Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: semeringuri supape
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
burlacu marian
stie careva daca exista un dispoyitiv pentru schimbarea semeringurilor de supapa cu chiuloasa montata sau trebuie sa demontez chiuloata?
payty
ar trebui sa mearga fara sa o scoti.

iti trebuie dispozitiv de scos semiconurile de la supape ca sa scoti arcul, adica comprimator de arc, si apoi un alt dispozitiv care se baga in locul bujiei ca sa nu cada supapa in cilindru.


in rest, pt semeringuri propriu zis, nu stiu daca iti trebuie vreun dispozitiv special ca sa le montezi.
danut 69-71
QUOTE(burlacu marian @ 5 Aug 2009, 21:04)
stie careva daca exista un dispoyitiv pentru schimbarea semeringurilor de supapa cu chiuloasa montata sau trebuie sa demontez chiuloata?
*


Trebuie sa fie un profesionist cu tot cu scule sa scoti semeringurile de pe supape , fara sa dai jos chiuloasa .Nu te apuca sa faci vreo istorie si sa te coste mai mult decit face . wacko.gif
brigada_diverse
vezi ca mai e un topic cu asa ceva

nu trebuie deloc sa dai chiulasa jos..dar absolut deloc
explicatie pt 1 piston..
scoti bujia si bagi o surubelnita sa tina supapa cand pistonul e in PMS

exista o scula cu care se apasa arcul...daca nu o ai...pt scoaterea sigurantelor poti pune o cheie de bujii in care dai cu ciocanul...o sa sara sigurantele pana la urma

simeringurile se scot cu o surubelnita prin fortare...sau chiar cu mana, depinde cat de bine sunt prinse, oricum nu ies greu

alea noi se bat cu o tubulara potrivita pt ele(depinde de simering)
acum chiar ai nevoie de comprimator de arcuri sau de 2 surubelnite cu care sa comprimi arcul si cineva care sa puna sigurantele.....

comprimatorul de arcuri se sprijina in rampa culbutorilor....
metoda cu 2 surubelnite e si ea buna, dar sa ai grija sa nu iti scape vreo surubelnita ca om te-ai facut....daca ti-ai infipt-o in mana e vai si amar

dupa ce pui sigurantele la loc, da usor cu ciocanul peste arcuri(dupa ce scoti surubelnita care tine supapa) sa nu sara sigurantele

in loc de surubelnita, poti baga sfoara(cand pistonul e jos), apoi ridici pistonul pana in punctul mort superior

cauta topicul cu simeringuri de supape...s-a discutat chestia asta....

nu da chiulasa jos ca o dai degeaba....o dai doar ca sa tii supapa sprijinita ceea ce poti face cu surubelnita(dreapta -) bagata prin gaura bujiei(sau cu sfoara)

daca nu ai dinamometrica cum mai pui chiulasa....?
asa ca nu da chiulasa jos.....schimba simeringurile cu ea pe motor (o poti face cu scule uzuale care le gasesti la tot pasul), nu ai nevoie de cine stie ce....(nici de dinamometrica)

sa reglezi distanta la culbutori dupa operatie

totusi, cauta topicul
nu e mare scofala treaba asta.....
danut 69-71
@ brigada_diverse .
Este super explicatia , no comment . Dar daca n-a mai facut asta niciodata ?
brigada_diverse
incercarea moarte n-are.....metoda cu sfoara e cea mai buna ca nici nu strici filetul la bujie(surubelnita trebuie data cu putin band izoler sau tifon sa nu strice filetul)....

daca scapi supapa....dai chiulasa jos....dar slabe sanse sa o scapi. o sa stea fix pe piston(ca e in PMS)

totusi..si cu chiulasa pe banc, fara comprimator de arcuri e cam greu sa ii pui sigurantele.

