Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
br17rfg
Hai sa va zic ce am patit eu azi si poate imi spune cineva de la ce ar putea fi..... dry.gif
Am plecat eu cu masina pron oras si ajungand la destinatie dau sa parchez intre 2 masini....buuuun.............parchez eu si apoi dau mansalier si cand vreau sa o scot din parti ca nu vrea.....pana la urma iese din mansalier mad.gif (mentionez ca nu cuplasera) dar spre stupoare mea constant ca nu mai imi cupla nici o viteza nu ca nu mergea sau se bloca ci pur si simplu ma jucam cu maneta aia in gol prin toate partile..ma uit eu pe dedesubt crezand ca este cautatorul ala de vina dar se pare ca nu era ala...........
deci de la ce ar putea fi????(sper ca m-am facut catusi de cat inteles ca nu prea le am eu cu explicatul) tongue.gif

zilele astea o dau jos sa vad ce sa intamplat in ea si va intreb de la ce ar putea fi ca sa stiu la ce sa ma astept.........
Va multumesc pentru eventualele raspunsuri...... wub.gif
ATM
Poate s-or fi incalecat furcile in cutie?...nu is eu mare mester la cutii, dar daca zici ca bieleta de comanda a cutiei (cautatorul) se misca in concordanta cu miscarile manetei, tare mi-e teama ca nu scapi fara cutie demontata...
br17rfg
QUOTE(ATM @ 19 Jul 2009, 22:56)
Poate s-or fi incalecat furcile in cutie?...nu is eu mare mester la cutii, dar daca zici ca bieleta de comanda a cutiei (cautatorul) se misca in concordanta cu miscarile manetei, tare mi-e teama ca nu scapi fara cutie demontata...
*


Mai mult ca sigur....daca doar sau incalecat alea nu ar fi cine stie ce.......daca mai e si altceva si piesa respectiva sa coste mai mult decat as lua una SH mai bine imi bag un bat in c.. si iau alta.....zilele astea o sa o dau jos si o sa vad ce si cum.......

nici eu nu le am cu,cutiile si de asta intreb........
SGM.MYKE
Uzura la furci in zona unde actioneaza selectorul. Acesta intra intre furci si nu mai actioneaza. Trebuiesc schimbate furcile si selectorul (popular cunoscut sub numele de "futac").
deceneu32
QUOTE(br17rfg @ 19 Jul 2009, 20:03)
mansalier
*


Corect:marsarier.Este un cuvant compus din elementele frantuzesti marche(''mers'') si arrier(''inapoi'').
br17rfg
QUOTE(deceneu32 @ 20 Jul 2009, 13:47)
Corect:marsarier.Este un cuvant compus din elementele frantuzesti marche(''mers'') si arrier(''inapoi'').
*


mda ...scuze de greseala wink.gif
deceneu32
Nici o problema! wink.gif
br17rfg
cineva cu alte idei......
dany_daci1300
poate ai uitat sa ii bagi ulei?
baranga
ai cutie in 5?? daca da vezi ca iti intra si a 5a!
bagi marsarier si dai drumul brusc la ambreiaj si va iesi(in timpul asta te joci si cu acceleratia);poate nu la prima incercare,dar la a doua,la a treia...
eu am patit o singura data exact treaba asta si de atunci nici o problema biggrin.gif
imi intra perfect in viteze,ca la straine;
br17rfg
QUOTE(baranga @ 23 Jul 2009, 23:02)
ai cutie in 5?? daca da vezi ca iti intra si a 5a!
bagi marsarier si dai drumul brusc la ambreiaj si va iesi(in timpul asta te joci si cu acceleratia);poate nu la prima incercare,dar la a doua,la a treia...
eu am patit o singura data exact treaba asta si de atunci nici o problema biggrin.gif
imi intra perfect in viteze,ca la straine;
*


Am in 4.......

Ulei completasem dar imi pierdea pe la un simering.......oricum nu urla ca sa zici ca nu are
Mr_Devil83
auzi nu ti so fi rupt stiftul ala de tine racordul ala al timoneriei? De la cutie, in partea unde e prezonul ala m10?
br17rfg
QUOTE(Mr_Devil83 @ 24 Jul 2009, 20:52)
auzi nu ti so fi rupt stiftul ala de tine racordul ala al timoneriei? De la cutie, in partea unde e prezonul ala m10?
*


