Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frana Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Cata_B
Salut. Probabil ca topicul exista - imi cer scuze anticipat daca da, recunosc ca nu am stat prea mult sa caut. Problema e cam asa: franele s-au "inmuiat" foarte tare, eficacitatea lor a scazut considerabil, in pedala, la apasari mai dure, simt vibratii cam ca la ABS-urile ceva mai vechi.
In service mi s-a zis ca si discurile fata si placutele de frana inca sunt in parametri. Si totusi, problema persista.
Mi-e teama sa nu se agraveze.

Ma puteti ajuta cu un sfat? La ce sa ma uit? Imi puteti furniza o lista de piese pe care sa le schimb?

Mentionez ca am apelat la un service oficial, autorizat.

Multumesc anticipat!
romanvs
Trepidatul pedalei se poate datora discurilor ovalizate.Referitor la inmuierea franelor, eu ,as zice sa verifici instalatia sa nu ai pierderi sau sa nu ai probleme cu pompa de frana.
Cateva intrebari...
Cand stai cu piciorul pe frana(de ex. la semafor)aceasta se duce usor la fund?
Cati kilometri are masina?
Cat de rualta este masina?

Pt discuri iti recomand Klaxcar,iar pt placheti ii recomand pe cei de origine(eu asta folosesc).
Cata_B
Salutare!
In primul rand, multumesc pentru promptitudine. Vis-a-vis de intrebarile tale, la stationare pedala are o limita pana la care se duce. Circa 2/3 din cursa, mai mult nu coboara.
Kilometrajul masinii este de 67.000 km reali, la un rulaj mediu lunar de 1000 km - mare parte in conditii de DN1 - deci ar fi un regim nu foarte intens solicitant. De la fostul proprietar, am inteles ca elementele sistemului de franare au fost inlocuite la 45.000 km. De atunci, nu am mai schimbat nimic la ea - si asta cu avizul service-ului, la care am fost la diagnoza ultima data luna trecuta. Cert e ca este foarte "schimbatoare": cand functioneaza aproape bine, cand imi da emotii....
Deci, ar cam trebui schimbate discurile, placutele si garniturile pompei, nu?
romanvs
Ca sa fii sigur de felul cum lucreaza pompa de frana iti recomand sa mergi intr-un service autorizat.
Mi se pare ciudat sa lucreze frana cand bine cand rau si de aceea ,eu,suspectez pompa de frana.
Despre discuri,eu am patit-o cu trepidatiile atunci cand am inlocuit discurile de frana(am decris pe larg in topicul cu "Discuri de frana,roti din epoca de piatra",parca asa ii zicea).

Nu iti pot spune exact ce anume trebuie sa schimbi.

Un lucru este clar ,cu franele nu te joci...
Cata_B
Stiu ca nu e de joaca si sunt pe deplin constient de asta. Am facut o revizie mai serioasa acum vreo luna si ceva, cu schimbat bucse, pivoti, amortizoare. Le-am expus problema - si repet, e service Dacia-Renault, undeva in Bucuresti, iar raspunsul a fost ceva "fii serios dom'le, nu vezi ca ti-am rulat masina in curte si n-are nici pe dracu'?".

In conditiile date, prefer sa apelez la un mesterica local si sa schimb tot ceea ce tine de frane.
SeRee
Am si euh o problema tot cu franele.. cand pun frana imi scartie ff tare... adik se aude un sunet ff tare... ce trebuie sa fac ? sa skimb ? ast un sfat cv ... ms
alex20061
@ SeRee . Placutele de frana (Aici iti recomand placute de la "Ferodo", costa in jur de 50 RON setul complet ... nu recomand deloc placutele de "producator") smile.gif

- Si ca tot veni vb de frane , am nevoie de un sfat:

Acum vreo saptamana ma trezesc cu pedala de frana F moale. Cu o seara inainte totul era ok, frana imi tinea din primul sfert al cursei pedalei. A doua zi in schimb, primele 3/4 din cursa pedalei erau inutile, frana imi dinea un ultimul sfert, iar deceleratia era jalnica. sad.gif
Asa ca am trecut la fapte si am aerisit franele. Aveam ceva aer la o roata de pe spate si am crezut ca asta a rezolvat situatia.. Wrong... frana tine ce`i drept UN PIC mai bine, dar tot la categoria JALNIC.
Tinand cont ca frana de mana nu`mi tinea deloc bine, am dat vina pe saboti, asa ca am dat fuga la magazin si am cumparat piesele (Discuri de frana de Iasi, Placute de frana de la Ferodo si saboti ... zic ..daca tot ma murdaresc pe maini, sa schimb tot) si m`am apucat de treaba (nu intr`un service, pt ca n`am petrecut 5 ani pe bencile facultatii de transporturi ca sa dau bani la service smile.gif ). totul bine si frumos, la prima cursa era sa dau cu capul in volan, pt ca eram deja obisnuit sa apas "cu 2 picioare pe frana". A doua zi.. idem.. pedala moale... frana jalnica.

