Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: A facut poc motorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
B_KMP
Am nevoie de ajutor pentru ca nu stiu ce s-a intamplat. Cand am vrut sa pornesc din nou motorul, dupa o scurta oprire a facut poc si a scos fum alb de sub capota. Am gasit joja de ulei aruncata si garnitura de la capacul tachetilor scoasa pe jumatate afara. Ce s-a putu intampla? Din ce cauza a facut poc? a mai patit cineva asa ceva? Precizez ca n-am mai mult de 1000 km de cand am facut segmentarea si rectificat supapele, deci este exclusa o uzura excesiva a motorului. Masina a pornit si mai deplasat-o vre-o 500 de metri pana la un loc mai sigur. Cu ce piese sa ma pregatesc pentru ca maine vreau sa o repar si s-o duc acasa.

Am postat gresit e vorba de dacia 1310. Rog moderatorii sa mute la sectiunea corecta.
dorin
Ai pus cumva mai mult ulei decat trebuie ?
Slider
Ba eu am ramas blocat blink.gif Segmentare...etc, etc....ufff
In fine...se pare acumulare de gaze in carterul motorului.....ia spune tu aici, furtunasul care iese din capacul culbutorilor este la locul lui? Nu cumva lipseste si orificiul respectiv este infundat?
B_KMP
QUOTE(Slider @ 18 Mar 2005, 15:33)
se pare acumulare de gaze in carterul motorului.....ia spune tu aici, furtunasul care iese din capacul culbutorilor este la locul lui? Nu cumva lipseste si orificiul respectiv este infundat?
*



furtunasul e la locul lui, iar orificiul nu avea cum sa se infunde asa repede ca a fost curatat temeinic acum o luna. Intrebarea este: daca a facut o data mai exista sanse sa se mai repete? sau acumularile astea de gaze sunt destul de rare? poate avea vre-o legatura cu avansul?
Se poate intampla doar din cauza acumularilor de gaze fara sa fie vorba de ceva benzina trecuta in ulei?
costi
n-am avut berlina asa nu vreau sa spun prostii dar e clar vorba de gaze acumulate in carter;
de aici trebuie sa pleci cu investigatia;
uleiul nu miroase a benzina ? sa nu se fi contaminat si ala.
liviuflesner
QUOTE(B_KMP @ 18 Mar 2005, 16:08)
Am nevoie de ajutor pentru ca nu stiu ce s-a intamplat. Cand am vrut sa pornesc din nou motorul, dupa o scurta oprire a facut poc si a scos fum alb de sub capota. Am gasit joja de ulei aruncata si garnitura de la capacul tachetilor scoasa pe jumatate afara. Ce s-a putu intampla? Din ce cauza a facut poc? a mai patit cineva asa ceva? Precizez ca n-am mai mult de 1000 km de cand am facut segmentarea si rectificat supapele, deci este exclusa o uzura excesiva a motorului. Masina a pornit si mai deplasat-o vre-o 500 de metri pana la un loc mai sigur. Cu ce piese sa ma pregatesc pentru ca maine vreau sa o repar si s-o duc acasa.

Am postat gresit e vorba de dacia 1310. Rog moderatorii sa mute la sectiunea corecta.
*



din cate stiu eu, la uzura mare a segmentilor, cand scapa flacara in baie, vaporii de ulei se aprind si face bum. cedeaza intotdeuana unde e mai slab in cazu tau capacu tachetilor. papa ulei inainte????
DodoBird
QUOTE(B_KMP @ 18 Mar 2005, 14:08)
Am nevoie de ajutor pentru ca nu stiu ce s-a intamplat. Cand am vrut sa pornesc din nou motorul, dupa o scurta oprire a facut poc si a scos fum alb de sub capota. Am gasit joja de ulei aruncata si garnitura de la capacul tachetilor scoasa pe jumatate afara. Ce s-a putu intampla? Din ce cauza a facut poc? a mai patit cineva asa ceva? Precizez ca n-am mai mult de 1000 km de cand am facut segmentarea si rectificat supapele, deci este exclusa o uzura excesiva a motorului. Masina a pornit si mai deplasat-o vre-o 500 de metri pana la un loc mai sigur. Cu ce piese sa ma pregatesc pentru ca maine vreau sa o repar si s-o duc acasa.

