Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan Van 1.5 dCi
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
Adydum
Cum Lagunica are deja o varsta respectabila (9 ani) si 80.000 pe an sunt totusi ceva km, chiar daca inca se tine foarte bine incepusem sa imi pun problema schimbarii masinii. Cerintele urmatoarei masini: motor diesel, consum mic, clima, airbag-uri, model break ...
Sondam piata: Doblo, Berlingo, MCV, toate se invarteau pe acolo 13-15.000 (DA, un logan MCV 1.5 dCi 13.300).
Test drive: la capitolul confort blink.gif blink.gif Fata de un laguna grandtour family muult departe... Cat e de munca, e de munca poti sa si transpiri si sa topai cu masina prin gropi, dar ce fac cu familia? Confort O in concedii, la plimbari ( Am 3 copii, cel mai mare de 4 ani).
Asa s-a nascut ideea de a diferentia masina de carat, de "zi cu zi" fata de masina de concedii, de plimbat cu familia, asa ca Laguna ramane, si ne ieftinim la cea " de munca".
Cand am inceput sa caut van-uri treaba a fost mai simpla, 11-13.000 concurenta iar dacia facea o reducere de 15% la utilitarele Logan Ph1 ( de, aparuse Ph2) . Cerinte: Nu ma mai intereseaza clime , airbag-uri si altele, scurt pe doi consum mic si putere cat de cat. Deci 1.5 dCi 85 C.P. Cu reducere cu alea alea 8.200. Ca sa adugam clima inca 750. 750 pt o cabinuta de 2 locuri ? Mai bine iau un webasto si il pun sus vara. Hai flit cu a/c-ul.
Deci 8.200 1.5 dCi "pack confor" . Acte, semnaturi, amenintari cu moartea, in sfarsit la sfarsitul lui mai 2009 ma anunta ca pot sa vin sa ridic masina.
Impresii:
Echipata cu Goodyear GT3, felicitari, ma asteptam la Matadoare.
Pro- Nu face urat daca dai in gropi cu ea.
Pozitia inalta la volan (desi mult blamata) ajuta foarte mult mai ales la drumurile de noapte.
Cutie scurta (nu stiu daca e mai scurta decat la autoturisme, pentru referinte la I -a am 20 la ora la 2500 RPM iar a-V-a 2.750 la 120km/h). Etajarea cutiei mi-a adus cea mai placuta surpriza: 1,2 scurte, 3 lunga, 4 scurta, 5 normala). 1,2 scurta sa pleci de pe loc indiferent cat de incarcat, a 3-a lunga sa poti sa dai in oras un 30-80 fara probleme , a IV pentru depasiri pe DN-uri 80-120 , a 5-a pe drum. Cei 200 Nm ai motorului inmultiti cu etajarea cutiei dau la roata un cuplu foarte bun exact acolo unde te doare, in depasirile "de oras" si de dn. 80-120 in V are cel mai bun timp din gama dacia (11.5 sec masurat de mine), timp mai bun are 1.6 16V dar in 3, cine are chef de curse la depasit tiruri n-are decat ...
Consum mediu 5.8 http://www.spritmonitor.de/en/fuelings/338623.html
Cost accesorii foarte mic ( carlig remorca 520 cu tot cu montaj, aparatori vant 50 ron, faruri cu 2 lupe H7 500 RON setul). Activare CB, consum instant, cadrane albe si modul inchidere geamuri la o apasare aprox 300 RON
Contra: Topaie ca naiba.
Confort sad.gif
Frane sad.gif
Instabila la vant lateral
Impresii de drum: Nu e obositoare, pana la 120-130 max ai tot ce iti trebuie: consum mic, sprint, stabilitate in viraje, precizie in directie. Peste 130: Consuma ca vaca ( 9.5 - 10% , aprpops i-am pus bord cu consum instant) , stabilitate dupa cum bate vantul, directie moale... Frana (nu are ABS) dar foarte usor de dozat astfel incat pui lejer frana de urgenta concomitent cu viraj / slalom. La greutate n-are nici o treaba, 2-300 nici nu stii daca ii ai sau nu doar dupa cum se comporta masina la drum. Viteza maxima? Habar n-am , total neinteresant. Vreau viteza ma sui pe laguna sau pe motor, la cum face van-ul la > 140 e clar ca nu e proiectat pentru viteza respectiva...