Acum stau si ma intreb de la ce poate sa fie post-336-1110552439.gif
- Cu motorul oprit , dupa descarcarea servofranei, pedala sta tare si lichidul din vas nu a scazut deloc ... asta ma face sa cred ca nu pierde presiune.
- Masina am luat`o la 54000KM ... acum are ~61000KM...(nu stiu cand a fost schimbat lichidul de frana) eu nu l-am schimbat nici o data , si chiar l`am completat ... oare sa fie de la lichidul de proasta calitate?
- Servofrana nu fasaie in mers, ceea ce imi da de inteles ca nu trage aer
- Pt pompa nu bag mana in foc
- A da.. si martorul de pe bord e mereu aprins, dar asa a ramas dupa prima aerisire pe care am facut`o de mult, dar mi`a fost lene sa`l resetez... hell what.. e frumos beculetzul radmasa.gif

Acum lasand gluma la o parte... o intrebare pt cei avizati... ce recomandati sa mai fac? N`as vrea sa mai dau bani si pe lichis si pe pompa si pe servofrana, nu`s bancher post-336-1110552489.gif .. ce pasi sa urmez ca sa descopar cat mai ieftin defectul?

A da... si ca o paranteza... defectarea servofranei, are ca efect, intarirea pedalei de frana cand este motorul pornit, sau slabirea ei, cat si a franei? (asta doar ca am auzit pareri impartite)

Merci si.. drive safe! rugaciune.gif
cheers.gif cheers.gif
BoomPunk
Pai eu cred ca defectarea servofrânei s-ar traduce prin pedala întărită,chiar dacă e motorul pornit.Cred ca problema e din alta parte,dar cu frânele nu-i bine sa te joci,cred ca decât sa bâjbâi,mai bine mergi la un service și faci măcar o constatare.
alex20061
Da, smile.gif am programat pentru sambata o intalnire cu mecanicul biggrin.gif ... si a inceput sa tina frana radmasa.gif , cred ca e vorba de frica de doctor radmasa.gif ... dar tot o duc smile.gif (deja imi da de inteles ca ar putea fi pompa)
benkenobi
QUOTE(alex20061 @ 6 Aug 2009, 08:47)
Da,  smile.gif am programat pentru sambata o intalnire cu mecanicul biggrin.gif  ... si a inceput sa tina frana  radmasa.gif  , cred ca e vorba de frica de doctor  radmasa.gif  ... dar tot o duc  smile.gif  (deja imi da de inteles ca ar putea fi pompa)
*


daca nu pierde lichid iar amplificatorul vacuumatic nu trage aer fals atunci cred mai degraba ca nu ai aerisit bine instalatia. ai respectat ordinea rotilor, incheind cu aerisirea pompei centrale? ai reglat bine sabotii?
daca ai schimbat placutele le-ai "rodat" putin pentru a pasui pe discuri? rodarea se face in mers cca 500 m cu frana apasata ( pedalele de acceleratie si frana apasate simultan) dozata astfel incat masina sa ruleze fara viteza mare.
alex20061
Da... rezultatul... se pare ca n`a fost pompa... au fost reglajele de la saboti. Inca nu tine f bine... unul din saborti nu a putut fi reglat bine datorita unui guler pe care il are tamburul in exterior (facut de uzarea neuniforma). Tot asa mi`a zis si mecanicul, sa mai astept sa se pasuiasca sabotii pe tambur, ca pe centrul tamburului era rugina, semn ca acolo nu frana sabotul... in rest, aerisire facuta pe toate rotile si pompa... si cam atat smile.gif ...acum tine mai bine, dar inca nu cum mi`ar placea mie smile.gif
benkenobi
QUOTE(alex20061 @ 10 Aug 2009, 11:50)
Da... rezultatul... se pare ca n`a fost pompa... au fost reglajele de la saboti.  Inca nu tine f bine... unul din saborti nu a putut fi reglat bine datorita unui guler pe care il are tamburul in exterior (facut de uzarea neuniforma). Tot asa mi`a zis si mecanicul, sa mai astept sa se  pasuiasca sabotii pe tambur, ca pe centrul tamburului era rugina, semn ca acolo nu frana sabotul... in rest, aerisire facuta pe toate rotile si pompa... si cam atat smile.gif ...acum tine mai bine, dar inca nu cum mi`ar placea mie smile.gif
*




iata motivul pentru care te-am intrebat daca ai reglat bine sabotii. cand constati ca tamburii au acel guler datorat uzurii ii iei frumusel in geanta si fugi cu ei la un strungar sa-l dea jos. apoi faci reglajul corect al sabotilor pentru ca nu mai ai acel guler iar sabotii pot fi dusi cat mai aproape de suprafata tamburului. cred ca ai inteles. numai asa poti spune ca ai facut un reglaj corect. eu fac reglajul manual al sabotilor de fiecare data cand schimb placutele ( acel mecanism cu sector dintat nu merge nici sa-l .....uti).


