Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cruise control
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
modream
Propun un subiect de tuning logan: cruise control. Pe mine sincer ma doare piciorul si imi amorteste serios la drum lung din cauza pedalei foarte sensibile. In oras, cand exista activitate intensa a piciorului pe pedala, e altceva, dar in afara, daca soseaua e libera sau pe autotrada, cand vrei sa mergi constant cu o anume viteaz (110-120, sa nu ia nici prea multa benzina) e nasol. Mi se pare foarte obositor sa mentin pedala constanta ore intregi. Ca sa nu mai vb daca vreau sa ies si eu in excursie pe afara si tre sa merg 1000 km intr-o zi pe autostrada. Cred ca paralizez smile.gif.
Personal nu ma prea pricep la gadgeturi de genul asta, insa cine are vreo idee realizabila practic poate sa-si dea cu parerea aici. Nu imi dau seama daca este sau nu posibil asta, dar putem incerca.
GIC
Eu am sa incerc sa prind un arc de pedala de acceleratie sa o fac "mai tare". Nu-mi suride sa pun arcul pe clapeta de aer sa nu am surprize cu cablul de acceleratie, dar problema e inca in studiu. ph34r.gif
klaus
Incercati cu un arc de la acceleratie de la berlina...
jkno
QUOTE(modream @ 18 Mar 2005, 10:30)
Propun un subiect de tuning logan: cruise control. Pe mine sincer ma doare piciorul si imi amorteste serios la drum lung din cauza pedalei foarte sensibile. In oras, cand exista activitate intensa a piciorului pe pedala, e altceva, dar in afara, daca soseaua e libera sau pe autotrada, cand vrei sa mergi constant cu o anume viteaz (110-120, sa nu ia nici prea multa benzina) e nasol. Mi se pare foarte obositor sa mentin pedala constanta ore intregi. Ca sa nu mai vb daca vreau sa ies si eu in excursie pe afara si tre sa merg 1000 km intr-o zi pe autostrada. Cred ca paralizez smile.gif.
Personal nu ma prea pricep la gadgeturi de genul asta, insa cine are vreo idee realizabila practic poate sa-si dea cu parerea aici. Nu imi dau seama daca este sau nu posibil asta, dar putem incerca.
*



Cat ar costa o instalatie? unsure.gif
AL
se poate face asa ceva doar daca se poate gasi o solutie de comanda mecanica a clapetei de aer.... sistemul actual de acceleratie este mecanic intre pedala si corpul clapetei, acolo fiind potentiometrul care preia informatia privind pozitia pedalei de acceleratie... Pentru a face un sistemd e cruise control, informatia trebuie preluata direct de la pedala care devine astfel un dispozitiv de comanda electric si nu mecanic insa trebuie asigurata comanda mecanica a clapetei cu ajutorul unui actuator de tip motoras pas cu pas plus parghie.... sistemul necesita modificari atat ale corpului clapetei cat si ale pedalei de acceleratie si, evident, ale instalatiei electrice.... si toate astea doar pentru a se putea instala functia de cruise-control... care este doar o functie realizata de un dispozitiv electronic care are implementata o anumita logica de comanda si sistemul de comanda al vitezei constante.
costi
phuiiii ! complicat.
Mai bine pui o caramida pe pedala. smile.gif
Acum serios nu poate fi preluat sistemul de dezmembrari?
andreic
Ma indoiesc ca vei gasi ceva corespunzator la dezmembrari, iar ca sa o faci tu presupune asa cum s-a aratat mai sus o munca foarte laborioasa.
asarban
Teoretic se poate daca se gaseste posibilitatea de comunicare cu compul
Era un tip COSTI care facuse asa ceva pe DSN..nu vad de ce sa nu se poate face pe LGN
Cei mai vechi stiu care e treaba
Omuletul facuse si "Climatronic" in sensul ca duzele erau actionate mecanic, temperatura se regla automat (bine, nu ffff precisa dar..automata)
Si avea si "cruise control"
Doar ca avea un buton on/off..
costi
Asta chiar ca nu-i imposibil;
Cum zicea Andrei trebuie sa-i spui calculatorului sa mentina parametrii constanti la o anumita comanda si sa sara la o alta (frina de eg);
Daca insa presupune modificari la soft lucrurile s-ar putea complica.
Liviu ce zice ?
asarban
NU presupune nici o modificare de soft
costi
Un lucru nu prea inteleg (ma rog sint ele multe dar in cazul asta-i unu): care-i treaba cu pedala de acc la LGN de nu seamana cu SN sau SLZ?
Ca slava Domnului nu am avut o asemenea problema la nici una.
mauru007
Asta e tot ce am gasit. Daca aveti rabdare sa cititi poate gasiti ceva folositor.
E vorba de montare cruise control pe Opel Vectra dar poate se poate adapta si la Logan
http://tssd.web1000.com/systems/automotive...uiseControl.htm
tatabobu
Pentru date suplimentare despre sistemele cruise control:

