Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pe doua roti cu Transalp, Suzuki si BMW F650 DAKAR
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Doc
Este cazul sa deschid al topic pentru ca nu are rost sa il mai poluam pe cel cu masina. Asa ca prezint aici vacuta: Honda Transalp XL 650V din 2001. Am cumparat-o din RO cu aproape 3000 euro si 50.000km la bord. Pana acum am parcurs impreuna 4000km si ne intelegem foarte bine. De curand i-am facut revizia la furca (schimbat ulei) si am schimbat ambreiajul.

Cateva poze cu vacuta de la intalnirea Transalpistilor 2009:

[attachmentid=1627544422] [attachmentid=1627544423]
[attachmentid=1627544424] [attachmentid=1627544425]
[attachmentid=1627544426] [attachmentid=1627544428]
b76bgaarh
hmmm docule tu vrei sa mergi cu ea la drum lung...si in offroad...

eu vreau ceva de mers doar pe teren accidentat... de asta ziceam sa iau ceva cu motor mai mic.... sau un atv.....

oricum...sa ne tii la curent cu escapadele...poate ne molipsim mai multi pe aici.....
Doc
Pai ideea la mine a fost simpla, daca iau rasnite cu motoare mici o sa am nevoie de remorca ca sa le transport. Acelasi lucru il fac si cu bicicleta, deci nu avea rost sa bag o cheltuiala in plus pe remorca. Asa ca am preferat un Transalp care este mai placut la drum lung (bi-cilindru in V) cu care pot intra si pe offroad soft. Pentru offroad hard ai nevoie de alt tip de motor, usor 90-100kg, scump (4000-5000 euro) ce nu poate fi dus la locul de joaca decat cu remorca.
b76bgaarh
mda...

de asta stau cu dosul in mai multe luntre...ca nu stiu ce sa fac...si spre ce directie sa o apuc....

sper sa imi lamuresc ideile cat mai repede.....
Doc
Pai depinde cati bani ai, daca vrei hard enduro trebuie sa te gandesti la niste costuri mari: achizitie motor, remorca, echipament, intretinere si transport. Estimez 6000-7000 euro din start.
b76bgaarh
docule....

nu explici un pic si ce echipament ai? ca te vad bine "blindat" in poze....
Doc
Ai sa razi dar echipamentul din poze este cel pe care il foloseam la downhill cu bicicleta. Folosesc o armura si genunchere Sixsixone, casca Airoh, manusi cu protectie de carbon si kevlar, ghete Probiker.
skija
sry ca ma bag... ptr: b76bgaarh - cumpara-ti un cross (intre 500 si 4500e). De la KTM la Yamaha.. merge orice... si sunt rezistente.

Ptr. Doc - cum e la drum lung? pozitia e confortabila? te tine sa mergi intins 1000 - 1200km (cu opriri de alimentare)?
dobre
man, masina este masina, motoretele sunt doar de hobby....parca mai bine sa ai ceva deasupra capului
Doc
QUOTE(skija @ 12 Aug 2009, 15:09)
sry ca ma bag... ptr: b76bgaarh - cumpara-ti un cross (intre 500 si 4500e). De la KTM la Yamaha.. merge orice... si sunt rezistente.

Ptr. Doc - cum e la drum lung? pozitia e confortabila? te tine sa mergi intins 1000 - 1200km (cu opriri de alimentare)?
*



KTM rezistente dar greu si scump de intretinut. Da este confortabila chiar si la drum intins. Pana acum nu am parcurs distante asa de lungi doar cu pauze de alimentare, insa timpul nu este pierdut. Momentan am cea mai lunga distanta parcursa intr-o zi a fost de 400km. Singura problema la un astfel de motor este pozitia destul de inalta in sa si la viteze mari te cam bate vantul.


