Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna 1... de 500 lire
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
shibby
Hello tuturor, dupa ce am cautat mult un review despre laguna 1 am decis sa scriu eu un jurnal despre o masina care nu prea apare pe forumurile din Romania.
Povestea incepe dupa ce am sosit in UK si eram disperat sa gasesc o masina (de fapt orice masina care ma putea deplasa din A in B si invers...). Problema era sa fie undeva cat mai aproape de mine si apoi nu aveam prea multi bani vroiam ceva pana in 1500 lire. Am inceput cautarea luni si dupa aproape o saptamana de cautari pe ebay si autotrader am gasit ceva... Ford fiesta la 750 lire. Problema insa era ca era automatic si dupa ce citit reviewuri ca automaticul de 1.25 L e f. putin fiabil am renuntat. Am trecut la un Rover 420 din 1996, dar sotia cand a vazut cum arata a spus ca mai bine merge cu bicicleta... Duminica seara dupa o bere, am zis sa mai incerc odata. Si apare o masina fluida ca forma, la un pret ok, cu distributia schimbata (asa era in anunt) si fara nici o problema. Era o Laguna 1 din 1998, cu motor de 1.8 L, aer conditionat, airbaguri, trapa cam tot ce vroiam noi. Masina avea cam multi km (136.000 mile) dar am zis ca o sa sunam maine si daca merge bine o sa cumparam... O masina din Germania adusa in Romania avea mult mai multi km si probabil mai prost intretinuta asa ca am zis la 500 lire merita efortul...
A doua zi, am vb cu un dealer care a spus ca masina e in perfecta stare (mint) motor si cutie si ca tb sa facem o rezervare daca vrem o sa vedem deoarece sunt mai multi interesati... Am intrebat prin 'sat' si am aflat ca dealerul era foarte serios si nu au fost probleme niciodata cu el. Deci am zis hai sa o vedem.
Miercuri am mers si chiar daca mi-am promis ca o sa fiu fosrte sceptic, am fost luat de val. Am pornit motorul, l-am verificat un pic,dupa apa in vasul de expansiune, daca fumul este negru si alte probleme si in 5 minute deja am batut palma cu dealerul... Am avut mare noroc ca omul era cinstit. Mi-a spus ca rulmentii spate tb sa ii schimbe, mi-a aratat el singur problemele, usa de la sofer avea chederul rupt si nu se inchidea pana la capat destul des... Bara din spate era lipita cu banda izolir fiind sparta un pic in mijloc. Eu eram atat de incantat incat asta nici nu a mai contat....
Pozele sunt atasament sper ca apar ok. Sunt facute cu un tel mobil, aparatul meu este acasa sper sa imi iau un DSLR de aici cat mai curand si apoi am sa pun poze...

Acum primele impresii dupa aproape o luna. Am avut Matiz (50000 km,) tico, logan 1.5 dci van, VW transporter TDI 140 cai, dar Laguna la 1.8 este ok pentru mine nu simt nevoia de mai mult, peste 4000 ture este chiar rea. Motorul este 1.8 16 v 121 cai sau ceva de genul, nu este motorul de 8 v care credeam ca este ceea ce am fost un bonus nesperat. Spatiul interior - mare, bine gandit. Dupa 136.000 mile scartaie un pic hayonul dar asta e...
Am schimbat chederul de la usa mea (10 lire cu transport cu tot pe ebay), tot nu se inchide din prima cateodata, nu stiu ce ar putea avea dar nu ma deranjeaza.
Asigurarea cu free breakdown cover de la Churchill in jur de 35 lire pe luna (deh permis de Romania si doar o 2 luni de rezidenta).
Service History la masina a fost real (am primit toate actele la ea), distributia schimbata si la fiecare 10.000 mile ulei si filtre noi acum ma pregatesc eu... Am cumparat 6 L de 10w40 semi sintetic sper sa fie bun.. Ulei nu mananca, cel putin nu inca... Am facut cam 1500 mile consumul undeva la 10-12 L /100km. E o tampenie pana ma obisnuiesc cu mile sau km imi vine greu sa fac conversia tot timpul. Eu locuiesc intr-o zona de dealuri cu pante f abrupte. Cand urc nu pot urca in a doua sub 3500 deci este un consum rezonabil, chiar daca un pic cam mare fata de ce speram.
Parca se aude un zgomot in dreapta fata de la un brat ceva dar o sa vad peste o luna, daca nu consuma ulei daca merita schimbat ceva...
In rest masina a fost ok, fara fite sau pretentii de super auto doar este o masina corecta pentru banii ei... Asta e masina, la doar 500 lire e destul de bine.
Aaa, portbagaul este IMENS, cel putin pentru mine a fost cea mai placuta surpriza...
Gata sper ca nu am scris prea mult sa va plictisesc...
Bye.
ArtVandelay
cu condusul pe stanga cum te-ai obisnuit? tongue.gif
s-o stapanesti sanatos
korn
Daa.. foarte frumoasa masina. In Uk, masinile second hand, au chiar preturi de ras, dar ce te faci cu volanul! Condusul pe dreapta este, dupa parerea mea, mai natural decat cel pe stanga.
crising
Sa o stapanesti sanatos si drumuri line in UK. Nu-ti recomand sa o aduci in Romania, urasc pe cei ce circula in Romania cu volan pe dreapta.
shibby

