Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: daci sandero 1.6 16v se poate?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
ciprianandone
Salutare,
Am si eu o mica problema: ca sandero 1.6 e cam puturos si ma intrebam oare motorizarea 1.6 16v o fi mai sprintena?
si cum la noi nu exista1.6 16v singura posibilitate e sa iei de la un logan,
SE MERITA??? stiu ca sunt multe piese de schimbat
A am uitat sa va spun am sandero 16mpi cumparat in ianuarie cand era uzina in somaj si se vindea ce e pe stoc si nici nu sexista pe atunci 1.6 16v(din cate stiu nici asi la noi nu exista1.6 16v)







ArtVandelay
Sa stii ca nu e chiar asa mare diferentra intre 16 8v si 16 16v. se simte, dar nici aia nu e racheta
daca vrei masina mai puternica vinde dacia si ia altceva. daca vrei sa iei logan 16v fa macar un testdrive inainte cu el
bobo77
Cum dracu bre 1,6 8v este puturoasa, nu o fi racheta dar nici puturoasa nu este...a ba da daca schimbi vitezele la 2000 rpm...
1,6 16v este mai sprinten dar in nici un caz cum probabil te astepti tu.
bossake
Mie mi se pare cam mare diferenta. insa pt o masina de uz normal eu consider ca si 1.6 8v isi face treaba ff bine. Ba chiar,desi am 16v, il consider motorul cel mai echilibrat pe un logan/sandero; 16v mi se pare ... peste medie.

totusi ca performante 16v pe logan e peste 80% din motoarele de 1.6 de pe golf/astra/c4/leon/ceed si ce alte masini "cu pretentii" vreti voi.

Pana la urma nu inteleg ce vrei tu sa faci.sa schimbi motorul, sa pui motor 16v pe masina ta? stai in banca ta, ca nu stii in ce te bagi smile.gif
ArtVandelay
QUOTE(bossake @ 30 Jul 2009, 01:05)
totusi ca performante 16v pe logan e peste 80% din motoarele de 1.6 de pe golf/astra/c4/leon/ceed si ce alte masini "cu pretentii" vreti voi.
*



Cum ai dedus asta?
argon
vezi Doamne are 105 cai si Golfu 1,6 are 102 (ce mai conteaza ca Golful sta pe drum si in curbe cum trebuie sa stea o masina si e insonorizat cat 5 loganuri la un loc)
bossake
AM vorbit strict de performantele motorului, ok?!e clar ca la altceva nu se compara!!
si da, loganul e peste 90% din ce se vinde in momentul actual de 1.6. In afara de 2-3 masini (swift sport 125cp pe 1050kg,toyota auris 125cp si bmw seria 1 122cp ) niciuna din cele de mai sus focus,c4,astra,golf,leon,focus nu sunt peste logan.
treaba e simpla. Datorita greutatii. toate astea de mai sus au de la 1300kg in sus (in functie de dotari). o diferenta de 150-200kg pe 2 motoare aspirate inseamna ENORM..
argon
si la ce ar ajuta? cum spuneam, la alte masini alta e stabilitatea si controlul la vitezele la care te-ar ajuta caii aia in plus.
bossake
Perfect de acord cu treaba asta. Insa asta e alta discutie si in primul rand si alte preturi de achizitie la respectivele smile.gif.

oricum esti un pic malitios, nu e chiar asa nasoala situatia incat sa zici ca nu poti folosi puterea ca nu ai stabilitate; nu te obliga nimeni sa intri tare in curbe sau sa faci raliuri pe serpentine. cand faci o depasire,cand mergi cu aerul dat drumul sau cand e masina incarcata, atunci vezi si avantajele unui motor mai puternic.

