Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Incalzire jante la rotile din fata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Danos
Nu stiu din ce cauza mi se incalzesc jantele la rotile din fata, cand este cald afara pe cea de pe stanga nici nu pot sa tin mana(frige), nu stiu daca e chiar asa normal, stiu ca e normal sa fie calde dar nu sa friga.
Problema a aparut de anul trecut din toamna cand un mecanic mi-a schimbat placutele, atunci chiar simteam cum merge masina infranata, am fost inapoi la el si cica e normal asa sa se incalzeasca.
De atunci si-a mai dat drumul un pic dar tot mi se par ca frig prea tare, in primavara am desfacut etrierul pe dreapta si am curatat bine pistonasul acela, desi nu avea rugina sau mai stiu eu ce , acum incalzeste mai putin pe dreapta.
As vrea sa plec la mare zilele astea si mi-e sa nu-mi faca vreo figura pe drum(cam 200 km, eu sunt din Braila).
Acum nu stiu daca sa plec cu ea asa, stiind ca intr-un drum de la serv pana acasa(circa 7km), jantele se incalzesc destul de mult cand este cald afara, da sa merg 200 si ceva de km, ma gandesc ca in oras franezi de mai multe ori si se incelzesc mai tare dar la drum lung nu stiu.
Problema ori e de la tipul de placute, ori de la acel pistonas care nu mai revine la loc dupa ce iau piciorul de pe frana si astfel placutele raman lipite oarecum de disc.
Nu as mai vrea sa umblu iar la etrier, ca apoi iar trebuie facuta si aerisire, etc, masina nu merge infranata acum, consider ca merge destul de usor, doar ca se incalzesc jantele prea mult cred eu.
Ce ziceti sa merg cu ea asa, eventual sa dau capacele jos de la roti(poate astfel se vor raci mai bine) ?
kog
scoti masina din viteza, pui butici la rotile din spate si o ridici pe cric. Invarte de roti cu mana. Daca merg liber e ok, daca merg greu probleme la etrieri. Discurile se incalzesc in mod normal foarte tare, si eu m-am ars pe degete desi franele merg perfect.
burlacu marian
incearca rotile daca sun infrinate si daca sunt scoate placutele si cu o oila pileste ptin 2-3 mm partea metalica care intra in etrier asfel incat sa poti deplasa cu mana placuta . In ziua de azi cand toate SRL-urile fac piese de dacia si nu mai tin seama de nici un standard de calitate se intimpla ca partea metalica sa fie mai mare si de aici problema.
Danos
Da, asta cu pilitul placutelor am facut-o mai demult cand am umblat si la etrierul pe dreapta, le-am facut sa intre destul de lejer zic eu, sa incerc si sa invart rotile cu masina pe liber sa vad cam cat de greu sau de usor se invart.
ydaniel
ce marca sunt placutele?
am intalnit unele facute de un srl din timisoara care erau f dure.
dandee
eu zic sa faci ce a zis kog daca se invart fara probleme eu zic sa mergi! am patit si eu ca tien dupa ce am luat o groapa am pus mana pe janta dreapta frigea ce a din stanga mai putin!m-am sperit, de fost incepator..., m-am dus la mecanic si stii ce mi-a spus ca am mers pe partea cu soare asta dupa ce a urcat masina si a verificat rotile umblat la frana de mana si aerisit franele! de atunci am facut vreo 6000 de km fara probleme! mergi vreo 50 de km si vezi cum reactioneaza dar numai dupa metoda lui kog!

17 Aug 2009, 21:53:
p.s. 600 km
Danos
QUOTE(ydaniel @ 17 Aug 2009, 20:30)
ce marca sunt placutele?
am intalnit unele facute de un srl din timisoara care erau f dure.
*