dr_mKe
Eu n-am reglat manual nici o data sabotii. Mecanismul isi face treaba atata vreme cat restul sistemului de franare functioneaza corect.
benkenobi
QUOTE(dr_mKe @ 10 Aug 2009, 22:07)
Eu n-am reglat manual nici o data sabotii. Mecanismul isi face treaba atata vreme cat restul sistemului de franare functioneaza corect.
*




esti un caz mai aparte. nu inseamna ca daca nu ai reglat sabotii, acestia s-au autoreglat corect. toti posesorii de dacii stiu ca mecanismul ala este de rahat. inclusiv mecanicii stiu treaba asta, tocmai de aceea fac reglajul manual.
dar hai sa nu fim ofc topic, omul si-a rezolvat problema.
dr_mKe
Eu iti spun sincer ca nu am avut probleme cu 3 Dacii pana la ora asta. Sistemul de autoreglare este un simplu clichet care aluneca periodic cate un dinte, nu este nimic de rahat in mecanismul asta. Marea problema a "daciilor" este repartitorul de franare, din cauza caruia frana nu functioneaza corect, in sensul ca-n majoritatea cazurilor nu exista suficienta presiune in circuitul spate din cauza dereglarii sau blocarii in pozitia "descarcat" din cauza neglijarii gresarii lui la fiecare revizie tehnica.
Repet, nu am avut nici o data probleme. Ajunge sa tragi frana de mana o data si cand o eliberezi s-a autoreglat dupa montaj. De asemenea se neglijeaza aspectul desprafuirii sabotilor, fie prin percutia cu ciocan de cauciuc fie prin demontarea tamburului. Dupa o franare de proba de la 100 kmh, tamburii sunt fierbinti, se poate tine mana pe ei cateva secunde, semn clar ca ansamblul saboti/tambur lucreaza. Foarte simplu de verificat din partea oricui. De obicei insa se merge fara frana pe spate multa vreme pana cand incep sa apara zgomote sau depisteaza vre-un mecanic.
Nu vreau sa fac pe desteptul, dar mereu am insistat sa se faca toate procedurile la revizie, iar mecanicul la care merg de mai bine de 10 ani este un tip foarte metodic. Daca cumva sesizez un posibil defect, merg si vad despre ce-i vorba nu stau sa vad daca trece de la sine.
Alta proba in functionarea corecta a sistemului de franare este mentinerea trasei. Din moment ce masina franeaza drept fara sa traga stanga sau dreapta, este clar ca ambele punti nu au dezechilibru la forta de franare. Daca sistemul de autoreglaj al sabotilor ar da gres, masina ar devia la franare. Un dezechilibru pe spate se simte la fel de usor ca unul pe puntea fata.
Probleme tehnice ai din cauza unei piese care cedeaza imprevizibil din cauza uzurii mari sau a unui defect de fabricatie sau din cauza ca nu este facuta intretinerea corect.
benkenobi
si eu am avut pana acum vreo 5 dacii si toate aveau sistemul de autoreglaj al sabotilor de rahat. tocmai de aceea faceam reglajul manual, deprafuirea sabotilor, etc.
am mers chiar mai departe si am desfacut sistemul de autoreglare , l-am periat la perie de sarma rotativa, l-am finisat prin slefuire ( la perie) si l-am gresat. tot nu a vrut sa munceasca asa cum trebuie. pana si mecanicii din serviceuri stiau de acest aspect.
toate masinile au dezechilibru in sistemul de franare ( nici o roata nu franeaza la fel de intens ca celelalte) . printre alte aspecte la itp se verifica si procentul de dezechilibru intre roti. masina ramane tousi pe trasa initiala numai daca acel dezechilbru nu este mare.
in practica de service sabotii nu se regleaza singuri prin simpla tragere a franei de mana. se face reglae manuala si ulterior se regleaza din cablul franede manai.
daca ar fi asa simplu cum spui tu nici o masina ( indiferent de marca si pretentii) nu ar avea surub de reglaj al franei de mana si toata lumea ar fi extrem de fericita.
deja sunt off topic asa ca inchei peroratia urandu-ti cele bune.
i96nds
Pun si aici un link ce ar putea ajuta pe unii. E un tutorial foarte frumos facut.

http://www.daciaclub.ro/NOVA-Reconditionar...na-t136452.html

Alt tutorial bun e pentru schimbarea placutelor : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...l=placute+frana
Normal ca e bun - ca doar eu l-am facut biggrin.gif

Iata ca m-am distrat si eu cu franele azi.....
In urma cu vreo 4 luni si 3000 km, am schimbat discurile de frana si placutele. Am pus tot discuri DACIA - de origine. Placutele... .FERODO target TAR 114 (cumparate mai demult).

Cu ocazia asta am schimbat si sabotii de pe spate... desi mai mergeau. Dar am zis sa fie noi, deh..... ca sa nu mai pierd timpul alta data.

