Duminica dupa-amiaza, 9 august 2009, trebuia sa ma intorc de la Neptun/Olimp in Bucuresti. Da, sunt genul de "turist de weekend"
Totusi, incerc sa-mi fac viata cat mai usoara, pe cat posibil.
Pe traseul "clasic" (Neptun/Olimp - Constanta - Cernavoda - A2 - Bucuresti) se circula infernal vara, duminica dupa-amiaza.
Traseul alternativ (Oimp/Neptun - Mangalia - Negru Voda - Adamclisi - Cernavoda - A2 - Bucuresti) a fost incercat de mine cu numai cateva saptamani inainte. Portiunea pana la Cernavoda e foarte libera si peisajele sunt frumoase; din pacate, dar asfaltul e foarte valurit si dauneaza grav atat confortului cat mai ales suspensiei.
Asa ca am decis sa testez o a doua alternativa, despre care citisem pe Net: Mangalia - Bucuresti via Bulgaria.
Traseul exact este: Olimp/Neptun -(E87)- Mangalia -(E87)- Varna -(A2 bulgareasca)-(E70)- Ruse -(E85)- Bucuresti.
Distanta totala (pe acest traseu): 390 Km.
Timpul necesar: cca. 6 ore (inclusiv timpul necesar trecerii granitelor) in conditiile in care se merge cu viteza legala (130 Km/h autostrada, 90Km/h in afara localitatilor, 50 Km/h in localitati). Timpul poate fi redus cu usurinta la cca. 4,5 ore - daca va asumati riscul de a fi luati de radare, dar fara a circula cu viteza excesiva.
PRO:
- drumul este foarte liber, foarte safe. Se merge continuu, fara ambuteiaje - din acest motiv consumul este sensibil mai mic decat prin Romania;
- asfaltul excelent, cu doua exceptii: o portiune de cca. 20Km imediat dupa intrarea in Bulgaria dinspre Mangalia, si unele portiuni ale autostrazii A2 bulgareasca. In aceste portiuni, asfaltul este peticit, dar nu provoaca nici un fel de pagube masinii. Incomparabil mai bun decat anumite portiuni dintre Giurgiu si Bucuresti;
- peisaje interesante (relief mai variat decat prin Romania). Zona Varna este superba;
- radare putine (am intalnit doar 2 in Bulgaria, ambele intre Mangalia si Varna).
CONTRA:
- per total, este ceva mai scump decat prin Romania. Nu din cauza combustibilului (desi distanta este mai mare prin Bulgaria , consumul este aproximativ acelasi, deoarece se merge constant si nu se sta in ambuteiaje), ci din cauza vignetei bulgaresti (5 EUR/zi sau 7 EUR/saptamana, se plateste la granita) si a taxei de pod 6 EUR la trecerea peste Dunare (Ruse-Giurgiu). Insumat, cele doua taxe ajung la cca. 50 lei, comparat cu 10 lei taxa pod la Fetesti;
- trebuie sa aveti la voi EUR sau leva. Cand am intrat in Bulgaria am putut plati vigneta cu lei. La Ruse insa nu au acceptat taxa de pod in lei;
- mare atentie la portiunea de drum imediat de la intrarea in Romania (venind din RUse) pana dupa Giurgiu. Puteti nimeri in niste gropi foarte serioase.
ALTE RECOMANDARI:
- faceti plinul cu combustibil in Mangalia;
- luati cu voi ceva cash in EURO (min. 20 EUR);
- la Varna urmariti indicatoarele de Sofia. Catre sfarsitul autostrazii A2 bulgareasca vor aparea indicatoare catre Ruse;
- desi treceti pe langa orasul Sumen, nu intrati in acesta. Din A2 bulgareasca mergeti direct catre Ruse pe E70;
- circulati cu viteza regulamentara; desi calatoria va dura mai mult, nu veti fi opriti de Politie, veti consuma putin si veti avea timp sa vedeti peisajele;
- singurul loc in care va puteti incurca este orasul Ruse. Fie folositi un GPS, fie tipariti dinainte traseul de pe viamichelin.com, fie urmariti indicatoarele si mai intrebati taximetristii/localnicii. Sunt foarte amabili.
Daca sunt si altii care au mers pe acest traseu, ii rog sa posteze comentariile lor.