Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme mari cu frana la D1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
andrei_radu
Ce-mi puteti spune despre urmatoarea problema:
-cu catva timp in urma am constatat ca dupa un drum de vreo 100km mi s-a injumatatit lichidul de frana din borcan; am completat happy.gif
-ieri am mers la masina si am deschis capota sa verific lichidul(masina nu a mai fost miscata de vreo luna) si surpriza: lichid pauza ohmy.gif mai era doar vreo 3 mm de lichid pe fundul borcanului, aproape sa ia aer
-m-am uitat sub ea si nu era nici o pata(banuiesc ca trebuia sa se vada pe undeva ca, totusi, a curs un borcan intreg)
-am uitat sa precizez ca la prima apasare a pedalei, aceasta se duce aproape pana la fund si nu prea tine frana(asta de ceva mai mult timp); abia la a 2 apasare tine ca lumea sad.gif plus ca nu am mai umblat pe la rotile din spate de vreo 3-4 ani
-am observat ca presul de cauciuc din interior e putin patat

Credeti ca e de la pompa? Pompa e simplu circuit si nu a fost schimbata niciodata(masina e din '76) HELP PLEASE blush.gif
gattoman
Cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare: verifica toate garniturile si de la roti si de la pompa.Tin si alea un timp si pe urma mai trebe schimbate si ele.
Dyda
QUOTE(Sir_Alex @ 17 Mar 2005, 22:28)
Am avut si eu o problema asemanatoare. A fost pompa de frana. Daca zici ca e covorasul ud s-ar putea sa fie una dintre tevile care merg spre etriere. Ai grija mare si cu vopseaua. Lichidul de frana o mananca.
*



Mai draga Sir conducta de frina este in compartiment motor iar covorasul in habitaclu, nu au legatura una cu cealalta, conducta poate sa curga pina la adinci batrineti ca tot nu va ajunge lichidul la covoras.

Pompa de frina a lui Andrei, pierde lichid pe la garnitura pompa frina ( sa zicem garnitura secundara). In momentul cind se actioneaza pedala, garnitura fiind f uzata , permite lichidului sa treaca pe linga ea.Fara sa o mai lungesc trebuie inlocuita garnitura sau tot setul. Dar pompa ta fiind simplu, are D= 19 mm astfel de garnituri se gasesc destul de greu sau facute de SRL Cucuieti din deal din reziduri de cauciuc sau fara sa respecte reteta in totalitate.Daca nu gasesti set garnituri reparatie pompa, ma suni si-ti trimit prin posta garnituri de CATC Pitesti, sunt cam demultisor dar sunt pastrate bine.Iti dau tel prin MP
ATENTIE Operatia de inlocuire garnituri pompa este o operatie delicata si de siguranta, iti recomand sa o faci in service
andrei_radu
Multumesc de oferta Dyda, dar totusi nu e cam riscant sa inlocuiesti doar garniturile? N-ar fi mai bine sa iau o pompa noua? Am gasit una noua la 465k facuta de Auto nova(cel putin asa am inteles eu de la vanzatoare) cu certificat de garantie, cu tot ce trebe. E buna, ce parere aveti? wink.gif
dorin
Eu cand aveam dacia 1300 tot circuit simplu, a trebuit sa schimb si pompa, pentru ca dupa ce am schimbat garniturile am constatat ca nu se schimbase mare lucru. Dar poti sa verifici intai daca cu noile garnituri tine, ca nu are rost sa o schimbi si sa constati ca era buna. Eu zic sa faci un test intai. Schimba doar garniturile si vezi daca mai pierde lichid. Daca nu mai pierde asta e. Daca tot pierde, atunci schimba si pompa.
Dyda
DA este mult mai bine sa inlocuiesti pompa decit sa o repari. Dupa cum se stie ( sau nu ) toti producatori de automobile nu mai dau pise schimb ptr reparatii sistem frinare ,directie, set motor etc.
Pina sa vina frantujii Autonova Satu Mare era furnizor ptr Dacia , deci o pti cataloga o firma serioasa.
Intrucit pompa simplu circuit a iesit demult din sfera mea de interes, am crezut ca asa ceva nu se mai gaseste prin pravalii , drept ptr care am ales metoda cu inlocuit garnitura
Dar, ptr a putea beneficia de garantie trebuieste musai sa montezi pompa intr-un service cu autorizatie de functionare ,( de preferat Agreeat Dacia ), altminteri pierzi garantia pompei si daca ..... nu mai ai loc de intors
andrei_radu
Draga andu911, ca sa schimbi pompa trebuie sa desfaci cele 3 conducte ce intra in pompa(3 pt ca e simplu circuit), borcanul de pe pompa ca sa poti desface piulita din partea de sus ce fixeaza corpul pompei si piulita din partea de jos si off she goes. Altfel nu merge sau daca vrei sa schimbi si conductele ..... tongue.gif
andrei_radu
ieri am avut ceva timp (finally) si m-am apucat sa vad ce are frana mea. si mi-a venit o idee: sa ma uit in borcan dupa ce apas pe pedala. la fiecare apasare iesea cate o bula de aer apoi am bagat mana sub pedale si m-am udat fleasca (lichid). am dat pompa jos (ma dor salele de mor;inchipuitiva ce bine stateam cu picioarele pe spatar si capu sub pedale) si azi ma duc sa iau pompa noua ca aialalta e tocita rau (nu numai garniturile, ci si pistonasu). e la fel de greu de montat cum a fost si demontatu?
Dyda
Scuze ca nu am mentionat ieri. Pompe simplu circuit au fost facute ptr ambele tipuri de conducte. ATENTIE cind o cumperi
Conducta ptr simplu are conn de etansare in interior
Conducta ptr dublu circuit are con de etansare in exterior
Conjugata din pompa normal este invers
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.