Dar sa vedem cum se comporta in timp...
A 3-a zi de functionare ( 2 000 km, ce-i drept) un bazait in bord, un sunet de transformator in umezeala, cam asa ceva. Explicatii: Las-o asa, cand se agraveaza ii da de cap.
Aprox 4-5 000 observ ca dimineata becul de ulei se stinge cam dupa 3-4 secunde, chiar asa greu face presiune? Explicatia: Intarziearea tine de bord, nu este reala...
Aprox 10 000: un tacanit metalic de 3-4 sec la ralanti. Explicatia: computerul de injectia isi face niste check-uri, reglaje, bla-blauri....
7 iulie ,15.000 prima revizie, la Tulcea 360 RON, totul OK.
18.000 observ o crapatura lunga in parbriz , ma uit atent, ciobit. Ma uit si mai atent, vre-o 3-4 alte ciobituri, fara crapatura insa. Nu-mi aduc aminte de pleznituri in parbriz, darmite sa se mai lase si cu ciobituri si crapaturi...
22.000 (ieri) observ un scartait la eliberarea franei, trag frana de mana , repet miscarea, nimic, concluzie: sunetul vine de la tamburii din spate. Asteptam .
Masina e tratata ca o adevarata doamna, fara demaraje puternice, fara kick-down, fara opriri ale motorului dupa jde km de mers in sarcina, cred ca peste 90% interurban, motorina Petrom cu un litru de ulei la 3-4 full-uri.
A! Inca o chestie de 2 lei dar naspa: n-au pus filtru la spalatorul de parbriz, astfel incat daca sare sau uiti capacul intra mizerii si infunda duzele..
lapcat
QUOTE(Adydum @ 8 Aug 2009, 01:20)
motorina Petrom cu un litru de ulei la 3-4 full-uri.

Adaugi ulei în rezervor? huh.gif
Adydum
Da. Mai greseaza pompa, injectoarele, motorina asta E4 e "uscata" rau, si nu vreau sa ma plang, ca multi altii, ca mi-au cazut injectoarele la 40.000
Andy_ACS
Credeam ca se gaseste numai motorina E5 la pompa.
Nu scoate fum? Nu e cam mult un litru?

P.S. nu te supara, dar stiu ca un unchi baga pe vremuri la Trabant ulei de amestec in benzina... dar ala nu avea baie de ulei.

P.S.2 ce ulei bagi in rezervor?

Bafta!
ArtVandelay
Bagi degeaba ulei, injectoarele de obicei se infunda, si aici n-ai ce face. De picat, mai rar. Iar problemele cu pompa de injectie din cate stiu erau la logan euro 3..
Adydum
Nu stiu care pompa era / este cu probleme la logan. Stii ca la toate dizelarele care le/le-am condus am avut grija si de ungere, si pana acum n-am avut niciodata probleme cu injectoarele (Inclusiv actualul laguna cu 240.000 in bord)
liviu2004
QUOTE(driverx @ 8 Aug 2009, 18:49)
catalizatorul si/sau senzorii de oxigen.
*



Senzori de oxigen la diesel?
iulic'
Pentru scartaitul franelor demonteaza tamburii si greseaza parghiile de actionare a sabotilor precum si locul unde freaca de taler.
Ce tip de ulei bagi in motorina ca de mult ma gandeam si eu la chestia asta mai ales ca eu am E3 si nu se mai gaseste decat motorina E5 care-i mult mai uscata.
AR-18-MOS
S-a cam schimbat pompa care facea probleme, asa ca normal ca nu ti-au gasit span in filtru.
Adydum
Nu am zis ca e realizarea mea, nu am zis ca nu o sa mi se buleasca niciodata nimic de la injectie. Zic doar ca prin modul meu de a avea grija de sistemul de injectie ( nu ma refer doar la ulei) nu am avut pana acum probleme. O fi noroc, o fi coincidenta, nu stiu, dar merg in continuare la fel.
By the way, s-o fi schimbat la Ph2 sau la MCV-uri, la asta tot injectie Delphi este sad.gif

Scuze, dar am sters posturile aiurea legate de pro/contra uleiului in motorina. Raman doar cele bazate pe experienta proprie, sau ceva studii legate de caz.