http://auto.howstuffworks.com/cruise-control.htm
tonyX
Chestia asta cu cruise control pe Logan mi se pare o aberatie, dar ma rog ..............poate unii presteaza mai mult de 5 - 600 de km pe zi. Baga vere cruise control daca nu poti fara ca nu se supara nimeni. Ce bine-mi prindea un sistem d-asta pe vechea berlina, sa blochez acceleratia la 80 km/h.
marksman
Fiecare cu ideile lui. Eu, personal, nu simt lipsa cruise controlului. Am, in schimb, alte idei de tuning, dar din cauza dificultatilor financiare sunt inca in stadiul de idei si atat...
cg_ivan
Nu cred ca ar fi o problema prea mare adaptarea unui cruise control, sau chiar construirea unuia nou, orientat pe un microcontroller de tip PIC sau ceva similar.
Problema mare este ca ... nu stie sa schimbe viteza. Eu unul nu am vazut facilitati de cruise controll decat la masini cu cutii de viteze automate.
Si ar mai fi de mentionat ceva... si anume fiabilitatea. Un sisetm de cruise controll este o jucarie simpatica dar poate deveni ucigas daca de pilda pe drum alunecos se deregleaza si va lasa fara frana de motor in conditii de carosabil alunecoss.

QUOTE(modream @ 18 Mar 2005, 11:30)
Propun un subiect de tuning logan: cruise control. Pe mine sincer ma doare piciorul si imi amorteste serios la drum lung din cauza pedalei foarte sensibile. In oras, cand exista activitate intensa a piciorului pe pedala, e altceva, dar in afara, daca soseaua e libera sau pe autotrada, cand vrei sa mergi constant cu o anume viteaz (110-120, sa nu ia nici prea multa benzina) e nasol. Mi se pare foarte obositor sa mentin pedala constanta ore intregi. Ca sa nu mai vb daca vreau sa ies si eu in excursie pe afara si tre sa merg 1000 km intr-o zi pe autostrada. Cred ca paralizez smile.gif.
Personal nu ma prea pricep la gadgeturi de genul asta, insa cine are vreo idee realizabila practic poate sa-si dea cu parerea aici. Nu imi dau seama daca este sau nu posibil asta, dar putem incerca.
*


unknown_web
Cruise control necesita cutie de viteze automata. Si nu este recomandata folosirea lui pe vreme nefavorabila ( ploaie, ninsoare, polei ), poate sa destabilizeze masina ( proprie experienta ).
Se poate si pe cutie manuala, mentine viteza constanta intr-o anumita treapta de viteza ( vezi Megane ).
Andu
Ce-ar fi daca s-ar pune o piesa legata de cablul de accelratie, cam ca un piston in cilindrul sau. Pistonul ar culisa odata cu cablul de acceleratie. La comutarea unui buton pe on, ar porni un electromagnet care sa blocheze pistonul in pozitia in care este in momentul respectiv (aici lansam concurs de solutii constructive). Acest electromagnet ar putea fi decuplat fie de butonul apasat mai devreme, fie de aprinderea stopurilor de frana.
Masinile ceva mai moderne doatate cu asa ceva nu au cablu de acceleratie, ci un potentimoetru la clapeta, pe acelea sistemul fiind mult mai usor de implementat.
draku
hai sa va spun cum a montat un amic de-al meu cruise-control pe un trabant biggrin.gif , pt ca face saptamanal drumul buc-vl:

undeva pe bord a montat un sist de comanda a schimbarii vitezelor la bicicleta (maneta de pe ghidon), iar celalalt capat la prins de pedala de acceleratie, intr-un loc determinat prin incercari, astfel incat daca "glumetii" de pe locul din dreapta umbla la maneta, sa nu poata accelera. sistemul functiona astfel: ajungea la viteza de "croaziera" si actiona maneta, acceleratia ramanand "blocata". cand vroia sa incetineasca, actiona maneta in sensul opus....
biggrin.gif biggrin.gif
oricum sistemul functiona ok
costi
Mie asta mi se pare o falsa problema sau hai sa spunem, una teoretica;
In afara de cei 100 Km Buc-Pitesti si 60 Km Buc-Constanta sa-mi spuneti mie unde mergeti cu cruise control !
Chiar si pe alea doua folosirea dispozitivului este limitata, la cum se merge la noi.
A daca mergi afara.... poate
mihail75
de acord cu cel care pune problema unei astfel de imbunatatiri.
nu e un moft. dupa 500 km azi si eu as fi vrut un cruise control din acesta (am genunchiul cu probleme la piciorul cu care apas pe acceleratie, asa ca mi-ar prinde bine). daca se pune problema unde s-ar putea folosi, gasesc unde, caci sunt destule portiuni de drum drept in romania. prin urmare, in ceea ce ma priveste, daca ar fi numai 100 euroi i-as da si maine.
m75

p.s. cineva spunea ca merge numai pe masini cu cutii automate. nu e adevarat. am mers cu un audi 80 obisnuit din 1988 care avea asa ceva si functiona perfect.
dizzy
Dragi co-forumisti,

Ca posesor de Logan si calator pe drumuri destul de lungi ma pasioneaza si pe mine ideea cruise-controlului.
Ma gandeam la folosirea unui sistem mecanic care la apasarea unui buton sa retina cablul de acceleratie intr-o pozitie, iar la o alta sa-i dea drumul. Comanda de declansare poate fi data de apasarea pedalei de frana, de un switch pus pe pedala de ambreiaj sau de apasarea unui alt buton.
Desigur, acesta nu este un cruise control ci un "sistem de mentinere a pozitiei pedalei de acceleratie".
Nu e greu de facut dar mi-e teama ca fiabilitatea lui va fi destul de slaba.
Inca mai caut solutii, cand am sa le gasesc am sa va anunt.
Intre timp am invatat sa tin acceleratia si cu piciorul stang la drum intins.



tunderbird
QUOTE(Andu @ 29 Mar 2005, 11:39)
Ce-ar fi daca s-ar pune o piesa legata de cablul de accelratie, cam ca un piston in cilindrul sau. Pistonul ar culisa odata cu cablul de acceleratie. La comutarea unui buton pe on, ar porni un electromagnet care sa blocheze pistonul in pozitia in care este in momentul respectiv (aici lansam concurs de solutii constructive). Acest electromagnet ar putea fi decuplat fie de butonul apasat mai devreme, fie de aprinderea stopurilor de frana.
Masinile ceva mai moderne doatate cu asa ceva nu au cablu de acceleratie, ci un potentimoetru la clapeta, pe acelea sistemul fiind mult mai usor de implementat.
*



La motoarele de camion exista trei butoane pe bord si doua intreruptoare pe frana si ambreiaj.

