Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Citroen C4 1.6HDI 110 CP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
adrian_c
Salutare tuturor,

Asa cum am promis acum cateva saptamani intr-un topic cu subiectul "benzina vs. diesel" vreau sa va prezint noua masina achizitionata in luna aprilie a acestui an. Este vorba despre un Citroen C4. Inainte de a trece la subiectul propriu-zis vreau sa precizez ca voi sari peste introducerea cu iz literar, fiind un inginer convins. Vreau totusi sa va povestesc cate ceva. Posesor de aproape 5 ani al unui autoturism Dacia Solenza, am devenit membru al acestui forum imediat dupa cumparare acesteia. Acum sunt membru pe inca doua forumuri clubcitroen.ro si clubc4.ro. Primul mi se pare un forum foarte slab. In afara de cateva persoane, cei de acolo parca sunt "poeti" ... intrebi ceva ti se raspunde dupa 5 zile (si nu ce trebuie) sau nu ti se raspunde. Pe clubc4.ro, forum dedicat C4-ului, subiectele sunt Ok si raspunsurile destul de bune. Cautand pe acest ultim forum am gasit un topic numit "Parerea celor de pe reno.ro despre C4" (era vorba despre C4 Sedan). Am ramas placut impresionat dupa ce am citit. Principala calitate atribuita celor de pe reno.ro (daciaclub.ro, pentru ca i-am regasit pe multi de pe acest formum) era obiectivitatea. Mai spuneau ca se poate gasi multa informatie interesanta pe forumul nostru, insa unii sunt foarte aprigi in discutii si limbajul este mai colorat (asta am obsevat si eu ... smile.gif). Una peste alta, suntem apreciati "peste hotare" !!


Sa revin la subiectul principal : Citroen C4 cu face-lift. In februarie-martie m-am hotarat sa schimb masina. Pentru ca merg foarte mult cu masina (in special in afara Romaniei) mi-am dorit o masina putin mai mare, cu 4(5) usi, mai confortabila si mai puternica decat Solenza. In plus trebuia sa fie neaparat noua (virgina), Diesel (in Europa diferenta dintre benzina si motorina este de 30 € centi, benzina fiind mai scumpa), iar modelul sa fie unul care se gaseste in Europa de Vest (deci excludeam din start Renault Symbol, Fiat Linea, Nissan Tiida etc). Bugetul alocat nu era prea mare, aprox. 12.5k €.

Am inceput sa caut. Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Noul Renault Clio, Suzuki SX4, Citroen C3 imi placeau dar aveau portbagajul prea mic (sub 280 litri). Imi placea Toyota Auris, VW 5, Peugeot 308, Hyundai I30, Kia Ceed insa erau cam scumpe (15k - 18k € cu dotarile pe care le doream). Renault Megane, Ford si Skoda nu prea ma atrag. Ford Focus era scump. Opel Astra era tot scump, si in plus ma simteam incorsetat in interior. Seat Ibiza si Cordoba nu imi place tabloul de bord. Logan nu, Sandero imi placea insa Diesel 1.5dCi 85 CP nu exista in martie (si nici 1.6 16v, motoare care de altfel nu exista nici acum in Romania). Discutasem cu cei de la Mitsubishi pentru un Lancer Classic, insa drivex m-a convins cu jurnalul lui de bord si pe aceasta cale ii multumesc. Intr-o zi, din intamplare, deschid citroen.ro, si ma uit la sectiunea C4 si ... surpriza : un C4 1.6HDI 92 CP pe la aprox. 12k €. Scriu la Citroen Romania (am gasit un dealer prin Alba-Iulia ... oamenii au suflet mai bun in Ardeal) si mi-a raspuns cineva de la 38Materna din Sibiu, un tip extraordinar de cumsecade si un foarte bun profesionist. Oferta initiala gasita de mine nu mai era valabila, insa mi-a propus un model mai puternic 1.6HDI 110CP la un pret apropiat de bugetul meu. Fiind o masina pe care am indragit-o inca de la aparitia ei in 2004, cand am admirat-o intr-un super-market si apoi pe strada, insa nu ma gandeam ca imi voi permite asa ceva vreodata. Cam aceasta a fost povestea alegerii masinii.


Incerc in continuare sa sintetizez principalele caracterisitici tehnice si dotari :

- motor 1.6HDI, 110 CP la 4000 rpm, 240 Nm la 1750 rpm;
- Euro 4 (fara FAP-filtru de particule)
- masa aprox. 1300 kg
- L x l x h : 4.260 x 1.773 x 1.458 m
- cutie 5+1 trepte
- rezervor 60 litri
- ABS + EBD

- tablou de bord electronic, pozitionat central
- regulator de vitea (cruise-control)
- limitator de viteza
- volan imbracat in piele, reglabil pe 2 axe, cu comenzi centrale fixe (caracteristica principala a lui C4)
- geamuri electrice fata-spate cu impuls
- scaune sofer cu reglare pe inaltime
- AC automat bi-zona (bi-zona asta nu prea ii vad utilitatea, mai bine puneau altceva si lasau climatronic clasic)
- radio-CD MP3
- calculator de bord
- reglare centuri de siguranta (la C4 coupé nu este posibil)
- functe pe cheie pentru ridicarea automata a geamurilor la inchiderea masinii

- proiectoare ceata
- 205/55 R16 (tabla)
- culoare - albastru bourrasque metalizata



Pe 13 iulie, masina a implinit 3 luni si are deja 9500 km. Pana acum impresia generala este foarte buna. Ce imi place cel mai mult este confortul si senzatia de libertate la bord (amandoua de nota 20). Distanta dintre volan si partea inferioara a parbrizului este de aprox. 80-90 cm (foarte mare), parbrizul este imens oferind o vizibilitate foarte buna. Dar haideti sa iau fiecare punct pozitiv si negativ in parte.

Puncte "+":
+ generatia a 2-a de C4, deci este modelul cu face-lift;
+ confort extraordinar
+ libertatea la bord
+ spatiu mare in interior
+ tabloul de bord LCD full electronic este foarte util si pozitionat foarte bine (desi la inceput nu mi se parea astfel)
+ multiple comenzi pe volan (audio, meniu, iluminare bord, cruise-control, recirculare aer)
+ motor puternic - motorul este o bijuterie (parere personala)
+ tinuta de drum impecabila
+ stabilitate foarte buna
+ consum foarte mic (cel mixt indicat de producator este 4.7 l/100 km)
+ forma aerodinamica
+ culoare imperiala

Puncte "-":
- suspensii dure (acum parca s-au mai lasat insa tot dure raman; totusi ii confera o stabilitate foarte buna, insa simt toate denivelarile, asta poate si de la pneurile de 16");
- tweeter-urile plasate in partea superioara a bordului si care sunt expuse actiunii directe a razelor solare, si presupun ca in timp se vor deteriora mecanic;
- sistemul audio (mai precis calitatea sunetului) care mi se pare mult buna decat cea standard de la Renault Megane, insa mai slaba decat la Opel Astra, Vectra), insa per general sunt multumit (acum am umblat putin la reglaje si se aude chiar bine);
- ventilatorul are 8 trepte, iar de la a 3-a mi se pare cam zgomotos;
- se aude motorina in rezervor cand acesta este plin, insa numai la manevre in parcare;
- beculetul de la faza lunga este pozitionat in fata volanului (precum si faza scurta, semnalizare, etc ... vedeti in poza) si este foarte puternic fiind putin deranjant noaptea;
- si ultima plafonul care este alb si toti cei care urca in masina au predispozitia de a-l atinge si trebuie sa stau cu gura pe ei mad.gif ;
....
- si as mai fi dorit un sistem integrat in portiere pentru dat pumni si palme celor care trantesc usile mad.gif .