QUOTE(dobre @ 13 Aug 2009, 08:42)
man, masina este masina, motoretele sunt doar de hobby....parca mai bine sa ai ceva deasupra capului
*



Uite ca eu incerc sa le combin pe toate: bicicleta, scuter, motocicleta si masina. Fiecare in parte are avantajele si dezavantajele sale. Depinde din ce pozitie vrei sa privesti.

Postez doua filmulete pe care le-am facut zilele acestea cat am fost plecat cu motorul:


Am sa revin cu restul detaliilor, poze si cateva filme legate de traseul pe care l-am facut pe motor (aproape 800km) onroad si offroad.
b76bgaarh
nimic nou?????
Doc
Ba da. Am mai avut niste aventuri dar n-am apucat sa postez nimic aici. De vreo 3 saptamani nu am mai dat pe acasa, iti dai seama ca nu aveam cum sa mai scriu nimic.

<span class='edit'>1 Sep 2009, 09:12:</span>
Am sa postez aici ceea ce am scris pe un alt forum.

Hai ca vin si pozele. Aventura incepe de marti seara, cand in criza de idei pentru concediu cautam de zor pe internet trasee si locatii unde sa merg cu motorul. Aveam la dispozitie 6 zile libere si nu stiam incotro sa o apuc. Tot cautam locatii de vis prin Grecia si Croatia, insa perioada foarte scurta pe care o aveam la dispozitie nu imi permitea sa aleg nimic la distante mari. Asa ca am inceput sa caut prin RO, locurile pe care nu le-am vizitat si pe care acum as fi avut ocazia sa le vad. Am luat in calcul o plimbare in Delta, in Moldova, in Maramures insa iar trebuia sa ma gandesc la distanta lunga si numarul de bagaje pe care ar fi trebuit sa il iau. Intr-un final m-am hotarat sa parcurg o distanta mai mica pana la destinatie, insa locul ales sa imi ofere posibilitatea unor plimbari cu motorul de o zi prin imprejurimi. Prima locatie care mi-a venit in minte a fost Sambata de Sus, deja gasisem 2-3 pensiuni dragute si a doua zi, inainte sa plec, eram hotarat sa fac rezervare.
Miercuri m-am trezit cu greu (dupa o noapte pierduta pe net) si m-am dus la munca, aveam ceva programari dimineata pe care trebuia sa le rezolv destul de repede pana in pranz. Nu s-a intamplat asa, am terminat treburile dupa ora 15 si nici la pensiuni nu am sunat. In drum spre casa mi-am adus aminte de un prieten hondar care se tot lauda cu o pensiune faina (Pensiunea Cehov) in zona Bran. Cum am ajuns acasa pun mana pe telefon si il sun, ii spun ce am pe suflet si imediat ia legatura cu sora lui sa vada daca imi poate rezerva o camera. In 5 min aflu si vestea cea buna, mai este o singura camera si este rezervata pentru mine. Rasuflu usurat, stiind ca deja este tarziu si ma apuca noaptea pana sa ajung in zona Bran sau Sambata de Sus, iar eu nu aveam nici bagajul facut.
De aici nu cred ca mai are rost sa va povestesc, am ajuns in jur de ora 22:30 la pensiune, totul ok asa cum ma si asteptam.