Unul din cele trei butoane este ON/OFF, iar celelalte doua de +/- care maresc/micsoreaza turatia motorului.
Sistemul functioneaza astfel: Alde neamu' lu' Manivela accelereaza pana la viteza X dupa care apasa butonul ON, calculatorul motorului memoreaza turatia aferenta si o mentine pana cand este atinsa una din pedale ambreiaj s-au frana...in acel moment turatia scade la relanti, daca acceleratia nu este apasata.
Butoanele de +/- servesc la setarea motorului pe o anumita turatie in caz de testarea motorului si/sau folosirea motorului de tractiune la antrenarea anumitor utilaje existente pe camion atunci cand sta pe loc.
Alex2k4
Functia de blocare a turatiei nu merge realizata direct din calculator?Doar el stie tot timpul ce turatie are motorul, nu?
klaus
Eu zic, ca vad multa lume care-si da cu parerea, sa faceti un studiu cum e cu acceleratia de la DSN la deal, cu clapeta de aer etc...
Dupa care asteptam pareri... Mai pertinente...
Dsign
QUOTE(dizzy @ 29 Mar 2005, 21:51)
Intre timp am invatat sa tin acceleratia si cu piciorul stang la drum intins.
*



off-topic (si nu prea): am facut zeci de drumuri lungi, de cite 400-500km cu multe masini (dacie 1300, oltcit, aro, Logan, DSN) si nu am fost niciodata asa "obosit" la piciorul drept.

cred ca exagerezi un pic aici amice, cu piciorul sting...

on-topic: cred ca pina la urma, rolul acestui sistem ar fi acela de a gidila posesorul si de a atrage admiratia altora. Masina e mult prea usor de condus, chiar si la drum lung.
mihail75
quote "off-topic (si nu prea): am facut zeci de drumuri lungi, de cite 400-500km cu multe masini (dacie 1300, oltcit, aro, Logan, DSN) si nu am fost niciodata asa "obosit" la piciorul drept"

sa intelegem ca daca pe tine nu te-a durut piciorul la drumurile lungi nu doare pe nimeni. se pare ca suntem citiva in aceasta situatie, dupa cum reiese de mai sus. crezi ca eu nu as vrea sa nu am aceste dureri suparatoare. personal as pune un cruise control, daca ar fi posibil, tocmai din acest motiv, si nu il vad ca pe un moft. totul este sa fie facut in asa fel incit sa nu afecteze masina. pina la ac. moment se pare ca nu a venit nimeni cu o solutie viabila, din pacate. imi ramine, prin urmare, varianta ca sa ma gindesc bine, ce masina imi voi lua, dupa actuala.
m75
mihail75
p.s. dear Dsign, acum vad ca ai numai 23 de ani. la virsta asta nici eu nu aveam probleme cu piciorul drept, cel cu acceleratia, care ar vrea cruise control. acum, din pacate, bun ar fi unul, dar mai rezistam.
m75
vali74
Salut,

Acum citiva ani buni am avut un R-20 TX, model 1984.
Fiind versiunea de top, era prevazut cu o serie de gadgeturi, destul de rare la vremea aceea, inclusiv un sistem de cruise-control.
Motorul era alimentat prin carburator, deci nu exista ECU.

Sistemul cruise-control avea:
- o cutie in partea laterala a motorului, cu o parte mecanica destul de complexa(nu m-am incumetat sa-mi bag nasu':)) , care avea rolul de-a comanda cablul de acceleratie
- indicatori - led- in dreptul vitezometrului de pe bord
- 2 butoane bipozitionale plasate pe volan ce aveau rolul de-a seta viteza de croaziera, vizualitzata prin led-urile de pe cadranul vitezometrului

Practic, odata ajuns in treapta a 5-a, setam viteza dorita folosind butoanele de pe volan, activam sistemul , care prelua controlul cablului de acceleratie.
Sistemul era automat decuplat la apasarea usoara a ambreiajului sau a franei.
Sistemul nu se dezactiva in cazul apasarii pedalei de acceleratie.