BuNu'
asa e prea tare 16v mai bine s-ar da cu un civic de acum 15 ani de 1.6 si 160 de cai sa zica de treaba ca e prea tare motorul ala pe dacia. Si inca o treaba cred ca ai vrut sa zici de motorul de 1.4 pe ceed pt ca sigur nu ai avut ocazia sa faci comparatia cu 1.6 care se gaseste și pe accent. Și încă o treabă motorul de 1.4 de la coreeni cu 109 cai e in top la motoarele aspirate de aceeasi cilindree si il cam dovedește pe asta de la reno iar un motor cu care să concureze reno o să iasă pe porțile fabricii dar nu mai devreme de 5 ani la aceeasi putere litrică. Atenție toate astea le-am spus ca un mare fan al mașinilor noastre naționale cu toate că aș avea cum să iau altă marca eu sunt un patriot și încurajez producția noastră dar sunt realist și trebuie să recunosc minusurile tehnologiilor din colibasi
argon
QUOTE(bossake @ 30 Jul 2009, 12:39)
nu e chiar asa nasoala situatia incat sa zici ca nu poti folosi puterea ca nu ai stabilitate;
*



poate tocmai de aia au lasat bara stabilizatoare la 16v si au scos-o la restul tongue.gif
dr_mKe
Motorul 1.4 16v @ 109 cp de la KIA are o curba de cuplu slaba, trebuie turat mereu la maxim. Un motor de 1.4 pana in 100 cp il lasa in urma fara probleme tongue.gif fara sa numim un producator anume fie ca-i Reno, grupul PSA, VW, Honda si asa mai departe.
Andy_ACS
Reamintesc (probabil majoritatea stiu) ca daca comparam doua motoare nu trebuie sa comparam numai puterea maxima. Sunt multe alte aspecte ca:
- cuplul maxim
- turatia de cuplu maxim
- plaja pe care e disponibil cuplul (cat la suta din cuplul maxim e disponibil la diverse turatii)
- turatia de putere maxima (de ex la Ceed motorul de 1.4 e dus la peste 6000rpm de aici rezultand puterea mai mare).

Strict vorbind de motoare nu stiu daca 1.6 16v de la renault (logan) e foarte stralucit, e un motor destul de vechi, e prezent de mult timp pe gama renault in mici variatii. Totusi combiantai Logan si acest motor da o masina destul de dinamica datorita greutatii mici. Avantaj e la reprize la viteze mici, la viteze mari aerodinamica il trage in jos.

Legat de intrebarea din primul post - momentan pe Sandero nu e disponibil acest motor.
Daca se doreste montarea after market - sigur e posibil, dar implica eforturi mari astfel incat sa nu merite.

p.s - evident ca nu are sens sa comparam motoare aspirate cu motoare turbo cum (probabil) ar fi unii tentati, doar pt ca au aceeasi cilindree.


Bafta!
bossake
QUOTE(BuNu' @ 30 Jul 2009, 12:42)
asa e prea tare 16v mai bine s-ar da cu un civic de acum 15 ani de 1.6 si 160 de cai sa zica de treaba ca e prea tare motorul ala pe dacia. Si inca o treaba cred ca ai vrut sa zici de motorul de 1.4 pe ceed pt ca sigur nu ai avut ocazia sa faci comparatia cu 1.6 care se gaseste și pe accent. Și încă o treabă motorul de 1.4 de la coreeni cu 109 cai e in top la motoarele aspirate de aceeasi cilindree si il cam dovedește pe asta de la reno iar un motor cu care să concureze reno o să iasă pe porțile fabricii dar nu mai devreme de 5 ani la aceeasi putere litrică. Atenție toate astea le-am spus ca un mare fan al mașinilor noastre naționale cu toate că aș avea cum să iau altă marca eu sunt un patriot și încurajez producția noastră dar sunt realist și trebuie să recunosc minusurile tehnologiilor din colibasi
*



In primul rand m-am referit la ce se vinde acum ca 1.6; intr-adevar o honda crx sau civic din ani 90 la 1.6 are 160 de cai, perfect de acord ca n-are nicio treaba cu logan 16v; asa daca o luam in timp se gasesc multe motoare, chiar de exemplu si 1.6 16v(adica acelasi motor biggrin.gif) de pe megane1 care e euro3 si trage un pic mai bine+cutia mai bine etajata decat la logan in special pe ultimele 2 trepte;

In al doilea rand accentul de 1.6 are 112 cai, si nu are nicio treaba e mult sub logan 16v. Kia/i30 de 1.4 intr-adevar au 109cp, insa doar pe hartie.chiar si un clio symbol 1.4 16v ii pune mari probleme.. nu trage deloc de 109cp ceedul,in special datorita cuplului mic si a puterii care o are la 6200rpm. plus ca atinge cuplul maxim (137nm) d-abia 5000rpm. altceva e sa ai cuplul maxim la 3750(logan 16v) si altceva e sa il ai disponibil la 5000. mai ales in condusul de zi cu zi e chiar deranjanta treaba asta.
Intr-adevar motorul de 1.6 pe ceed/i30 are 122cp si a fost un adversar redutabil pt mine biggrin.gif. de la 0 la 150 aveam cam jumate de masina in fatza. pana la 100 aveam cam o masina dar dupa aia ma ajungea, dar fff incet asa ca nici la 150 nu ma ajunsese cu totul. si ne-am dat nu odata, ci de 2-3 ori ca nu ii venea propietarului sa creada ca masina lui de 15000 (i30) lua bataie de la o dacie stock.