Ce mi-ar mai fi placut sa am (desi ar fi fost mai scump) ar fi fost ESP, airbag-urile laterale si cortina, cotiera centrala fata, reglaj lombar sofer, bluetooth pe sistemul audio, jante aliaj de 16" + alarma.

As mai adauga un alt punct negativ (sa zicem) faptul ca masina este "indesata" de electronica, insa se pare ca nu se defecteaza, dar nu trebuie umblat la ea. Deci m-am ferit sa pun alarma si senzori de parcare.



Despre partea de consum, am informatii destul de detaliate:
- la cumparare masina a avut 3 km pe bord si au intrat 54.35 litri (alimentez pana sare clapeta de la pistonul pompei);
- la 5167 km, am alimentat la plin. Pana in acel moment am alimentat 295.75 litri (incluzand prima alimentare). Consumul mediu mixt trebuie calculat astfel : Cmm=(295.75-54.35)*100/(5167-3) si se obtine 4.67 l/100 km
- la 8955 km, alimentasem 481.28 litri (incluzand prima alimentare). Consumul mediu mixt trebuie calculat astfel : Cmm=(481.28-54.35)*100/(8955-3) si se obtine 4.76 l/100 km.

Recapitulez:
- la 5167 km, am obtinut un consum mediu mixt de 4.67 l/100 km;
- la 8955 lm, am obtinut un consum mediu mixt de 4.76 l/100 km;

Mentionnez ca acest consum este obtinut in urmatoarele conditii (% din km):
- 70% extraurban, 30% urban;
- 20% mers cu AC, 80% fara AC;
- 90% o singura persoana, 10% doua persoane;
- nu s-a mers subturat, nici supraturat, nici sportiv, doar asa cum trebuie.


Informatii legate de rodaj. Rodajul a fost efectuat in cateva saptamani in tara (primii 1400 km) si in afara tarii (restul) si a constat in urmatoarele etape:

1. 0-1500 km, i-am parcurs mergand foarte usor, fara a depasi 95 km/h si 2000 rpm;
2. 1500-2500 km, am mers in cicluri alternante de cate 10 minute, adica 10 minute mergeam cu 95-100 km/h, urmatoarele 10 minute variam viteza 100-115-100 km/h fara a depasi 2500 rpm, si iar urmatoarele 10 minute mergeam la viteza constanta 95-100 km/h;
3. 2500-3000 km, am mers pe un palier constant 100 km/h, cu scurte variatii pana la 130 km/h;
4. 3000-4000 km, mers constant la 2500 rot/min;
5. 4000-5000 km, mers in cicluri si fortand pana la 3000 rot/min.

Dupa finalizarea rodajului la 5000 km, am facut schimbul de ulei si filtru, iar apoi am mers normal, adica schimbari alte treptelor de viteza la 2500 rpm maxim si mers intre 1800 - 2500 rpm.


Alte informatii:
- Schimbat la 5000 km uleiul si filtru : 128 € (4.25 l Total Quartz INEO 5W30 si filtru Mahle + manopera);
- nu consuma ulei (cel putin nu se vede pe joja);
- RCA pe an: 470 RON;
- CASCO pe an: aprox. 800 € (incluzand si inundatii, incediere + daune in afara drumurilor publice) dupa reducerile de rigoare (5 ani fara incidente etc etc);



Sper sa va placa si sa va foloseasca acest jurnal de bord in viitor. Va astept cu sugestiile, intrebarile si criticile de rigoare, dar nu inainte de a adauga si cateva fotografii.

Mult succes tuturor !
AmunDei
Interesanta masina, C4-ul mi-a placut intotdeauna, in special versiunea in 3 usi. Singurul dezavantaj pe care il vad eu la modelul asta (de fapt la Citroen in general) este masa destul de ridicata a masinii (cum ai zis tu 1300 kg), fapt ce penalizeaza putin dinamica, chiar daca motoarele PSA sunt performante si fiabile (desi, pt ca nu are FAP, o remapare rezolva si problema asta, mai ales ca e diesel).

Sa-l stapanesti sanatos si multi km fara probleme.

Iar daca poti, fa o poza si la plafonul alb, chiar sunt curios e detaliul asta wink.gif
Andy_ACS
Felicitari, frumoasa masina, motorul intr-adevar e tare, iar din cate am inteles ai dat in jur de 12.500E ceea ce mi se pare o afacere buna.
Imi place ca ai grija de ea si se vede ca o consideri mai mult decat 'un morman de fiare' cum spun multi.

Bafta!
adrian_c
Domnilor AmunDei si Andy_ACS,

Va multumesc pentru urari !

AmunDei, masina va ramane asa cum a iesit din fabrica francezilor. Nu sunt adeptul tunning-ului de nici un fel, deci nici remapare, nici nimic. La primavara ii voi cumpara 4 jante aliaj Citroen pentru pneurile de vara (care sunt acum pe ea) si cam atat.

Pretul initial din oferta a fost 17450 € TVA inclus. Am prins o reducere de 4800 € si pretul final a fost 12650 € TVA inclus. Am avut si un cazan vechi de 1310 pentru Remat (minus 800 €), pretul final platit fiind 11850 €.

Acum vad ca preturile au mai crescut. Acelasi model costa acum undeva pe la 14k €.
ArtVandelay
QUOTE(adrian_c @ 14 Jul 2009, 16:45)
Puncte "+":
+ confort extraordinar
Puncte "-":
- suspensii dure .... simt toate denivelarile


Ceva nu se leaga unsure.gif
C a t a l i n
QUOTE(AmunDei @ 14 Jul 2009, 16:55)
... motoarele PSA sunt performante si fiabile (desi, pt ca nu are FAP, o remapare rezolva si problema asta, mai ales ca e diesel).
*



Problema fiabilității? Cu siguranță remaparea e soluția! biggrin.gif

Frumoasă mașina! Îmi place Citroen-ul. Între mărcile franceze, Citroen a avut mereu inovații remarcabile.
adrian_c
Da, confortul este foarte bun, scaunele sunt foarte comode, suport lateral foarte bun. La inceput suspensiile au fost foarte dure, simteam practic orice mica denivelare, insa nu afecta prea mult confortul general. Este si foarte bine insonorizata.

Acum s-au mai lasat, insa denivelarile nu sunt absorbite ca si in cazul unui Reno Megane de exemplu.

C4 asta se vrea un fel de masina sport din cate am vazut eu, insa era bine daca faceau suspensiile mai moi.
AmunDei
QUOTE(MAERSK @ 14 Jul 2009, 16:23)
Problema fiabilității? Cu siguranță remaparea e soluția!  biggrin.gif

Frumoasă mașina! Îmi place Citroen-ul. Între mărcile franceze, Citroen a avut mereu inovații remarcabile.
*



Prin "problema asta" m-am referit la raportul CP/kg. Gizas.
raqzvan
Imi place masina ca dizain (mai putin semnalizatoarele de pe oglinzi care dau impresia de ieftin) si pretul. Motorul e ok, dar n-are nimic extraordinar.

Sa fim seriosi, masina numai confortabila nu e. Combinat cu insonorizarea deficitara, e ca si cum ai merge cu burta pe asfalt. Alte probleme (scaunele) sunt comune in clasa ei.

Ce ar mai fi?! Imprieteneste-te cu baietii de la servis-ul oficial din orasul tau, pentru ca, din pacate, vei apela la ei destul de des. De asemenea, nu te apuca de modificari ce ar afecta garantia masinii, pentru ca vei avea nevoie de garantie destul de curand.

