Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema aerisitor etrier
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fullhouse
Problema suna cam in felul urmator. Mi-am rupt un aerisitor in etrierul dreapta, drept urmare am luat unul nou, montat, inceput aerisirea. Dupa cateva manevre de aerisire vine si surpriza, aerisitorul se invarte in gol, drept urmare am ramas ca boul pe marginea drumului cu masina suspendata. Intrebarea e ce pot face acum? Daca tot m-am fraierit si mi-am luat unul nou. Ma gandeam sa incerc cu un model mai vechi de aerisitor, asta nou il vad cam ciudat. Sa-i refac filetul si sa blochez definitiv gaura cu un surub? Daca recurg la solutia asta e clar ca am aruncat banii pe geam.
kog
sunt de cumparat aerisitoare, tre sa gasesti pe undeva
schumi_86
Cel mai bine cauti un surubel care sa se potriveasca pe gaura respectiva si care sa intre fix acolo si il insurubezi bine.
Asa am facut eu,tot asa patisem si de atunci(au trecut vreo 4 luni) nu am nici o problema.
fullhouse
As mai avea o intrebare. Daca de exemplu imi cedeaza un aerisitor sau conducta flexibila raman de tot fara lichid de frana sau numai cu cel aflat pe conducta aferenta rotii? Precizez ca am pompa de frana cu 4 conducte.
26-Kbe
Mareste diametru gauri si dai alt filet, la surub sa-i faci un sant pe filet cu panza pt al putea folosi pe post de aerisitor..
Uite schita atasata smile.gif
ct-03-tvy
biggrin.gif tot etrieru vechi era mai bun, desfaci racordu flexibil.. asa cum e acum..daca zici ca ai facut aerisirea,... o sa inceapa sa curga lichid,..iei etrieru vechi...si i ti sub reductia la furtun sa se umple cu lichid, cand sa umbplut, insurubezi racordu in etrier...in asa fel incat sa nu prinda aer.... paie si bataie ca la cai biggrin.gif

blush.gif

daca se pierde lichid din abundenta la o roata din fata, teoretic.si tehnic la pompa cu 4 conducte, cu icp, se zice ca redirectioneaza toata presiunea pa spate ,depinde de la masina la masina,..si cine a umblat la frane, invers nu mai e valabila
Tiberiu-Andrei
QUOTE(fullhouse @ 28 Aug 2009, 13:40)
As mai avea o intrebare. Daca de exemplu imi cedeaza un aerisitor sau conducta flexibila raman de tot fara lichid de frana sau numai cu cel aflat pe conducta aferenta rotii? Precizez ca am pompa de frana cu 4 conducte.
*


Depinde de pompa.La pompele normale(fara ICP) ramai fara frana.Daca esti descurcaret poti opri cu frana de mana(asta presupunand ca functioneaza corect) plus frana de motor.
La pompa ta ai un circuit separat pentru problema asta.Daca exista vreo pierdere de lichid la rotile din fata pompa va trimite lichid direct la rotile din spate ocolind limitatorul astfel incat sa poti opri in siguranta.Daca avariezi una din conductele spate poti avea si 18 circuite.

