Sa incep si eu un mic jurnal de bord pentru masina mea, desi poze inca nu am facute cu ea si desi au trecut deja aproape 3 luni de la achizitie.
Pana anul acesta am avut un logan 1.4 mpi din octombrie 2004 cumparat de nou, cu care am facut 59500 Km. Anul trecut in 2008 am invcercat sa-l vand(anunturi ziar si TV post local) dar nu am reusit, chiar daca in final am lasat la pret.(motivul vanzarii era dorinta de a lua alta masina, si de a nu efectua reparatii la cea existenta-a se vedea distributie, etc.
Despre vechiul logan ce pot sa spun decat ca am fost foarte multumit, (cu rezervele de rigoare-zgomotos-s-a facut insonotizare proprie si cu efecte vizibile, motor subdimensionat, dar il turam corespunzator si nu m-a facut de ras chiar si pe autostrazile occidentale 2 ani la rand, etc).Reparatii zero( exceptand o supapa de la servofrana si 2 chedere usa spate inlocuite in garantie)-distributia nu am facut-o la 4 ani, urma sa o fac in luna Mai 2009, pentru a pregati masina pentru concediu, dar in data de 2 aprilie 2009 un var m-a sunat ca are un client pentru loganasul meu.Dupa negocierile de rigoare in data de 3 Aprilie 2009 l-am vandut.
Urmeaza o perioada cautari, desi sincer eram aproape convins ca voi lua tot un logan, exclus din start orice varianta de masina SH(nu facem polemica pe tema acesta deoarece aici trebuie sa ai si mult noroc). Suma de care dispuneam :10000 Eur( aproape cash-ma rog si ceva imprumut de la o ruda, fara termen si alte dobanzi).
Am fost la toti dealerii si la suma pe care o aveam nu obtineam decat masini mici, cu ceva dotari.La Renaultla 10300 era de vanzare un Megan sedan Prima cu motor 1.4 100 CP, cu aer conditionat, motor care am constatat la o ruda care are un megan cu acesta motorizare ca este destul de gurmand, mai ales in oras. M-am indreptat deci iarasi spre dacia( pentru revizii mai ieftine, casco mai mic, pierdere mai mica la revanzare, etc) si pentru ca datorita crizei financiare multe drepturi(financiare) la serviciu s-au diminuat si merg cu masina destul de mult am preferat un diesel(cunosc problemele aparute, sper sa nu le am , am 4 ani garantie, si peste acesti 4 ani sper sa pot vinde masina si sa iau alta).
Deci, de ce diesel?????? Pentru consum , pentru cuplu, pentru a schimba motorizarea dupa trei masini anterioare pe benzina, pentru etccc, DAR NU PENTRU ECONOMIE, CUM SPUN ALTII.
Am facut precontract in data de 10 Aprilie pentru un logan PH2, laureate 1.5 DCI 85 CP cu airbag-uri laterale si vopsea metalizata bleu electrique-9950 EUR dupa reducerea de 600 EUR acordata si 4 ani garantie sau 120 .000 Km, am negociat un set de covorase originale gratuit, m-am razboit putin cu Vocea Clientului pentru ca nu voiam sa cumpar trusa medicala si stingatorul pe care pur si simplu ti le baga pe gat prin facturare ca accesorii optionale solicitate de client prin facturare-nu am avut castig de cauza, termen de sosire perioada 7-13 Mai 2009, masina a sosit in 18.05.2009, ridicata in 20.05.2009.
Deci despre masina, acum cand am facut cca 5900 Km in mai putin de 3 luni:
Plusuri(putine):
-design mai placut atat interior cat si exterior.
-motor destul de puternic, face fata depasirilor in panta chiar cu aerul conditionat pornit.
-centurile cu pretensionare pentru fata sunt foarte usor de manipulat, si aproape ca nu le simti, nu deranjeaza.
-consum rezonabil, dar nu asa cum se lauda altii-la mers normal mai jos de 4.4 nu am reusit. Media pentru 5900 Km este 4,9 % cu viteze medie 47 Km/h.
-vopseaua parca este mai calitativa, nu se mai zgarie asa usor.
-franele foarte eficiente avand ABS si AFU.
Minusuri:-mai multe:
-motor foarte zgomotos, mult mai zgomotos decat cel de pe megane(probabil alta insonorizare) si chiar decat cel de pe MCV-ul cu care am facut Drive test in 2007 cans s-a lansat motorul de 85 CP. Dupa cca 4000 Km si dupa schimbarea uleiului cu Aral High tronic la 4800 Km zgomotul motorului s-a mai diminuat dar tot ramane un mic tractoras. Altii spun ca se va mai estompa dupa 10000 Km, desi putin probabil.nu stiu daca voi mai face vreo insonorizare la acesta masina, cred ca nu merita investitia si timpul pentru 20-30 decibeli in minus, ca atunci cand vinzi masina si ii spui posibilului cumparator ce ai facut in plus la masina sa dea din umeri si sa spuna ca nu il intereseaza.