Felicitari pentru achizitie! Intotdeauna mi-a placut masina, dar n-am avut curaj sa o cumpar. Cunosc pe cineva cu un C4, si am vazut ce inseamna "calitatea" Citronel.
adrian_c
QUOTE(raqzvan @ 14 Jul 2009, 19:08)
Imi place masina ca dizain (mai putin semnalizatoarele de pe oglinzi care dau impresia de ieftin) si pretul. Motorul e ok, dar n-are nimic extraordinar.

Sa fim seriosi, masina numai confortabila nu e. Combinat cu insonorizarea deficitara, e ca si cum ai merge cu burta pe asfalt. Alte probleme (scaunele) sunt comune in clasa ei.

Ce ar mai fi?! Imprieteneste-te cu baietii de la servis-ul oficial din orasul tau, pentru ca, din pacate, vei apela la ei destul de des. De asemenea, nu te apuca de modificari ce ar afecta garantia masinii, pentru ca vei avea nevoie de garantie destul de curand.

Felicitari pentru achizitie! Intotdeauna mi-a placut masina, dar n-am avut curaj sa o cumpar. Cunosc pe cineva cu un C4, si am vazut ce inseamna "calitatea" Citronel.
*





Motorul nu are nimic deosebit, doar ca il gasim pe Ford, pe Fiat, pe Suzuki. In fine, personal consider ca este un motor foarte reusit.

Prin natura fostului servici am avut ocazia sa ma plimb cu foarte multe masini (Audi, VW, Hyundai, Toyota, Skoda, Fiat, Renault, Opel, Dacia), masini mai mici si mai mari, si Citroen chiar sta destul de bine la capitolul confort. Insonorizare deficitara ??? Este usor sa imploscam cu noroi !

Cat despre defecte, eu am o teorie : "asa cum o ingrijesti asa o ai". De aceea am cumparat-o noua ca sa am grija cum trebuie de ea. Am observat ca majoritatea celor care au probleme sunt "bizoni" la condus sau sunt cei cu masini la mana a doua care au fost inainte conduse de "bizoni". Cu Solenza am ajuns la 95k km si din 2004 pana in prezent nu a avut nici un defect. Daca va aparea ceva la C4 este deocamdata in garantie.

Sa citez un prieten : "A conduce nu este pentru toata lumea ca si mersul pe jos. Exista multi soferi badarani care nu stiu ca sunt badarani cu masinile lor, mai mult de atat se considera chiar conducatori excellenti".

Multumesc pentru sfaturi, nu se va umbla la nimic si nu va suporta nici o modificare.

14 Jul 2009, 20:36:
Mai adaug doua photo, pentru plafon pun maine pentru ca acum era seara si cu blitz nu se vede frumos.
black_alienware
Super frumoasa masina. Ador modelul asta de Citroen, cel putin coupe-ul este mai mult decat frumos. Singurul lucru care m-ar deranja la aceasta masina este volanul care pur si simplu nu imi place sistemul de rotire sau cel putin mi-ar lua ceva timp sa ma obisnuiesc.
Sa o stapanesti sanatos, ai o masina superba.
andreiutzu
sa o stapanesti sanatos si fara evenimente. personal cred ca c4 coupe este mai frumoasa decat c4 in 5 usi! un minus l-as gasii eu care sunt pasager in c4...pe bancheta din spate e cam mic locul...te cam inghesui 3 oameni in spate! inca odata sa o stapanesti sanatos si cat mai multi km fara probleme!
danyhhh
QUOTE(black_alienware @ 15 Jul 2009, 13:10)
Super frumoasa masina. Ador modelul asta de Citroen, cel putin coupe-ul este mai mult decat frumos. Singurul lucru care m-ar deranja la aceasta masina este volanul care pur si simplu nu imi place sistemul de rotire sau cel putin mi-ar lua ceva timp sa ma obisnuiesc.
Sa o stapanesti sanatos, ai o masina superba.
*



Cat e de nasol sistemul ala e si bun intr-un fel. Tine airbag-ul intr-o pozitie fixa ca in caz de accident sa fie mai eficient.

Superba Masinuta ! smile.gif Sa o stapanesti sanatos si cati mai multi km fara probleme !
adrian_c
Thanks to MAERSK, raqzvan, black_alienware, andreiutzu, danyhhh.

black_alienware, este intradevar frumos C4 coupé, insa cand ai familie (fara copii deocamdata smile.gif ) nu este foarte practic. Mai ales daca mai iei pe cineva in masina, trebuie sa te chinui si tu si el.

Volanul este chiar practic, oricum te obisnuiesti imediat cu el. Am citit ca aceasta solutie constructiva a permis montarea unui sistem de airbag mai sofisticat si mai performant.


andreiutzu, intradevar spatiu in spate este mai mic, un tip de 1.8 m aproape atinge plafonul cu capul. De obicei iau maxim 4 persoane (sofer + inca 3) in masina tocmai pentru a sta comozi cei din spate.

Am pus o photo detaliata cu partea fixa a volanului.[attachmentid=1627538355]
cristio_79
In primul rand, sa o stapanesti sanatos si cat mai multi kilometri!
Motoarele HDI dezvoltate de PSA sunt extrem de fiabile. Mai ales ca beneficiaza si de sisteme de injectie Bosch.
Multi spun ca sunt identice cu cele de la Ford, Fiat s. a. . Motorul in sine, poate, dar difera sistemele de injectie si alte componente, care fac o diferenta destul de mare, atat din punct de vedere al fiabilitatii cat si al consumului.
Am condus si inca mai conduc HDI. Am peste 250.000 de kilometri, masinile aveau in jur de 16.000.
In toti acesti kilometri, nu s-a intervenit absolut deloc la motor si cutie. Schimbat ambreiaje pe la 165.000 din cauza rulmentilor de presiune, nu a placilor sau discurilor.
Distributia schimbata pe la 185.000. In carte scria ca pentru utilizare intensa se schimba la 180.000, iar pentru utilizare normala pe la 240.000 (nu mai sunt sigur) sau 10 ani. Si este vorba de curele, nu de lant.
Schimbat pe garantie rezervorul. Se auzea motorina in el cum spui si tu, problema care a culminat cu blocarea supapelor, astfel incat daca se alimenta peste jumatate, motorina curgea pe la partea superioara a rezervorului. A fost sigilat si trimis in Franta pentru expertiza.
Schimbata si o caseta de directie tot pe garantie. Se putea repara prin schimbarea unei bucsi de 2 lei, dar care nu se produce ca piesa separata. S-a schimbat in timp ce operatiunea era urmarita on-line de catre cei din Franta. Caseta s-a sigilat si trimis la ei, deoarece Citroen-ul era in litigiu la vremea aceea cu producatorul de casete, iar aceasta constituia o proba.
Vei mai avea unele probleme cu bucsile de la puntea spate, care pica destul de des, dar si cu amortizoarele. Acestea stiam ca se schimba pe garantie.
La fel si cu becurile de faza scurta, se ard intr-o veselie.
Este problema si cu elementele de caroserie (tablele), vin doar din Franta si destul de greu.
Per total, este o masina foarte buna, la drum lung este foarte confortabila si stabila.
Ai grija de unde bagi motorina, injectoarele sunt mai sensibile decat la TDI, nu merg cu orice motorina si sunt si foarte scumpe. Stiam ca se schimba doar la set.
Daca ar fi sa trec la diesel, acesta ar fi un HDI.
adrian_c
Merci cristio_79 pentru informatiile detaliate.

Sper sa nu am probleme, mai ales ca incerc sa am grija, mai ales pe partea tehnica. In sensul ca dimineata o las 1-2 min. sa se incalzeasca, apoi plec si merg foarte usor, si de abia dupa ce imi apare prima linie (din 3 linii) la apa intra in mersul normal. La oprire astept la fel 1-2 min pentru racirea turbinei, iar dupa un drum foarte lung o las si 5 minute.