burlacu marian
oameni buni sunt multe lucruri cu care te poti juca dar cu frinele si directia nu .Mai bine sa ia un etrier la mana a doua, sa fie atent la filetul de la aerisitor , eventual sa schimbe pistonasul de la cel nou care l-a stricat. este viata lui in joc nu-i dati sfaturi ca sa cirpeasca.
kog
si sa inteleg ca un etrier la mana a doua e o solutie sigura? Un etrier nou (bun) costa acum vreo 4 luni 60 lei. Functioneaza perfect, aerisitoarele sunt ok. Daca eu mi-am permis sa imi cumpar o pereche(si stau destul de prost cu finantele) cred ca iti poti si tu permite sa nu te joci cu viata ta. Cauta la "preturi piese CLT" si ai sa vezi acolo cam ce etrieri merita cumparati. Eu am luat Pulsor Mot si sunt foarte multumit, mai multi colegi de forum pot confirma ca etrierii de la aceasta firma sunt ok. Cu franele si directia nu e de joaca.
fullhouse
Ceea ce ma enerveaza la culme e ca etrierul e nou, dar e de ASAM. Filetul din etrier s-a deteriorat dupa aprox 10 manevre de aerisire. As putea folosi etrierul vechi dar mi-e ciuda de mor ca am aruncat banii pe geam practic. Pana la urma cred ca o sa blochez gaura cu un surub si noapte buna. Pompa de frana e cu ICP. Daca blochez aerisitorul as putea face aerisirea de la racordul flexibil?
Si inca o chestie: se face aerisirea doar la roata cu probleme sau aerul deja s-a raspandit prin toata instalatia, in situatia in care am umblat cu masina ieri si nu mai am aproape deloc pedala, deci am pierdut ceva lichid
burlacu marian
incearca la dezmembrari. Cu 20 lei ie un etrier bun. Iar pentru KOG daca omul avea bani nu mai intreba aici ci isi lua altul nou.
costelmorosanu
Aerisitoarele nu au filet pana la capat si se strica usor, eu am patito la franele pe spate si am rezolvat simplu, in locul aierisitorului am pus un surub de 7 (ca cele care se folosesc la placa de presiune) si am reusit sa aierisesc si a tinut, surubul pride filetul pe toata lungimea din gaura si de aceia cred ca a tinut mai bine fara sa dau alt filet, cred ca merge si la etriere pentru ca aerisitoarele sunt la fel. biggrin.gif
kog
Daca intr-adevar nu ai bani, decat sa cumperi ASAM mai bine iei la mana a doua, din pacate sunt sanse destul de mari sa gasesti piese vechi mai bune ca cele noi. NU MAI CUMPARA ASAM!
Amedeus
QUOTE(costelmorosanu @ 29 Aug 2009, 12:14)
Aerisitoarele nu au filet pana la capat si se strica usor, eu am patito la franele pe spate si am rezolvat simplu, in locul aierisitorului am pus un surub de 7
*



Totusi conul aerisitorului are rolul lui (etansare). Pe langa spirele filetului, in cazul surubului, poate sa-ti curga lichidul de frana.
Tiberiu-Andrei
QUOTE(costelmorosanu @ 29 Aug 2009, 11:14)
am reusit sa aierisesc si a tinut
*



Morosanule,ce-ai reusit ma? blink.gif


QUOTE(Amedeus @ 29 Aug 2009, 16:04)
Totusi conul aerisitorului are rolul lui (etansare). Pe langa spirele filetului, in cazul surubului, poate sa-ti curga lichidul de frana.
*




Corect,etansarea se face prin acea conicitate, nicidecum prin filetul surubului.
Daca initiatorul folosea putin functia "search" ,ar fii putut vedea ca se poate face treaba buna cu o refiletare, un surub, si o bila de rulment.
brigada_diverse
fa o chestie inteligenta si da-l naibii de aerisitor
pune un surub de 7(filetu e de 6 la ala mi se pare) , strange-l bine ca isi sapa singur filet si gata...aerisesti pe la furtun sau pe la surubul nou pus...
Tiberiu-Andrei
Bine zici, doar ca nu va tine.....cel putin la mine n-a tinut fara bila.
Atentie insa, daca bila e prea mica cand vei strage surubul acesta va intepeni bila in conus si n-o mai scoti neam de-acolo.(eu unul n-am reusit, materialul din care e confectionat etrierul e unul moale, efectiv a intepenit bila cand am strans surubul).
Avantajul cu bila e ca vei putea aerisi etrierul ca la carte.
fullhouse
Nu-mi spui si ce diametru are bila ta? wink.gif) Ca as vrea sa incerc si eu o reparatie maine dimineata.
Tiberiu-Andrei
radmasa.gif Esti traznet!Tu crezi ca n-am zis ce diametru are bila mea doar ca sa-mi pastrez eu micul secret?Nicidecum!doar ca nu mai tin minte.In orice caz,cu bila micuta nu incerca caci o vei intepeni in gaura.Nici bila mare nu mai e buna prin faptul ca nu va etansa cum trebuie.
Daca stau bine sa ma gandesc,cred ca bila pe care am folosit-o era de la axul pedalei de la bicicleta.Daca ai desfacut vreodata butucul rotii spate al unei biciclete ai vazut ca sunt doua dimensiuni de bile.Sunt alea mici care vin pe ansamblul pinioanelor si sunt alea mai mari.Eh,astea de la axul pedalei sunt-ca si dimensiuni-intre cele doua si sunt perfecte.Cel putin,eu unul cu astea am reusit.
Daca n-ai inteles ceva da de stire!
fullhouse
Ma gandeam ca ai fi dat toate detaliile tehnice, glumeam doar;). Doar ca nu m-am confruntat pana acum cu chestii de genul asta, la celelalte roti aerisitoarele sunt beton, am aerisit de multe ori si n-au nici pe dracu. Mai am prin garaj vreo 2 etriere vechi, studiez problema maine, mersi de idee
Tiberiu-Andrei
Am incercat sa caut topicu' respectiv pentru tine dar nu l-am gasit......parca avea si poze despre ce si cum se face.
Daca privesti etrierul vei vedea ca in zona aerisitorului mai e loc si de alte aerisitoare.In caz ca nu-ti iese treaba cum trebuie bagi o biluta in gaura originala, strangi surubul tare astfel incat sa se intepeneasca dupa care tai surubul la nivelul etrierului si dai gaura alaturi.Iti trebuie o bormasina(preferabil una d-asta electrica caci lucrezi usor cu ea,burghiuri si tarozi de diferite marimi si poti face dupa sistemul original(adica cu aerisitor).

