Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme dacia 1310 L
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Emanuel Burlacu
Sunt fericitul posesor al unei luxoase limuzine dacia 1310 L din 99 pe carburatie, si o problema grava pt care va rog frumos sa-mi dati si mie niste sfaturi (alt sfat in afara de schimbat masina)

Saptamana trecuta am fost cu ea in concediu la mare, si primul lucru am constatat ca intra foarte greu intr-a 5-a (am senzatia ca nu are cursa batu), cand incercam sa-i dau a 5-a intra tot intr-a 3-a, doar din 20 de incercari reusesc sa-i dau a 5-a.

A doua surpriza care mi sa parut si mai periculoasa a fost ca in jurul vitezei 70-80kmh zbarnaia toata masina, duduia scaunu sub fund, si batu de la schimbator la fel, iar dupa ce treceam de 100kmh mergea frumos si lin, si motorului parea ca-i place.

A treia surpriza si mai neplacuta e ca nu intotdeauna imi raspundea la acceleratie, adica sa zicem, merg cu a 3-a la 50kmh, dau a 4-a si nu trece de 60 indiferent cat as accelera; la cel mai mic delusor pierdea putere (nu se modifica turatia), si ii dadeam, dupaia tot a 3-a iar a 4-a, si uite tot asa (pe liber raspunde acceleratia fara probl, iar motorul nu pierde ulei, si nu scoate fum, tocmai am luat itp-ul, motorul are 50 000km, si nu am motive sa-l suspectez k e dus).

Si inca ceva, cand plec la rece, are momente cand oricat de usor ai lasa ambreiajul tot zvacneste masina cand schimbi vitezele.


Am mare nevoie de parerile voastre ca sa nu ajung pe mana vreunui mecanic care sa-mi ceara de 3 ori pretul masini pt probl astea. Dar sa nu-mi ziceti sa schimb masina, ca asta stiam si eu....

PS: ce parere aveti: merita sa o duc la cobalcescu, imi pot rezolva problema calumea? nu sunt carpaci?
ydaniel
2.la mine au fost jantele.
dupa roluire nu mai facea la fel.
3.schimba bujii/fise/filtru aer
bmf_panzer
poate sa fie si platina si (sau) avansul
Emanuel Burlacu
mai trebuie precizat, cand am cumparat masina tragea de n-avea treaba, urcai si dealuri cu a 4-a, pana am dat-o pe mana unui oarecare, sa mi-o regleze (pornea cam greu).

Mia schimbat platinile, filtrul de aer, a reglat una alta dupa ureche, si de atunci nu mai trage, iar porninea este si mai nasoala, la cald porneste la sfert de cheie, dar la rece fara soc+sprituri n-ar sanse in plina vara, ca sa nu mai zic de consum ~13 oras
slaiciprian
scoate o bujie si zi si tu ce culoare are.
tichondrius95
biggrin.gif Am patzit si eu ca tine mai demult, tot asa, nu tragea, o turam si de geaba, trageam de ea, abia se mishca, si tota treaba a fost ca am pus o benzina ''foarte buna!!!'' de la petrom, krek era o lingura de benzina amestecata cu una de motorina si cu jumate de lingura de apa(deci foarte proasta). Lasa sa se consume toata benzina, pune o benzina calumea 99+, suflai jigloru', vezi k se gaseste pe la carefour, o solutie de curatat carburatorul, se pune in benzina, si o sa isi revina. Cu a 5-a, unele au problema asta , intra mai greu, in general la dacie a 5-a se da peste 80 la ora, sub 80 intra greu.
Emanuel Burlacu
Deci nu o pot tura, decat pe liber, mi-e sa nu fie vreo probl de transmisie

21 Aug 2009, 16:13:
Cand pierde viteza, pierde si din turatie indiferent cat o accelerezi, e aceeasi senzatie ca si cand ai lua piciorul de pe acceleratie. Pe liber rasp imediat la acceleratie.