Am fost ieri in parcare la Carrefour Baneasa unde e un camion de la firma UNIX (ca sistemele de operare biggrin.gif ) si care verifica franele gratuit.

Surpriza - franele tin prea putin..... Mi se parea si mie ca nu sunt eficiente.

Asa ca azi am trecut la munca. Am curatat cu grija etrierii, penele, canalele acelea.

Dupa aia am trecut si la inlocuirea lichidului de frana. Am crezut ca imi ajung 500 ml.... se pare ca m-am inselat, a trebuit sa mai cumpar - DOT4. Nu aveam aer pe instalatie - totul OK aici.

Am revenit la test. Franele s-au imbunatatit cu peste 50% din valoarea initiala (in Newtoni) - pe puntea fata.
Doar ca pe stanga fata, la sofer, s-au imbunatatit cu 70%... asa ca acum am dobandit un frumos dezechilibru de 23% intre stanga si dreapta.

Intrebare: Cum fac sa rezolv dezechilibrul pe fata? Ca nu stiu ce sa le mai fac.... Ce sa le mai mesteresc mai mult de atat? Pistoanele arata foarte bine, nimic spectaculos. Garniturile sunt intacte....
benkenobi
pai tu faci tutoriale si tot tu intrebi? dezechilibrul provine de la etrieri asa ca desfaci matale din nou etrierul dreapta si refaci schimbul de garnituri si curatarea penelor. adica refaci montajul de la zero. nu insemna ca daca ai schimbat garniturile s-a reziolvat problema din prima. la mine a trebuit sa le schimb de 2 ori in 2 zile. apoi stii- aerisire in pordinea corecta incheind cu aerisirea pompei. hai, spor la treaba.
daca lasi dezechilibrul asta asa mae intre frane risti stii tu ce, ba mai mult la itp poti avea probleme.
dr_mKe
Tensionarea cablului franei de mana nu ai cum s-o faci altfel decat manual de la surubelul cu pricina. Pe masura ce sabotii se uzeaza si sistemul de autoreglare culiseaza dinte dupa dinte, e normal ca maneta franei de mana sa prinda mai sus. Doar cele hidraulice n-au nevoie de reglari periodice.
Nu pot decat sa presupun ca au existat probleme fie legate de calitatea pieselor fie de cea a manoperei. Masina franeaza drept de la orice viteza, fara sa fie nevoie sa tii mainile pe volan. Singura deviere apare in functie de inclinatia drumului.
N-am fost respins la ITP vreodata pentru dezechilibru in sistemul de franare, n-am avut nici o data problemele pe care le descrii . . . . .
Sabotii actuali au fost inlocuiti la 70.000 km, au 109.000 km, sunt desprafuiti la fiecare schimb de ulei, sistemul este aerisit tot la 10.000 km. Nu am avut nici o problema cu 3 dacii si vre-o 300.000 km, daca nu mai multi.
Ma repet, dupa cum descrii, reglajul presiunii in circuitul spate pare deficitar.
Imi pare rau ca ai avut probleme, la mine se poate proba la orice ora functionarea fara hibe a franelor.

On topic: aerisirea se incepe prin demontarea senzorului de pe corpul pompei, foarte important. La fel de important, "pedalatul" se face relativ lent, cu o mica pauza intre 2 apasari pe pedala.
wind
am de vreo 2 ani si ceva prin casa un set de placute textar primite de la cineva care le-a schimbat pe motiv ca i se pareau ca nu tin franele.
le-am masurat pe toate, si 3 au grosimea de 12 mm iar una dintre ele are doar 11.5 mm .
are rost sa ma complic cu ele si sa le montez ?

am atasat niste poze :

[attachmentid=1627545540] [attachmentid=1627545541]
dr_mKe
Daca esti curios sa vezi cum merg da. Daca nu, cumpara-ti unele noi. Gasesti Ferodo, de preferat Premier.
i96nds
Mi-a placut asta : "pai tu faci tutoriale si tot tu intrebi? " biggrin.gif

Iuliane, placutele alea TEXTAR te vor tine cel putin 10.00 km, daca nu chiar 20.000. Asa ca poti sa le pui, zic eu. Acum depinde cum stai si cu discurile. Mie nu mi-au placut Textar ca rod prea tare discurile. Daca ale tale oricum trebuie schimbate in ceva zeci de mii de km... atunci pune aceste placute.

Revenind.... Pai tocmai de aia intreb... ca am pus totul ca la carte, frumos.... curat acolo tot, slefuit penele, curatat bine santurile... etrierul arata foarte bine.... De aia ziceam ca nu prea mai stiu ce as face diferit daca as repeta operatiunea. Mai bine de atat ce sa ii mai fac ? Parca nu m-as baga sa scot pistonul din etrier de tot....

