Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Relanti foarte mare...nereglabil
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
freeman30
Am si eu o problema desi nu am dacie ,folosesc un carburator de dacia.Am adaptat un carburator de dacia 1300,pe fordul de 957cc.Inainte am mai incercat cu unul de 1100 ,un solex cu soc termic ,dar din cauza uzurii avansate era cam nereglabil,si consuma mult.Cu acesta de 1300 nu stiu ce sa mai fac pentru ai reduce relantiul care nu imi scade sub 1200-1250 de turatii asta cu surubul de reglaj al relantiului desfacut la maxim,deci clapeta inchisa.Cu celalalt de 1100 nu facea asa ,ba chiar puteam face reglaje si de 600 de rotatii.
Exclud din start aerul fals,si aprinderea totul e din carburatie.Carburatorul are jiglerele de 120-125 principal ,si cam 140-145 franare aer.Ma gandesc ca pentru 957cc sunt bune ,fata de 135 cu 170.Am incercat sa schimb si jiglerul de relanti,si am probat 5-6 dar nicio schimbare.Am incercat un alt corp inferior de carburator tot nimic.Masina trage bine ,nu am probleme de acceleratie,doar relantiul care e nu se poate regla mai jos.Orice ajutor sau sugestie e binevenita.
krapcarasu
strangi din amestec si nu scade? o fi avand vacuumul mare si deschide clapeta de acceleratie,tensioneaza mai tare arcu; jicloru de aer poti incerca cu cel de170
freeman30
Ba da daca strang din amestec scade dar dupa aia nu mai am putere,nu mai trage .Delcoul e Bosch ,si vacumul are arcul chiar foarte tare.Am incercat si cu 170 pe aer ,dar sta si mai turata 1300. Cu cel de 140 sta in 1250-1200.Ma gandesc ca are aer mult.Dar aer fals nu trage sigur,carburatorul are garnituri noi,inclusiv cele de teflon de la ax,planat.
krapcarasu
nu e normal sa fie lenesa daca strangi, nu zic sa strangi, de acolo se cauta maximul ; duza cum o ai? lasa jetarile de 1300 , e prea strans de gat cu 120

15 Jul 2009, 18:40:
nu la arcu ala ma refeream , vacuum am spus ca putere de absorbtie, arcul de la acceleratie; ce consum ar trebui sa ai?
freeman30
asa am si facut ,am cautat maximul din surubul de amestec,merge bine ,trage,dar relantiu mare.Daca strang intradevar se reduce relantiul dar incepe sa tremure motorul si nu mai are putere.
Duza e cea originala de pe motorul asta.Adica mai mai mare un pic ca cea de Dacie.Cu jetarile de 1300 creste consumul cred.Si degeaba ca tot turata sta.Clapeta de acceleratie e perfect inchisa.Nu pricep.
Consumul conform manualului ar fi de 6 afara ,in oras 8-9,si mixt7.5.Dar nu cred ca mai sunt astea.Cred ca real e un 9-10 in oras si 7-8 afara.
Atasez si ceva poze.Pozele sunt vechi acum a disparut siliconul de acolo biggrin.gif ,carburatorul spalat etc.
pavel_daniel
Salut.Poate nu ar strica sa scoti furtunasul care duce la delcou(vacuumul) si sa infunzi cu degetul teava , sa vezi cum reactioneaza.Daca nu se schimba nimic atunci trebuie sa cauti problema in carburator.Parerea mea.Succes.
krapcarasu
deacolo vine prea mult aer din duza mai mare. Pune jetarile si emulsoru de 1300, vei avea consum mai mic pt ca va merge negatuit, accceleratia deschisa mai putin; nu te uita ca e motor de 1l, la consum iti ia mai mult ca la mine (7 de benzina inafara)deci debitul necesar e comparabil
freeman30
QUOTE(pavel_daniel @ 15 Jul 2009, 20:40)
Salut.Poate nu ar strica sa scoti furtunasul care duce la delcou(vacuumul) si sa infunzi cu degetul teava , sa vezi cum reactioneaza.Daca nu se schimba nimic atunci trebuie sa cauti problema in carburator.Parerea mea.Succes.
*



am facut asta dupa ce am terminat reglajele la aprindere ,si daca scot furtunul de la vacum ,scade putin turatia ,deci e reglata bine ,am si o aprindere din aceea rosie.Am sa mai incerc cu duza de dacie .Gaura de la cea originala e dubla fata de cea de dacia.Am sa mai incerc cu jetarile de 1300,macar sa consume mai putin.
pavel_daniel
Salut.Ar mai fi o chestie,atunci.Verifica inchiderea clapetei de acceleratie.E posibil sa fie dereglata clapeta si sa nu se inchida cat trebuie.Succes.
freeman30
QUOTE(pavel_daniel @ 15 Jul 2009, 21:30)
Salut.Ar mai fi o chestie,atunci.Verifica inchiderea clapetei de acceleratie.E posibil sa fie dereglata clapeta si sa nu se inchida cat trebuie.Succes.
*



Carburatorul e reconditionat recent sau mai bine zis am cumparat 2 si am facut unul bun.Schimbate toate garniturile ,inclusiv bucsile de teflon de la ax ,fiert cu metoda de pe site,planata talpa.Se inchide foarte bine,chiar am mai verificat si celalalt corp .Tot la fel merge.Mumai cu carburatorul de dacia 1100 Solex puteam regla relantiul in voie ,chiar si la 600 rotatii.
Nu reusesc sa imi explic cum poate sta asa turat cu clapeta perfec inchisa!!! Undeva in carburator e prea mult aer.
pavel_daniel
Salut.Eu nu ma gandeam ca ar trage aer fals pe undeva.Ziceam doar sa verifici,pentru a fi sigur,clapeta de acceleratie din carburator sa se inchida.Distanta dintre clapeta si corpul carburatorului trebuie sa fie mica,nu stiu exact cat.Succes.
freeman30
teoretic din ce imi amintesc de cand aveam dacia ,clapeta trebuie sa acopere putin ultima gaurica din cele 3 din partea inferioara a carburatorului.Dar la mine e inchisa complet.
krapcarasu
ti-am zis,duza fiind mare intra prea mult aer
bygy007
o intrebare de curiozitate , vad ca in poze clapeta de soc este inchisa , asa sta si cind merge motorul?
aia trebuie sa fie deschisa (perfect verticala) de acolo se actioneaza si un pic acceleratia
freeman30
QUOTE(bygy007 @ 16 Jul 2009, 00:50)
o intrebare de curiozitate , vad ca in poze clapeta de soc este inchisa , asa sta si cind merge motorul?
aia trebuie sa fie deschisa (perfect verticala) de acolo se actioneaza si un pic acceleratia
*




Nu acelea sunt poze de cand faceam probe privind montarea si asezarea carburatorului.Clapeta de soc sta perfect deschisa.

16 Jul 2009, 19:58:
QUOTE(krapcarasu @ 15 Jul 2009, 23:57)
ti-am zis,duza fiind mare intra prea mult aer
*



Am schimbat duza cu un de dacie,si acum relantiul e cam la 1000 ,a scazut tot e bine si asa. Am inlcuit jiglerele principale cu unele de 135/170.
Am mai facut o proba am obturat complet traseul duzei spre galerie si relantiul nu se reduce,mai jos de 1000.Deci asta e .
Multumiri pentru ajutor pentru ajutor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.