Condusul pe dreapta este usor, pentru mine a fost mult mai ciudat cu schimbatorul in mana stanga. Iti intra in instinct sa schimbi cu dreapta, si in situatii limita sa cauti cu mana dreapta si sa dai de usa si butoane pentru geamuri este foarte ciudat...

Referitor la adusul in Romania nu poate fi decat o gluma. Doar drumul si as dubla valoarea masinii, singura optiune de bun simt pentru distante atat de lungi este avionul totusi... si apoi nu ai avea cum sa o conduci cu volanul pe dreapta acolo decat daca ai vrea sa te chinui tu si sa pui viata altora in pericol la fiecare depasire.
lethal88
salut. da-mi si mie te rog id-ul tau de messenger..tu mai esti in uk acum? astept un pm de la tine..
shibby
Nu am destule posturi daca vrei astept un pm cu adresa ta de mail si iti trimit id-ul.
Dior
QUOTE(shibby @ 18 Jul 2009, 11:08)
Condusul pe dreapta este usor, pentru mine a fost mult mai ciudat cu schimbatorul in mana stanga. Iti intra in instinct sa schimbi cu dreapta, si in situatii limita sa cauti cu mana dreapta si sa dai de usa si butoane pentru geamuri este foarte ciudat...
   
  Referitor la adusul in Romania nu poate fi decat o gluma. Doar drumul si as dubla valoarea masinii, singura optiune de bun simt pentru distante atat de lungi este avionul totusi... si apoi nu ai avea cum sa o conduci cu volanul pe dreapta acolo decat daca ai vrea sa te chinui tu si sa pui viata altora in pericol la fiecare depasire.
*



Masina cam spumpa la 500 de lire dar daca tu esti multumit sa o stapanesti sanatos. Cat despre glumele cu venitul acasa o gluma poate sa fie dar e mai rentabil decat sa folosesti avionul. Mai ales daca nu mergi singur si daca ai multe bagaje.
Si daca tu consideri ca pui viata altora in pericol cu volan pe dreapta.. Nu te obliga NIMENI sa faci o depasire la plezneala. Eu am condus un an in Romania cu volan pe dreapta si am depasit la greu fara sa dau emotii celorlalti. Problemele in trafic vin de la lipsa experientei nu de la pozitionarea volanului.
Succes in continuare.
adip
QUOTE(korn @ 18 Jul 2009, 00:42)
Condusul pe dreapta este, dupa parerea mea, mai natural decat cel pe stanga.
Imi cer scuze daca rapesc subiectul, dar as fi curios pe ce te bazezi cand emiti parerea asta. Ai mai putea sa spui si cati kilometri ai condus pe dreapta si cat pe stanga.
Inca o data scuze initiatorului subiectului.
YRX
Sa o stapanesti sanatos, frumoasa masina. Intotdeauna, la englezi, mi s-a parut o chestie ciudata, masinile lor chiar si cele mai vechi si mai banale arata extraordinar la caroserie (nu lovituri, zgarieturi si vopseaua lucioasa). Ce le fac, cum le pastreaza asa e o enigma pentru mine.
aphophis
arata bine pentru o masina de 500 de euro. Oricum laguna 1 arata foarte bine by default
Dior
QUOTE(adip @ 19 Jul 2009, 00:22)
Imi cer scuze daca rapesc subiectul, dar as fi curios pe ce te bazezi cand emiti parerea asta. Ai mai putea sa spui si cati kilometri ai condus pe dreapta si cat pe stanga.
Inca o data scuze initiatorului subiectului.
*



Eu am condus cam 500 000km daca nu mai mult cu volan pe dreapta si cam 10 000 sau mai putin cu volan pe stanga. Nu vad NICI o diferenta. Dar daca ar fi sa aleg acum as alege volanul pe dreapta. Prefer sa schimb cu stanga si sa tin volanul cu dreapta. Dar sincer nu cred ca, in acest caz exista un mai bine sau un mai putin bine.