Partea dragutza era faptul ca se putea accelera/decelera setind doar o viteza mai mare/mica din butoanele de comanda. (a nu se confunda decelerare cu franare:-) )

Off topic: Am folosit masina cam 40k km, iar sistemul nu a fost activat mai mult de 2k km.
Tinind cont de complexitatea unui asemenea sistem, si de implicatiile grave pe care le poate genera in cazul unei defectiuni, personal ma abtin de la orice recomandare.
bogdan_o
Orice sistem mecanic de fixare a cablului de acceleratie eu zic ca trebuie exclus din start, mai ales unul artizanal. Am citit de persoana cu Trabantul si trebuie sa spun ca ii admir curajul. Insa daca ceva merge prost atunci s-ar putea bloca comanda acceleratiei, lucru deloc de dorit.
dydycom
@Klauss
crezi ca putem porni de la socul automat?
ca acolo ECU-comanda si clapeta de aer sau ma insel?
La un honda accord e ceva de genul cu o pompa de vacuum(gen servo frana la dacie) care controla acceleratia si cu o supapa care deschidea mai mult sau mai putin
Lucian123
QUOTE(dydycom @ 14 Apr 2005, 04:34)
@Klauss
crezi ca putem porni de la socul automat?
ca acolo ECU-comanda si clapeta de aer sau ma insel?

*




Te inseli. Comanda doar cantitatea de benzina injectata.
dydycom
hai sa ti zic ceva....am vazut la meridian o berlina conectata la calc si facea acceleratia ca toate alea...se auzea un servomotor..............(cu motorul oprit)
klaus
Off topic: se scrie klaus si nu klauss...
dydycom
tongue.gif scuze stimabile, Am retinut
totusi..............
o parere????ON TOPIC????
mitzaciobanu
Bun, sa zicem ca s-ar putea pune la punct un sistem fiabil de blocare a cablului/pedalei de acceleratie.
Daca ati condus masini care dispun de un astfel de cruise-control, ati constatat ca viteza ramane constanta indiferent daca masina urca, se deplaseaza orizontal, sau coboara. Toti stim insa ca trebuie sa apasam mai tare pe acceleratie daca vrem sa urcam un deal cu aceeasi viteza, asa ca un simplu sistem de blocare a acceleratiei nu reuseste sa mentina viteza constanta intr-o astfel de situatie.

Avand in vedere electronica mult prea complicata necesara unei functionari fara cusur,, eu nu cred ca montarea unui astfel de sistem este rezonabila...
Puiu
Functionarea unui astfel de dispozitiv este mult mai complicata decit pare...
asa cum spunea si predecesorul meu, viteza masinii este pastrata constanta si nu turatia motorului la un moment dat. Nu cunosc cum este rezolvata problema la masinile mici, dar la TIR-uri exista o turbina in cutia de viteze care este invirtita de intr-un circuit hidraulic separat si care produce o frinare foarte eficace a masinii. Acest dispozitiv intra in functionare (si) atunci cind masina este pusa pe pilot automat si coboara o panta.
Ce s-ar putea improviza pe un Loganel este un fel de montaj care sa pastreze viteza constanta (dar in limite mici (variatii in aceeasi treapta de viteza) - deci fara modificari semnificative ale inclinarii drumului) prin citirea periodica a turatiei motorului si a vitezei de deplasare, iar apoi prin luarea unei decizii de crestere sau scadere a turatiei prin manevrarea acceleratiei.