Nu stiu ce marca sunt, nu mai tin minte, nici nu stiam atunci cand le-am luat ca ar conta marca, credeam ca toate sunt la fel, oricum mecanicul care le-a schimbat a zis ca sunt bune, dar eu cand le-am scos am observat ca nu prea s-au tocit decat foarte putin , inca mai aveau portiuni neatinse, ca si cum nu ar freca pe disc pe toata suprafata, inca nu se pasuise cum trebuie, acum nu stiu cum or mai fi ca din primavara nu mai m-am uitat la ele.
Totusi atunci am vazut ca placutele noi au frecat putin mai mult pe disc fata de cele vechi pe o portiune de 4-5 mm, vedeti in desenul de mai jos partea colorata cu rosu este portiunea pe disc unde freaca noile placute, oare asta sa fie cauza la incalzire ?
kog
cu cat suprafata de frecare e mai mare, cu atat temperatura e mai mare, la fel si forta de franare. Discurile de frana se incalzesc foarte repede, ai apasat de 2 ori pedala mai tare si nu mai poti tine mana pe ele(de aia au aparut discurile ventilate). Eu inca astept sa mi se rodeze placutele ca un disc e uzat ca dracu si nu calca placuta pe tot discul ca are in sant mare, adanc. Ce am observat? forta de franare cu aproape 20%mai mica decat pe cealalta roata (verificat pe tester), si la franare discul se incalzeste simtitor mai putin ca cel care e ok.
bmf_panzer
sigur este de la pistonase daca se incalzesc la drum drept iar un set nou este 50-40 lei
Sorin_18
se gasesc in comert discuri ventilate pt berlina??
ct-03-tvy
daca nu iti calca bine placuta pa disc,e uzat in partea din spre exterioru discului,...

ce trebuia sa faci tu,daca nu ai bani de discuri noi,..si ale tale sunt inca groase.. mimim 7 mm,.in situatie de criza;,..sa iei placutele..si sa le polizezi.. la un ceva,.la un polizor,.marginea de la interioru placutei...cum ar veni...unde freaca pa disc..

le pui in etrieri.si te uiti cand le presezi cu mana...sa calce drept pa disc...

e posibil,..din cauza asta..sa se incline placutele..si sa ramana ""agatate"" in jugu etrierului(port etrier),ne mai revenind la starea initiala inainte de a apasa pedala,..
Danos
Am scos azi roata, de fapt intai am ridicat masina pe cric si am invartit de roata sa vad cum merge, mergea ea dar totusi nu prea usor, daca o invarteam odata nu facea decat maxim o tura si se oprea.
Apoi am scos roata si placutele, am mai curatat praful de acolo ca se facuse praf negru de la placute, discurile sunt bune nu sunt uzate, placutele calca perfect pe ele, problema este de la acel pistonas cred, nu mai revine la loc.
Cand am scos placutele au iesit cam greu din locasul lor, le-am mai pilit putin la acele urechi.
Cand am montat la loc am impins pistonasul cu mana inapoi si apoi cand am montat roata la loc am vazut ca se invartea mult mai usor dar apoi dupa ce am apasat pedala de frana, iar a inceput sa tina ceva, se si aude asa ceva cum freaca acolo.
Apropo, placutele sunt marca Fermit, nu stiu daca sunt bune sau nu, asa scrie pe spatele lor.
kog
fermint am si eu. De frecat tot freaca,putin, dar freaca. E si sistemul airea. Daca ai impins totusi pistonasul cu mana io zic ca e ok. Io am avut unul care era blocat de tot si l-am batut cu ciocanul la loc. Cand sunt blocati si nu stii se incinge foarte tare treaba. Mie in 30 km mi-a iesit vazelina din burduful de la planetara
Danos
Da, asa m-am gandit si eu daca l-am impins cu mana inseamna ca totusi e ok, de asta mi-e frica si mie , am inteles ca daca mergi cu ea asa incinsa se scurge vaselina de la rulmenti si apoi e mai rau.
Cristixx
QUOTE(Danos @ 17 Aug 2009, 23:53)
Nu stiu ce marca sunt, nu mai tin minte, nici nu stiam atunci cand le-am luat ca ar conta marca, credeam ca toate sunt la fel, oricum mecanicul care le-a schimbat a zis ca sunt bune, dar eu cand le-am scos  am observat ca nu prea s-au tocit decat foarte putin , inca mai  aveau portiuni neatinse, ca si cum nu ar freca pe disc pe toata suprafata, inca nu se pasuise cum trebuie, acum nu stiu cum or mai fi ca din primavara nu mai m-am uitat la ele.
Totusi atunci am vazut ca placutele noi au frecat putin mai mult pe disc fata de cele vechi pe o portiune de 4-5 mm, vedeti in desenul de mai jos partea colorata cu rosu este portiunea pe disc unde freaca noile placute, oare  asta sa fie cauza la incalzire ?
*