Cum umblu mai mult prin afara tarii, eu cred ca bag motorina buna. Stiu ca sunt mai pretentioase la capitolul asta.

Paranteza. Am ceva prieteni africani de nord (arabi) si fug de HDI ca xxx de tamaie. Iau numai TDI ca merg cu motorina lor mai murdara.

Pun intotdeauna motorina cea mai scumpa. Alimentez mai mult de la Shell (V-Power Diesel) si BP (Ultimate Diesel). Ma uit de 5 ori inainte sa pun motorina ca sa nu pun benzina. laugh.gif

Pana acum la 9500 km nu am detectat nici un zgomot bizaroid. Doar pe piatra cubica simt un bebe-greieras (foarte fin).


Imi poti da mai multe detalii despre rezervorul zgomotos ? La al meu se aude numai la plin si la manevre scurte (parcari). Dupa ce consum 5-10 litri (din 60 aprox.) nu se mai aude.

Multumesc anticipat !
R19/16v
TDIu' a mers cu motorina de locomotiva pana cand s-a simtit si neamtu' sa puna common rail - la vreo 10 ani dupa restul lumii... D-atunci s-a dus smecheria.
Duyu
Frumoasa masina. S-o stapanesti sanatos! Imi place mult C4, deci din punctul meu de vedere ai facut o alegere inspirata. smile.gif sofer5.gif
gattoman
sa o folosesti cu placere!
...esti sigur ca nu ai FAP? stiam ca cele euro 3 nu au. cum de la revizie ti-au pus 4.25 l ulei? eu daca pun mai mult de 3.5 trece de maxim pe joja.
o problema despre care am citit ca se maniefesta la motorul asta (daca nu are ulei bun) este ca face ceea ce faceau unele pompe de injectie la logan sau renault dci icon_mrgreen.gif
adrian_c
Thanks to Duyu si gattoman.

gattoman, cand am luat masina dealerul mi-a spus ca nu are FAP. In Certificatul de Conformitate nu scrie iar nimic. Era bun un FAP mai mult pentru mediu, in schimb erau costuri suplimentare.

Asa au scris pe factura la primul schimb de ulei. Am citit undeva pe net ca intra 4.25 l cand schimbi filtrul. Oricum nivelul de ulei pe joja este exact la maxim.

La aproape 18 € litrul de ulei, sper ca este super bun (Total Quartz INEO 5W30). Asta este recomandat pentru cele care au FAP mai mult, insa la Citroen Belgia probabil ca nea mecanicu nu a stiut ca nu are FAP.
cristio_79
QUOTE(adrian_c @ 15 Jul 2009, 17:10)

Imi poti da mai multe detalii despre rezervorul zgomotos ? La al meu se aude numai la plin si la manevre scurte (parcari). Dupa ce consum 5-10 litri (din 60 aprox.) nu se mai aude.

Multumesc anticipat !
*



La fel se manifesta si la masina cu care mergeam eu. Cand era plin sau aproape plin, parca aveam o bila de popice in rezervor si care se lovea de peretii acestuia.
Cand scadeau cam doua linii de pe bord nu se mai auzea.
Dupa aceea a inceput sa curga cred ca pe supraplin cand vroiam sa fac plinul si treceam de jumatatea rezervorului. La service mi-au spus ca se blocheaza supapele acelea de pe rezervor. S-a facut comanda si s-a schimbat fara nici un fel de probleme. A trebuit demontat tot esapamentul si s-au scos arcul si amortizorul de pe stanga pentru a cobora puntea.
Referitor la turbina, nu este nevoie sa lasi motorul atata la relanti dupa fiecare drum. Se recomanda doar dupa un drum lung, dupa ce ai "fript-o" putin, 1 - 2 minute sunt suficiente, dupa drumurile obisnuite prin oras nu este nevoie.
adrian_c
Din cate inteleg eu, defectul a constat in curgerea pe la supraplin. Insa exista vre-o legatura intre acest zgomot si curgerea pe la supraplin ?

Din cate am auzit, se poate defecta ceva numai daca alimentezi mereu dupa ce sare pistonul, deci ii bagi motorina (benzina) pana da pe afara.

Multumesc !

Chiar acum am discutat cu un prieten care are C4 si o are de ceva timp si aude si el acelasi zgomot la plin, insa nu a avut nici o problema. Voi intreba si la Citroen, sa vedem ce spun si dansii.


Sa va atasez si un profil smile.gif .
balanel
QUOTE(raqzvan @ 14 Jul 2009, 20:08)
Motorul e ok, dar n-are nimic extraordinar.

Imprieteneste-te cu baietii de la servis-ul oficial din orasul tau, pentru ca, din pacate, vei apela la ei destul de des.


Nu, doar ca e singurul turbo-diesel, la care nu am simtit turbo-lag.

Cat despre a doua afirmatie, las-o, ca ... macane icon_mrgreen.gif .

@ Initiator: felicitari, asa se are grija de o masina!
Cat despre FAP, e foarte usor sa-ti dai seama daca are sau nu. La acceleratii puternice, la plecarea de pe loc, scoate sau nu fum negru?

adrian_c
Thanks to cristio_79, gattoman, Duyu, R19/16v si balanel.

Stiu ca am ramas dator cu o foto cu plafonul. Incerc sa o atasez saptamana asta. Intre timp am pregatit un Jurnal de bord pentru Solenza. smile.gif
cristio_79
QUOTE(adrian_c @ 16 Jul 2009, 00:57)
Din cate inteleg eu, defectul a constat in curgerea pe la supraplin. Insa exista vre-o legatura intre acest zgomot si curgerea pe la supraplin ?