Chiar asa, alta intrebare.... daca e sa pun alt etrier nou cu totul, trebuie "amorsat" sau ceva ? sau pur si simplu se face aerisirea si gata ?
Multumesc pentru raspunsuri,
dr_mKe
Intrebari de baza: pe placute sau discuri nu a ajuns ulei sau vaselina ? Placutele au fost desperecheate in sensul montata cea de interior pe exterior si viceversa ? Aerisirea s-a facut corect ? Demontat "bulbul" de pe pompa, scos capac la rezervor, pus lichid pana la maxim, inceput aerisirea cu stanga spate comprimand parghia distribuitorului. Apoi fata, dupa care pompa ? Pistoanele etrierelor au garniturile de protectie intacte ? Exista scurgeri vizibile de lichid hidraulic ? Pistoanele intra usor inapoi in etrier ? Penele au fost curatate, gresate si montate corect ?
Nu stiu la ce te-ar ajuta un etrier nou daca asta functioneaza corect. Un etrier nou "de uzina" este recomandat sa fie demontat, spalat cu lichid de spanul care in multe ocazii mai ramane pe-acolo, apoi se remonteaza, se pune lichid cat intra, se conecteaza la circuit, se monteaza in portetrier si se face aerisirea sistemului dupa ce s-a lasat in prealabil aerisitorul deschis pana iese lichid.
i96nds

Pe discuri nu a ajuns vaselina sau altele. Chiar am grija mereu. Am avut grija sa pun fiecare placuta exact la locul de unde o scosesem. Oricum, se vede repede urma lasata de piston - deci greu de gresit aici.

Aerisirea - da, facuta ca la carte, cum zici tu. La sfarsit am pus la loc si contactorul ICP.
Intr-adevar am mai strans putin si parghia de la repartitorul de franare ca sa se duca mai multa presiune pe spate - ca erau cam scazute valorile pe spate. Acum e mai bine pe spate.

Etrierii fata sunt cei originali ai masinii - nu au pierdut niciodata lichid si garniturile sunt intacte, ca in prima zi.... Pistonul se misca OK. Nu prea am cum sa imi dau seama la mana cat de bine se misca.

M-ai cam speriat cu spanul din etrierii noi....

Cred ca nu am alta sansa decat sa dau iar jos acest etrier dreapta fata si sa scot garnitura si sa vad daca e ceva ce impiedica pistonul.

Ca sa clarific, am frana bunicica si pe dreapta fata, doar ca e mai slaba decat pe stanga. Adica dreapta = 1800N, stanga 2310N.
Inainte de aceasta interventie aveam 1400.... Asa ca oricum stau mult mai bine - doar ca ma enerveaza acest dezechilibru.
Multumesc,

wind
multumesc pt raspunsuri.

dr_mKe

nu sunt neaparat curios sa vad cum tin dar daca tot le am prin casa am zis sa le folosesc.
e adevar ca discurile sunt pe "final" adica cele originale ale masinii (73.000 km) , se vede bavura formata, asa ca la urmatorul set de placute noi voi inlocui si discurile.
dr_mKe
Discurile sunt ok ? In sensul ca nu sunt ovalizate ? Si asta duce la un cuplu de franare redus.
Pistonul intra impins cu mana fara scule speciale. Nu foarte usor, dar nici sa-ti rupi degetele impingandu-l. Evident pistonul trebuie sa stea fix in cilindru, daca are joc lateral inseamna uzura . . .
Inainte de etrier, daca nu prezinta scurgeri si pistonul se misca liber, as inlocui placutele de frana. Un set de Ferodo FSL 114 costa 45 de lei. Eu zic ca merita incercat, in cel mai rau caz pastrezi placutele pentru schimb. Frictiunea intre placuta si disc este un factor important. Cu placute noi va trebui sa ai rabdare sa se rodeze, inevitabil frana va fi mai slaba imediat dupa inlocuirea lor.
Despre etrier si span, exista posibilitatea sa nu fie spalat bine si merita efortul cu verificatul. Poti intoduce niste lichid prin orificiul furtunului, apoi sa-l scoti si vezi cum arata.
Daca hiba nu este la etrieri/cilindri receptori/distribuitor (care nu retin sa fi mentionat ca i-ai inspectat de scurgeri de lichid, pe unde evident vor prinde si aer) mai ramane pompa de frana, ori sunt uzate garniturile pistonului principal ori supapa de retinere nu mai functioneaza corect (caz in care pedala este la fel de tare dar in cilindrul principal al pompei nu mai ajunge suficient lichid din rezervor).
Altceva nu mai duce mintea sa-ti spun blink.gif
benkenobi
i96 nsd- inteleg ca nu ai scos de tot pistonul din corpul etrier. de ce? nici nu iti inchipui cat span va curge de acolo dupa scoaterea lui. desfa inca odata etrierul si repeta operatiunea fara frica dar scoate pistonul fara de tot si scurge bin tot lichidul ala plin de span. daca esti interesat gasesti in supermarket un spray de curatat franele. este foarte bun ( folosit de mine cu rezultate foarte bune, degreseaza, nu unge, nu distruge garniturile, dar trebuie sa usuci bine etrierul dupa utilizarea lui).
spor la treaba.
i96nds
Revin cu noi detalii....