Concluzia: nu cred ca se justifica o asemenea "jucarie pe masina"...parerea mea!
bmjean
De acord cu explicatiile date de vali74 si Puiu
Si eu am avut o Mazda 929 2.0i Coupee care avea cruise-control (la mazda scria speed control) si mentinea aceeasi viteza (marea sau scadea turatia motorului in functie de urcusuri sau coborasuri). Daca ajungeam la 80 km la ora, de ex. si apasam butonul, masina rula cu 80km/ora indiferent de drum si se decupla la pedalele de frana sau ambreiaj. Dar din 85.000 km parcusi cu masina n-am folosit mai mult de 20 km cumulati. Pe langa partea electronica mai avea si o parte mecanica (inca un cablu paralel cu cel de acceleratie de la motor la un "butoias").
Mi se pare prea complicat si eventual destul de scump.
Nu zic, ca imi mai odihneam putin piciorul, dar inca nu-i vad rostul pe Logan si la drumurile noastre.
toaderflorin
intrati pe http://www2.vdo.com/vdo/end_consumer/ec_pr..._and_ID=67.aspx si poate reusiti sa aflati daca se potriveste pe logan si cam cat ar costa.
viperu
sau aici:

tempomate
baro_76
ar merge un tempomat de la BMW seria E34, E36 cutie automata sau manuala.
Sistemul functioneaza electric.Numai ca trebuie un dibaci sa il conecteze electric.
Eu am incercat de la E39 dar nu functioneaza datorita computerului lui...
DFA
Mă întreb dacă, având în vedere că accelerația la versiunea Diesel este controlată electric/electronic, nu s-ar putea face un sistem foarte simplu de "limitare de viteză", care să limiteze pragul de sus al accelerației la 50/90/100/130 de Km/oră prin 4 rezistențe separate, comutate astfel încât una câte una să fie puse în paralel cu potențiometrul accelerației, scăzându-i acestuia rezistența corespunzător plajei de viteze dorite (0-50, 0-90, 0-100, 0-130).

Astfel s-ar face un fel de pseudo "Cruise Control" care ți-ar asigura o viteză constantă și legală atât urban cât și extraurban, putând merge liniștit cu accelerația la podea fără să mai fie nevoie să o mai ții tu la un anumit unghi pentru o anumită viteză.
Deci s-ar realiza doar o îngustare a plajei de viteză, nu ar fi un sistem adevărat de "Cruise Control", care s-ar putea și el implementa deși are fi ceva mai complicat, pentru că, deși ai putea simula ușor rezistența pedalei la cele 4 praguri, fără a ține apăsată pedala de accelerație, ar trebui să faci în așa fel încât ca rezistența simulată să fie deconectată imediat ce sunt apăsate cât de puțin pedalele de ambreiaj sau frână! Altfel ai avea imediat necazuri...

Pentru asta (Cruise Control) ai nevoie să pui un senzor optic sau magnetic pe pedala de ambreiaj și frână, care să sesizeze ieșirea din repaus, sistemul ne-trebuind să intre în funcție dacă una din cele 2 pedale este apăsată ci doar atunci când ambele sunt în repaus.

Sistemul, atât pentru limitare de plajă de viteză, cât și "Cruise Control", s-ar putea implementa cu un comutator rotativ sau liniar astfel încât doar o singură viteză (rezistență) să poată fi selectată la un moment dat, iar un releu să întrerupă circuitul cu accelerația când ambreiajul și/sau frâna sunt acționate, și totodată să reseteze un alt releu care întrerupe comutatorul, revenindu-ți controlul deplin asupra pedalei de accelerație.
Electronic s-ar putea face cu 4 bistabile care să comande cu niște mici etaje de putere 4 relee "reed" sau similare, care să comute rezistența aferentă la accelerație, semnalul de la senzorii celor 2 pedale urmând să sosească pe pinul de RST al bistabilelor, scoțând rezistența de pe accelerație și întrerupând funcționarea sistemului de "Cruise Control" sau limitare de plajă - pentru limitare de plajă ne mai fiind nevoie de senzori pe cele 2 pedale, ci doar de un buton care să reseteze releele/bistabilele.
ender644
QUOTE
Astfel s-ar face un fel de pseudo "Cruise Control" care ți-ar asigura o viteză constantă și legală atât urban cât și extraurban, putând merge liniștit cu accelerația la podea fără să mai fie nevoie să o mai ții tu la un anumit unghi pentru o anumită viteză.