*


Nu stiu, cei de la eprezentanta mi-au spus ca supapele acelea de pe rezervor s-ar fi blocat si din cauza aceasta a aparut zgomotul. Dupa ce s-a schimbat rezervorul, zgomotul a disparut, dar si pierderile de motorina.
Io_mi_s
Permite-mi sa-ti poluez si io un pic topicul cu experienta mea legata de C4. Firma pt. care lucrez are un parc auto compus 85% din auto Citroen, iar unul din primele 3 (cred) C4 care a circulat pe soselele Galatiului apartine acestui parc auto. Desigur, e vorba de modelul pre-facelift, iar unele pareri vor fi raportate la masina personala, Megane 2.2, fara a urmari initierea vreunui versus.
Masina respectiva are, mi se pare, mai bine de 4 ani si vreo 90k. A apartinut sefului, dar a fost condusa uneori si de baietii de pe autoutilitare. Cu alte cuvinte, a carat si marfa (nu mai mult de 80-100 kg) si, poate, uneori a fost tratata neiertator.
Motorul (ce-i drept 1,6 HDI 92 CP - turbina 'fixa') nu are nici cea mai mica problema - nu consuma ulei, nu scoate fum sau zgomote nefiresti. Majoritar a fost condus subturat, iar cand avea parte de sedinte care inroseau turometrul nu beneficia de pauza de relanti necesara racirii turbinei. Cu toate astea, nu da niciun semn de oboseala - trage oarecum constant, lasa impresia ca se poate tura la nesfarsit biggrin.gif si ca depasirile sau abordarea rampelor sunt o joaca. Una peste alta, io consider hdi-ul PSA reusit dpdv al fiabilitatii - gandindu-ma si celelalte motorizari prezente pe C2 ... C5 pana la Jumper.
Nu-mi place, in schimb, antifonarea. Motorul in sine nu-i mai zgomotos ca dCi-ul, dar habitaclul primeste prea multe 'informatii' sonore. Iarna, nu mai zic. Si nu doar de la compartimentul motor. Pe ploaie, trecand prin vreo balta care uda masina pe dedesubt, m-asteptam in orice moment sa simt scaunul umed. De asemenea, zgomotele trenului de rulare sunt inauntru. Efectiv, 'vedeam' cum lucreaza pivotii, bieletele etc. Inchiderea portierei ma face sa zambesc. La Megane-ul meu, daca geamu-i deschis, la inchiderea usii se aude un zdranganit care ma face sa ma uit dupa repere cazute pe jos. La C4, tabla aia isi arata grosimea. E bine ca-i subtire, dar niste ranforsari finute cred ca i-ar fi prins bine dpdv sonor.
Dar astea-s nimicuri, subiectivitati de-ale mele. Probabil mai mult te intereseaza ce-a cazut la masina. Si mai mult ca sigur, tu bucurandu-te de facelift, s-ar putea sa nu ai parte de cele criticate de mine.
Ei bine, masina sta f. bine:
-pe la 40k a dat chix climatizarea. Pe st. dadea aer rece, pe dr. fierbinte. S-a dovedit a fi o rotita dintata de-aia din plastic de la comanda unor clapete (nu stiu detalii amanuntite);
-scurgerea de la AC s-a infundat si a dat pe-afara in habitaclu; mai mult a durat urcarea masinii pe rampa decat remedierea problemei;
-in zilele noastre, vrea si ea amortizoare noi... pe fata! Nicio problema practic, iti dai seama? Nu un pivot, o bucsa, nimic! Si ti-am zis, a facut si distributie (cca 80 porniri motor pe zi), a fost condusa de mai multi - ce-i drept, trecuti de varsta entuziasmului si experientelor auto.
O faza pe care n-am inteles-o: in urma cu vreo luna, a fost pornit motorul pt. a racori habitaclul. Masina s-a blocat singura. Acelasi lucru patise si un C3 cu cateva saptamani mai inainte. Cum s-a accesat habitaclul e alta poveste...
Cheia. Dat fiind faptul ca a utilizat-o o d-na si butoanele au fost apasate cu unghia, cheia arata jalnic. M-am uitat si la cheia unui Jumpy de vreo 2 ani condus de un tip... Nici aia nu-i mai breaza. Acelasi format este si la Jumper-ul meu. Am grija de ea si, intr-un an si ceva, cheia este ca noua (nu folosesc unghiile).
Ce apreciez io in mod deosebit:
-CV f. bine etajata pt motorul asta;
-lipsa greierilor; mai bate uneori tablia aia care acopera portbagajul (imi scapa acum denumirea) dar prea rar si in niciun caz stresant;
-gemuletele alea mici laterale fata; dat fiind faptul ca 'vizionarea' oglinzilor laterale se face prin geamurile laterale mari, pe timp de ploaie etc. mizeria aruncata de stergatoare de pe parbriz in lateralul masinii se opreste la nivelul geamurilor mici;
-n-as zice ca trenul de rulare sta mai bine in curba fata de un Megane 2.2 sedan cu PDG, dar - desi are si caroseria C4-ului ruliul sau - la volan, io simt Citroenul mult mai 'friendly'; trebuie tinut cont ca si C4 are inclinatie spre confort.
-aspectul luminilor de pozitie fata (aprinse) pe intuneric;
-franele; desi, ca mai toate comenzile, sunt 'moi', se comporta excelent, iar ABS-ul nu-i asa neincrezator in sofer ca la Megane (la masina mea imi pare isteric de-a dreptul - or fi anvelopele de vina?);
-sistemul audio se aude mai bine ca-n Megane.
Nu-mi place (daca pasa):
-schimbarea treptei de viteza din a 2-a intr-a 3-a; dureaza prea mult;
-frana de motor nula; eu o folosesc des si nu stiu de ce la Hdi-urile pana-n 1,8 l (v. TDCI) nu se manifesta;
-volanul; obliga amplasarea mainilor doar in pozitie corecta, in niciun caz relaxata, de drum lung;
-amplasarea claxonului;
-cotiera; reglajul ei este nul, revine intotdeauna in pozitia cea mai retrasa;
-antifonarea de care scriam mai sus;
-sprijinul lateral al scaunelor fata l-as fi preferat mai accentuat.
Pe mine nu m-au impresionat asa numitele inovatii tehnologice... Volanul, da, mi-a retinut atentia, dar cele 5(?) display-uri nu le consider f. practice. Mai degraba 'fancy'. Desi bogate in informatii, tre' sa plimbi prea mult privirea dupa ele. Iar intimitatea vitezometrului este violata de oricine se uita seara in masina... biggrin.gif

Una peste alta, Adrian_c, da-mi voie sa te felicit si io pt. alegerea facuta. Sunt convins ca vei avea parte numai de satisfactii de pe urma ei, chiar privind-o strict inginereste. Cu alte cuvinte, sper sa nu te plictiseasca niciodata tongue.gif .

LE: Acum am observat ca turometrul e amplasat omeneste rolleyes.gif langa vitezometru iar display-ul din mijlocul consolei centrale pare a fi mai elaborat. Da, dom'le! Tre' sa vad si io mai indeaproape facelift-ul lu' C4!
adrian_c
Io_mi_s, multumesc foarte mult pentru raspunsul detaliat.

Incep cu concluzia : din ceea ce am citit deduc ca este o masina destul de solida, fara prea mari probleme.

Evident, scenariul prezentat de tine este poate unul dintre cele mai nefavorabile, fiind condusa de diferite persoane, carora in principiu nu prea le pasa de masina. Este un caz similar celui cu masinile inchiriate. Totusi sunt placut mirat ca turbina nu are nici o problema pentru ca mersul subturat si opririle bruste o afecteaza foarte mult (Merci paulp wink.gif ).

Despre sunetele pe care le auzi si le "vezi" nu stiu ce sa zic. Mie mi se pare foarte silentioasa, si nu simt absolut nimic pana acum. Chiar suspensia a inceput sa absoarba foarte bine denivelarile.

Probleme tehnice :

- am citit despre faza asta la AC bi-zona. Efectiv este vorba de o rotita din plastic careia i se rupeau niste picioruse, insa se schimba foarte repede si acum exista unele mai rezistente. Nu stiu daca la modelul cu facelift au pus din astea mai rezistente;

- nu prea inteleg care este scurgerea AC si unde este situata, poate imi dai mai multe detalii te rog;

- pentru celelalte probleme (usi blocate etc) poti citit pe clubcitroen.ro si clubc4.ro, insa nu am vazut nici un subiect pe tema asta.


Ceea ce iti place tie la masina imi place si mie smile.gif . Comentez ceea ce nu iti place :
- frana de motor nu prea o folosesc, mi se pare ca chinui motorul ala, deci o folosesc destul de rar
- vezi ca volanul se regleaza pe doua axe (verticala si profunzime)
- sprijinul lateral torace mi se pare foarte bun, era bine sa fii avut mai bun pentru picioare (coapse)
- cotiera nu am
- claxonul este ok, desi mai mereu apas pe semnalizare. As fi vrut totusi ca atunci cand aprind pozitia sa se fi aprins si beculetul de la claxon, insa probabil au gandit ca noaptea nu trebuie sa claxonezi smile.gif .

Multumesc inca o data.

