Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme martor apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovidiual3x
Buna ziua , ma confrunt cu problema asta de o buna perioada de timp si nu stiu de unde e 'buba', initial credeam ca poate mai trebuie completat cu apa ,dar degeaba problema a persistat . Mi se aprinde martorul de apa (lumina e de o intensitate redusa ,nu e la fel de puternica ca si atunci cand pun contactul ) la scurt timp dupa ce merg cu masina .De exemplu ieri nici nu facusem 1 km si se aprinsese deja, precizez ca apa nu fierbe in borcan ,e doar cald recipientul. De unde poate proveni problema sad.gif ,trebuie schimbata apa din circuit si adaugat si antigel?
Va rog mult daca v-ati confruntat cu aceeasi problema ,astept cu mare interes parerile voastre .
Va doresc o zi buna
PS: bordul are doar martori luminosi , nu e si cu indicatoare.
vi_escu
Acu' vara merge si cu apa chiora, dar nu este recomandat.
Verifica/schimba termocontactul.
pavel_daniel
Salut
Din cate povestesti nu ai bulbul de apa corespunzator.Cel care l-a schimbat nu a dat atentie.Pe bulbul pentru bec scrie 108 grade.Pe cel de aparat nu scrie nimic.Deci daca pe bulbul pe care-l ai pe motor nu scire nimic atunci nu este cel corespunzator.Succes
deceneu32
''Bulbii'' respectivi se numesc termocontacte.Ambii sunt produsi de ELECTOPRECIZIA.Pe corpul lor sunt poansonate data fabricatiei si tipul:5521 pentru termometru(''ceas'') si 5530 pentru indicatorul luminos(''bec'').Cel pentru bec mai are inscriptionata si temperatura la care declanseaza:115 grade.
Vezi sa n-ai firele inversate intre ele sau,mai grav,termocontactele.
bygy007
se poate masura cu un ohmetru ala de ceas scade rezistenta odata cu cresterea temperaturii (termistor) iar cel de bec este un contact electric care se face la o anumita temperatura
bundaionut
am si eu o problema imi oscileaza acul de la apa, urca pana la rosu, opresc motorul si isi revinem dupa ce mai merg iar urca intr-un final se stabilizeaza cat de cat. Cam ce poate fi?
nikuniku
instalatie de racire neaerisita bine
bundaionut
multumesc, nikuniku, am aerisit-o ieri cand am venit de la serviciu, in dimineata asta mi s-a ridicat doar odata pana aproape de limita apoi s-a stabilizat la nivelul la care eram obsinuit, sunt curios cand o sa plec astazi de la serviciu.
Acum mai am o intrebare, de frica sa nu fie dusa garnitura de chiuloasa, am accelerat-o si m-am uitat in vasul de expansiune, rezultatul: cand o accelerez nici o bula, dupa ce incepe sa decelereze incep sa apara cateva bule, e posibil sa fie garnitura?
tynn
Ma confrunt si eu cu o problema relativ similara de cateva zile. Incepe sa urce temperatura pana la vreo 100 gr., dupa care scade spre 80 si iar se repeta ciclul. De vina nu e sigur indicatorul din bord sau sonda, fiindca in paralel se mai intampla si alte simptome ciudate: cand urca acul, nu mai baga caldura aproape deloc si am pus mana pe vaporizatorul GPL si e cam rece si ala. Am cocncluzionat ca are aer in instalatie, am incercat sa mai aerisesc (avea ceva aer), dar tot la fel face. Sa fie oare garnitura de chiulasa dusa? Alte simptome specifice nu sunt, gen bolboroseala in vasul de expansiune, apa in ulei. Iar motorul merge foarte bine.
M-am mai gandit sa nu fie termostatul, insa abia ce l-am schimbat de vreo 2 luni...
Ce dracu' o avea ?
ghitza
garnitura de chiulasa piscata,asa am avut si eu simptome si aia a fost,si eu am aerisit ,am schimbat termostat si degeaba,am scris aici problema
Andyno
ghita smile.gif)))))))))))))) man, nu toti avem aceasi problema pe care ai avut o tu smile.gif)))))))))))))) si mie mi ai zis la fel si era de la termostat.
ghitza
am avut aceleasi simptome si acolo a fost problema,asta am zis
Andyno
da man, stiu..si eu am avut problema ta si a baiatului de mai sus si nu a fost de la garnitura.

ce are el este o nimica toata: identic !! facea la mine aveam aer in instalatie...
tynn
Andyno ai dreptate ( de fapt la fel credeam si eu). 99% problema e din termostat, mi-am dat seama dimineata, dupa prima pornire, am mers 1-2 km si deja apa ajunsese spre 100 gr. Am tras pe dreapta si am pus mana de furtunul superior de la radiator si era rece. Deci termostatul deschide prea tarziu si cred ca doar partial, dupa care inchide la loc, iar se incinge, iar dechide putin s.a.m.d. Asa se si explica oscilatiile acului din bord.
Aveam un mic dubiu ca ar putea sa fie termostatul defect, deoarece abia ce l-am schimbat acum 2 luni ( Vernet, ca cel original de pe masina). Nu ma asteptam sa se defecteze asa repede, 'tu-le mama lor cu piesele lor cu tot...
Cel original in schimb deschidea prea devreme, la 70-75 de grade.
Oricum am sa-l schimb si p-asta si va spun verdictul.
ghitza
sunt curios de verdict
adyytzu
Si eu cred ca garnitura de chiuloasa e de vina...la fel imi facea si mie si nu a fost din termostat,cel mai sigur scoate termostaul afara si merg 1-2 zile asa si vezi daca mai face smile.gif nu te grabi sa dai banii pe altu`
ghitza
eu astept verdictu, desi l-am zis mai sus
adyytzu
Si eu sunt curios,dar mizez pe garnitura
B17XGG
Nu face termostatul "fitele" astea !
tynn
Revin cu noutati : dupa cum v-am spus, aveam de gand sa schimb termostatul, insa negasind unul de calitate vineri, am zis ca mai merg asa in weekend si o las pe luni.
Ieri am facut vreo 60 de km si surpriza : motorul se comporta absolut normal, ca inainte. Acul de temperatura nu mai oscileaza, se ridica pana in zona obisnuita ( putin sun linia alba centrala ) si acolo ramane. Caldura baga la greu, ca inainte...
Concluzia mea e ca a avut o punga de aer in zona termostatului, iar acesta nu mai intra in contact direct cu lichidul de racire si deschidea mai tarziu de la aerul cald. E o ipoteza, poate destul de neplauzibila, dar altfel nu-mi explic...Sau poate a fost blocat termostatul, dar iar mi-e greu sa cred, ca totusi deschidea mai tarziu.
Va tin la curent daca incep sa se repete figurile.
fullhouse
Daca vrei sa iei un termostat, ia unul care are acea gaura practicata in supapa, practic nu se va mai forma acea perna de aer in spatele supapei, se va aerisi ca lumea. Uite un exemplu http://www.epiesa.ro/piese-auto/RENAULT/FU...86-art-1625580/
Ala e de 86 de grade, dar este si de 89 de grade.
tynn
Merci de recomandare, de-aia nici nu m-am grabit sa-l schimb, ca decat sa iau vreo panarama.
Dupa experienta avuta, imi dau seama ca nu s-au gandit degeaba sa faca acea gaura in termostat, chiar isi are rostul... Eventual o sa caut un burgiu foarte subtire si o sa-l gauresc pe asta care-l am pe masina. Cam cati mm are acea gaura?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.