Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema bujii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Bass-ty
Salut, am si eu o problema care ma omoara. In primul rand vreau sa va spun ca bujia nr.3 nu-mi functioneaza cu toate ca am schimbat atat bujiile cat si fisele cu altele noi. De parca asta nu ar fi destul mai am si alte probleme. Motorul are 10.000 Km parcursi. Ca sa pot sa-l tin pornit la relanti trebuie ca shocul sa fie tras pe jumatate, relatiul strans la masin (surubul de la carburator) si aerul e deschis atata cat sa stea pornit. Orice as face cu shocul (inchis/deschis la maxim) motorul se opreste instant. Nu e de la reglaj..altfel nu sta pornit decat in starea asta. Chiar daca sta asa pornit...daca circul cu ea...la fiecare oprire (semafor, intersectie etc) motorul se opreste (din aceasta cauza am invatat sa pun frana cu stangul)...daca aveti idee despre ce ar putea fi....mi-ati fi de mare ajutor....

mersi mult, si numai bine!

later edit: se poate sa fie problem din delcou de nu-mi lucreaza a treia bujie!?
Devils
se poate si de la delcou.....poate e crapat capacul
RIon
pune un capac delcou transparent si seara uita-te daca da scanteie la 3, mai era o metoda de verificare, cu fisa apropiata de chiuloasa, sa vezi daca da scanteie, insa nu mai stiu exact cum se procedeaza, si nu vreau sa spun prostii... poate cineva scrie cum.
Dezbara-te de obiceiul de apune frana cu stangul, la un moment dat o sa pui instant si dreptul pe acceleratie smile.gif
Nu sunt convins ca ai reglaje bune la aprindere si carburatie, filtre curate etc.
Surubul de relanti nu trebuie sa fie strans la maxim, poate ai mizerie in carburator, si nu poti regla bine...
ali73
Atata timp cat nu funtioneaza o bujie , nu ai sa poti regla relantiul.Asa ca verifica scanteia la bujia 3.Daca da scanteie,problema se pune ca e avansul dereglat.Treaba asta o poate face cineva cu experienta de la care poti invata si tu.
axabrt
Ma bag si eu in seama...Precis e de la avansul vacumatic.Astea sunt simptomele.cand scade turatia motorul tinde sa se opreasca.Deci ar trebui sa reglezi avansul.Verifica daca ai furtunul ala micut care duce depresiunea de la carburator si daca e bun.Nu ar trebui sa se opreasca chiar si in 3 bujii.
andu911
cum sa fie de la vacuum mersul in 3...
Bass-ty ia un capac de delco de la alta dacie si pune-l la tine...vezi daca iti mai face asa...Daca e de acolo cumpara unu de-ala mai scump, nu lua romanesc.
Bass-ty
mersi mult...de la avans nu e...pentru ca am fost la verificat...o sa incerc cu alt capac de delcou......si o sa curat carburatorul....sa vad...dar probabil pe sambata....job-ul meu nu ma lasa mai repede.....mersi mult....o sa anunt daca s-a rezolvat sau nu! bafta
gabriel164
Vezi sciteia cum e la bujia 3 invirte manual de paleta cu contactul pus si cu bujia scoasa si pusa la masa si vezi daca da sciteia , apoi mai poate sa fie axul delcou tocit mai mult in locul ala sau joc mare , avansul centrifugal dar mai bine scimbal e 350 000 , apoi mai poate fi tachetii prea strisi , verifica tachetii daca nu te pricepi mergi la un mecanic sa verifice si tachetii dar nu la mina sa-i regleze cu lera.
wo_name
si la mine se oprea la turatie mica (semafoare), am patit-o de 2 ori si de fiecare data a fost de la furtunul cu duza (lagatura dintre galerie si carburator).

Poti trage o privire si acolo sa vezi daca e ok.

Cu bujia 3 nu stiu ce sa zic. Daca fise bujii capac delcou sunt ok, mai ramane axul de la delcou. Cum spun si ceilalti de pe forum verifica daca da scanteie si vezi distantele la platina(s-a mai explicat cum se masoara), vezi daca nu are joc axul, etc.

Daca nu si nu un mecanic bun si bani sad.gif
emircea
Pentru bujia nr 3:

- verifica scanteia, cum a zis gabriel164;

- verifica vizual daca fisa de la bujia 3 e ok (neoxidata); pune o alta fisa in locul ei si verifica scanteia;

- daca ai nevoie sa schimbi capacul de la delco, iti recomand Doduco;

- verifica (vizual) daca, invartind cu mana elicea (fara contact pus), platina iti inchide circuitul; daca nu se aseaza contactele cum trebuie pentru o pozitie, abia atunci te gandesti la axul delcoului.

Dupa ce cureti carburatorul, documenteaza-te in topicurile mai vechi ('Tutoriale') cum se regleaza nivelul plutitorului, apoi cum se regleaza relanti-ul. Sper sa-ti fie de folos...
Bass-ty
mersi mult...maine ma pun sa desfac pe acolo......si sa verifi. sper sa-i dau de furca...! daca nu, ma duc la mecanic sa faca......!
Bass-ty
hehe, sunt happy. am reusit. am dat joc carburatorul...l-am desfacut surubel cu surubel...l-am bagat in diluant jumatate de ora....l-am frecat cu o pensula, l-am montat inapoi....pe urma am curatat furtunul in care e diuza...era plin de mazga....am desfundat diuza.....am montat totul la loc...am facut mici reglaje (dupa ureche), care v-a trebui refacute cu aparatele necesare pentru a fi optime, si merge motorul asa cum nici nu visam. l-am reglat dupa ureche de nici nu-l aud la semafor.....fara sa bruieze.....!

ps: ce ziceti....daca m-as incumeta la vara sa ma duc cu masina prin tara...pana la mare si inapoi...(sunt din arad). pentru asta vreau sa schimb tot ce e defect la roti in fata...planetarele....bucse etc......sa verifice mecanicul la motor pentru ca am o bataie usoare...banui ca este biela de la cilindrul 4. dupa toate astea....ar fi vreun motiv sa nu ma tina masina pana la mare.....nu arata la exterior foarte bine, pentru ca in 22 de ani nu a fost vopsita niciodata (nu are rugina), dar motorul e nou, are doar 6000 km. astept pareri!

mersi mult pentru toate sfaturile pe care le-ati dat! numai bine!
andu911
furtunu ala asa murdar la un motor nou ??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.