Pai daca ai fi "prins" intr-o depasire si masina nu ar mai trage din cauza ca tu i-ai pus "limitare" ai mai fi asa de incantat???
DFA
QUOTE(ender644 @ 12 Oct 2005, 20:13)
Pai daca ai fi "prins" intr-o depasire si masina nu ar mai trage din cauza ca tu i-ai pus "limitare" ai mai fi asa de incantat???
*



Păi e logic că dacă ar trebui să faci o depășire care necesită o viteză mai mare decât treptele respective ai dezactiva limitarea de viteză (sau Cruise Control)!
ga!nusha
parerea mea: va rog sa nu imi sariti in cap....

daca vreti cruise control ori va luati masina care are asa ceva ori prindeti un cui de podeaua loganului si legati o guta intre cui si pedala de acceleratie...

ati avea curaj sa plecati la drum daca ati stii ca aveti un cruise control facut artificial??? eventual de un mester de la coltul blocului??? se merita sa va riscati viata pentru asa ceva?... daca ar face fabrica asa ceva... sau daca s-ar gasi un model universal... dar unul universal care include si dacia... nu universal care merge numai pe bmw...
plecati la drum intins daca aveti pana la roata de rezerva??? sau daca nu aveti deloc??? daca da... atunci aplicati metoda cu guta...dar sa fie de rechin ca aia de caras nu tine...

daca ar fi comandata de calculatorul loganului ar fi altceva
AlezzDWC
La orice MASINA care se respecta ex Mercedes C220 din 2004 cruise controlul se dezactiveaza automat cand pui frana asa ca nu e nici o ingrijorare ca nu ar trage masina cand incerci sa faci o depasire!!!
andrei_77
poate va mai ajuta si aceasta adresa:
http://www.waeco.de/de/produkte/autozubeho...keitsregler.php

Si din cate imi amintesc exista si pe la noi produsele waeco.
Daca va mai uitati pe-acolo veti mai gasi si alte produse interesante ca de ex. incalzire scaune.
Ursaru
Este clar ca orice sistem am adopta (artizanal sau industrial) acesta trebuie sa aiba comunicare cu comp. pentru a pastra turatia liniara (la urcare pante sau coborire).
Personal eu as monta un senzor Holl pe una din fulii si as traduce inf.pentru restul sist. atasat astfel nu suntem nevoiti sa facem leg. cu comp.motor. Dar problema va fi ca trebuie sa modificam destul de multe la grupul pedalier ex. montare pot.lin.pe acceleratie , intrerupator si pe ped. ambreiaj etc.
De fapt accel. va pierde cablul de ac. si devine un ansamblu electromecanic.
Problemele mai pot apare la timpul de reactie al sist.se poate ca intre momentul apasarii pedalei si accel. sa apara intrziere.
Solutii probabil ca sunt important este ce atelier este suficient de dotat ca scule si oameni ca sa inteleaga ce trebuie sa faca . icon_mrgreen.gif
DragosP
QUOTE(Ursaru @ 15 Jan 2006, 10:26)
Personal eu as monta un senzor Holl pe una din fulii si as traduce inf.pentru restul sist. atasat astfel nu suntem nevoiti sa facem leg. cu comp.motor.
*


Cel mai bine ar fi cu un senzor Gol, pentru că ăla Hall e altă mâncare de pește...
Părerea mea... rolleyes.gif
einstein1984
Daca puneti tempomat artizanal pe masina va mai trece de RAR/ITP numai cand il veti demonta. Daca nu e bine gandit e chiar periculos. Dar vad ca unii vor sa dea 7000 de euro pe masina si sa aiba dotari de Focus Ghia (eventual si linistea din acea masina, ca s-au descoperit minim 256 de zgomote diferite in topicul dedicat). Cat dai , atata face.
Stiati ca Ford a despagubit un taran (a.k.a. red-neck)care a pus tempomatul la RV si s-a dus in spate sa faca o cafea? Au uitat sa scrie in manual ca nu trebuie sa parasesti postul de conducere!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.