Prima zi de a aventura a inceput la ora 11:30 dupa ce m-am consultat cu domnul Trandafir (gazda pensiunii) si mi-a propus sa fac un traseu ce incepe din Bran-Cheile Gradistei-Fundatica-Podul Dambovicioarei-Pestera Dambovicioara-Ciocanul-Sirea-Pestera-Mugura-Bran. Bineinteles ca planul stabilit acasa nu s-a potrivit exact cu ce am gasit pe traseu. Nu am reusit sa trecem de la Cheile Gradistei la Fundatica, cred ca am ratat drumul din cauza lucrarilor ce se fac in zona (se construiesc pensiuni si hoteluri chiar in vf. de culme). Am facut cale intoarsa sa incercam si alt traseu care din spusele unei batrane continua din Moieciu de Sus si ajungea la Fundatica. Se pare ca nici aici nu am avut noroc, drumul a fost distrus de apa si se poate vedea in pozele de mai jos. Asa ca am revenit in drumul national si am inceput coborarea in Fundata spre Podul Dambovicioarei. Am ajuns intr-un final la Pestera Dambovicioara care se spune ca ar avea 500m, insa se pot vizita aprox 250-300m.
De aici dupa un mic popas inghetata am ales drumul spre Pestera prin Ciocanul si Sirea. Peisajul de o parte si de alta a drumului este superb, de nedescris. Am sa va las pe voi sa trageti singuri concluziile din pozele de mai jos. Drumul bun a continuat pana in Sirea, unde am luat decizia de a merge spre Pestera pe un drum mai putin umblat, insa practicabil dupa spusele satenilor mai ales cand vedeau cat de mare este motorul nici nu isi puneau problema ca nu puteam sa mergem.
Cu cat mergeam mai mult peisajul era din ce in ce mai frumos insa drumul se ingusta si din doua urme de roti la un moment dat a ajuns o potecuta ca intr-un final sa dispara si aceasta. De aici a inceput calvarul pentru mine, cand in loc de poteca am dat de pante abrupte cu iarba si motorul nu avea cum sa le coboare fara gume adecvate. Cea mai mare temere a mea era ca daca ii dau drumul la vale nu am cum sa il opresc, rotile neavand niciun un fel de aderenta pe iarba. O solutie ar fi fost sa ma intorc insa nici asa traseul nu era mai usor, mai ales ca la un moment dat pe traseu am reusit sa trec un vad cu noroi foarte mare pe care nu mi l-as mai fi dorit sa il incerc a doua oara. Asa ca am ales calea hard si am trecut pe langa motor, sa il cobor din frana de motor si frana fata. Va dati seama ca 200kg nu sunt chiar asa usor de tinut brate, mai ales ca trebuie sa le tii si in echilibru. Drumul pietruit spre Pestera se vedea chiar la baza culmii de unde trebuia sa coboram noi. Cred ca m-am luptat in jur de 60-80 minute cu motorul sa il duc jos. Eram presat de timp si de cativa nori care ii vedeam cum vin dinspre Piatra Craiului si ma gandeam ca daca acum e greu sa cobor cu el daca incepe sa ploua este imposibil sa il mai duc jos. Am reusit intr-un final sa il aduc pana la baza culmii, ultima bariera a fost un mic rau pe care trebuia sa il trec si pozitia in care ma aflam cu motorul nu ma avantaja deloc la trecerea prin acesta si urcarea pe malul abrupt, dar cu putin noroc si o baie buna am reusit sa trec raul. Drumul pe care am ajuns se afla intre doua culmi, insa noi trebuia sa il continuam urcand cea de-a doua culme. Dupa o coborare cu peripetii bineinteles ca nici urcarea pe un plan cu inclinatie mare si pietris sub roti nu este chiar cel mai usor lucru. Am avut cateva ezitari pana sus in varf insa iar am avut noroc si am trecut cu bine. Sus pe culme, am ajuns la civilizatie deja eram in Pestera si se zarea drumul national in departare. Oboseala si frigul (putini murati de la trecerea prin rau) a pus stapanire pe noi si am renuntat la ideea de a face traseul complet Pestera - Magura - Moieciu - Bran. Asa ca am coborat in drumul national si am revenit la baza, cu gandul sa continuam a doua zi ce nu am reusit sa termin in prima zi. In total au fost parcursi 109km.