Nici nu m-am uitat....la cat de cald este nu am chef sa stau pe sub masina......am incercat azi ce mi-a zis baranga dar nu a functionat..in fine oricum ii multumesc de idee
dani mdi
am si eu o rugaminte nu prea imi mai intra deloc in viteza ,ulei e controlat ambrejaul merjea perfect pana azi, si imi intra foarte greu cate odata cu motorul oprit intrb foarte bine...poate sa ma ajute cineva pls:*...multzumesc
razvaneluu
daca cu motorul oprit intra se poate sa fie de la ambreiaj
dani mdi
razvanel deci pana akm nu mi-a facut p[robleme pleaca bine dupa loc da azi imi intra foarte greu in viteza discul are 2 ani nu are mult majina nu e rulata are doar 8000 de km de atunci...si nu cred k e de akolo poate sa nu fie suruburile ne stranse pe sub ea...oricum ms ...altceva poate sa mai fie?
br17rfg
eu as spune placa de presiune
dani mdi
a fost tamponul de la furca de langa motor ...oricum ms...era sarit k eu aveam baagt un tampon de cauciuc sa ridic ambreiajul mai sus...si am rezolvato
br17rfg
pana la urma schimb cutia......
br17rfg
QUOTE(br17rfg @ 31 Jul 2009, 15:08)
pana la urma schimb cutia......
*


Gata am rezolvat problema.......CUM???Pai am schimbat cutia neamuleeeeeeeee.....in sfarsit ies cu drăcia pe strazi.... cool.gif

o sa desfac si cutia stricata maine sa vad ce sa intamplat prin ea
Filip
Ieri a trebuit sa fac un drum pana la Oltenita. In total, am facut ieri cam 148 km, fiindca am mai avut treaba si prin oras dupa aia. Destul de mult pentru mine. Masina a mers ok, la 90-100 km/h masina avea apa la 80 grade, idicatorul era fix la jumate, totul ok, sub 3000 de ture in tr. 5 de viteza. Masina nu vibreaza, nu trage in nici o directie, e totul ok. Dar alta e problema. Eu schimb treptele usor, fara sa bruschez, apas ambreiajul pana la capat, si manevrez schimbatorul usor, fara sa aplic o forta prea mare - fiindca nu e cazul, intra usor in toate treptele inafara de tr.5. Acolo agata, desi scot din a 4-a (cu ambreiajul apasat pana la capat), la punctul mort misc maneta spre dreapta maxim, si bag inainte - sa intre in tr.5 - stupoare! Agata! nu vrea sa intre nici moarta. Cum trebuie sa fac ca sa intre? Misc repede levierul. Adica la fel, la punctul mort misc levierul spre dreapta maxim, si apoi inainte, insa repede! Nu cum sunt eu invatat usor, si asa nu mai agata (nu o mai vea timp sa agate? unsure.gif ). De intrat intra, nu caraie, am ulei in cutie, nu scoate sunete ciudate, insa trebuie sa misc levierul repede ca sa nu agate. Nu cred ca e normal, la voi tot asa e? Si voi trebuie sa procedati la fel? Ce trebuie sa schimb ca sa remediez? La 1300 (tot cu 5 trepte - a fost schimbata cutia) intra mereu cum trebuie in tr.5, fara sa misc cu "fermitate", intra usor ca in tr3. La dacia AUV, nu vrea, pur si simplu! Se poate strica cutia? Repet, nu trag ca disperatul de levier, insa trebuie sa fac miscarea repede ca sa nu agate. Sa evit sa mai folosesc tr.5, si sa ma limitez la max. 70- hai 80km/h? sad.gif
br17rfg
Posibil sincronul sa fie de vina de la treapta a 5a .........
stiu un baiat care merge asa de vreo 4 ani de zile si lui ii si caraie cand o baga pe a5a dar tot merge saraca
Filip
Adica trebuie sa dau jos cutia, sa o desfac, si sa-i verific sincroanele? Credeam ca se uzeaza mai intai treptele folosite cel mai des, sa cedeze sincroanele de la tr. 1 si 2 mai intai. Hmm... la mine n-a carait niciodata in tr. 5, doar ca agata, si daca nu misc repede levierul ori agata ori intra in tr.3. Chiar si persoana cu care am mers alaltaieri la drumul ala mai lung mi-a zis ca (virgula) cutia are sunet de cutie bine lubrifiata - are ulei, pare sanatoasa. Nu stiu ce sa mai cred... sa fac efortul sa o dau jos de pe masina?
yon
eu zic sa controlezi si jocurile in sistemul de comanda al cutie, e o problema mare cu treapta 5 daca ai joc in timoniera, la mine de exemplu trebuia sa imping mai mult spre dreapta pt ca aveam un joc nesimtit de mare in timoniera. sa rezolvat totul f usor prin inlocuirea bieletei care face legatura intre cutie si maneta, se puteau schimba si bucsile alea de bronz dar pt mine a fost mai comod sa o inlocui cu totul mai ales ca nu e nici scumpa, vreo 15 lei. bafta
Filip
Cred ca asta este, am joc mare la punctul mort, comparativ cu cu cutia in 5 trepte de pe 1300. Acolo totul e mai precis, nu te incurci cu nimic, si la punctul mort are joc stanga dreapta mult mai mic, si se simte totul mult mai legat. Asta o sa fac, o sa verific ce mi-ai spus, banuiam eu ca e ceva de la bucsele de bronz - imi spusese si tata sa le schimbam, dar am tergiversat. E vina mea ca am neglijat. Multumesc smile.gif Nu mi-am dat seama ca jocul mare afecteaza selectarea tr.5.
Muttley
QUOTE(deceneu32 @ 20 Jul 2009, 14:47)
Corect:marsarier.Este un cuvant compus din elementele frantuzesti marche(''mers'') si arrier(''inapoi'').
*