Iar bujiile cand se innegresc le perii.
krapcarasu
posibile cauze: aer fals, nivel mic, traseul benzinei stanjenit(murdarii,pompa nu baga),avans dereglat , bujii valite(cand le dai cu peria de sarma le zgarii)
Emanuel Burlacu
In concluzie ca s-o pun la punct trebuie remediate urmatoarele probleme:

-reglat carburator, avans, ca sa traga calumea motoru (ca inainte sa ma duc la mecanicu ala prost mergea calumea)
-timonerie vit a 5-a
-echilibrat roti sa nu mai traga volanul intr-o parte
-schimbat toba intermediara ca e sparta

Cam cat ar putea sa ma coste?

Cand iau salariu ma duc la un service calumea, ca mecanicu meu mai rau mia dereglat-o

Si ca sa stiti si voi de cand am cumparat-o, de 3 luni (am dat 30 mil pe ea), am schimbat planetarele (3,6 mil amandoua), si iam mai dat mecanicului meu de-o ciorba, ca sa-mi "deregleze" masina. Inca vro 60 mil si o fac ca noua cool.gif
krapcarasu
nu recomand in service sa reglezi carb si avansu, asta faci mai bine singur, faci 'ca' pt tine; odata invatat faci poate mai bine ca strainii
deceneu32
Ce sa cauti cu Dacia in service?Batranii mecanici s-au pensionat iar astia din generatia mai noua nu stiu decat de testere,calculatoare etc.N-are rost!Daca n-are injectie,nici nu se uita!!
Si va trebui sa suporti si glumele de prost gust ale ''mecanicilor'' pe seama Daciutei tale.
Emanuel Burlacu
sa zicem ca m-oi descurca, dar la problema cu vit a 5-a chiar nu pot sa ma bag...
Filip
QUOTE(Emanuel Burlacu @ 21 Aug 2009, 01:15)
Sunt fericitul posesor al unei luxoase limuzine dacia 1310 L din 99 pe carburatie, si o problema grava pt care va rog frumos sa-mi dati si mie niste sfaturi (alt sfat in afara de schimbat masina)

Saptamana trecuta am fost cu ea in concediu la mare, si primul lucru am constatat ca intra foarte greu intr-a 5-a (am senzatia ca nu are cursa batu), cand incercam sa-i dau a 5-a intra tot intr-a 3-a, doar din 20 de incercari reusesc sa-i dau a 5-a.

A doua surpriza care mi sa parut si mai periculoasa a fost ca in jurul vitezei 70-80kmh zbarnaia toata masina, duduia scaunu sub fund, si batu de la schimbator la fel, iar dupa ce treceam de 100kmh mergea frumos si lin, si motorului parea ca-i place.

A treia surpriza si mai neplacuta e ca nu intotdeauna imi raspundea la acceleratie, adica sa zicem, merg cu a 3-a la 50kmh, dau a 4-a si nu trece de 60 indiferent cat as accelera; la cel mai mic delusor pierdea putere (nu se modifica turatia), si ii dadeam, dupaia tot a 3-a iar a 4-a, si uite tot asa (pe liber raspunde acceleratia fara probl, iar motorul nu pierde ulei, si nu scoate fum, tocmai am luat itp-ul, motorul are 50 000km, si nu am motive sa-l suspectez k e dus).

Si inca ceva, cand plec la rece, are momente cand oricat de usor ai lasa ambreiajul tot zvacneste masina cand schimbi vitezele.
Am mare nevoie de parerile voastre ca sa nu ajung pe mana vreunui mecanic care sa-mi ceara de 3 ori pretul masini pt probl astea. Dar sa nu-mi ziceti sa schimb masina, ca asta stiam si eu....

PS: ce parere aveti: merita sa o duc la cobalcescu, imi pot rezolva problema calumea? nu sunt carpaci?
*


Daca vii lansat, masina trebuie sa aiba resurse si in tr. 5 de viteza, daca ai peste 2300 rpm. Legat de trepidatii la viteza, trebuie facuta geometria rotilor, verificate jentile, verificata caseta de directie, si ar trebui sa fie ok. Si la mine agata treapta 5 de viteza, incearca sa misti levierul un picut mai repede, nu cu mai multa forta (sa-l smucesti) - doar mai rapid, sa "n-aibe timp sa agate".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.