Va las in continuare sa savurati pozele din prima zi de aventura.
b76bgaarh
frumos.....


docule... ma apuc de facut scoala de motor.....
Doc
Vezi ca vand motorul acesta, o sa trec pe unul mai hard enduro. Dupa turele pe care le-am facut acum mi-am dat seama ca vreau mai mult.
vis-a-vis
QUOTE(Doc @ 1 Sep 2009, 11:53)
o sa trec pe unul mai hard enduro
*


Si anume? nedumerire.gif
Doc
Încă nu m-am hotărât, vreau să încerc mai multe modele până ajung la ceva care să fie pe gustul meu.
vis-a-vis
Eu as vrea sa trec la Honda XR650R. E destul de enduro pentru mine, fiabil si polivalent. Il poti transforma usor in supermoto cu roti de 17"..
Sa vedem cum rezolv cu bugetul, ca sub 3500 nu gasesti unul bun.
b76bgaarh
ceva noutati docule????

modele preturi..impresii????
Doc
Momentan nimic, in afara de faptul ca am dat motorul nu am cu ce sa ma laud. Vad insa ca pe tine te-a prins pasiune pentru motoare. Pe cand te vedem cu doua 2 roti?
b76bgaarh
pai...in functie de buget si timp cred ca la primavara.....
Doc
Pentru ca am dat motorul anul trecut, acum sunt in cautare de o noua capra. Ma gandesc la ceva usor, mai mult pentru offroad decat touring si cu care sa pot lua un pasager. Am pus ochii acum pe 2-3 modele, Yamaha W250R/X, Suzuki DR-Z 400S si KTM 690 Enduro.
Daca auziti pe cineva ca are asa ceva de vanzare ca asptept cu un PM.

Hai ca vine primavara, chiar daca afara nu prea pare sa ne lasa iarna, si trebuie sa iesim la plimbare. Sper sa gasesc cat mai curand un motor dupa bugetul meu.
sonykel
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627549496
ce face tanti , cu ``mitraliera`` pe masa??? blink.gif
Valy1
Asta banuiesc.
cosmin_2300
Vali , uita-te ca pe masa e o "mitraliera" smile.gif
Doc
Hei..pozele sunt de anul trecut acolo. Pana acum nimeni nu a bagat de seama ce se afla pe masa. Este o jucarie pentru copii, daca va uitati in fundal mai gasiti si alte jucarii.

Sa revenim totusi la ceea ce am scris pana acum, ce ar trebui sa iau.
vis-a-vis
Pai e diferenta mare intre modelele alea. Yamaha aia de 250 e cam mica pentru doi insi saraca, iar WR 250 X e supermoto, nu prea are treaba cu off-roadu'.
DR-Z-ul e buna ca dual sport, dar la drum lung nu prea poti sa tragi de ea. un 120 km/h pentru ea e deja la limita decentei. KTM-ul e mai potrivit, dar e destul de greu si daca-l iei si SH e deja loterie cu fiabilitatea.
Sa treci de la Honda la KTM, e o schimbare radicala din punctul asta de vedere. La categoria asta sa mergi cu pasager, e cam fortat... dar eu m-as uita totusi dupa un WR450F, macar ai si putere si fiabilitate sub acelasi ambalaj.

Daca vrei sa colinzi totusi prin munti cu pasager si nu vrei marea cu sarea, DR-Z-ul e cel mai potrivit.
Doc
DRZ400E sa fie, uite si pozele:

Hack
S-o calaresti sanatos!
gibonu
S-a stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.
vis-a-vis
Arata bine de tot. Sa te duca sanatos si fara probleme, pe unde vrei tu, ca asta chiar merge aproape oriunde biggrin.gif
(nu vad scaritele de la pasager)
Doc
Inca nu are scarite pentru pasager, sper sa rezolv problema pe viitor. Este modelul DRZ400E care nu vine cu scarite, are mai multi CP si este mai usor decat modelul S. Cam trece peste orice, am fost astazi la vitan unde s-a facut un mic loc de joaca pentru enduristi si am dat o tura de recunoastere.
vis-a-vis
Din ce an e si cat ai dat pe ea? Se poate inscrie?
MuciX
S-o stapanesti sanatos si aventuri placute!
Arata bine animalu'
Doc
QUOTE(vis-a-vis @ 26 Mar 2010, 13:48)
Din ce an e si cat ai dat pe ea? Se poate inscrie?
*



Model 2005, inmatriculata si am dat vreo 3000iepuroi.