Intr-adevar nu am scos de tot pistonul. Am incercat sa il scot dar nu am reusit pentru ca.... nu am pistol cu aer comprimat care sa impinga afara pistonul. Va trebui sa folosesc circuitul cu lichid de frana al masinii ca sa scot pistonul.

Pana una alta... eu sunt dupa principiul ca nu trebuie sa pierzi mult timp la ceva - in timpul ala mai bine muncesc si fac bani ca sa inlocuiesc cu totul acea piesa.

Zis si facut. Am una bucata etrier nou noutz.... .asa ca am zis sa il pun la treaba - sa nu ma mai chinui cu cel existent sa il reconditionez. Am scos furtunul flexibil de pe etrierul vechi, am montat etrierul nou... dar supriza, punctul final in care se opreste etrierul in furtun dupa insurubare e la 180 grade fata de cel vechi.
Astfel dupa insurubare... noul etrier era orientat catre farul masinii si nu catre roata.
Bine, veti zice ca furtunul e flexibil si suporta rasucire. Insa mi s-a parut prea mult sa il fortez asa. Mi-era teama ca tensiunea in furtun va fi prea mare si... sa nu cumva sa fac alta prostie....

Asa ca am pus la loc vechiul etrier.

Intrebarea e: cum fac sa pun noul etrier? Ca aici nu e ca la instalatiile sanitare... sa pui caltz si rotesti pana unde ai nevoie. E neaparat sa infiletezi pana la maxim, unde se etanseizeaza con pe con. Dar filetul la noul etrier se termina in alt punct decat la celalalt. Degeaba am incercat alta pozitie, ca intrarea pe filet nu e decat una singura - si tot in aceeasi pozitie finala ajungi.
Ce solutie am? M-am uitat cum as mai putea rasuci furtunul in celalalt capat - dar nu e chiar asa simplu nici acolo. Nu as fi crezut sa ajung la asemenea distractie.....

Pareri ? As vrea totusi sa pun noul etrier.... In cel mai rau caz voi face cum a zis benkenovi si sa incerc reconditionarea celui existent... insa eu mai sper smile.gif
dr_mKe
Pozitia in etrier a furtunului nu conteaza, se regleaza din partea cealalta. Strange furtunul in etrier, monteaza-l pe masina, apoi montezi si capatul dinspre teava si nu vei mai avea problema tongue.gif Evident asta daca ai pus flexibil nou, asa cum ar fi fost recomandat. Daca nu, slabesti filetul la partea cealalta sa se poata roti si ai scapat de problema tongue.gif

PS > nu se strange prea tare, insa cand pui una din piese noi este recomandat sa strangi si sa destrangi de cateva ori cu moderatie pentru a "calca" cele 2 conuri si sa nu ai surpriza ca supureaza sub presiune. Spor la treaba wink.gif
i96nds
Dr_Mke, tu zici ca se roteste usor in partea cealalta ? Eu nu m-am prins cum.... Acolo capatul furtunului intra intr-o bucata de tabla sudata de caroserie. Ba mai mult, acea tabla mai are inca o tabla peste ea la un centimetru - si deci furtunul strapunge ambele aceste table. Imediat dupa ele se prinde conducta ce vine de la pompa.
Deci nu am reusit sa inteleg care e sistemul de prindere a furtunului de aceste table - adica cum se face ca el nu iese de acolo.... E ceva ca o agrafa ? Sau e o smecherie ca sa il scot ? Am incercat sa curat acolo ca sa inteleg.... dar nu am reusit totusi....
dr_mKe
Of, of. Aia este pentru fixare, are si o clema de tabla. Slabesti numai conducta de furtun si atunci o vei putea roti. Gandeste-te cum este facut sistemul de infiletare al conductei in flexibil. Nu conducta propriu zisa are filet, ci o mica piesa mobila fata de conducta tongue.gif
cristio_79
[attachmentid=1627545662] [attachmentid=1627545663]
cristio_79
Astazi am facut o mare prostie schimband placutele de frana.
Conform semnelor de pe etrier si portetrier, acestea ar fi ajuns la minim si avand peste 25.000 de km am zis sa le dau jos.
Dupa ce am demontat etrierul de pe partea dreapta mi-am adus aminte ca am uitat sublerul pentru a le masura pe cele vechi. Masurate ochiometric, nu prea pareau de schimbat, dar santul era aproape la minim.
Dupa vreo cinci minute in care am adoptat pozitia ganditorului stand pe roata demontata, am decis sa le pun pe cele noi.
Am udat discurile inainte pentru a vedea cum calca placutele noi. Discurile fiind din fonta, oxideaza imediat.
Ajuns in casa, pun mana pe subler si descopar ca placutele aveau grosimea de 12 mm, iar grosimea minima la baza santului era de 10 mm. Imi venea sa-mi dau cu ele in cap. Singura explicatie care mi-a venit in minte este ca ar fi fost o idee mai groase si santurile au fost taiate nu foarte adanc. In mod normal, grosimea lor ar trebui sa fie de 14 mm, iar grosimea minima de 7 mm.
Pun si poze cu placutele Ferodo TAR 114 demontate de pe masina, cele noi fiind identice.
[attachmentid=1627546708] [attachmentid=1627546709]
[attachmentid=1627546710] [attachmentid=1627546711]
i96nds
M-am uitat la poze si am crezut ca sunt placutele noi.... Abia dupa aia am citit ce ai scris si am vazut ca erau cele vechi biggrin.gif
EU zic sa le pastrezi, sunt bune de pus la loc, fara indoiala.