de mentionat, sigurantele de evacuare au 2 santuri si cele de admisie 1 sant....sau invers...nu mai tin exact minte....
baranga
eu n-as proceda ca @brigada diverse(cristitranca);pe motiv ca proprietarul vrea sa schimbe simeringurile din cauza pierderilor de ulei cred;
daca ar da chiulasa jos ar vedea si uzura camasilor, uzura segmentilor si a scaunelor de supapa si etansitatea supapelor;toate astea cu pretul unei garnituri de chiulasa si atat.
bine inteles ca vor apare comentarii de genul: da antigelul care il pierzi??
-da apa care intra in ulei cand desfaci chiulasa??
-da cat dai la mecanic??
pentru asta e forum wink.gif
uleiul nu il stici daca schimbi ghidurile imediat inainte de schimbul de ulei iar antigel daca esti meserias nu pierzi deloc.

@brigada diverse
daca scapa surubelnita si lovesti capul pistonului cu supapa??
stii ca pentru a scoate sigurantelel de la supape iti trebuie o mare forta de apasare(nu mai vorbesc cand la bagi)......
brigada_diverse
omul intreba de simeringuri
sa lamurim chestiunile....
scapi supapa....dai jos chiulasa si o scoti...daca ai bagat sfoara, nu mai ai cum sa o scapi
cu o surubelnita dreapta prinsa bine nu scapi supapa....

la scoatere, iei o cheie de bujii, pui peste taleru de la arc, dai 2-3 ciocane si au sarit sigurantele

la punerea inapoi, cu chiulasa pe motor e de ajuns un om...cu chiulasa pe banc trebuie 2 oameni....si cu comprimator....forta e f mare(ala are parghie destul de mare si tot tragi fortos de el)....
de ce zic 2 oameni.....unul tine chiulasa , altul apasa arcu si pune sigurantele....

s-a referit strict la simeringuri, nu la motiv deci nu adaugam ca argument "inspectarea" motorului.....

antigelul nu se pierde, nici uleiul, daca stii cum sa le faci..nu intra apoa in ulei...deloc
danut 69-71
Mai bine este sa consulte pe cineva de specialitate , ca tot n-are scule si v-a trebui sa faca si motorul pina la urma . tongue.gif
burlacu marian
va multumesc tuturor pentru sfaturi. Am gasit pe site un topic pe aceiasi problema si este prezentat dispozitivul necesar .maine il costruiesc si ma iau de treaba . Oricum multumesc.
danut 69-71
QUOTE(burlacu marian @ 6 Aug 2009, 21:01)
va multumesc tuturor pentru sfaturi. Am gasit pe site un topic pe aceiasi problema si este prezentat dispozitivul necesar .maine il costruiesc si ma iau  de treaba . Oricum multumesc.
*


Mult succes . wub.gif
PH-06-BOA
Adica pe forum nu sunt destui specialisti? Iti garantez ca , da. Numai sa poti intelege ce ti se recomanda si sa fi si istet sa faci deosebire intre ideile bune si cele proaste. Daca el are in cap ideea de a schimba, inseamna ca are si increderein el, si trebuie putin ajutat. Scule de acest gen, v-am aratat si eu candva. El vrea doar semeringurile. De ce sa umble la motor, daca merge bine? "Nu umbla la ce merge, ca sigur il vei strica mai rau"! Stiti cine-a zis. Si asa e.
stealth
Penele alea se intepenesc foarte tare in conul talerului, eu de fiecare data cand scoteam supapele ( chiulasa pa banc) trebuia sa izbesc cam tare cu ciocanul in talere pana se dizlocau penele din canale si sareau.
Ma tot intreb cum se poate propti supapa cu o simpla surubelnita bagata prin gaura bujiei si cum poti tine contra atat de puternic ca sa poti lovi cu ciocanul .
Eu am vazut cum arata dispozitivul de proptit supapa, e o bucsa filetata pe gaura bujiei prin care trece un dorn curbat care e mobil prin bucsa si odata ce l-ai adus sub supapa el de fixeaza in bucsa si atunci ai toata garantia ca poti lovi zdravan cu ciocanul in talere.
Parerea mea, incearca intai de proba sa vezi daca poti tine supapa cu o simpla surubelnita prin gaura bujiei.
baranga
QUOTE(stealth @ 8 Aug 2009, 08:58)
Penele alea se intepenesc foarte tare in conul talerului, eu de fiecare data cand scoteam supapele ( chiulasa pa banc) trebuia sa izbesc cam tare cu ciocanul in talere pana se dizlocau penele din canale si sareau.
Ma tot intreb cum se poate propti supapa cu o simpla surubelnita bagata prin gaura bujiei si cum poti tine contra atat de puternic ca sa poti lovi cu ciocanul .
Eu am vazut cum arata dispozitivul de proptit supapa, e o bucsa filetata pe gaura bujiei prin care trece un dorn curbat care e mobil prin bucsa  si odata ce l-ai adus sub supapa el de fixeaza in bucsa si atunci ai toata garantia ca poti lovi zdravan cu ciocanul in talere.
Parerea mea, incearca intai de proba sa vezi daca poti tine supapa cu o simpla surubelnita prin gaura bujiei.
*