Azi am 25.000. A inceput sa se simta "inmuierea" tampoanelor motor / cutie.
ydaniel
ulei in motorina credeam ca e pt motoare mari si de tip vechi nu euro 4:)
Adydum
Asa credeai? Uimitor! De acum o sa cred si eu ca tine, in sfarsit m-a convins cineva cu argumente indubitabile...
Adydum
27.000
In afara de bazaitul de transformator din bord si scartaitul tamburilor spate a mai aparut:
Balama usa sofer slabita (era scump un grover?)
Cheder parbriz sarit.
lapcat
Eu după ce am strâns balamaua aia de vreo 3 ori m-am supărat și i-am pus o șaibă grover. Deocamdată e ok, 41.000km, am avut două arcuri sărite, cel de la un ștergător și cel de la ușița de la rezervor.
andreiutzu
pe cand poze cu masina?
Adydum
29.000 .
Ieri am lovit un caine. Norocul cu scutul de la motor, dar se aude totusi o bataie acum. Vizual nu s-a intamplat nimic pe dedesubt dar totusi se aude o bataie. Sper sa nu fie rulmentul...
L-am lovit pe franare la aprox 90km/h, pacat de el ca era frumusel...
Adydum
Revizia de 30.000 facuta la 31.700 (ups biggrin.gif )
Schimbul d eulei si filtre, curatat, repozitionat chederul de la parbriz ( sarise), permutat roata fata stanga cu spate.
Bataia care se auzea dupa ce am omorat cainele era doar de la tocirea cauciucului in locul in care am pus frana ... Deci nu aveam ce sa echilibrez, dar pe spate nu se simte mai deloc acum...
P.S. (inca nu am greierasi in masina biggrin.gif )
cosmin_2300
Da' ce cauciucuri ai ?! wacko.gif wacko.gif
Adydum
GoodYear GT3 92T . Tind sa nu cred galusca cu tocitul cauciucului pe inaltime intr-un anumit loc ci mai degraba descentrarea gentii in plan vertical. Argument: daca era de la frana intr-adevar s-ar fi simtit si pe dreapta, dar se simtea numai pe stanga fata. roata cu care l-am lovit. (Repet, am trecut peste el cu roata, cu frana pusa...)

A! Am uitat sa spun ca mi-a plesnit parbrizul. Ete-asa o fisura de vre-o zece cm, fara sa fi stiut de vre-o pleznitura ceva... Coroborat cu chederul sarit cred ca i-ar trebui o bara stabilizatoare intre telescoapele fata (as vota pentru o deformare mai accentuata a caroseriei in caz de viraje in viteza, cu incarcatura etc...).

bardu
Nu ar fi mai indicat sa treci cauciucul pe janta de rezerva???
Ma intereseaza si pe mine ce tip de ulei bagi in motorina si daca a crescut nivelul uleiului in baie smile.gif .
Adydum
Pe spate vad ca nu e nici o problema... las rezerva in pace, mai ales ca nu mai e mult si incep cautarile pt anvelope de iarna....

Ulei de motor ...
My good, sa creasca nivelul uleiului ?? NU!!
Deocamdata am masina impotmolita sta cu botul direct pe pamant si rotile nu mai au pic de aderenta, chiar daca pamantul e uscat. Am facut greseala sa o parchez undeva unde peste noapte pamantul s-a inmuiat iar masina s-a scufundat usor usor cat timp a plouat.