O intrebare am : nu ma poti ajuta cu niste preturi la piese de schimb si manopera ? Am ramas dator pe un topic (benzinara vs. diesel). Daca Da, iti pot spune pentru ce piese vreau sa stiu preturile. Merci anticipat !
Io_mi_s
QUOTE(adrian_c @ 22 Jul 2009, 02:08)
nu prea inteleg care este scurgerea AC si unde este situata, poate imi dai mai multe detalii te rog;
*



Ei, a venit intr-o zi noul user al masinii si m-a trimis cu ea in service pt. ca podeaua in dreptul pasagerului era leoarca (baltea de-a dreptul). La reprezentanta galateana a Citroen, masina a fost urcata pe un elevator si s-a mesterit la un furtunel situat undeva in spatele si deasupra scutului. N-am stat langa masina, dar stiu sigur ca nu s-a demontat nimic (si nici n-a costat nimic, baietii stiau exact despre ce-i vorba). Au curs vreo 2 litri de apa cu frunze, noroi etc si gata. Si pe urma inca 2 zile masina-n soare cu geamurile deschise si asta a fost. Altceva nu stiu...
Legat de preturi, de asemeni, nu-ti pot fi de folos... Desi masinile se rezolva doar la reprezentanta, n-am vazut niciodata vreo factura (sunt contracte, alea-alea, intelegi tu). A! Stiu doar ca oglinda laterala Jumper3 (fara degivrare si reglaj electric) e 500 RON smile.gif .
adrian_c
Salut,

Merci pentru informatie. Intre timp am facut rost de preturi pentru piese de schimb si consumabile la C4 (cele prevazute la revizie) si urmeaza sa completez topicul ala.
demin2609
QUOTE(Io_mi_s @ 22 Jul 2009, 15:46)
Ei, a venit intr-o zi noul user al masinii si m-a trimis cu ea in service pt. ca podeaua in dreptul pasagerului era leoarca (baltea de-a dreptul). La reprezentanta galateana a Citroen, masina a fost urcata pe un elevator si s-a mesterit la un furtunel situat undeva in spatele si deasupra scutului. N-am stat langa masina, dar stiu sigur ca nu s-a demontat nimic (si nici n-a costat nimic, baietii stiau exact despre ce-i vorba). Au curs vreo 2 litri de apa cu frunze, noroi etc si gata. Si pe urma inca 2 zile masina-n soare cu geamurile deschise si asta a fost. Altceva nu stiu...



este vorba de pragurile sunt goale si au orificii de scurgere pt apa, in caz ca se infunda... ceea ce ai spus tu se intampla!
adrian_c
Salut,

m-am gandit si eu la asta, insa nu are cum sa fie frunze in praguri. Cred ca a fost altceva, daca aveti Dacie, in compartimentul motor, acolo unde este grila sunt doua furtunase (stanga, dreapta) pentru scurgerea apei. Alea se infunda cu frunze si noroi, si cred ca de acolo a ajuns apa in habitaclu.

Bafta
R19/16v
@demin2609
1. te inseli
2. nu mai scrie cu bold!
adrian_c
Nu a mai scris cu bold smile.gif.

Oricum, merci demin2609 pentru mesaj.
adrian_c
Salutare tuturor,

Revin dupa o perioada indelungata (aprox. 7 luni) cu noi impresii despre Citroen C4. Intre timp, schimband si locul de munca in afara tarii, masina a fost inmatriculata in Belgia unde am decis sa raman cativa ani buni. Au trecut 9 luni de la achizionarea C4-ului si am depasit deja 25k km. Dupa cum spuneam majoritatea au fost facuti in afara tarii, rulajul in tara fiind de 3x Nadlac la Targoviste (aprox. 1700 km). Masina se comporta in continuare impecabil dpdv tehnic si estetic. Evoc in continuare cateva din punctele care au devenit pozitive si cele negative.

Puncte "+" :
- consumul este foarte bun. Conform calculelor realizate la 20081 km, am realizat un consum mediu mixt de 4.75 litri/100 km (1009 litri consumati in total). Prima mea masina, Dacia Solenza 1.4MPI, a inregistrat dupa acelasi nr. de km un consum mediu mixt 6.53 litri/100 km ;
- instalatia audio cred ca a iesit din rodaj pentru ca sunetul este de o calitate foarte foarte buna ;
- motorul porneste la sfert in conditii de iarna (alimentez de la Shell cu motorina normala si motorina V power in proportia 40%-60%) ;
- este o masina solida.

Puncte "-" :
- au aparut cativa greierasi. Unul este in partiera dreapta fata sau in torpedou (nu am avut inca timp sa dau tot afara din el), insa mi se pare ca este undeva in usa. Cel de-al doilea este chiar in capacul de la partea fixa a volanului. Acestia au aparut in ultima perioada cand temperaturile au fost foarte joase (intre -8°C si -2°C). Sper ca atunci cand se va incalzi sa dispara amandoua ;
- intre timp mi-am dat seama de importanta oglinzilor laterale cu zona pentru unghi mort. C4 (cu pret de catalog de 17k €) nu are ceva si este destul de deranjant. Trebuie sa vad daca exista acest tip de oglinzi pentru C4 si sa le schimb ;
- portbagajul este micut pentru clasa ei ;
- nu exista un suport la picioarele pasagerului dreapta fata pentru fixarea stingatorului de incendiu ;
- prima intretinere tehnica destul de scumpa 180 € (ulei si filtru ulei, filtru polen, diagnosticare PC si alte verificari secundare).



Un alt punct negativ a fost acela ca am facut un mic accident. Dupa 150 de mii de km facuti pe toate drumurile din tara si din Europa, condus vara, iarna, pe soare, pe ploaie, pe zapada, a venit primul accident. S-a intamplat intre Craciun si Revelion in seara de 30 decembrie. Accidentul asta m-a afectat foarte mult, nu am dormit cateva zile la rand, nici mancare nu mi-a trebuit. Ce sa mai ... nu am avut chef de nimic nimic. Chiar si acum dupa 2 saptamani sunt trist si suparat pentru ca am fost de vina.

S-a intamplat in Franta, intr-un mic orasel, intr-un sens giratoriu. Era deja intuneric, ploua asa marunt, mergeam incet 40 km/h. Am incetinit, m-am asigurat din stanga si am intrat usor pe prima banda din sens. Cum inconjuram tot sensul am trecut pe banda a doua si s-a intamplat. Nu stiu de unde a aparut un Citroen Saxo pentru ca atunci cand am schimbat banda (de pe prima pe a doua) am intrat cu partea stanga fata in portiera ei. Eu cred ca a venit din spate cu viteza mare, insa nici eu nu m-am mai asigurat cand am schimbat banda. Pe moment am fost terminat, nu imi venea sa cred ca am lovit masina asta la care tin foarte mult.

La mine : plasticul gofrat care prinde bara si aripa s-a rupt in bucati. Acest plastic se gaseste intre zona de imbinare a aripii si a barii si o armatura metalica care vine din caroserie. Astfel bara si aripa stau acum imbinate, insa in aer. Contra-aripa s-a spart in zona de imbinare a aripii cu bara. Farul s-a spart in interior (partea care este mobila) si s-au rupt urechile de prindere la caroserie. Si bara care are o mica ruptura si o mica fisura la partea de jos. La Citroen Saxo : usa dreapta fata infundata destul de rau. Geam usa spart. Tipa care era incepatoare spune ca este afectat si pragul, insa eu nu m-am uitat la masina ei atent.

Tipa nu a fost deloc afectata de accident, era destul de nepasatoare, incerca sa ma incurajeze spunandu-mi ca sunt fiare si gata. Am completat amandoi formularul ala de constatare amiabila si asta a fost tot. Ii multumesc lui Dumnezeu ca a fost doar atat, adica masina nu a fost nimeni ranit, masina mea nu are nimic afectat in afara de plastice (bara, aripa, contra-aripa) si far. Insa ma costa reparatia destul de mult, la o prima evaluare exterioara 1800 € net la Citroen, pentru ca nu aveam Casco full. In Belgia, Casco se numeste Omnium si are doua variante : Omnium Mic (furt, incendiu, geamuri sparte, cauze naturale si impact cu animalele) si Omnium Mare (care include tot). Eu am RCA si Omnium Mic.

In aia 1800 € intra aripa, far si bara noi + montaj + vopsire.