exact ce spui tu am incecat si eu sa ii explic....
pcostica
QUOTE(stealth @ 8 Aug 2009, 09:58)
Penele alea se intepenesc foarte tare in conul talerului, eu de fiecare data cand scoteam supapele ( chiulasa pa banc) trebuia sa izbesc cam tare cu ciocanul in talere pana se dizlocau penele din canale si sareau.
Ma tot intreb cum se poate propti supapa cu o simpla surubelnita bagata prin gaura bujiei si cum poti tine contra atat de puternic ca sa poti lovi cu ciocanul .
Eu am vazut cum arata dispozitivul de proptit supapa, e o bucsa filetata pe gaura bujiei prin care trece un dorn curbat care e mobil prin bucsa  si odata ce l-ai adus sub supapa el de fixeaza in bucsa si atunci ai toata garantia ca poti lovi zdravan cu ciocanul in talere.
Parerea mea, incearca intai de proba sa vezi daca poti tine supapa cu o simpla surubelnita prin gaura bujiei.
*


nu se foloseste ciocanul! Exista dispozitiv ptr. comprimarea arcului supapei sau chiar cu o cheie de 22.
Bafta!
burlacu marian
am construit dispoyitivul si am schimbat semeringurile foarte usor. Ma ajutat si un prieten pentru ca eu nu aveam 3 maini. ideea e ca motorul cald nu mai scoate fumul negru la pornire. Multumesc tuturor pentru sfaturi.
brigada_diverse
cu sau fara sa dai chiulasa jos?

intreba careva de tinut contra cu surubelnita....
ati priceput gresit...
pui cheia de bujii peste taler si lovesti cheia de bujii(adica comprimi arcul, nu lovesti in coada supapei)....nu se tin asa tare sigurantele e supapa ca sa iti impinga si supapa in jos cu o forta f mare.....deci se poate tine contra

cu cioanul lovesti supapele la sfarsit....fara sa mai ai surubelnita pusa prin gaura bujiei...le lovesti usor sa simulezi culbutorii...sa nu fi pus prost sigurantele si sa sara vreuna....


17 Aug 2009, 07:45:
fumul negru e de benzina nearsa...daca il pornesti cu soc sau spritzuri, e normal...albastru sa nu fie...
diaconuliviu
QUOTE(brigada_diverse @ 6 Aug 2009, 13:12)
[...]
la scoatere, iei o cheie de bujii, pui peste taleru de la arc, dai 2-3 ciocane si au sarit sigurantele
[...]

Unde? Prin motor sau prin scut si cauti de timpesti. Asta pt ca dai cu ciocanul, arcul se comprima, corect, dar el va respinge apoi cheia, ca atare sigurantele sint libere...pot sari oriunde.
Aia cu tubulara am vazut-o aplicata de meseriasii ce reconditioneaza chiulase, ca e mai simplu si rapid. Numai ca pe banc e una, pe masina alta.

