Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schmbat ulei la 20.000 km?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
apostuviorel
Mai nou Dacia spune tuturor celor care achizitioneaza un Logan sa faca reviziile la fiecare 20.000 km. Desi motorul este identic cu cel de acum 4 ani de exemplu(cand revizia se facea la fiecare 10.000km). Solenza are un motor similar. Intrebarea este.....cum de au decis ca revizia la Logan sa se intample la 20.000Km iar la Solenza sa fie la 10.000km? A incercat cineva sa duca o Solenza la revizii din 20 in 20 de mii?
C a t a l i n
Motorul ține uleiul și 50.000 km dacă vrei, dar pentru ultima dată...
Manuel
Schimbul de ulei se poate face si la 30.000, problema e cu filtrele. Eu unul n-as risca sa merg 20.000 cu un rand de filtre in conditiile de la noi.

ps
Am mai zis, cand am facut revizia la Logan, mecanicul a strans uleiul si mi-a zis ca el il mai foloseste inca 10.000 fara probleme.
apostuviorel
Eu nu vorbesc de "cazuri extreme" ci de o intretinere rationala a motorului. Asa ca sa lasam ultimul drum pentru altii..........
Andy_ACS
@apostuviorel - la dsn si slz se facea revizia la 10.000, la primele loganuri la 15.000 si la ultimele modele la 20.000 (vorbesc de benzinare). Explicatiile oficiale ale dacia au fost ca s-au optimizat motoarele (fals). Insa de fapt cea mai mare evolutie a fost utilizarea unor uleiuri mai bune. Inainte se folosea 10w40 iar acum 5w30 cred.
Intervalul de schimb al uleiului nu depinde numai de motor, cat si de tipul uleiului folosit si de cionditiile de explaotare (mers numai in oras, temperaturi mari, aglomeratie e indicat sa il schimbi mai des decat daca mergi mai mult in afara).


Bafta!
Manuel
Depinde si cum mergi in afara, daca o tii numai in 5000+... smile.gif

Parerea mea e ca 15.000 km e un termen rezonabil.
C a t a l i n
QUOTE(apostuviorel @ 27 Jul 2009, 17:39)
Eu nu vorbesc de "cazuri extreme" ci de o intretinere rationala a motorului. Asa ca sa lasam ultimul drum pentru altii..........
*



Păi întreținerea rațională nu include false economii...

După părerea mea Dacia putea dispune reviziile la fiecare 50.000 km, că oricum motorul rezista până la ieșirea din garanție, iar apoi...
$$ilvviu
Pai explicatia e simpla.
Constructorii se intrec in intervale de revizii cat mai mari pentru a crea impresia unei intretineri cat mai ieftine.
Si cei care tin masina pana iese din garantie chiar au parte de cheltuieli mai mici de intretinere.

Parerea mea e ca 10.000 km e un interval optim pentru cel care tine la masina, mai ales daca face acesti km preponderent in oras, prin intersectii.
apostuviorel
Pai daca era dupa Dacia punea revizia la 5 mii km. Asa mai scoteau si ei un ban. Din punctul meu de vedere revizia la 20 mii km ii dezavantajeaza pe ei la capitolul venituri din service. Castiga pe partea de marketing(masina buna fiabila,revizii rare,etc). Deci cum e pana la urma?
Andy_ACS
Probabil ca pentru Dacia cel mai bine e sa faca 'pe hartie' revizii rare, la 20.000, insa sa trimita afise prin service cum ca e recomandabil sa schimbe uleiul la 10.000, de asemenea sa trimita vorba pe forumul marcii ca e bine sa se schimbe uleiul mult mai repede. In felul asta pe hartie iese intretinere ieftina, iar real omul o sa dea mai mult. Daca proprietarul se incapataneaza sa schimbe uleiul numai la 20.000 in orice conditii nu-i nimic, doar dacia vinde si piese de schimb, nu numai revizii.

Bafta!
YRX
Nu cumva a devenit in loc de 15.000 km sau 1 an, 20.000 de km sau 1 an?
Ca daca e asa e doar praf in ochi de marketing.
Si oricum, mai au recomandarea aia cu "in caz de mers preponderent din aproape in aproape sau mediu cu praf"
adrian_c
QUOTE(MAERSK @ 27 Jul 2009, 15:43)
După părerea mea Dacia putea dispune reviziile la fiecare 50.000 km, că oricum motorul rezista până la ieșirea din garanție, iar apoi...


MAERSK, Eu credeam ca esti om serios ... dar vad ca iti arde de glume pe aici.

Este asa cum a zis Andy_ACS, se foloseste un ulei mai performant sintetic.

Ceea ce nu inteleg eu este de ce recomanda pentru Solenza 10W40 si Logan 5W40 ? Ca motoarele de 1.4i si 1.6i (fara 16v) nu sunt proiectate pentru ulei sintetic.