Am atasat si cateva foto cu masina lovita. Sper ca sa fie ultimul meu accident !!
[attachmentid=1627584860] [attachmentid=1627584861] [attachmentid=1627584862] [attachmentid=1627584863]

Toate cele bune, succese si drumuri fara accidente !
hamzteru
Salut ! Pacat ca ai denivelat-o. Spune-mi cum iti dai seama din consum cat reprezinta aer conditionat si cat nu, in conditiile in care ai clima automata? La mine cel putin citesc media si mai pun 0.1-0.2(diferenta de la pompa) si acela-i consumul, indiferent de anotimp, conditii atmosferice.
adrian_c
Da, am omis sa spun ca acest consum este calculat cu 90% mers fara AC. Rareori folosesc AC, mai mult pentru intretinerea instalatiei AC. Iar in cei 20k km, 70% sunt extraurban si 30% urban insa fara multe ambuteiaje.

Da, si mie imi pare nespus de rau de accident. Insa statistic vorbind cineva mi-a spus ca s-a documentat si orice sofer are minim o patanie din asta la 100 de mii de km. Acum sunt sigur ca exista soferi cu multi km care nu au avut accidente, insa cred ca ii putem numara pe degete.
C a t a l i n
Bun consumul, chiar eram curios dacă acel rodaj minuțios va da sau nu roade... biggrin.gif
Duyu
E diferenta mare de pret intre "Omnium mic" si "Omnium mare"? unsure.gif
adrian_c
RCA + Omnium Mic : 600 € / an
RCA + Omnium Mare : 1150 € / an

Deci 550 € / an

Tinand cont ca la Solenza nu am avut nici un eveniment timp de 5 ani desi am avut mereu Casco Full, am zis sa nu ii fac la C4 full.

Acum pentru ca am folosit RCA-ul meu ca sa repare masina lovita, imi va creste RCA cu 10-15% adica 10-15% din 450 €. Daca aveam Omenium Mare imi crestea destul de mult asigurarea, pentru ca Omnium crestea cu 25%. Deci 25% din 750 € aprox.
liviu05
si eu am un citroen de inima-Xsara- cumparat de aprox 40000 de km si pana acum am fost victima de 3 ori:
-O amprenta cat podul palmei sub lampa dreapta spate capatata in parcare la Carrefour pe care am lasat-o asa mai mult de un an dat fiind ca nu a crapat vopseaua
- o lovitura in bara din spate pe data de 4 dec 2009 la care am facut acea constatare amiabiladar nu am reusit s-o duc la remediat deoarece:
-Pe data de 14 decembrie m-a lovit altul, o masina cu platforma care ridica masinile parcate ilegal si mi-a fcrijelit toata tabla de la lampa spatr dreapta(acolo unde aveam deja amprenta cu autor necunoscut) pana la jumatatea usii dreapta spate (cu tot cu bara lampa sparta, usita rezervor si cate or mai fi fost.
Cei de la firma au facut constatarea amiabila si apoi mi-au reparat masina in trei zile la atelierul firmei! Si nu imi pare nimic schimbat la masina, cel putin deocamdata!
adrian_c
Citroen face masini bune. Modele mai vechi au rezistat fara probleme in timp. Sa vedem si modelele astea noi.

Cat despre rezistenta la accidente am atasat o foto cu un C4 lovit rau. [attachmentid=1627584957] In masina a fost soferul si sotia acestuia si au scapat fara nici o zgarietura. In plus motorul pornea la sfert. Insa a fost oricum dauna totala.
AndreiMR
La cum arata masina,cine a stat in dreapta a avut noroc chior,sau a fost foarte scund,ca sa scape nevatamat...
adrian_c
QUOTE(Synyster @ 17 Jan 2010, 21:10)
La cum arata masina,cine a stat in dreapta a avut noroc chior,sau a fost foarte scund,ca sa scape nevatamat...
*



Da, nu am multe detalii despre accidentul ala, insa stiu ca era un cuplu si totul a fost ok. Exista si un filmulet care arata masina cand este urcata pe roti pe o platforma mobila.
C a t a l i n
Pornea la sfert, și se oprea la și jumate... Lichidul de pe jos e doar de parbriz? Și dacă pornea, înseamnă că n-a funcționat cum trebuie valva de carburant (deci negativ) și oricum cu ce îl ajuta pe șofer motorul pornit? Nici n-avea pe unde scoate capul să vadă încotro e primul service...
Înțeleg să proiectezi o mașină să protejeze pasagerii la impact / rostogolire, dar să o lauzi că îi pornea motorul după... biggrin.gif
adrian_c
QUOTE(C a t a l i n @ 18 Jan 2010, 14:45)
Înțeleg să proiectezi o mașină să protejeze pasagerii la impact / rostogolire, dar să o lauzi că îi pornea motorul după... biggrin.gif
*




Pai o laud pentru ca pasagerii au fost protejati si motorul la fel. Probabil ca motorul putea fi recuperat. Oricum, sper sa nu se intample la nimeni asa ceva !
C a t a l i n
Faptul că motorul a pornit nu e deloc de bine... Poza e din România? Pare drumul dintre Cernavodă și Constanța.
adrian_c
QUOTE(C a t a l i n @ 18 Jan 2010, 14:58)
Faptul că motorul a pornit nu e deloc de bine... Poza e din România? Pare drumul dintre Cernavodă și Constanța.
*



Da, este din Romania. Probabil ca in momentul accidentului a fost taiata alimentarea, insa are vre-un buton ceva care sa activeze din nou functionarea motorului.
adrian_c
Re-salutare tuturor,

Pe 15 februarie am dus masina in service pentru reparatii dupa o asteptare de 1.5 luni (programare facuta pe data de 04.01.2010). La predarea masinii, mi-au pus la dispozitie gratuit pe perioada reparatiei un Citroen Berlingo din 1997, 1.4i, 75 CP care avea 180k km si mergea foarte foarte bine. Berlingo pentru ca trebuia sa transport bara ... dar cititi in continuare.

Citroen Belgia a fost de acord sa vin cu piesele mele. Doream in principiu sa cumpar farul, bara si aripa. Bara de origine noua nu am gasit pentru ca modelul cu face-lift este prea nou. Aripa am gasit insa avea acelasi pret ca si la Citroen. Am avut noroc si am gasit far Valeo de origine nou la 120 €, pretul la Citroen 250 € TVA incus.

Am decis sa pastrez si bara pentru ca avea doua fisuri mici, iar pretul uneia noua + vopsitul costa foarte mult. Citroen a fost de asemenea de acord sa iau bara acasa si sa o repar singur. smile.gif

Astfel, seara pe 15.02 am fost si am luat bara. Cu ocazia asta am analizat si masina. Din fericire, in compartimentul motor, doar extremitatea suportului de aripa a fost putin afectat (impins catre motor). Mai lipseste o bucatica mica de plastic de la traversa de plastic de la baza barii (destinata protejarii pietonilor). In rest totul este Nickel-Crom-tip-top, adica totul este super Ok. In foto puteti vedea incercuit cu verde extremitatea armaturii metalice si zona unde lipseste plasticul, precum si o foto dupa indreptarea primara a armaturii metalice.

[attachmentid=1627599271] [attachmentid=1627599272] [attachmentid=1627599273]

Seful de atelier mi-a inmanat o data cu bara si un proiector care avea o ureche de prindere rupta.