Nu e asa complicat dispozitivul ala de comprimat arcuri...
brigada_diverse
sigurantele?
pai cum sa sara daca tu ai cheia de bujii peste taler? intra in cheia de bujii...daca iti arunca si cheia de acolo f tare, poate arunca si sigurantele

eu am vazut cum procedeaza, si nu sareau sigurantele, toate au ramas pe chiulasa....
diaconuliviu
OK, va doresc succes la batut.
Tiberiu-Andrei
Cand mi-am facut motorul am incercat si eu scoaterea sigurantelor prin batere cu ciocanu' si cheia de bujii si sincer nu m-a incantat deloc.(chiar si cu chiulasa demontata).Eu le-am scos si le-am montat apasand cu o surubelnita lata pe taler in timp ce cu cealalta mana asezam sigurantele la locul lor.Usor n-a fost, da a functionat.
Dupa montarea semiconurilor recomand apasarea arcului de cateva ori, sa fie sigur ca s-au asezat bine toate alea.
Spor!
vladut88
simeringurile nipa sunt bune?
neamtzu25
sal.si daca ati schimbat simerringurile;care sunt cele mai bune?????multumesc anticipat
ment
QUOTE(pcostica @ 8 Aug 2009, 18:15)
nu se foloseste ciocanul! Exista dispozitiv ptr. comprimarea arcului supapei sau chiar cu o cheie de 22.
Bafta!
*



Poti sa detaliezi cum cu o cheie de 22 ? Presupun ca sa comprim arcul cu o cheie fixa pe arc si taler, sa incerc mai tarziu poate imi dau seama.. Am incercat ieri cu cheia de bujii peste taler si cateva lovituri de ciocan (chiulasa jos de pe masina), nu a mers, o sa mai incerc azi ca eram cam obosit ieri biggrin.gif.

Edit: gata am rezolvat cu metoda ciocan + cheie bujii/tubulara smile.gif.
brigada_diverse
dovada....merge....
ia zi, ca tot ai dacie din 89
ai ghiduri inalte sau mici?
daca te pricepi sa le vezi(iti dai seama daca merg simeringuri puse pe ele)?
ment
Nu stiu care-s inalte si care-s mici, pun poza, dar am motorul schimbat cu un alt 1.3, dar nu mai stiu in ce an. Dupa cum am vazut eu semeringuri, pe astea nu cred ca ar merge, sau nush ? huh.gif

[attachmentid=1627549512]

(da stiu ca arata oribil sad.gif)
ment
Mult periat mai tarziu, poza mai curata.. Deci, merg puse unsure.gif ?