QUOTE(YRX @ 19 Jul 2009, 05:13)
Sa o stapanesti sanatos, frumoasa masina. Intotdeauna, la englezi, mi s-a parut o chestie ciudata, masinile lor chiar si cele mai vechi si mai banale arata extraordinar la caroserie (nu lovituri, zgarieturi si vopseaua lucioasa). Ce le fac, cum le pastreaza asa e o enigma pentru mine.
*



Sa-ti zic eu cum. 1) Drumurile 2) majoritatea soferilor sunt mai normali si nu-si bat joc de masini. 3) regulile sunt respectate in proportie de 80% (mai ales viteza) 4) DRUMURILE biggrin.gif 5) 60-80% dintre englezi isi duc masinile la reprezentanta si nu-si baga orice ulei ieftin sau orice motorina plina de apa in masina. 6) Drumurile
lethal88
vezi ca ti-am lasat pm shibby..astept un rsp de la tine cand intri pe net..ca vad ca nu prea ai timp:( numai bine
Executron
Si mie mi se pare extraordinar cum toate masinile englezesti sunt impecabile la exterior.

Ma uit si la Top Gear/Fifth Gear si vad masinile pe autostrazile lor ca pana si alea junghiuri au tabla bec, fara zgarieturi si lacul impecabil.

Sa o conduci sanatos si fara evenimente!
YRX
Eu zic ca drumurile ca drumurile, au si ele partea lor in ecuatie, dar OAMENII....
Probabil face parte din educatie sa nu dai cu portiera in masina de langa tine in parcare la supermarket, sa nu zgarii cu cheia masina cea noua a vecinului (ca de, el e mai smecher, ce ma-sa) si alte lucruri de genul.
lag_ph
Pai la cat ploua pe acolo, normal ca luceste vopseaua pe ea... tongue.gif
E buna jucaria wink.gif La multi MILE !
b76bgaarh
colegu yrx....

dau si ei la greu...cu bara cu portiera..cu caruciorul....

dar ploaia aia continua curata f bine murdaria de pe caroserie....

apoi...in anglia...nema zapada...nema substante corozive de eliminat zapada.... soare puternic f putin....
shibby
Dupa o pauza indelungata, revin.
Masina are 140300 mile acum.
Am fost la un garaj pentru service si MOT (RAR)care expira prin decembrie.
Pentru MOT a fost nevoie de reglarea farurilor, un rulment si o bucsa? cred...
Total cu MOT inclus: 200 lire.
Am facut de asemenea si un service cu doua anvelope all season, ulei, antigel schimbat, si inca cateva maruntisuri nu prea stiu exact : 180 lire.
Oricum totul a fost surprinzator, am fost o singura data la ei am lasat masina, am platit dupa constatare, am fost adus la locul de muca de ei (am lasat masina acolo) si au adus ei masina cu MOT facut in parcare la mine.
Pentru service au venit ei la mine, au plecat ei cu ea, au facut ce aveau de facut, au adus masina in parcare din nou, am platit cu cardul prin telefon si gata. INCREDIBIL...
Cand ma gandesc ca imi era o scarba sa merg in service in Bucuresti...
Saptamana asta plec pana la Londra si vreau sa fac un consum mediu, sunt curios sa vad daca va fi peste 9%.
Cam asta e, masina pare solida...prea solida chiar. Speram intr-un fel ca piesele pentru MOT sa fie foarte mult si sa imi iau o alta masina, ca de laguna deja am inceput sa ma plictisesc... Dar se pare ca nu vrea sa se dea batuta.
lag_ph
Bravo.
Daca nu te dai prea tare la ea, ar trebui sa scoti un 8%.
Daca mergi batraneste, scoti si 7% ..

Cand mai vii prin Ro, imi aduci si mie un cheder d'ala la 10 lire (portiera stanga fata) ? smile.gif
shibby
Cum vad o Laguna la dezmembrari pe ebay sau unul nou pe vreun site, o sa le dau un email sa il comand (daca vrei). Sper sa vin in decembrie in tara si un cheder nu este atat de greu de adus... Mai vb pe pm.
Oricum vreau sa imi comand un cheder si eu pentru portbagaj deoarece am reusit sa il rup un pic cand am pus niste cumparaturi..
Cred ca 7% este un consum de vis chiar si 9 % eu cred ca ar fi bine. In oras imi consuma undeva la 11% (cred. e greu sa imi dau seama exact totul fiind in mile..)
lag_ph
ai PM...

7% mi-a luat mie, mergand cu viteza constanta de 110, teren plan .. si ceva frecus prin oras, dar lejer.

In caz de condus pe serpentine (valea oltului) in fuga, si tras de ea la 130-140 pe drumul comunal ce leaga bucurestiu de pitesti - A1 , se duce in 8%.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.