Sfatul meu cei cu Logan sa puneti tot 10W40 si il schimbati la 10k km.

Bafta !
apostuviorel
Si inainte, cand reviziile se faceau la 15.000 km sau 1 an nu era acelasi ulei?
BoR
Din experienta avuta cu Supernova,cand dupa primii 10000km filtrul de ulei prezenta in interior un fel pilitura-dupa perioada de rodaj,eu nu as folosi uleiul mai mult de 10000km.Recunosc insa ca la celelalte schimburi filtrul a fost mai curat in interior.
marius80_eugen
Problema nu ar fi asa de amre DACA ai parcurge acei 20.000 in maxim 10 - 12 luni , adica sa nu treaca 2 ierni si 2 veri peste acele consumabile . Acele intervale ideale de 15.000 - 30.000 sunt in continuare valabile in tari precum Germania , Italia , Spania ... care au autostrazi mari , traficul este majoritar extra-urban si se fac anual peste 25.000 km usor de majoritatea .
La noi , majoritatea au trafic majoritar urban si nu fac mai mult de 10.000 - 15.000 anual , iar praful , mizeriile , traficul oribil de oras , lenea omului care prefera sa mearga 3-5 km / zi numai sa nu ia RATB-ul sau bicla , carburantul prost si stilul unora de mers ... duc la o uzura mai mare desi intervalul de service ar fi mai mic , 10.000 - 15.000 km .
Daca ai folosi un ulei de calitate , ai putea sa-l tii fara probleme 10.000 - 12.000 si apoi daca mai vrei sa-l tii tot pe ala poti sa schimbi numai filtrul si completezi cu un aditiv de ulei , astfel imbunatatind si calitatea uleiului si reducand grija ca ai depasit 15.000 km cu acelasi ulei .
Eu il tin cam 8.000 , mai pun putin aditiv si in functie de cum se prezinta la 10.000 ma hotarasc daca-l schimb sau nu la 12.000 .
IRONICK
QUOTE(apostuviorel @ 27 Jul 2009, 17:30)
Desi motorul este identic cu cel de acum 4 ani
De unde stii tu ca este identic? Ai facut tu teste de rezistenta pentru materiale?
QUOTE(Andy_ACS @ 27 Jul 2009, 17:40)
Explicatiile oficiale ale dacia au fost ca s-au optimizat motoarele (fals)
Repet intrebarea!
marius80_eugen
Parerea mea e ca materialele sunt mai proaste calitativ decat acum 4-5 ani , dar nu mai sunt gropile de acum 4-5 ani si asta trebuie recunoscut !

Optimizarile Dacia nu au fost decat la pret si la NUMARUL pieselor de pe masini si daca vor reusi sa scoata la fiecare optimizare 3 piulite , 2 saibe , 1 surub , 3 plastice , 2 bucati de mocheta , una de marial isonorizannt , o bara fie ea si stabilizatoare , 2 bucsi si 2 balamale , 40 cm de cablu de difuzor si 3 cleme de plastic ... acele optimizari vor fi reusite , masina este "usurata" cu 2-3 kg , rezultand o performanta ridicata versiunilor precedente ...
A se cauta subiectul "bara stabilizatoare " la noile versiuni de Sandero si Logan ieftine !


Motorul nu este chiar identic , s-a trecut de la o norma Euro la alta , anumite piese sa spunem ca s-au schimbat cu altele fabricate in alte locatii , cu alt cod , dar cu aceleasi caracteristici , dar per ansamblu ... daca iei un motor cu totul nou , el se potriveste pe o caroserie veche .
IRONICK
Pentru aia care se baga in seama aiurea, greutatea masinii a crescut cu 100kg fata de versiunile de acum 4 ani. In afara de pareri de gura casca, prezinta cineva niste fise de teste pentru materiale din care este construit motorul?
Faptul ca un fir este mai scurt nu poate decat sa ma bucure. Prostia de care dai tu dovada in posturile nu poate decat sa ma irite. Macar daca erai on-topic.
Daca motorul este identic, atunci de ce softul din ecu este diferit in ph1 si ph2 la aceeasi norma euro?
AR-18-MOS
Eu stiu ca softul e diferit chiar si intre unele serii de masini produse ...
IRONICK
Nu ajunge tuturor pentru ca o strang unii pe toata. Dupa postul lui AR-18-MOS, puteai sa raspunzi de ce sunt diferente intre softuri si la care variante de motorizare (asta daca macar aveai idee despre ce se vorbeste, este o subtilitate ...). Habar nu ai dar iti dai cu parerea. Asta este greseala romanului, se baga in toate si isi da cu parerea. Se crede specialist, dar in schimb este un mare habarnist, iar parerile lui sunt in totalitate de la coltul strazii.