Salutare! Am avut aceeasi problema pa stanga fata, am fost la un mecanic si mi-a schimbat placuta de frana, acceasi problema si cu cele noi, mai rau se incalzea si pe dreapta. Am dus-o la un mecanic mai batran si experimentat care mi-a descoperit problema, nu erau placutele de frana, ci modul in care au fost montate la loc, mai exact o siguranta din sarma/tabla ce o fi fost nu era introdusa corect, ci putin mai catre disc si freca discul (exact ca si in desenul tau). Roata nu era franata, dar la mers freca si se incalzea. Uita-te daca sunt montate corect sau daca nu stii (ca si mine) dute la un mecanic experimentat si care se ocupa si de Dacii. Succes!
Danos
Merci de informatie, asa o sa fac dar acum am alta problema, cine mo fi pus sa umblu, am umblat la etrier la pistonas am zis sa nu aiba mizerie acolo sau rugina si poate de asta se bloca, l-am desfacut l-am pus la loc si cand am vrut sa aerisesc frana s-a rupt acel niplu de aerisire in etrier si nu mai am cum sa fac aerisirea sad.gif
Acum nu stiu daca se mai poate face aerisirea altfel, am aerisit putin la roata din dreapta dar tot nu e bine, nu tine frana aproape deloc.
Se mai poate face ceva sau trebuie cumparat alt etrier ?
kog
am patit si eu odata asta. Ca solutie de urgenta am desfacut furtunul de la etrier l-am infundat si am umplut etrierul cu lichid pe gaura aia, si dupa am infiletat furtunul la loc. Cam asta ar fi singura solutie fara se te apuci sa bagi bormasina si tarozi in el, sau sa cumperi unul nou.
Danos
Am luat un etrier de la dezmembrari, unul nou costa 74 lei , pe asta am dat 15 lei, e cam vechi dar asta e, l-am curatat, am pus pistonasul meu, ca ala a lui era ruginit vai de mama lui si am schimbat garnitura, sper sa fie bun, parca asta nu mai blocheaza asa tare roata smile.gif, sper sa nu pierd lichid, am aerisit doar la rotile din fata, cred ca trebuie si pe spate ca mi se pare acum pedala cam slaba si tine mai jos decat inainte.
bmf_panzer
ai inca aer in instalatie sau inca nu s-au asezat placutele bine (am patit-o)... ce garnituri ai pus?
kog
sincer, nici sa mananc paine cu franzela nu as lua etrieri de la dezmembrari... Am bagat mana in buzunar si am scos 120 RON pe o pereche de etrieri noi. Ce e sigur e sigur, cu franele nu e de joaca.
ydaniel
franzela e tot o paine:)
un etrier de uzina costa enorm:((vreo 250lei,dar mai sunt unele de srl care sunt bune:general grup srl
Danos
Inseamna ca ala care am intrebat eu la un magazin nu era de uzina smile.gif)
costa 74 de lei, oricum mi s-a parut mult pt un etrier, de ce nu ar fi bun ala sh, in fond sunt la fel, la ele nu are ce sa se uzeze decat garniturile si pistonasul ala , care oricum l-am inlocuit cu al meu plus garniturile, vad ca isi face treaba bine si nici nu mai blocheaza placutele asa tare, oricum vreau sa incerc poate reusesc sa scot si nipru acela de aerisire din etrierul meu si poate in viitor il pun la loc .
Am fost azi la service si mi-au aerisit instalatia la toate rotile, nu ave aer decat putin la roata din stanga spate.
Acum mai am o intrebare, din ce-am citit pe forum, am inteles ca exista o sonda ICP la pompa de frana si ca ar trebui si asta desfacuta dupa aerisire, eu nu cred ca am asa ceva la masina, sau daca am sa-mi spuneti voi care este?
ydaniel
pai sonda e langa surubul de aerisire:)
vad ca are papucul rupt.
Danos
QUOTE(ydaniel @ 20 Aug 2009, 21:20)
pai sonda e langa surubul de aerisire:)
vad ca are papucul rupt.
*