QUOTE(MuciX @ 26 Mar 2010, 13:53)
S-o stapanesti sanatos si aventuri placute!
Arata bine animalu'
*



Merci. O sa incerc sa il alerg cu placere.
Doc
Intre timp, de cand nu am mai scris aici mi-am mai luat echipament: cizme Sidi Crossfire direct de la salonul moto, un echipament complet Acerbis (pantaloni, tricou si manusi) si cireasa de pe tort - primul tuning finala LeoVince x3.

Duminica nu mai aveam rabdare, m-am echipat repede, am montat scaritele pentru pasager (m-am chinuit 5-6 ore sa le fac) si am plecat la Domnesti unde am fost invitat de un prieten sa ne dam pe coclauri. El cu atv-ul eu cu 2 roti, pe un traseu usor. Motorul se comporta ireprosabil pe drumurile accidentate, mult mai placut decat pe asfalt. Toba suna demential, a venit la pachet cu mai multe tips-uri si in functie de acestea se schimba sunetul.

De abia astept sa il scot in lume, la munca pe trasee mai dificile sa vad cum ma descurc cu greutatea lui.
the_tavi
Mmmm, ce bine-i sta pe coclauri! Sa-l stapanesti sanatos!
Doc
Merci. Tocmai ce i-am pus niste gume mai normale pentru asfalt, Heidenau K60 pe care le-am achizitionat direct de la importatorul din Timisoara. M-au costat in jur de 360 ron.

Astazi l-am lasat acasa, nu prea arata bine afara si am zis sa nu ma risc.
vis-a-vis
La mine au mers K60-urile si pe ploaie tongue.gif
St
Despre BMW nimic?smile.gif
Doc
Mare lucru nu e de spus. N-am facut inca ture cu el. Am reusit de l-am inmatriculat si sper ca maine voi reusi sa ii cumpar un set complet de genti laterale si topcase.

Pe 1 August are loc intalnirea Transalp si cred ca ma voi alatura lor timp de 3 zile pentru o mica aventura la Lepsa.
gibonu
@ Doc

Cat te costa gentile laterale?
Poate ne arati si noua o poza cu ele.
Multumesc.
Doc
De abia miercuri le iau. Inca nu am stabilit exact pretul final dar ar putea fi intre 1800-2000 ron. In banii astia intra un set de genti laterale Givi keyless, cadru lateral Givi, topcase Givi 42l + placa, suport prindere topcase Givi.
ache2
de unde iei topcase-le si la ce scor ?
Doc
Le-am luat SH de la cineva care tocmai vindea motorul. Am dat pe tot ce am scris mai sus 1800 ron.

Cutiile laterale arata asa:

http://www.giviusa.com/Side-hardbags/Monok...ral/E41-KEYLESS

Topcase:

http://www.giviusa.com/cases/monokey/E460

Mi-am mai luat tot astazi o guma pentru roata de spate - Continental TKC80 - cu care sper sa ma descurc mai bine pe noroaie. De altfel maine plec la Lepsa si voi incerca sa fac cateva trasee de offroad cu cei din clubul Transalp. Am sa revin cu poze si impresii dupa aceasta iesire.
ache2
spor la murdarit !
ai pe unde sa executi program liber ales la Lepsa ... daca-i sa si o ploaie sanatoasa, e si mai bine !
alinHR
Sunt bune DRZ-urile,numai ca sunt putin cam grele sau mi sa parut mie.Eu am un Husaberg 450 din 2007,marea problema ca nu se poate immatricula.Asfalt uscat smile.gif
Doc
Dakar-ul acum este de vanzare: http://www.reno.ro/-VAND-BMW-F650GS-Dakar-2001-t206549.html

Poate este cineva interesat. Lucrez acum la un alt proiect auto si din cauza asta trebui sa vand motorul.
C a t a l i n
Offtopic: Accordul Tourer Alb de vanzare la Asko e al tau?
Doc
Da. Al meu este.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.