Ok, am ajuns acasa, se uita lumea la mine pe strada cam ciudat cand am scos bara din masina smile.gif . Am urcat-o cu chiu cu vai in casa pentru ca era mare si lunga si la treaba. Defecte constatate:
- ureche rupta la proiector
- fisura interioara (langa proiector)
- fisura exterioara (la baza de jos a barii)

[attachmentid=1627599274] [attachmentid=1627599275] [attachmentid=1627599276]

Urechea de la far s-a lipit foarte frumos. In plus i-am pus si o mica ranforsare din plastic. La reparatia barii am utilizat bucatele de plastic recuperate dupa accident si o bucata de plat-banda din fibra de sticla. Pe amandoua fisurile am lipit bucatele de plastic utilizand un SuperGlue special Loctite cu un activator de reactie chimica pentru ca bara nu este din plastic simplu (este PP - polyethylene sau/si PE - polypropylene). Dupa lipire am protejat zona cu o banda adeziva speciala care resista la apa si umiditate. Pe merginea acestor benzi am pus un adeziv normal pentru etansare. In fotografiile urmatoare vedeti diferite etape ale procesului de lipire.

[attachmentid=1627599277] [attachmentid=1627599278] [attachmentid=1627599279]

In final, am fost destul de multimit de reparatie, exeptand fisura interioara la care am gresit procedura. Am lipit mai intai buzele fisurii si apoi am pus bucata de plastic pe interior. Trebuia sa lipesc numai bucata de plastic la interior si atat. Astfel, a curs mai mult super-glue pe langa si s-a albit putin zona pe exterior. Insa, cum vedeti in fotografia de mai jos, "am asigurat" zona respectiva si l-am rugat pe seful de atelier sa dea putina vopsea acolo. Insa fisura de la baza barii a iesit super bine. In ultima fotografie aveti toate consumabilele si SDV-urile utilizate.

[attachmentid=1627599280] [attachmentid=1627599281]

Costul total al operatiunii "Salvare Bara" a fost de aproximativ 40 €, 4.5 ore de munca (si nervi pe cei care ma sunau la telefon si pe net sa ma intrerupa din treaba biggrin.gif ).

Am dus bara la service a doua zi dimineata, pe 16.02. Seful de atelier mi-a spus ca avand in vedere ca am venit cu faru si nu am schimbat bara, la o prima estimare, pretul s-a redus la aproape de jumatate, i.e. aprox. 1000 € (1800 € estimarea intiala cu toate piesele de la ei).

*********************************************************************

Am recuperat masina din service miercuri la pranz pe 17.02, desi a fost terminata de marti seara. Ce pot sa va spun este ca sunt foarte multumit. Vopsitul a iesit foarte bine. Nu se vede nici o diferenta de culoare fata de usa.

[attachmentid=1627599283] [attachmentid=1627599284] [attachmentid=1627599285]

Costul reparatiei a fost 881.52 € TVA inclus. Preturile (rotunjite) pe componente sunt :
- 326 € piese (aripa, contra-aripa, plastic de jos dintre bara si scut, plasticul care tine bara si aripa pe armatura metalica);
- 260 € manopera (montare-demontare bara, aripa, far, plastice + reglare far);
- 290 € vopsit + vopsea.

*********************************************************************

Masina se comporta in continuare excelent. Dupa 11 luni are 27k km. La 30k km revin cu noi detalii si voi incerca atunci sa resintetizez toate "+"-urile si "-"-urile (bineinteles subiective) legate de masina mea.

Bafta tuturor !
dr_mKe
Interesanta poveste, cu o saptamana in urma eram pornit 80% sa-mi cumpar masina si am luat in calcul si C4, desi mai mult imi face cu ochiul C3 cel nou.
Motorizarea 1.6 benzen de 122 cp nu are norocul sa aiba si o cutie de viteze care sa-i complimenteze temperamentul bun la turatii ridicate. Versiunea 1.6 hdi @ 110 cp mi se pare singura de luat in calcul daca doresti economii reale la consum.
In fata imi pot gasi o pozitie foarte buna la volan, scaunele sunt cam moi, la drum intins ma tem ca pot deveni obositoare. Spatiul in spate insa este extrem de redus, eu avand 1.90 inaltime nu imi pot da decat foarte putin scaunul in fata si nu reusesc sa urc in masina in spatele soferului. Foarte mare minus. Spatiu pentru genunchi in spate este precum cel din C3 ! Un foarte mare dezavantaj pentru mine, C4 nu face sens fata de C3 din punctul asta de vedere.
Oricum cea mai simpatica masina de la Citroen este C1, o masina vesela si foarte economica, fasneata si cu un spatiu interior extrem de bun. O prietena de-a mamei si-a cumparat un C1 1.0 benzen la care i-am facut rodajul. De la 0 la 140 kmh afuma lejer un C3 1.4 pe benzina ori diesel, insa trebuie sa-ti aduci aminte de grupul motopropulsor Toyota: treapta a 2-a inseamna 110 kmh, a 3-a 150 kmh cand intra limitatorul de turatie ! In plina forja suna a V6 laugh.gif
Daca n-ar fi obligatiile familiale in materie de spatiu in spate m-as duce astazi sa-mi iau unul, gri inchis icon_mrgreen.gif si i-as trage niste OZ WRC Superturismo albe icon_mrgreen.gif
Nu-i o masina foarte rapida, insa te face sa te simti bine wub.gif
In rodaj consumul urban n-a depasit 6% iar cel extra poate fi mentinut si sub 5% daca se conduce relativ linistit.
Unul din minusurile aparute la C4 dupa facelift este mutarea turometrului sus in afisajul central, din locul excelent de pe coloana volanului unsure.gif
Alt lucru de care am fost oarecum socat a fost faptul ca nu se acorda avantaje financiare la asigurare RCA, Casco si impozite daca cumpar o masina romaneasca, in speta Logan 1.6 16v !
Si cel mai deranjant lucru cu privire la Dacia a fost driev-tesul meschin de-a dreptul. Oricum am forjat in toata regula cateva 16v, modificate si standard, iar la Dacia am mers mai mult la biza, am condus masina de drive test 3 km, si doar datorita tupeului am scos-o pe soseaua centura !
Problema a ramas in aer pentru cel putin un an, daca intre timp nu-mi trazneste prin cap sa-mi iau Logan intr-o buna zi laugh.gif
adrian_c
Salut dr_mKe,

Masina asta imi place foarte mult pentru senzatia de libertate pe care ti-o transmite. Efectiv, la viteze mari campul visual nu ti se ingusteaza ... este o adevarata placere. Personal sunt foarte incantat de masina, de interior, si desi nu sunt un fan infocat Citroen cred ca urmatoarea masina va fi tot Citroen.

C4 se incadreaza in clasa compacta. Poate pentru tine s-ar potrivi o familiala, insa cred ca merge si un Ford Focus. Spatiul in celelalte masini din clasa compacta mi se pare mai mic decat cel din C4.

Nu am mers cu nici o benzinara de la Citroen, insa motorul asta 1.6HDI 110 este unul foarte reusit. Putin zgomotos la rece, devine foarte agreabil si disponibil la toate regimurile motor cand se incalzeste. In oras este invadat de cuplu (240 Nm si 260 Nm in overbost), iar pe autostrada este foarte sprinten, cu reprize foarte bune de la 120 la 180 km/h de exemplu. Probleme nu cred ca are daca este folosit corespunzator (nu subturat), insa am auzit ca ar fi ceva probleme cu volantul motor care este bi-masa.

Totusi, consider ca pentru Romania si drumurile ei C4 nu este adaptat. Suspensia este foarte dura, iar scaunele mele nu sunt atat moi pe cat ma asteptam. Daca as locui in Romania singura masina ar fi probabil un Renault ieftin, si asta numai pana cand Dacia se hotaraste sa mute butoanele de deschis/inchis geamuri de pe tabloul de bord (solutie constructiva barbara necioplita) pe usi sau intre scaune cum era la Solenza (cea mai buna Dacie in afara de Sandero icon_mrgreen.gif ).

Succese !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.