Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Patineaza ambreiajul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
the fast and furious


Dupa ce m-a slujit in aproximativ 2300 km pe care i-am facut prin tara in concediul care tocmai s-a terminat, dracia mea da semne de oboseala.
Mai exact patineaza ambreiajul ( suspect ar fi semeringul palier care cred ca are scapari fiindca in carcasa ambreiajului sunt urme vizibile de ulei - urmele sunt prezente de vreo jumatate de an fara sa observ sa patineze pana acum ). A tras si din greu fiindca masina a fost mai tot timpul incarcata . Ambreiajul scapa ( patineaza ) in special la pante lungi sau daca bruschez pedala de acceleratie . Sa vezi senzatii, cand in depasiri incepe sa patineze.
Intrebarea mea este daca dupa ce o sa schimb semeriingul palier tre sa schimb si discul ? Acum 2 ani ( aproximativ 15000 km ) discul a primit ferodouri noi batute cu niturile corespunzatoare si tragea bine pana acum. Daca este sters bine acesta de ulei mai tine la fel de bine sau imbibat cu ulei se va roade mai repede ?
Mr_Devil83
daca tot dai cutia de viteze jos poti sa schimbi si discul de ambreaj. Unul de autospeed e vreo 70 de lei.
deceneu32
Sterge-l bine cu benzina sau diluant si nu vei avea probleme.
Nu-ti recomand sa iei de Autospeed.Evita chinezariile sau turcismele.Mai da-i dracu de galbejiti:au umplut Europa cu papuci de plastic si chiloti.Mai nou se pricep sa copieze si piese auto.Ia romanesc de FERMIT-Ramnicu Sarat sau strainez de VALEO etc.
Orice,numai asiatic nu!! gun3.gif
danut 69-71
Pe fereastra de la carcasa de volanta poti da cu o seringa cu benzina si se va curata tot uleiul de pe discul de ambreaj . Aceasta operatiune se va face cu motorul pornit .
tichondrius95
Mai dai putin drumu' la ambreaj sa tina mai jos, k dak e strans si tine sus de tot poate patina, mai dai un pic drumu sa tina mai jos.
tzepesch
sau faci mai simplu, sau ma rog, alta varianta asemanatoare ca a d-lui Dan, bagi benz intr-i sticla de spalat geamuri, si cu motorul pornit, pulverizezi in carcasa ambreiajului. functioneaza. eu am folosit cam juma de kg sa fiu sigur ca se spala, pt ca patina cu draci. tot ulei, oricum e uzat, dar abia mai tragea atunci. cred ca o sa repet figura. am facut-o acu 6 luni.
ydaniel
da jos cutia si vezi care e pb:)
si mai exista 2 solutii:
-sa dai cu stingatoru prin gaura
-sa torni cenusa
tichondrius95
trebuie si curatat putin, k dak ai ulei acolo, poate patina, cu ceva degresant ar merge curatat, dar ar fi bine sa schimbi dimeringu' cu problema sa nu mai probleme.
the fast and furious