Am postat gresit e vorba de dacia 1310. Rog moderatorii sa mute la sectiunea corecta.
*



Nu cumva ai umblat la fisele de bujii si ai inversat 2 intre ele ?
Dupa explozie a pornit ? daca da, atunci a fost umezeala putenica in capacul de la delcu si da scanteie aiurea !!!!!
Pedro
Din cate stiu eu cand iti arunca joja e clar ca scapa urat de tot compresie in baia de ulei dar cum tu zici ca de abia i-ai facut segmentare , nu stiu ce sa zic.
Dyda
B_KMP
Nu te alarma ptr ca nu este necesar sa inlocuiesti piese. Totul ti se trage de la ALINIEREA segmentilor, adica fanta acestora a ajuns in acelasi punct de pe circumferinta pistonului, si automat compresia impreuna cu gaze nearse au patruns in carter motor, si mai departe stii urmarea. Cota intre segment si alezaj cilindru este peste limita de joc ( cu +) segmenti s-au rotit, realizind acea aliniere. Pornrste motorul si lasa-l sa functioneze la liber 1/2 h( fara sarcina ), in rulaj nu-l forta Pina se vor pasui segmenti ( roda ) posibil sa -ti mai faca o data.

Edit NU trebuie sa te gindesti ca toti segmenti de la cele 4 pistoane s-au aliniat, asta s-a intimplat la un singur piston, daca erau toti aliniati iti expoda motorul ca la F1
danelu
verifica membrana de la pompa de benzina. daca este ciupita iti baga benzina in ulei, si de aici explozia
B_KMP
QUOTE(danelu @ 21 Mar 2005, 11:19)
verifica membrana de la pompa de benzina. daca este ciupita iti baga benzina in ulei, si de aici explozia
*



Nu cred ca ar scapa pe la segmenti, pentru ca n-au nici 1000 km si oricat de slabi ar fi e cam devreme. Singura explicatie plauzibila e ca s-au aliniat fantele la un cilindru si de aici scaparile de gaze in carter. Am schimbat garnitura de la capacul de tacheti si am mers cu masina vre-o 200 km, fara alte explozii. Cand e rece si accelerez brusc are tendinta de a da ceva rateuri in evacuare, dar asta era imediat dupa ce am pornit-o din nou dupa explozia in carter. Sper sa fi fost doar problema cu alinierea segmentilor, ca altfel functioneaza normal acum.
Marius Adrian
Acelasi lucru am patit si eu, dar am avut noroc ca am un meserias f. bun la munca in domeniul asta si s-a uitat la ea. Inainte cu aproximativ 1 saptamana s-a bagat maestrul < adik eu > si am desfacut piulitele alea de la capacul tachetilor sa curat de ulei pe acolo < pe capac > si le-am strans prea tare. Asta a fost motivul la mine, dar mi s-a intamplat in mers. Deci piulitele alea trebuiesc stranse cu cheia de bujii si cat simti la mana ca s-au strans. Salutare!
incubus
QUOTE(danelu @ 21 Mar 2005, 10:19)
verifica membrana de la pompa de benzina. daca este ciupita iti baga benzina in ulei, si de aici explozia
*