Am incercat sa o trag cu cealalta masina, nici un rezultat. O sa incerc sa o ridic intai, si pe urma sa o trag, chiar nu vreau sa patesc cine stie ce daca fortez sa o trag taras cu tractor ceva.
bardu
Nu am intrebat din rautate daca creste nivelul, eram doar curios daca arde si uleiul sau daca se compenseaza cu consumul de ulei pe care il au motoarele diesel in general.

Ca sa scoti masina ai putea sa sapi putin, sa incerci s-o ridici si sa pui ceva sub fiecare roata apoi s-o tragi cu tractorul.
Adydum
Arde si uleiul, oricum nu ajunge in baie.
Cat despre inpotmolit, de era asa simplu.... Nu aveam cum sa o trag drept cu altceva ( in fata blocat, in spate o cladire la 2m). Masina era toata suspendata pana dincolo de cabina. Oricum am scos-o intr-un final, si spre marea mea fericire fara daune de ambele parti ( am tras-o cu laguna, adica tot a mea).
Adydum
Usa din spate trebuie trantaita ca naiba ca sa se inchida, stie cineva cum se poate regla ?
crisolro
QUOTE(Adydum @ 11 Sep 2009, 17:27)
Arde si uleiul, oricum nu ajunge in baie.
*



si catalizatorul? catalizatorul?

<span class='edit'>30 Sep 2009, 09:23:</span>
QUOTE(bardu @ 11 Sep 2009, 11:15)
Nu am intrebat din rautate daca creste nivelul, eram doar curios daca arde si uleiul sau daca se compenseaza cu consumul de ulei pe care il au motoarele diesel in general.
*



mai putin dci-ul tongue.gif
rtBK
anvelopele gt3 nu sunt proaste dar nici stralucite, cauta si tu unele care sa suporte noroi, daca tot e de carat.

frana slaba o rezolvi usor, niste placute si discuri mai rasarite si o sa simti imediat diferentele ( acum depinde si de anvelope )
Adydum
Am sarit 40k. Pana acum totul se prezinta in aceeasi stare ca la inceput (cale rulare, motor, directie).
Consum la ralanti cu incalzirea pornita ( am ramas blocat vre-o 4 ore) 0.6l/h ...
http://www.spritmonitor.de/en/detail/338623.html
Adydum
Marti fac revizia de 45 K.
Nota 10 pentru aptitudinile off-road (tinand cont ca e van).
AlexC
OMG, dar cine te-a trimis pe drumurile alea? 45k km in 6 luni nu-i de colea, la cat mai multi fara probleme!
AmunDei
Multi km in continuare. Am testat si eu anul acesta aptitudinile off-road ale loganului si pot spune ca am fost mai mult decat incantat de comportament, cuplul dieselului cu remapare spunandu-si cuvantul. Singurul lucru care m-a tras inapoi a fost calitatea indoielnica a pneurilor kormoran de fabrica ce patineaza atunci cand nici nu te gandesti.
In rest, jos palaria.
Adydum
Din pacate ce a fost mai interesant nu am avut cum sa pozez/filmez intru-cat se facuse deja noapte. De pe DN1A (intre valeni si cheia) am iesit la vama buzaului si apoi pe DN10 pe drum forestier. Pe drum am oprit pe unii cu un Nissan Patrol care m-au sfatuit sa nu o iau pe acolo intru-cat ei "d-abea s-au descurcat". Rotile aproape de extremitatile masinii (fata spate) si-au spus cuvantul la abordarea damburilor mai abrupte iar garda inalta m-a ajutat mult la fagasele formate.
Oricum, de azi am camera pe masina, poate postez niste drumuri d-astea in off-road...

Poate sa imi spuna cineva cu berlina viteza si turatia in aI-a si a II-a ? Eu le am foarte scurte si chestia asta ajuta enorm si la tractiune (am avut cu tot cu remorca si 3750 kg) si la astfel de drumuri mai "grele".
La I-a la 3 000 RPM am 17-18 km/h si in a II-a la 3000 RPM am 40 km/h, la berlina (diesel) e la fel?