Am incercat adineauri sa plec cu scart de pe loc si nu merge neam.
Patineaza ca la balamuc.
ydaniel
nu mai chinui masina:)
tzepesch
mai desfa-i furca. eu am 5-6mm si merge bine inca. putin scart mai are, dar firav. oricum n-o mai agresez si de dragu planetarei noi si de duca ambreiajului.
PH-06-BOA
Cu un pet de 0,5 si dop gaurit, baga-i benzina cu jet, cu ambreiajul apasat, su din cand in cand faci pedale, mai dai cu benzina (tot cu ambreiajul apasat),iar faci pedale, in ideea de a se clati de ulei. Asta, cu motorul oprit, ca daca e pornit, nu primeste benzina, curentul de aer ce se creaza, forta centrifuga... Daca e subtire, adica nu se mai vad crestaturile din partile exterioare, il speli de geaba. Baga-i pene cum am mai zis eu si altadata, sau schimba daca ai timp, ferodourile. Daca desfaci sa schimbi simeringul, celui nou, mai taie-i 5mm din arc. Acelasi lucru poti sa-i faci si la ala de pe motor, si-l mai duci, dar tot desfaci, daca ai bani, schimba-l, dar mai strange-i arcul. Vezi si ala de la priza, ca daca s-a incalzit discul, l-a rascopt, si e posibil sa-ti faca fente si-l banuiesti de geaba pe al de la palier. Discul fierbinte, incalzeste priza, si rascoace simeringul de la priza. Daca schimbi discul sau numai placutele, cand asezi discul pe volanta si pui placa, inainte de a incepe strangerea ei, vezi ce distanta de strangere are.Adica acolo unde se prind suruburile, sa ai intre volanta si placa( mai bine zis , supurtul placii), minim 3 mm. Discul nou, trebuie sa aiba 8 mm, iar uzura minima, ar fi de vreo 6, dar merge si mai mult(fara a ajunge la nituri), numai daca ai peste 3 mm strangere. Daca a ajuns la nituri, si nu iti permiti sa-l schimbi , cea mai buna treaba e sa bagi pene, cu un adeziv, pentru a nu le arunca afara forta centrifuga, la debreiere. Penele le bagi intre nituri, si astfel niturile vor ramane sub nivel.
cris67
QUOTE(PH-06-BOA @ 13 Aug 2009, 01:19)
Cu un pet de 0,5 si dop gaurit, baga-i benzina cu jet, cu ambreiajul apasat, su din cand in cand faci pedale, mai dai cu benzina (tot cu ambreiajul apasat),iar faci pedale, in ideea de a se clati de ulei. Asta, cu motorul oprit, ca daca e pornit, nu primeste benzina, curentul de aer ce se creaza, forta centrifuga... Daca e subtire, adica nu se mai vad crestaturile din partile exterioare, il speli de geaba. Baga-i pene cum am mai zis eu si altadata, sau schimba daca ai timp, ferodourile. Daca desfaci sa schimbi simeringul, celui nou, mai taie-i 5mm din arc. Acelasi lucru poti sa-i faci si la ala de pe motor, si-l mai duci, dar tot desfaci, daca ai bani, schimba-l, dar mai strange-i arcul. Vezi si ala de la priza, ca daca s-a incalzit discul, l-a rascopt, si e posibil sa-ti faca fente si-l banuiesti de geaba pe al de la palier. Discul fierbinte, incalzeste priza, si rascoace simeringul de la priza. Daca schimbi discul sau numai placutele, cand asezi discul pe volanta si pui placa, inainte de a incepe strangerea ei, vezi ce distanta de strangere are.Adica acolo unde se prind suruburile, sa ai intre volanta si placa( mai bine zis , supurtul placii), minim 3 mm. Discul nou, trebuie sa aiba 8 mm, iar uzura minima, ar fi de vreo 6, dar merge si mai mult(fara a ajunge la nituri), numai daca ai peste 3 mm strangere. Daca a ajuns la nituri, si nu iti permiti sa-l schimbi , cea mai buna treaba e sa bagi pene, cu un adeziv, pentru a nu le arunca afara forta centrifuga, la debreiere. Penele le bagi intre nituri, si astfel niturile vor ramane sub nivel.
*




13 Aug 2009, 05:30:
inainte sa urmezi sfatul cheama pompierii si salvarea!
the fast and furious

Adica va sa zica sunt mai multe semeringuri in zona ambreiajului. huh.gif Nu am vazut niciodata zona respectiva. Semeringurile astea romanesti cum se prezinta in comert ? Mai se gasesc de calitate ? Aveam pe un undeva un cod de semering palier Victor Reinz , parca userul Muttley pusese asa ceva. Ma gandeam sa iau si eu de asta.

14 Aug 2009, 02:12:

Si inca ceva. Mai exact o intrebare. E posibil ca la 140 pe ceas sa am doar 3800 rpm in treapta a 5 a. Masina e din 99 , cutia e aceea cu treptele lungi ( consierata cea mai buna pusa vreodata pe Dacie ) si stiu ca in alte dati cand ambreiajul nu patina la 140 pe ceas aveam 4500 rpm. Recunosc ca mi-am batut joc de masina incercand sa ating viteza maxima desi ambreiajul patineaza , dar nu prea am inteles cum a fost posibil.
danut 69-71
QUOTE(the fast and furious @ 14 Aug 2009, 02:06)
Adica va sa zica sunt mai multe semeringuri in zona ambreiajului.  huh.gif  Nu am vazut niciodata zona respectiva. Semeringurile astea romanesti cum se prezinta in comert ? Mai se gasesc de calitate ? Aveam pe un undeva un cod de semering palier Victor Reinz , parca userul Muttley pusese asa ceva. Ma gandeam sa iau si eu unul .
*


Sper sa nu te apuci de carpeala (taiat arcuri la semering ). Da are 2 semeringuri .
1. Este cel la palier .
2. La priza din cutie ( pe priza este situat si rulmentul de presiune ) . Dar asta inseamna sa desfaci carcasa de volanta de pe cutie , el se inlocuieste din interior spre exterior . wink.gif
PH-06-BOA
Cris, tu, nici pe femeie sa nu te urci, ca musca , si daca-i prea fierbinte , bubuie. Destept mai esti ! Cum sa ia foc, cu motorul oprit? de cate ori ai dat benzina pe galeria incinsa? Te-ai aplecat vreodata deasupra la vreo masina?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.