Tot e bine ca ai mai curatat penele alea si ai curatat santul.

Inca o recomandare: cand desfaceti placutele, e bine sa dati cu surubelnita (cu lateralul ei) pe colturile placutei.
Materialul ar trebui sa fie destul de moale si sa cedeze la contactul cu metalul. Asfel dati jos aprox. 1 mm de material - care va va scuti de un scartait ce poate apare cand masina merge liber, adica atunci cand NU franati.
Acelasi scartait poate aparea si de la marginea aparuta la muchia discului - pe aceea o dati jos cu o panza de bonfaier sau cu polizorul, cum facuse un coleg.....
Bafta !
cristio_79
Sunt puse la pastrare.
Cele noi vin fix pana la marginea discurilor si cum acestea au un mic "prag", va trece ceva pana se vor pasui cum trebuie. Le-am frecat eu putin pe ciment, dar nu suficient. Acum tine mai mult spatele.
marius80_eugen
Am si eu o problema cu franele si se pare ca ramane cateodata repartitorul spate blocat pe deschis .
Pedala de frana este tare , frana tine , nu e problema , dar partea enervanta este ca padala nu este mereu la fel si asta este partea stresanta .

Cam cat ar costa un repartitor si oare se merita sa-l schimb sau sa-l blochez eu sa fie mereu deschis ?
Maine am sa fac o aerisire totala a sistemului de franare si am sa mai inspectez situatia la repartitor ...
Am mers in weekendul asta si cu loganul si asta m-a facut sa-mi pun cateva intrebari , pt ca la ala e f moale pedala , frana e super eficienta , dar daca nu pui calcaiul in podea cand apesi frana si apesi repede , musti din volan ...
La mine e tare pedala , are efect pe masura ce apesi , dar ca sa blocheze trebuie sa apesi tare , problema e atunci cand sunt singur si fara greutate pe spate ca blocheaza mai intai spatele si apoi fata .

Ce idei si sfaturi aveti ?
i96nds
Marius, de obicei repartitorul ramane blocat pe inchis si nu pe deschis. Adica nu se duce presiune in spate. La tine... mi-e teama ca nu cumva fostul proprietar sa fi strans foarte tare tija aia - ca si cum masina ar fi foarte incarcata - ca sa tina franele pe spate. Cel mai probabil a facut asta ca sa treaca la ITP.
Eu mai intai as incerca sa mai slabesc tija de la repartitor.
Ca pret, e pana in 100 lei repartitorul, din ce tin eu minte.
Insa si la ala nou vei avea aceeasi problema de reglaj. Reglarea ca la carte e complicata, necesita manometre etc - nu am vazut nici macar la service-urile mari sa o respecte....
biggabi2006
salut am o problema cu slz ,,cand pun frana imi trozneste pe fata la amandoua rotile la placute cred wacko.gif
ramsen
si eu am avut asa ceva...cind puneam frina sau cind plecam de pe loc trosnea pe fatza...la mine erau slabite suruburile de la basculele de pe fatza(brate)...pune cheia de 18 pe el si mai stringele
psychoo
o problema oarecum legata de topic: probleme la frana pe puntea spate.
saboti schimbati de cateva luni, lichid de frana schimbat de o saptamana, instalatie aerisita, roata dreapta spate blocheaza inaintea celei din stanga si chiar a celor fata cu masina goala. cand am schimbat sabotii, pe partea dreapta era la nituri, iar pe partea stanga mai mergea cel putin un an.
mecanicul a spus ca nu a mers autoreglajul pe partea stanga si de acolo ar veni diferenta de uzura, dar acum tind sa cred ca este o problema pe undeva.
cand am aerisit cilindrii spate, aerisitorul pe partea dreapta avea rugina pe gaura in interiorul cilindrului, cel de pe partea stanga nu avea. tevile nu pareau infundate in nici o parte.
va rog sa ma ajutati in depistarea si remedierea problemei.
este o problema de cilindru? celalalt cilindru sa fie blocat si atunci toata presiunea trece la roata din dreapta?
cum functioneaza repartitorul? are 2 valve pentru fiecare roata in parte? are o singura valva, iar presiunea se distribuie (in mod normal) pe cele 2 roti spate? are progresiune variabila in functie de gradul de incarcare a masinii sau este de tip on/off? (masina incarcata -> permite lichidului de frana sa treaca; masina goala -> nu permite lichidului sau permite foarte putin trecerea?).
vreau sa rezolv problema deoarece vine iarna si nu as vrea ca la o franare sa incep sa fac piruete. acum, pe drum umed, am fost nevoit sa franez relativ violent (aproape de limita aderentei pe fata dar mai era pana acolo) cand roata spate dreapta s`a blocat si simteam cum trage de cur inspre dreapta.
multumesc anticipat pentru raspunsuri.
maryus73
Azi am trait o experienta neplacuta la volanul masinii. Dupa ce am iesit din paracare, la aproximativ un minut de la plecare a trebuit sa franez brusc (din cauza unei femei care a traversat in fuga strada) aveam 30...40km/h masina a intrat intr-un derapaj necontrolat ...practic tot spatele masini mi-a fugit catre stanga, masina nu sa oprit imediat nu crede.gif nu crede.gif nu crede.gif si am luat piciorul de pe frana ptr ca femeia nu mai prezenta un pericol. In timpul incidentului rulam pe mijlocul strazii asfaltul era uscat.....cred ca, cauciucurile erau umede si reci, masina statuse 2 zile in parcare nefiind pornita. Cauciucurile au o vechime de 6 ani, nu sint tocite mai au ceva "carne".E posibil sa se fi blocat repartitorul de pe spate si astfel sa fi franat mai mult pe puntea spate a masinii???? Si din aceasta cauza sa fi derapat masina??
reddacy
si la mine mai trage stanga la prima frana....e cam intepenit pistonasul din stg fata....dar la urmatoarele pedale se franeaza perfect.......