Intr-adevar pe hartie motoarele coreenilor arata bine rau, dar in practica nici kia de 1.4 nici de 1.6 nu prea isi arata caii.pentru cine nu a mers, cand te gandesti 122cp...e ceva dar daca ai merge cu un 1.6 de la toyota de pe auris la o putere ~ egala(tot vreo 120 si ceva de cai are) va fi mult peste 1.6 coreean smile.gif.
Nu sunt fan al niciunei natii (francezi,germani,coreeni,japonezi) ci doar spun cam ce parere mi-a lasat fiecare;
ciprianandone
da am exagerat putin cand am zis ca "puturoasa"
si nu schimb treptele la2000

eu mai am si o corsa (2006 1.3 cdti) are 75 de cai, adevarat cuplu' mult mai mare, insa corsa pe langa sandero e racheta frate(pe distante scurte si pana la 160km/h)(mai mult de 180 nu pote)
ArtVandelay
asa iti da impresia cuplu mai mare. se infige mai bine la ture mai mici, dar daca le-ai pune in paralel ai vedea ca e mai rapid loganul. schimba tu vitezele mai sus cand vrei demaraj wink.gif
ciprianandone
frate stiu cum e cu masina
stiu ca mai important ,la o masina, e TALPA soferu-lui si nu motorul.
stiu sa ii dau demaraj ,si la sandero si la corsa, dar crede-ma corsa e racheta pe langa sandero, repet pe distante scurte ,in paralel m-am luat cu mai multe 'logan-uri' cu mai multi soferi si crede-ma pana la 140 nu ma AJUNS
si cu sandero am mers cu viteza dar isi ia demaraj foarte greu ,e lent,(sa nu zic puturos)
de asta am intreb 1.6 16v e mai rapid?
ArtVandelay
QUOTE(ciprianandone @ 30 Jul 2009, 23:14)
de asta am intreb 1.6 16v e mai rapid?
*



da, e. are aproape 20cp in plus, si ceva cuplu, face 0-100 mai repede cu 1.3 sec
Amedeus
QUOTE(ciprianandone @ 30 Jul 2009, 23:14)
crede-ma corsa e racheta


Dupa specificatiile fabricantului, motorul de pe Opel Corsa 1.3 CDTi 90cp, are o acceleratie de la 0 la 100km/h in 12.7 s dry.gif Cel de 75 CP are acceleratia de la 0 la 100km/h in 14,9 s rolleyes.gif Datele tehnice sunt luate de aici
Sa-l credem pe fabricant sau pe tine care spui ca e "racheta"?
ciprianandone
vezi ca ai luat in calcul modelul nou de corsa
si eu am zis racheta pe langa sandero
Amedeus
QUOTE(ciprianandone @ 31 Jul 2009, 10:37)
vezi ca ai luat in calcul modelul nou de corsa


Sa inteleg ca modelul nou (care are tot 75 CP) e mai slab decat cel vechi? wacko.gif
Andy_ACS
Da, pentru ca e mai mare si mai greu. (mai slab dpdv dinamic).
Oricum tot Sandero 1.6 8v e mai performant decat Corsa, Corsa are avantaj in anumite conditii (reprize la viteze si turatii mai mici, evident dupa ce scapi de turbo lag).

Bafta!
bossake
Ideea e urmatoarea:
corsa iti lasa impresia ca e mai "puternica" pentru ca nu trebuie sa o duci mereu la maxim ca sa arate puterea;Asta datorita faptului ca e turbo-diesel si ai cuplul si puterea maxima inca de la turatii mici.

sandero daca schimbi chiar si la 3000 e lesinat, daca vrei sa ai toata puterea schimba la 5000-5500, si atunci o sa vezi ca e mai sprinten si nici nu se compara cu corsa.