[attachmentid=1627550063] [attachmentid=1627550064]
brigada_diverse
nu stiu daca merg puse...incearca sa pui un simering pe unul din ghiduri(trebuie sa intre fortat...batut cu o tubulara)...daca merge sa fie batut, sa stea fix, atunci punei si arcul cu supapa...asa se face incercarea...
MECCA
Pe chiuloasa de 1.3 care nu e prevazuta cu semeringuri se pot monta semeringuri fara probleme...eu am montat asa ceva, dar ptr mai multa siguranta (semeringurile intra cam usor pe ghiduri) pe parte semeringului care vine in contact cu ghidul de supa am pus un pik de "super glue" ca nu cumva sa iasa semeringul....Dupa 500 de km cand a trebuit stransa chiuloasa semeringurile erau toate la locul lor...Deci merge.Spor...!
brigada_diverse
sunt chiulase de 1.3 cu ghiduri mari, altele cu ghiduri mai mici...
ment
Mersi de raspuns, sa vad zilele astea de dau astia la magazine semeringuri la bucata, ca sa incerc intai daca merge sa nu raman cu setul dupaia.
nelu_1985
ia un set ca la bucata nu gasesti, costa 20 lei/set.
Dupa anul masinii, chiar daca ai motor de 1300, e cu palier marit, chiulasele astea sunt identice cu cele de 1400, doar ca au inaltimi diferite; iti spun astea pantru ca si eu am exact o chiulasa deaia pe motor de 1.4 la care i-am plantat simeringuri, desi nu avea ghiduri inalte si nu am dat cu nici un lipici ca au intrat destul de fortat.
Am dat capacul culbutorilor jos dupa 3000 km si simeringurile-s la loc
baranga
cauta simeringuri Goetze wink.gif
nelu_1985
numa dealea am vazut de vanzare in vreo 7 magazine unde am intrebat
Merced
Se gasesc si Victor Reinz, chiar la bucata daca nu ma insel. Mi-a zis un tip care reconditioneaza chiulase ca la carte.
brigada_diverse
sa imi ziceti si mie daca merge, si fara poxipol sau alti adezivi ca nu vreau sa rup ghidurile cand scot simeringurile
nelu_1985
merg ma, pune linistit ca am pus si io pe acelasi tip de chiulasa (1300 cu ghiduri mici) fara nici un lipici, bati simeringurile cu o tubulara si o sa intre destul de bine, la mine de 3000 de km n-au iesit
florinel_lva
Stie cineva daca semeringurile de la supape sunt de mai multe tipuri?
am schimbat chiulasa la dacia mea pe injectie, cu una de pe carburatie ( an 1994-95), si din momentul ala masina consuma 1 l ulei la 1000 km. precizez ca pana in momentul schimbarii nu aveam pb cu consumul de ulei, nu consuma deloc, sau era insesizabi. mentionez ca pe chiulasa montata am pus semeringuri noi goetze. e posibil sa fie alt tip, sau sa fi sarit, trebuia oare sa le lipesc? ce spuneti...
nikuniku
florinel_lva sunt 2 tipuri de cauciuc (bune)si de teflon (proaste),posibil sa fi ciupit un simering la montare sau nu sau montat bine si au sarit
da capacu de la culbutori jos si se vad daca sunt sarite
florinel_lva
si ce firma sa caut?
Minel
Cauta Victor Reintz .... eu am montat astfel de semeringuri pe chiulasa de 1,3 ! smile.gif
corbex
Cind ai schimbat chiulasa ar fi fost bine sa fi verificat starea ghidurilor de supapa. Daca au uzura, poti sa pui orice fel de simeringuri, tot iti va papa ulei.
iulica89
QUOTE(ment @ 3 Sep 2009, 16:48)
Mult periat mai tarziu, poza mai curata.. Deci, merg puse unsure.gif ?

[attachmentid=1627550063] [attachmentid=1627550064]
*



Deci pina la urma merg puse semeringuri de supape pe asemena chiulasa?
O am pe cea originala a masinii care nu a mers decat 70000 si doar pe benzina (1.3).
Minel
QUOTE(iulica89 @ 13 Mar 2012, 21:16)
Deci pina la urma merg puse semeringuri de supape pe asemena chiulasa?
O am pe cea originala a masinii care nu a mers decat 70000 si doar pe benzina (1.3).
*






QUOTE(Minel @ 12 Mar 2012, 16:40)
Cauta Victor Reintz .... eu am montat astfel de semeringuri pe chiulasa de 1,3 ! smile.gif
*




Ca metoda de "precautie" le-am asigurat cu Loctite si chiar si dupa 2 ani .. sunt la locul lor si isi fac treaba !
florinel_lva
ce fel de loctite?
Minel
Loctite 401 .....suprafata initial a fost foarte bine curatata si apoi , loctite apoi semering ...

Bafta ! smile.gif
florinel_lva
QUOTE(Minel @ 14 Mar 2012, 10:07)
Loctite 401 .....suprafata initial a fost foarte bine curatata si apoi , loctite apoi semering ...

Bafta ! smile.gif
*




mersi
maneakonstantin@gmail.com
In cazul inlocuirii semeringurilor este important cum se monteaza arcul? In Mondiru (ambele volume) spune ca trebuie montat cu spirele mai apropiate (progresive) spre chiulasa. Eu sincer nu am vazut nici o diferenta de apropiere a spirelor. Cine poate sa ma clarifice. Aveti si o poza mai jos cu ceea ce scrie in Mondiru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.