cine mai are chef de migaleala sa le curete acum pe frigu asta.....
cristy2008
Salut! Am si eu o problema, cand calc pedala de frana (sau doar daca o ciupesc repetat) se aude un cloncanit. Ce ar putea fi, a mai patit cineva asa ceva?
shake
cristy2008 , la mine problema cu cloncanitul s'a rezolvat prin ... nu stiu cum se numeste stiu ca mi'a dat roata depe spate jos dreapta ca acolo se auzea mi'a dat capacul de la tambur jos si unde sunt sabotii de frana pe interior sunt 4 suruburi care nu stiu ce anume strang cum se numeste tablia aia ideea e ca din 4 suruburi 3 le strangeai cu mana.

si ca veni vorba de frane ...

eu daca apas brusc frana se blocheaza fata total si spatele nici macar 5 CM de cauciuc nu lasa pe asfalt , e normal ?
sky79ct
Asta am patit-o si eu ...
Mergeam cam cu 70-80 si s-a franat brusc in fata mea...
Am mers sanie cam 5-6 metri cu scartait si urma pe asfalt..
Nu mi-a tras nici stanga nici dreapta....dar greu a mai frant...
Si ca sa fie totul perfect l-am zgariat si pe cel din fata mea cu nr...
Cat de diferit e sistemul de franare de la logan fata de cel de la solenza ptr ca facad comparatie cum ii franeaza masina lui tata comparativ cu a mea e dif ff mare...
La cati km se schimba lichidul de la servofrana ca al meu are o culoare cam ciudata ...
alexandrusiri
am inteles ca lichidul de frana nu e bine sa il tii in instalatie mai mult de 2 ani.deci...
moustache
Hai 4 ani...
alexandrusiri
asa stiam si eu.de 4 ani.dar mecanicul care mi-a schimbat lichidul de frana mi-a recomandat sa nu il tin mai mult de 2 ani in instalatie ca cica roade garniturile de cauciuc.acum fiecare cum stie si cum a auzit.
cristio_79
Spatele nu trebuie sa blocheze, nici macar la franari violente. De aceea exista repartitorul. In functie de incarcarea de pe puntea spate, deschide sau inchide circuitul. Cand puntea spate este descarcata ( nu exista greutate ) presiunea este mai mica.
Lichidul se schimba la 4 ani sau 60.000 de km.
Culoarea lichidului de origine este un galben mai inchis, cu timpul devine caramiziu.
Eu l-am scos cu ajutorul unei seringi de perfuzii din vas, dupa care am inceput sa aerisesc prin "cadere". Este o metoda mult mai buna, dar necesita timp mai indelungat. Am pus un furtunas pe fiecare niplu de aerisire si am recuperat si lichidul din instalatie.
Atat lichidul din pompa, cat si cel din instalatie, era perfect curat, fara nici un fel de impuritati. L-am lasat la decantat mai multe zile intr-o sticla transparenta si nu are depuneri.
rratzoiusexos
am si eu 2 intrebari legate de franare:

1.cum verific in spatele blocului daca mai am placute de frana?

2.la franare se aude un harjait puternic cred ca de la saboti,care nu au mai mult de 5000km.mai intai se auzea de pe dreapta spate,mai nou se aude de pe stanga.am incercat sa ii mai uzez,ridicand 2 dinti frana de mana ,si mergand putin cu ea,dar nimic.
ati mai avut problema asta?si o rezolvare?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.