2 Nov 2009, 11:16:
Am comandat cauciucuri de iana http://www.anvelopeweb.ro/show/turismeiarn...185-65-R-15.htm Pana la confirmare comanda pot inca sa o modific, pareri rapide ceva ?
Ce m-a convins pe mine: " test ADAC din octombrie 2008: cea mai buna aderenta pe gheata dintre anvelopele necramponabile."
diesel_power
QUOTE(Adydum @ 8 Aug 2009, 01:20)
         Cutie scurta (nu stiu daca e mai scurta decat la autoturisme, pentru referinte la I -a am 20 la ora la 2500 RPM iar a-V-a 2.750 la 120km/h).
*



Nu pot sa iti spun ce viteza si turatie are berlina, dar pot sa iti spun ca a ta cutie de viteze a cam intrat la apa de cand ai cumparat masina si pana acum. Devine din ce in ce mai scurta treapta 1. Cred ca apa de la baltile din offroad e de vina. Ai grija cum mai conduci.
AmunDei
Ceva nu e in regula, e mult prea mare turatia. Ex in treapta a doua la berlina diesel la 3000 ture am aproape 60 km/h; nu cred sa fie cutia chiar atat de scurta.
Adydum
Pentru a evita discutiile gen "a intrat la apa" valori exacte:
Viteza I 1000 RPM 7km/h , 3 000 21 km/h
Viteza II 1000 RPM 13 km/h 3000 RPM 39km/h
Viteza III 1000 RPM 23 km/h 3000 RPM 70 km/h
Viteza IV 1000 RPM 31 km/h 3 000 RPM 90 km/h
Viteza V 1 000 RPM 40 km/h 3 000 RPM 121 km/h
Vitezele sunt cele date de GPS, vitezometrul indica aprox 10% in plus (aprox 135 in loc de 121 la 3 000 RPM).
Sa inteleg ca doar pinioanele de I si a II sunt diferite fata de berlina?
Oricum anormal mi s-ar parea daca ar avea aceeasi cutie tinand cont ca MMA e totusi mult mai mare decat la berlina ( 2600 kg)
AmunDei
Pai spune asa, eu credeam ca vorbesti de indicatiile bordului; in cazul asta e posibil sa fie corect.
Adydum
Uite aici pozele in 1,2,3,4 5 cu ce arata bordul.
Nu am facut decat una pentru a compara viteza reala cu cea de pe GPS, la I-a unde bordul arata 26-26km/h, real 22
Dupa bord la 3000
Viteza 1. 26 km/h
Viteza 2. 48 km/h
Viteza 3. 75 km/h
Viteza 4. 100 km/h
Viteza 5. 133 km/h

Acum ca ne-am lamurit care cum sunt masurate vitezele, imi confirma cineva daca are toate rapoartele din cutie la fel ca la berlina?
Adydum
Revizia de 45 K 400 RON, tot la star service tulcea.
La intoarcere accident nasol....
diesel_power
Eu n-am logan dar pot spune ca in comparatie cu rapoartele symbolului sunt ceva mai scurte, cu maxim 5km/h (pe vitezometru) in fiecare treapta. Nu stiu cat de relevant e, dar in lipsa de alti respondenti am scris eu tongue.gif