Banuiam eu ca aia e sonda dar nu am vazut nici un fir legat de ea, de asta nu eram sigur biggrin.gif
Are ceva daca nu mai e legata ?
Acum ar trebui sa aerisesc si pe acolo , sau sa o desfac, cum am mai citit undeva pe forum ?
ydaniel
pai poti sa cumperi una noua:numai de sc autonova sa satu mare!
firul legat la ea-iti semnalizeaza in bord ca ai o avarie pe sistemul de franare,si ca mai ai in functiune un singur circuit de franare(fata sau spate)
pe la ea nu se aeriseste se scoate de acolo pt a scoate pompa din avarie(e un topic mare,lung si frumos cu proceduri)>
brigada_diverse
roata din fata oricum merge mai greu, ca prin planetara angreneaza tot ce e in cutia de viteze..daca nu ii imprimi o viteza mare, nu face o tura...si o sa zici ca e infranata.....

placutele de frana am vazut ca au iesit greu si de la mine, si nu e infranata deloc
un pistonas de uzina e 30(sau 70, nu mai tin minte cat erau, dar stiu ca erau mult...) ron bucata parca.....asta nu merita luat de srl(doar pistonas)...la acest capitol chiar merita cele de uzina...


cel cu sonda icp...ai contactul rupt....nu mai ai motiv sa scoti sonda ca oricum nu mai are rost...
ea dupa aerisire(cand se duce pedala la fund) dadea masa la firul care era pe papuc si se aprindea un buc care semnaliza ca a existat o scadere de presiune si pistonasul a facut o cursa mai mare decat normal...adica pe scurt o avarie
o scoteai ca sa nu stea becul aprins...
cum la tine nu mai ai papucul si nu se aprinde niciun bec, nu ai motiv sa mai scoti sonda

pt sonda se foloseste o cheie de 22
Danos
Bun, acum m-am lamurit mai bine ce e cu sonda ICP , am mai citit si pe topicul acela "mare, lung si frumos" de care amintea ydaniel dar nu intelesesem asa de bine ca acum ce face exact.
Asa ca o las asa cum este ca sta bine acolo nedesfacuta smile.gif
brigada_diverse
daca ai chef poti sa o schimbi...cand o desfaci nu curge lichid....deci nu o sa trebuiasca sa aerisesti....
Filip
QUOTE(Danos @ 18 Aug 2009, 22:57)
Am scos azi roata, de fapt intai am ridicat masina pe cric si am invartit de roata sa vad cum merge, mergea ea dar totusi  nu prea usor, daca o invarteam odata nu facea decat maxim o tura si se oprea.

*



Pai e normal sa opuna o oarecare rezistenta, din cate stiu eu, placutele sunt mereu in contact cu discul, insa atunci cand nu se franeaza, abia il ating. Nu te astepta ca o roata de masina suspendata sa se invarta din propie inertie la fel ca o roata de bicicleta spre exemplu. Depinde si de stilul de condus. Tin minte ca atunci cand mergeam cu masina lui taica-meu si verificam la sfarsit jentile, mereu erau mai putin incinse cand conduceam eu, decat atunci cand era tata la volan, fiindca merge un pic mai sportiv. In mod normal, daca e trafic lejer, pui frana doar la semafoare etc. la sfarsit jentile ar trebui sa fie doar caldute - si la mine se mai incalzesc - depinde de trafic, dar niciodata atat de tare sa nu pot tine mana pe janta. Daca e vreme rece, sau merg pe ploaie, nici nu se incalzesc la mine. laugh.gif
CGDBZ
Dupa schimbarea placutelor cu unele noi , acestea fiind mai groase pistonasul intra mai mult in etrier , iar suprafata ce a fost afara poate avea murdarie pe ea sau chiar rugina(mai ales daca garnitura de protectie este rupta sau lipseste) ceea ce ingreuneaza miscarea pistonasului in etrier si duce la o usoara infranare a rotilor ceea ce conduce la o incalzire excesiva.Eu cand am schimbat placutele am efectuate cateva curse ale pistonasului in etrier pana ce acesta se misca relativ usor , daca nu se misca usor trebuiesc inlocuite garniturile si curatat pistonasul .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.