Logic, la un mers normal nu poti sa schimbi mereu la 5000, de aceea la un mers normal dieselul "da senzatia" ca e mai puternic.
Roaga un prieten sa conduca corsa, si tu sandero si plecati amandoi de pe loc si du-o in fiecare treapta pana la 5000 si o sa vezi ca e distanta maricica intre masini,in favoarea sandero-ului smile.gif
si inca o chestie, aici poate ca ma insel , dar e o parere subiectiva. cand o calci la sandero calc-o pana la fund, ca acceleratia e pe cablu si nu pe senzori ca la masinile straine. la alea straine intr-adevar nu trebuie sa o calci pana la podea.
dandee
la stabilitate nu ne gandim poate o fi un sandel mai rapida decat o corsa dar nu cred sa fie asa stabila biggrin.gif
AR-18-MOS
QUOTE(bossake @ 31 Jul 2009, 15:13)
la alea straine intr-adevar nu trebuie sa o calci pana la podea.
*


La categoria "alea straine" sa includem si Loganul diesel?
Zippy
QUOTE(bossake @ 30 Jul 2009, 14:21)
niciuna din cele de mai sus focus,c4,astra,golf,leon,focus nu sunt peste logan.
*



Sigur.. radmasa.gif

Focus cu 1.6 Ti-VCT are 115 cp si 155 Nm, 1257 kg
Astra 1.6 115 cp, 155 Nm, 1350 kg
Logan 1.6 16v 105 cp, 148 nm, 1198 kg.

Sa stii ca performantele motorului nu se masoara in secunde pana la suta, mai conteaza si cat consuma, si cum trage in reprize, si emisii, etc.

Inteleg ca fiecare isi lauda puiul dar totusi putin obiectivism nu strica.

Ontopic: bani sa ai ca se poate face orice.
bossake
Loganul are 1170 nu 1198 cat zici tu. si iti garantez ca nu se compara niciuna. in afara de greutate sunt si alti factori care le fac mai lente decat un logan. gandeste-te ca majoritatea au roti pe 16 (focus,astra) care iar le dezavantajeaza;gandeste-te ca de obicei greutatile alea care le dai tu sunt pt variante de baza. un prieten are focus de 1.6 (100cp,deci nu cel de 115cp care are distributie variabila) si are in talon 1280 kg, probabil pentru ca e o varianta destul de dotata.

iar diferenta de la 1170 la 1350 cat are astra e ENORMA pentru un motor aspirat.
Intr-adevar la viteza maxima nu prea au ce discuta cu mine, sau la reprize de la 140 in sus la fel.
insa pana la 130-140 nu are rival loganul 16v tongue.gif, repet datorita greutatii !!
Daca ai vreo masina din cele de mai sus, lasa un PM si le punem la start smile.gif).
Sau pt cine crede ca sunt eu nebun sau eu stiu, ca vorbesc aiurea.. priviti aici un test facut de nu stiu ce emisiune auto:
http://www.automobiletv.ro/promotion.php?id=30 Ok, acum o sa ziceti ca domne sunt 0.2s intre logan si astra de ex. da asa e, sunt 0.2 s dar la o "liniutza" alea 0.2s inseamna cam o masina diferenta.
Evident acum nu o sa isi vanda nimeni astra si sa isi ia logan pentru o masina diferenta intre ele de la 0 la 100;
oricum, am ajuns offtopic si nu stiu daca e de bine biggrin.gif. Tot ce am vrut sa zic e ca motorul 16v ca performante e mai mult decat decent, si dupa cum se vede si in testul de mai sus e perfect comparabil cu masini mult mai cu pretentii smile.gif.
razvan_3asy
pentru initiator,
asa racheta crezi ca e corsa? iti arat eu racheta cu motor de 1.4 pe logan.
tu compari un motor 1.3 diesel cu un motor benzina 1.6??? se duce 1.6 pe langa corsa lejer parerea mea.
emil_t
loganul trage bine pana in 140 de acolo in colo, blana si cat de repede merge asa merge.

Sincer mie-mi place motorul de pe logan, daca esti serios si ii dai talpa pana la 5,500 eu zic ca trage chiar bine, numai dupa cum am zis, pana pe la 120-140 maxim.