Pe vitezometru, la 3000 rotatii pe minut, masina mea are cam vitezele urmatoare:
-30km/h in viteza 1
-53km/h in viteza 2
-80km/h in viteza 3
-100km/h in viteza 4
-130km/h in viteza 5
AmunDei
Fata de berlina din semnatura, ai rapoartele mai scurte. Nu cu mult, dar sunt. Mai exista varianta calibrarii aiurea a vitezometrului din fabrica. Nu stiu ce sa zic.
Catalinmodena
Nu,din fabrica van-ul vine cu o cutie de viteze mai scurta.Nu-i facut pentru viteza ori demaraje,ci pentru carat.
diesel_power
Tocmai, ca ai demaraje mai rapide cu rapoarte mai scurte smile.gif
Catalinmodena
Teoretic.Am purtat o discutie cu un prieten ce are un Logan Pick-up de 1.5 dci si 85 hp.Si zicea ca nu prea fuge!
Adydum
Vrei fuga de la van?
Daca schimbi 3 viteze ca sa ajungi la 60 mai pui problema cat de rapid e demarajul?
Acolo unde "doare": 50-80 (depasiri in oras) sau 70-110 (depasiri pe DN) se misca foarte bine pentru clasa ei ( 80-120 ) in 12 s e excelent pentru clasa ei...
Valorile sunt cele de pe ceas.
Acum ca m-am convins ca difera rapoartele la van acord un 10 personal pentru cutia gandita si adaptata specificului masinii: 1-2 scurte ca sa te pui in miscare indiferent de greutate si panta, 3 lung ca ai deja demaraj, 4 scurt ca sa incepi bine depasirea tirului si 5 lung pentru economie la mers. Toate astea in defavoare vitezelor in jur de 45 si 70 unde daca esti in sarcina mare si vrei sa tii viteza respectiva esti prea turat pentru viteza inferioara (II pt 45 si III pt 70) si subturat pentru sarcina grea la viteza superioara (III pt 45 si IV pt 70). Inconvenient mic fata de placerea de a putea face o depasire rapida cand prinzi coloane interminabile...
Adydum
Acu` vre-o 2 zile, seara, mi s-a parut ca la o frana de motor mai puternica scoate un fum alb cenusiu, gros (l-am intrezarit in oglinda). Am incercat aceeasi manevra uitandu-ma mai atent, dar nu mai scotea... Nu bagam in seama daca nu-mi spunea cineva ca intr-o dimineata la plecarea din parcare faceam ceata in spate. In ziua respectiva masina statuse f mult (5-6 ore ) cu motorul pornit, la ralanti. In alte dimineti nu am vazut aceleasi simptome...
Uleiul deocamdat e constant (6 000 de la schimb, 51 000 parcursi). Ce sa fie, vre-o purjare ceva sau incep problemele in paradis ?
Adydum
Cateva "spicuiri" din trafic cu respectivul logan. Aici

Intre timp am ajuns la 65 000 si deja clantane cand e in sarcina intre 2000 si 2500 RPM.
Adydum
Chestiunea cu tacanitul injectoarelor a fost "expusa" la revizia de 75 000 si mi-au spus ca acu se rezolva cu nsh ce tratament, doar ca mai dureaza o saptamana pana vine solutia minune din franta, o sa ma anunte ei in cateva zile, max o saptamana cand pot sa vin cu masina. Acum am 86.000, bineanteles ca inca nu au sunat.
Alta chestie: plafonul prezinta acum tot felul de onduleuru, ca si cum ar fi fost rasturnata si indreptata, probabil de la torsionarea caroseriei??
Tot la 75.000 am schimbat si placutele de frana, mai aveau aprox 4mm grosime..
einstein1984
Solutia aia minune e vreo 30 de euro pentru o cutie de 300 ml si e ceva ce orice service care demonteaza un injector diesel ar trebui sa aiba (bineinteles, nu la noi). Macar o reprogramare de injectie nu ti-au facut si ei?
Mai mergi pe capul lor, ca daca clantane si dupa curatea cu solutia aia si cu reprogramarea, e rost de injectoare noi.
Adydum
Nu au facut nimic, cel putin asa au spus. Ceva ,sau pe undeva, tot au facut ei ca am gasit totul resetat la masina. Oricum se apropie revizia de 90.000 (am 86.000, cu revizia de 75.000 acu 3 saptamani).
Un lucru foarte important: PLAFONUL E TOTAL SIFONAT. Nu , nu am rasturnat-o, nu am faut accident, eu cred ca tine de torsionarea caroseriei.. Si parbrizul crapat, tot cam din acelasi motiv... Sfatul meu: daca stii ca "te dai" pe curbe, pune-i strut-bar-uri...
george_slz
Vrem poze cu plafonul deformat!
argon
o fi picat ceva pe ea si n-ai observat, plafonul are striatile alea din fabrica tocmai pentru a nu se torsiona, sa-l intareasca, daca era drept as intelege.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.