai mare !
3. personal as fi optat pentru o bara instalata intre suruburile de prindere ale banchetei spate , adica mai sus putin , pentru ca acolo se face o torsionare mai mare a caroseriei , la amortizoare fiind o zona deja rigida .
4. faptul ca nu mai topaie de spate nu este decat un efect placebo al tau , pentru ca rigidizarea spatelui are alt efect si nu reducerea topaielii , care nu poate dispare decat daca ai greutate spate sau schimbi amortizoarele ! La gropi / denivelari pe asfalt in curba , spatele se comporta al fel , ba chiar mai rau daca este rigid , acel stabilitate pe puntea spate simtindu-se doar in cazul in care se efectueaza curbe bruste pe suprafete plane .
5. daca pui si pe fata e ok , DAR nu mai pune intre piulitele amortizoarelor , ci intre flansele fata , adica suport de prindere pe fiecare flansa si intre ele o bara cat mai drepata si tapana . Nu uita ca , o prindere gresita / o bara prost calculata iti poate crea probleme in curbe sau chiar la mers drept daca se realizeaza o tensionare stationara a ei .
curentat
27 Aug 2009, 15:26
salutare marius80_eugen ma scuzi k am intarziat cu raspunsul daca ai fi din iasi am face o proba pe masina ta si ai sa vezi schimbarile cu si fara ...iar cu datul jos nu voi avea probleme la desfacerea piulitelor....
AdyTirla
22 Sep 2009, 22:25
Mi-am facut si eu bara fata (greu de tot). Cum vi se pare?
psychoo
23 Sep 2009, 08:10
arata bine, dar am doua intrebari:
1: cum mai schimbi filtrul de aer? (cam aiurea sa tot desfaci bara aia la fiecare 10.000km)
2: se simte vreo imbunatatire in comportamentul masinii? (chiar era necesara aceasta bara?)
andr3y_yoo
23 Sep 2009, 14:41
hai ma ca nu e mare chestie sa desfaci cateva suruburi la 10 mii
se simte ceva macar?
romanvs
23 Sep 2009, 18:13
QUOTE(AdyTirla @ 22 Sep 2009, 22:25)
Mi-am facut si eu bara fata (greu de tot). Cum vi se pare?
Doua intrebari:
1.Nu se putea face astfel incat sa treaca printre filtru de aer si peretele de foc?
2.Se simte ceva cu ea(comportament rutier)?
AdyTirla
23 Sep 2009, 22:34
De demontat nu e greu la 10miKm 2 suruburi sunt ale amotizorului si 2 sunt puse de mine se desface in 5min. + 5 minute pus.
Nu stiu ce sa va zic cu "simtitul" eu dabia am cuparat masina si m-am si apucat de modificari asa ca nu am avut cum sa i-mi dau sema. Dar am si pe dacie si pot spune ca e ceva in bine, o sa o dau jos peste 10mii si o sa merg fara ia o perioda sa vad cum este. Orcum si asa SLZ este o masina usurica asa ca mai are nevoie pici pe colo de cateo inbunatatire.
Nu e osolutie buna cu punere barei pe langa peretele de foc deorece acolo deje este tabla, cu cat mai in fata pe oale cu atat mai bine.
Stiti cunva la bancheta din spate e vr-un fier care sa lege cele doua suruburi de prindere a banchetei prin interiorul ei?
bogdanmardare
24 Sep 2009, 08:54
Spatarul banchetei are pe spate o placa din tabla mai grosuta; in tabla aia sunt date filetele pentru suruburi.
Relu_GTT
26 Sep 2009, 17:45
AdyTirla
imi place cum ai facut bara si cred ca efectul se simte mai mult pe drumuri denivelate, nu o sa mai scartaie usile pe chedere
Cum ai facut, ai turtit teava la capete ?
si cum desfaci suruburile alea 2 st/dr desfaci numai de sus sau e nevoie sa ti contra suruburile de sub oala ?
