Cum Lagunica are deja o varsta respectabila (9 ani) si 80.000 pe an sunt totusi ceva km, chiar daca inca se tine foarte bine incepusem sa imi pun problema schimbarii masinii. Cerintele urmatoarei masini: motor diesel, consum mic, clima, airbag-uri, model break ...
Sondam piata: Doblo, Berlingo, MCV, toate se invarteau pe acolo 13-15.000 (DA, un logan MCV 1.5 dCi 13.300).
Test drive: la capitolul confort Fata de un laguna grandtour family muult departe... Cat e de munca, e de munca poti sa si transpiri si sa topai cu masina prin gropi, dar ce fac cu familia? Confort O in concedii, la plimbari ( Am 3 copii, cel mai mare de 4 ani).
Asa s-a nascut ideea de a diferentia masina de carat, de "zi cu zi" fata de masina de concedii, de plimbat cu familia, asa ca Laguna ramane, si ne ieftinim la cea " de munca".
Cand am inceput sa caut van-uri treaba a fost mai simpla, 11-13.000 concurenta iar dacia facea o reducere de 15% la utilitarele Logan Ph1 ( de, aparuse Ph2) . Cerinte: Nu ma mai intereseaza clime , airbag-uri si altele, scurt pe doi consum mic si putere cat de cat. Deci 1.5 dCi 85 C.P. Cu reducere cu alea alea 8.200. Ca sa adugam clima inca 750. 750 pt o cabinuta de 2 locuri ? Mai bine iau un webasto si il pun sus vara. Hai flit cu a/c-ul.
Deci 8.200 1.5 dCi "pack confor" . Acte, semnaturi, amenintari cu moartea, in sfarsit la sfarsitul lui mai 2009 ma anunta ca pot sa vin sa ridic masina.
Impresii:
Echipata cu Goodyear GT3, felicitari, ma asteptam la Matadoare.
Pro- Nu face urat daca dai in gropi cu ea.
Pozitia inalta la volan (desi mult blamata) ajuta foarte mult mai ales la drumurile de noapte.
Cutie scurta (nu stiu daca e mai scurta decat la autoturisme, pentru referinte la I -a am 20 la ora la 2500 RPM iar a-V-a 2.750 la 120km/h). Etajarea cutiei mi-a adus cea mai placuta surpriza: 1,2 scurte, 3 lunga, 4 scurta, 5 normala). 1,2 scurta sa pleci de pe loc indiferent cat de incarcat, a 3-a lunga sa poti sa dai in oras un 30-80 fara probleme , a IV pentru depasiri pe DN-uri 80-120 , a 5-a pe drum. Cei 200 Nm ai motorului inmultiti cu etajarea cutiei dau la roata un cuplu foarte bun exact acolo unde te doare, in depasirile "de oras" si de dn. 80-120 in V are cel mai bun timp din gama dacia (11.5 sec masurat de mine), timp mai bun are 1.6 16V dar in 3, cine are chef de curse la depasit tiruri n-are decat ...
Consum mediu 5.8 http://www.spritmonitor.de/en/fuelings/338623.html
Cost accesorii foarte mic ( carlig remorca 520 cu tot cu montaj, aparatori vant 50 ron, faruri cu 2 lupe H7 500 RON setul). Activare CB, consum instant, cadrane albe si modul inchidere geamuri la o apasare aprox 300 RON
Contra: Topaie ca naiba.
Confort
Frane
Instabila la vant lateral
Impresii de drum: Nu e obositoare, pana la 120-130 max ai tot ce iti trebuie: consum mic, sprint, stabilitate in viraje, precizie in directie. Peste 130: Consuma ca vaca ( 9.5 - 10% , aprpops i-am pus bord cu consum instant) , stabilitate dupa cum bate vantul, directie moale... Frana (nu are ABS) dar foarte usor de dozat astfel incat pui lejer frana de urgenta concomitent cu viraj / slalom. La greutate n-are nici o treaba, 2-300 nici nu stii daca ii ai sau nu doar dupa cum se comporta masina la drum. Viteza maxima? Habar n-am , total neinteresant. Vreau viteza ma sui pe laguna sau pe motor, la cum face van-ul la > 140 e clar ca nu e proiectat pentru viteza respectiva...
Dar sa vedem cum se comporta in timp...
A 3-a zi de functionare ( 2 000 km, ce-i drept) un bazait in bord, un sunet de transformator in umezeala, cam asa ceva. Explicatii: Las-o asa, cand se agraveaza ii da de cap.
Aprox 4-5 000 observ ca dimineata becul de ulei se stinge cam dupa 3-4 secunde, chiar asa greu face presiune? Explicatia: Intarziearea tine de bord, nu este reala...
Aprox 10 000: un tacanit metalic de 3-4 sec la ralanti. Explicatia: computerul de injectia isi face niste check-uri, reglaje, bla-blauri....
7 iulie ,15.000 prima revizie, la Tulcea 360 RON, totul OK.
18.000 observ o crapatura lunga in parbriz , ma uit atent, ciobit. Ma uit si mai atent, vre-o 3-4 alte ciobituri, fara crapatura insa. Nu-mi aduc aminte de pleznituri in parbriz, darmite sa se mai lase si cu ciobituri si crapaturi...
22.000 (ieri) observ un scartait la eliberarea franei, trag frana de mana , repet miscarea, nimic, concluzie: sunetul vine de la tamburii din spate. Asteptam .
Masina e tratata ca o adevarata doamna, fara demaraje puternice, fara kick-down, fara opriri ale motorului dupa jde km de mers in sarcina, cred ca peste 90% interurban, motorina Petrom cu un litru de ulei la 3-4 full-uri.
A! Inca o chestie de 2 lei dar naspa: n-au pus filtru la spalatorul de parbriz, astfel incat daca sare sau uiti capacul intra mizerii si infunda duzele..