Oricum, parca cei de la top gear ziceau ca sandero s-ar conduce mai prost ca loganu deci teoretic nu ar fi necesar motoru de 16v.

Problema la logan nu e cutia sau motorul, mai mult aerodinamica, zic eu.
dandee
offf topic (scuze) dar unu 1.416 v nu se poate! acesta ar fi punctul pe i intre putere si consum!
dobre
mai bine vinzi sandelul si iti iei altceva....
namidee
Poate sunt nitel deplasat, dar nu ma pot abtine sa intreb: ce cauta totusi topicul asta la Probleme tehnice?
ciprianandone
am gresit eu cand l-am aplicat
oricum va multumesc
MariusWsW
uite aici un dci cu performanta 16v, 1.6

13 Jan 2010, 14:13:
uite aici un dci cu performanta 16v, 1.6
BZN
Mai bine ca n-a iesit, incepea iar duelul Diesel-Otto.
slider2
acest duel va exista atat timp cat vor exista cele 2 tipuri de motoare. eu n-am inteles decizia dacia/renault de a nu comercializa sandero 1.6 16v la noi...
driverx
poate......vanzarile destul de subtirele la Logan 1.6 16vulve?
slider2
tinand cont de pretul pentru logan 1.6 16v, eu am vazut destule pe sosele, si nu erau aceleasi masini de fiecare data tongue.gif
e drept ca s-au vandut mai putine, ca pretul e mai maricel, dar totusi...


nici megane 2 1.9dci sau 2.0 16v nu s-au vandut la fel de multe ca 1.4 16v, 1.6 16v si 1.5dci, si acest fenomen e intalnit la mai toate modelele de pe piata, mai ales prin segmentul mai de buget...
Club12TRS
Cat off topic... Si ce l-ati ajutat pe om...
Amice, vrei 1,6 16 supape? Cauti pe net un Logan-uri praf care se dezmembreaza si iei de pe unu' chiulasa, sistemul de injectie si aparatura electrica a motorului. Le montezi frumos la tine, apoi pui pe net piesele tale la vanzare. In felul asta iesi mai ieftin, nu mai dai banii si pe motor si nu mai treci pe la RAR.
Succes, desi nu merita.
bobo77
Ce sfat folositor si pertinent domnule, bravo.Mai spunei omului ca vad ca te pricepi, ca mai trebuie sa schimbe si altele daca schimba motorul si ca trebuie sa mearga la rar nu cum il inveti tu...
slider2
QUOTE(Club12TRS @ 20 Jan 2010, 17:03)
Cat off topic... Si ce l-ati ajutat pe om...
Amice, vrei 1,6 16 supape? Cauti pe net un Logan-uri praf care se dezmembreaza si iei de pe unu'  chiulasa, sistemul de injectie si aparatura electrica a motorului. Le montezi frumos la tine, apoi pui pe net piesele tale la vanzare. In felul asta iesi mai ieftin, nu mai dai banii si pe motor si nu mai treci pe la RAR.
Succes, desi nu merita.
*


trebuie sa schimbe tot motorul, nu se poate transforma 1.6 8v in 1.6 16v, difera foarte multe chestii. daca era asa cum ai descris tu pana acum multi faceau modificarea...
Laurentziu83
Mai adaugi calculator injectie, cablaj motor, catalizator, suporti motor, daca nu cumva si cutie de viteze, etc...nu merita.
bobo77
Exact. Asta era ideea, ca nu merita...
eXtenSion
QUOTE(driverx @ 13 Jan 2010, 23:58)
poate......vanzarile destul de subtirele la Logan 1.6 16vulve?
*



Eu nu inteleg asta... Daca ar fi sandero 1.6 16 V banii aceia nu tot la Renault s-ar duce? De ce s-ar autosabota si sa nu vanda nici Logan 16 V prea bine, iar Sandero 16V deloc?
bobo77
O sa fie cred si Sandero 1,6 16 v ca nu or sa aiba incotro cind se va trece la E5, deoarece 1.4 si 1.6 vor fi scoase din gama de motorizari dacia.Motorul de 1,2 16 v ia locul (desi acum se vind in paralel) si 1,6 16 va lua locul lui 1,6 8v.
dandee
in cazul asta imi voi lua 1.6 16 valve sau daca va fi 1.4 16! desi nu cred in cea de a doua varianta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.