E "arriere", dom' profesor!

Adica din romanescul "rade ciob de oala sparta".
Emy_
Salut,intervin si eu pe acest thread cu o problema legata de cutia de viteze la Dacia 1400.Acum vreo 2 luni am lovt masina sub ea (drum prost) zdravan.De la acel impact imi face figuri cutia dar numai in viteza 1.Nu tot timpu dar destul de des imi paraie cand bag 1 (bag 1 numai cu rotile oprite) ,iar cand bag mi se misca putin masina in fata de parca m-ar fi busit unu in spate.Nu stiu cat de explicit am fost dar poate ma ajutati smile.gif
baranga
QUOTE(Emy_ @ 11 Sep 2009, 18:56)
Salut,intervin si eu pe acest thread cu o problema legata de cutia de viteze la Dacia 1400.Acum vreo 2 luni am lovt masina sub ea (drum prost) zdravan.De la acel impact imi face figuri cutia dar numai in viteza 1.Nu tot timpu dar destul de des imi paraie cand bag 1 (bag 1 numai cu rotile oprite) ,iar cand bag mi se misca putin masina in fata de parca m-ar fi busit unu in spate.Nu stiu cat de explicit am fost dar poate ma ajutati smile.gif
*



mai intai incerci sa reglezi cablul(il mai strangi)si daca nici asa nu merge
s-ar putea sa ai placa de presiune busita wink.gif
Mr_Devil83
si daca are placa de presiune busita de ce problema se manifesta doar la treapta 1?

Io zic sa schimbi cutia ca iesi mai ieftin.
Presimt un sincron bulit sau pinioanele.
kindeeru56
pentru cei interesati de piese pentru cutie in 5 trepte azi am cumparat ceva piese care ar fi--
sincroanele 3-4,crabot1.2.3.4.5, arcurile care inping craboti 55.00ron
sincroanele 1-2 56roni

de la magazzinu din strada b-dul iuliu maniu nr 10 sec 6 militari.Sper sa nu se considere reclama dar acolo gastii aproape orice pentru daci modele mai vechi
slaiciprian
din ciclul "pe care gaura intra mai bine..."
hai sa completez uleiul din cutie. nu ca as sti ca pierde, dar de la o fosta dacie cu meteahna asta am ramas cu un sticlete ca sa mai verific din cand in cand ce e pe acolo.
am cumparat 1 litru de ulei de cutie si am purces la treaba. prima surpriza. busonul ala lateral pe care il scoti cu cheia de 10... nu mai era. de fapt era, dar era sectionat la nivel cu cutia, deci nu il mai pot scoate. injur faptul si incep sa ma invart in jurul cutiei sa caut alte gauri. si am gasit-o pe aia de pe partea ailalta. unde vin cele 2 fire. cred ca's pentru marsarier, oricum la mine nu merg. scot cu cheia de 20 senzorul ala si purced la umplerea cutiei. acum surpriza mare, a mancat tot litrul ala de ulei si mai incape cred. am eu senzatia ca gaura aia e mai sus decat cealalta, dar chiar asa? sa mai bag? ulei?
baranga
QUOTE(Mr_Devil83 @ 11 Sep 2009, 21:13)
si daca are placa de presiune busita de ce problema se manifesta doar la treapta 1?
*



am mers cu o dacie aproape 500km cu placa busita si numai la a 1a facea treaba asta;rar mai caraia a 2-a;
face exact ca si cum ai avea cablul slabit..

inca o data @Emy_ ... mai strange cablul de ambreiaj!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.