-aeroterma are viteze mai mici ca cea de pe vechiul logan, viteza care creste mai mult cand dau pe dezaburire. Daca voi monta filtru de polen cum am montat si pe anteriorul logan s-ar putea ca in momentul in care dirijez aerul in fata sau/si la picioare treapta a doua de la ventilatie sa fie total ineficienta
-aer conditionat nu chiar eficient, si foarte zgomotos, mai ales in oras in momentul in care stai pe loc si porneste treapta a doua la GMV. se zguduie masina pur si simplu parca mergi cu vaporul nu cu tractorul.
-cutia de viteze JH 5 mult laudata este mai greoaie in explatare si mai zgomotoasa decat la vechiul logan.
-ambreiajul trebuie foarte bine dozat altfel masina smunceste, mai mult la sotie care este incepatoare dar si la mine cateodata desi am cca 200.000 Km facuti majoritatea pe masini pe benzina.
-la viteze mari consumul creste exponential, fata de o masina pe benzina la care creste aproape liniar, adica fata de viteze economica de 90 km /h. estimez ca la drum intins in conditiile in care dieselul este fortat consumul creste binisor apropriindu-se cu mult de cel de benzina. In conditii similare de trafic, aproximativ acelasi traseu( Piatra Neamt-Mamaia) si retur cu loganul 1.4 mpi am scos 6.2%, cu cel pe motorina am scos 4.9%, o diferenta de 1,3 litri( Mare economie la un drum de 950 Km 47 lei).
-calitatea materialelor din interior mult sub cele de la faza 1, desi sunt mai aspectuoase: manere scartiie cand tragi de ele, calitatea plasticului indoielnica, materialul panzat de pe portiere, scaune si plafon de asemenea zic eu ca este sub cel de la PH1.
-centura stanga fata (sofer) deja am inlocuit-o pe garantie deoarece se scamosa( acea un defect stricat ).
-portiera stanga fata zdrangane, zornaie etc la denivelari-trebuie sa merg la service cand am timp sau sa desfac eu fata de portiera. Se pare ca si drepta in curand!( la loganul PH1 precedent la 59500 Km nu avea greierasi, fiind foarte multumit in acest sens).
-tabla la PH2 este foita de tigara, mult sub cea de la PH1(care nici ea nu era grozava). deja sunt cateva impunsaturi vizinile. Am ajuns un obsedat spunand sotiei si baiatului sa deschida cu foarte mare grija, sa nu se rezeme de masina, etc. Am deschis de cateva ori doar usa soferului cu cheia fara telecomanda si in dreptul yalei am o infundatura. am crezut ca a incercat sa o sparga cineva dar uitandu-ma atent in momentul in care folosesti cheia fara telecomanda tabla flambeaza foasrte tare ramanand incretita, lucru care nu s-a intamplat la loganul precedent la care utilizat acest mod de deschdere frecvent, cheia cu telecomnda fiind la sotie.
-suspensia pare mai ridicata si mai rigida decat faza 1, la drumuri cu denivelari fiind cam barcuta, si daca mai ai si viteze devin mai greu de controlat.
-cauciucurile continental cu care a venit din fabrica( rezerva Barum Brilliantis) sunt destul de zgomotoase pe asfaltul cu oarece rugozitati.
-deschiderea de la portbagaj nu se poate inchide separat din telecomanda, daca masina ramane deschisa in timpul mersului si portbagajul este dechis-te pot ajuta prietenii sa descarci bagajele la o intersectie, la semafor Mult mai comod la PH1 la care montasem descidere electrica din telecomanda alarmei si buton, si ramnea permanent inchis. Ca sa realizez aici acelasi lucru e un pic mai complicat. dacia putea sa prevada acest lucru, am vazut la alte masini ca in momentul in care lasi yala portbagajului intr-o anumita pozitie acesta ramane blocat, fara sa mai fie deschis la deschiderea portierelor din telecomanda.
Cam atat deocamdata. Sunt un pic dezamagit de noua calitate Dacia, ma asteptam ca acesta sa cresca sau macar sa ramana constanta, dar nu sa scada. desi am fost foarte multumit de PH1 1.4 mpi ca nivel performante, fiabilitate, costuri, si sunt oarecum multumit de PH2 cred ca al treilea logan nu va mai fi, voi face eforturi pentru altceva peste cativa ani intrucat sincer sunt putin dezamagit. Ma asteptam la mai mult, acum cand Dacia isi face atata reclama cu vanzari in Germania si pe alte piete vestice.