AdyTirla
27 Sep 2009, 12:25
Pt Relu_GT
Bara am turtito la capete si da suruburile adaugate de mine se tine contra cu o tubulara pe dedesuptul masini (putem si sa fizez piulitele in 2 puncte de sudura dar nu am vrut sa stric antifonarea masinii). Desfacutul suruburilor dureaza 5min si o fac la 10000km, deci cred ca merita munca cu desfacutul.
TABLA DE LA BANCHETA DIN SPATE LEAGA CELE 2 SURUBURI? (DACA LE LEAGA ATUCI NU MAI ARE ROST SA PUI ALTA BARA PE SPATE DOAR POATE O SA PUN O ALTA BARA IN PARALELE CU BANCHETA SPATE)
Relu_GTT
27 Sep 2009, 18:22
Pai acolo sunt arcurile , dai la fiecare 10.000km si amortizoarele jos ca sa poti desface suruburile ?
Suruburile alea 2 care erau dinainte din fabrica ce tin ele acolo?
curentat
28 Sep 2009, 20:08
super bara fata ADYtarla
de cat e diametru tevei?am vrut sami pun si eu dar nu am avut din ce sami fac si nu stiam ce diametru de teava sa pun sa nu atinga in capota eu ce am pe spate si se simpte bine diferenta daca imi mai pun si pe fata va fi ok
Relu_GTT
28 Sep 2009, 20:27
pune si tu o poza cu bara din spate
Unde ai facut prinderile?
Claudiu35
28 Sep 2009, 21:21
Pentru băieții cu bara și țeava: sunteți siguri că la mecanică vă pricepeți mai mult ca la gramatică? Ar fi păcat de biata solenza, ea n-are nicio vină.
Glumesc, nu băgați in seamă mesajul ăsta răutăcios.
Dați-i înainte cu țeava.
AdyTirla
28 Sep 2009, 22:04
Nu se desface amortizorul la demontarea barei. Bara se prinsa in fiecare parte cu cate un surub de la amortizor si celalalt surub pus de mine, este mai la interiorul oalei caroseriei (diamerul oalei caroseriei este mai mare decat suportul amortizorului, asa ca am dat cate o gaura in marginea oalei spre motor)deci: surub-saiba-bara mea-oala caroserie-saiba-piulita autofranare.
Surubuti M10, bara de 27mm diametru si grosime 3mm.
curentat
29 Sep 2009, 20:08
salut Relu _GT am poza mai sus cu bara de rigidizare pe spate
Relu_GTT
29 Sep 2009, 20:23
eu vreau sa-mi pun bara intre suportii banchetei, acolo fiind mai sus eu zic se se va rigidiza mai bine
ramsen
29 Sep 2009, 21:08
QUOTE(curentat @ 8 Jul 2009, 12:27)
aseara mi-am montat bara stabilizatoare /rigidizare in cap amortizoare si vreau sa spun ca se merita se simte nu mai topaie de spate e mult mai rigida eu miam luat o bara de torsiune fata otel brut de la un citroen jumper modificata putin si vin la fix in capurile amortizoareleor am ramas uimit ce poate face o astfel de bara montata in spate acum vreau sami pun si pe fata
<span class='edit'>8 Jul 2009, 13:18:</span>
poze cu bara spate
nu te supara dar eu mai bine aici as face o bara stabilizatoare...cred ca mai repede unde am desenat eu este mai bine pozitionata...imi dau si eu cu parerea sper ca nu te-ai suparat pe mine
29 Sep 2009, 21:10:sau aici ...
AdyTirla
29 Sep 2009, 22:15
Eu zic ca cel mai bine este pe spate in dreptul amortizorelor, nu mai sus, dar nu de amortizore ci de oala amortizoarelor o sa ocupa spatiu in porbagj. O sa ma gandesc la o solutie demontabila cand este nevoie de spatiu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.