Si ca sa discutam cat de cat on-topic, unde, cum si in ce mod a fost distribuita suta de kg la ph2, avand in vedere ca reducerile de greutate in compartimentul motor.
parpanel
In afara traficul e si mai rau ca in Bucuresti. La orele de varf faci cativa km in 2-3 ore de omori masina; si aia schimba uleiul la 20000 km.

P.S. Am luat in freza destule gropi si canalizari in lumea "civilizata" de care tot amintiti.
ursul_bipolar
QUOTE(parpanel @ 11 Aug 2009, 10:18)
In afara traficul e si mai rau ca in Bucuresti. La orele de varf faci cativa km in 2-3 ore de omori masina; si aia schimba uleiul la 20000 km.


Depinde, nu generaliza!
augustin87r
Daca vorbim de intretinere (costul ei) , francezii vand masini ieftine dar castiga mult dupa ce ti-ai cumparat-o.....(inclusiv cu piesele de origine care sunt mai scumpe ca cele Valeo desi sunt tot Valeo)

Japonezii vand masina la "un pret corect" dupa cum ei insisi spun. Acolo iti alegi una dintre cele 3 variante de echipare : minim, mediu sau mare. Si daca iti alegi model cu distributie pe lant, chiar ca nu ai ce schimba la 4 ani sau la 60 k si chiar ca pompa de apa nu e pe distributie ca sa trebuiasca sa o schimbi "obligatoriu" sau sa o schimbi totusi ca "tot ai umblat acolo"

Cred ca fiecare stie cand sa schimbe uleiul....desi cunosc oamneni care il au ca pacura, mai rau ca la un diesel....
misu78
Uleiul se schimba? radmasa.gif
Stiu cazul unui chinez care vine cu un Cielo pe rampa in service la un prieten. Ce are de nu porneste? Pai nu mai avea gram de ulei in motor, era uscat. Bineinteles ca el nu stia ca se schimba uleiul si nu il schimbase niciodata. Dupa ce isi repara motorul, la fiecare 3000 de km. era prezent in service pentru verificare si completare(daca era nevoie) de ulei. Bineinteles ca el nu stia cum se face asta de aceea venea in service.
Schimbati uleiul la timp. La traficul din Romania, nu stiu ce ulei tine 20000 km. Succesuri.
ianacosti
Seful meu a tinut uleiul in motor la Solenza 25 000 km (de la 37000 la 62 000).

Si motorul merge de rupe.
bnedea
QUOTE(ianacosti @ 26 Aug 2009, 08:59)
Si motorul merge de rupe.
*


daca mai face de cateva ori asa, o sa mearga de o sa rupa... chiulasa. Am intalnit o solenza scala cu blocul motor pleznit din cauza ca nu s-a schimbat uleiul la timp. Pe vremea aia cautam sa imi cumpar solenza si asta a fost explicatia ca motorul era schimbat.
Zapacitu`
Da bnedea ai dreptate ce spui uleiul poti sa-l schimbii si la 30.000 nu numai la 20.000 radmasa.gif dar problema sta in felul urmator k o sa-ti pui intrebarea de ce cutare are 300.000 cu masina asta si eu am 200.000 uleiul nu tree sa depasesti 10.000 cu el poate sa fie si de la mama lui dupa 10.000 numai are propietati si in al doilea rand se inegreste rau.....
IS-04-WFK
cum a zis si zapacitu' uleiul la benzina se schimba la 10000...asta daca vrei sa te tina motorul:)
romanvs
Exista si uleiuri pt intervale de schimb extinse,dar se merita doar daca faci mai mult de 15000km pe an.
Sunt mai scumpe aceste uleiuri si se schimba la intervale de un an,deci degeaba ei un ulei de acest tip daca faci 10000km pe an.
Sunt bune pt cei care fac foarte multi km anual.
SorinXp
Intervalele s-au marit datorita faptului ca benzina contine mai putin sulf de ex (mai putin acid prin motor) si datorita noilor norme de pe bidonul de ulei (de exA5\B5).
In carte scrie : Daca se merge in mediul cu foarte mult praf, in conditii de bara la bara... reviziile se fac la jumatate.
Sa respectam ce scrie acolo, deoarece sunt teste la baza acelui document si nu doar presupuneri.
Motoarele astea oricum ne duc minim 250.000km cu uleiul standard (semi-sintetic 10w40) daca e schimbat ca la carte, daca la km astia mai completam cu un litru de ulei, chiar nu e grav comparativ cu alte motoare la care se completeaza din primii km.
Puneti un ulei sintetic 5w40 sau 5w30 (de ex elf evolution sxr) si lasati restul in seama constructorului. O problema mult mai importanta ar fi gropile de prin tara, care ne distrug masina intr-un ritm alarmant.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.