salut ! again, probleme ! acum 2-3 saptamani, din exces de zel am schimbat membrana de la pompa de benzina, asa, ca sa fiu sigur pe ea (cea veche mergea bine, dar nu stiam cat e de obosita). Am pus una noua, din comert... Ei bine, in tot acest interval am observat urmatoarele simptome:
-scaderea presiunii de ulei cu motorul rece la ralanti de la 4 la 2 barr
-o usoara crestere a nivelului in baie (f.f. putin)
-o perioada de vreo secunda-doua la pornire cand motorul trancane urat si nici indicatorul de presiune nu urca suficient, dupa care sare la 2
-un mers general mai zgomotos si cu trepidatii al motorului, mai ales la ralanti
Punand cap la cap toate aceste simptome, sunt convins ca am benzina in ulei, asa ca nu o mai pornesc pana nu rezolv.
Si acum intrebari:
1. Ce membrana de benzina sa pun, ce producator imi recomandati ?
2. Inelul acela distantier din plastic (cel cu 6 gauri) unde se pune, intre cele 2 membrane sau sub ele ?
3. Dupa ce scot uleiul contaminat cu benzina, e necesar sa fac un schimb intermediar sau pur si simplu pun din prima ulei curat si gata ?
4. Cineva mi-a spus ca intr-un fel e bine, caci cu aceasta ocazie am spalat putin instalatia de ungere... Subscrie cineva la ideea asta ?
Bytzu
uleiul miroase a benzina? scoate joja si intinde uleiul in palme, eventual framanta palma o data, si dup-aia miroase..ar trebui sa miroasa a benzen dc e asa cum zici..
andu911
QUOTE(Marius Adrian @ 23 Mar 2005, 18:33)
Acelasi lucru am patit si eu, dar am avut noroc ca am un meserias f. bun la munca in domeniul asta si s-a uitat la ea. Inainte cu aproximativ 1 saptamana s-a bagat maestrul < adik eu > si am desfacut piulitele alea de la capacul tachetilor sa curat de ulei pe acolo < pe capac > si le-am strans prea tare. Asta a fost motivul la mine, dar mi s-a intamplat in mers. Deci piulitele alea trebuiesc stranse cu cheia de bujii si cat simti la mana ca s-au strans. Salutare!
*



n-are treaba, daca il strangi prea tare doar ai sansa sa iti loveasca culbutorii in capac
membrana de la pompa distrusa creaza o presiune mai mica...nu e cazul..

eu zic sa mai verifici o data furtunul de eliminare a vaporilor de ulei, uleiul asta ieftin pe care il foloseste toata lumea la rodaj face galuste...sigur ti s-a infundat ceva...

incubus
QUOTE(Bytzu @ 14 Apr 2005, 08:08)
uleiul miroase a benzina? scoate joja si intinde uleiul in palme, eventual framanta palma o data, si dup-aia miroase..ar trebui sa miroasa a benzen dc e asa cum zici..
*



S-ar parea ca am gresit un pic in aprecieri: uleiul nu a crescut in baie foarte putin, ci cu 2 cm fata de nivelul maxim (Daca se mai poate numi ulei...) ! E foarte fluid, apos, dar la experienta mea mi-e greu sa spun a ce miroase... In plus, am sesizat scurgeri la garnitura capacului chiulasei, care pana acum nu existau.
Am incercat sa dau foc uleiului de pe joja, a licarit putin o flacara albastruie, dar nici nu stiu cum e normal sa arda un amestec de ulei-benzina 50%.
Maine poimaine dau jos uleiul si pompa de benzina, azi n-am timp ca sunt in sprituri (e ziua mea, deh !) si vad despre ce e vorba...
Astept in continuare sugestii, multam fain !
B_KMP
La schimbarea membranei de la pompa de benzina. Am desfacut toate cele 6 suruburi laterale plus capacelul din cap si am tras de flansa de deasupra in care intra furtunasele , dar nici nu s-a clintit. E lipita? trebuie bagata o surubelnita intre flanse? Sau mai trebuia sa desfac ceva? N-am tras foarte tare ca mi-erea teama sa n-o rup. Cum imi dau seama daca supapele de la pompa functioneaza normal?
incubus
QUOTE(B_KMP @ 15 Apr 2005, 17:01)
La schimbarea membranei de la pompa de benzina. Am desfacut toate cele 6 suruburi laterale plus capacelul din cap si am tras de flansa de deasupra in care intra  furtunasele , dar nici nu s-a clintit. E lipita? trebuie bagata o surubelnita intre flanse? Sau mai trebuia sa desfac ceva? N-am tras foarte tare ca mi-erea teama sa n-o rup. Cum imi dau seama daca supapele de la pompa functioneaza normal?
*



Nu mai trebuie sa desfaci nimic. Daca ai defacut cele 6 suruburi, corpul superior al pompei trebuie sa se detaseze...Probabil s-a lipit membrana. Poti forta usor cu surubelnita, dar ai grija sa nu spargi saiba aceea din plastic care se aseaza intre cele doua membrane. Ea are rolul sa tina membranele la o anumita distanta intre ele, si vezi ca are 2 gauri diametral opuse care comunica cu exteriorul; daca se sparge membrana de deasupra, pe acolo iti iese benzina ca sa te atentioneze ca trebuie sa o schimbi, de aceea e bine sa potrivesti cele 2 gauri pe directia motor-aripa stanga, astfel incat benzina sa curga pe corpul pompei sau pe parghia de actionare manuala si sa-ti sara in ochi (la figurat !)
Capacelul de deasupra adaposteste o sita, care din cate am inteles are si rolul de a separa apa de benzina- nu stiu exact cum functioneaza-vezi sa fie curat.
Supapele eu le-am verificat sufland si sugand pur si simplu in ele; intr-un sens trebuie sa mearga, in celalalt nu. Ele sunt montate acolo prin sertizare, nu prea poti repara mare lucru daca nu functioneaza... Dar nici nu se pot defecta prea usor. Daca crezi ca nu etanseaza, vezi sa nu aiba vreo mizerie care nu o lasa sa se inchida. Nu cauta sa inchida chiar perfect-pompa oricum baga mai mult decat trebuie carburatorului... Multa bafta !
incubus
Sper ca am rezolvat problema: membrana de la pompa de benzina era ok, dar am gasit returul infundat. Suprapresiunea care se creea baga benzina in baie (pe unde, nu stiu-poate pe la axul membranei ?). Am schimbat si uleiul...am scos 4,5 litri, desi bagasem 3, misto nu ?! Acum am 5-6 barr cu motorul rece, la ralanti. Sper sa fie totul bine, dar ma gandesc serios sa curat rezervorul. Cat de complicat este sa-l dau jos si cam cum decurge operatiunea ?

AC
QUOTE(incubus @ 15 Apr 2005, 20:35)
Sper ca am rezolvat problema: membrana de la pompa de benzina era ok, dar am gasit returul infundat. Suprapresiunea care se creea baga benzina in baie (pe unde, nu stiu-poate pe la axul membranei ?). Am schimbat si uleiul...am scos 4,5 litri, desi bagasem 3, misto nu ?! Acum am 5-6 barr cu motorul rece, la ralanti. Sper sa fie totul bine, dar ma gandesc serios sa curat rezervorul. Cat de complicat este sa-l dau jos si cam cum decurge operatiunea ?
*


Ma cam indoiesc ca ai rezolvat problema. Schimba totusi membrana, are de obicei fisuri foarte fine pe care nu le vezi si pe acolo intra benzina! Prin alta parte nu putea intra.
andu911
pai e totul ok ca inca n-a ajuns destula benzina in uleiul asta nou
incubus
Am schimbat si membrana, am pus una facuta de alt producator, se vede ca e lucrata mai ingrijit.
ROBY 06-TFA
QUOTE(B_KMP @ 18 Mar 2005, 14:08)
Am nevoie de ajutor pentru ca nu stiu ce s-a intamplat. Cand am vrut sa pornesc din nou motorul, dupa o scurta oprire a facut poc si a scos fum alb de sub capota. Am gasit joja de ulei aruncata si garnitura de la capacul tachetilor scoasa pe jumatate afara. Ce s-a putu intampla? Din ce cauza a facut poc? a mai patit cineva asa ceva? Precizez ca n-am mai mult de 1000 km de cand am facut segmentarea si rectificat supapele, deci este exclusa o uzura excesiva a motorului. Masina a pornit si mai deplasat-o vre-o 500 de metri pana la un loc mai sigur. Cu ce piese sa ma pregatesc pentru ca maine vreau sa o repar si s-o duc acasa.

Am postat gresit e vorba de dacia 1310. Rog moderatorii sa mute la sectiunea corecta.
*


Nu esti singurul si nici ultimul care a patit asa ceva.Cel mai frecvent se intampla iarna.Este clar ca segmentii s-au aliniat la unul dintre pistoane,dar gazele din carter au fost obturate de acea duza unde s-a produs un dop de gheata din cauza condensului.Gazele din carter sunt calde.iar temperatura furtunelor=cu temperatura mediului ambiant.La iarna scoate furtunul de pe capacul culbutorilor din cel cu duza si nu se va mai intampla ceea ce ai patit.Stai linistit in ceea ce priveste starea motorului asta in cazul in care nu papa ulei.Oricum,mai indicata ar fi fost o R.K. motor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.