LE:ai pm
costelmorosanu
Tot mai simplu e cu un surub de 7. Am mers asa o perioada lunga de timp si nu am avut pierderi de lichid de frana, daca pui si bila e posibil sa nu intre surubul suficent de mult si sa se strice iar filetul, iar ca sa faci alta gaura cu burghie si tarozi ma indoiesc ca mai iese ca cea originala. biggrin.gif
Amedeus
Toate astea sunt improvizatii si asta la sistemul de franare! Etrierul e confectionat din aluminiu, daca filetul nu e bun, datorita presiunii din cilindrul acestuia riscati ca surubul sa fie presat afara din gaura, fapt ce vă va lasa fara frane pe fata. Solutia cea mai corecta este inlocuirea etrierului, restul e cârpăceală.

P.S. ca sa faci un filet interior de 7mm, gaura trebuie sa aiba 0,8x7 mm, deci cam 5,5mm. Daca nu, filetul nu va tine, mai ales in aluminiu.
slaiciprian
Etrier second, il pui pe ala care il vinde sa desfaca el aerisitorul. La un moment dat am dat 10 lei pe unul. Se poate aerisi ca lumea si pe la furtun, a venit un mecanic la mine si a aerisit asa. Am inteles de la el ca numai metoda asta o foloseste, ca aerisitoarele oricum daca vrei le rupi pe toate. Dupa doua zile am mai dat drumul la tija la pedala, ca de fiecare data cand atingeam frana dadeam cu capul in parbriz.
ct-03-tvy
daca nu se rupe aerisitoru,..se buleste hexagonu..,..dai la pila pana la urma..il scoti cu cheia de 6,sau mai rau...ca mine cu reglabila biggrin.gif

chestia cu surubu,depinde de la caz la caz,,.dar daca dai de un aerisitor dala ,de pa timpu lu nea nicu,.otel dala nenorocit,...sa vedem cu ce il gauresti happy.gif
fullhouse
Am reusit sa fac sa nu mai curga aerisitorul dar am dat de alta problema, nu mai am pedala de frana. Dupa o groaza de timp in care am aerisit fiecare roata in parte tot nu am pedala, decat foarte foarte putin. Am observat ca la roata dreapta spate nici nu-mi vine lichid, masina trage stanga puternic la franare, De asemenea nici de la aerisitorul de la pompa nu iese nimic. S-o fi bulit garniturile in pompa ma gandesc, ca parca scapa presiune.
costelmorosanu
Nu ai aerisit bine , daca nu e aierisit bine franele spate nu ai frane nici pe fata.
CGDBZ
"masina trage stanga puternic " din cauza ca la roata "dreapta spate nici nu-mi vine lichid" (la aceea roata nu-ti tine frana),aceea roata are traseul cel mai lung , fiind cea mai departata de pompa si implicit mai mult aer.Daca ai facut aerisire excesiva e posibil sa fi bulit garniturile din pompa(mai ales ca presupun ca nu erau noi si aveau ceva uzura) .Incearca sa mai faci aerisire , dar cand faci pedale apasa mai rapid pe pedala pentru ca asa ar trebui sa se intareasca pedala cat de cat .Aerisirea se face incepand cu roata cea mai indepartata de pompa pana la cea mai apropiata .Din 2-3 incercari trebuie sa-ti vina lichid la aceea roata.
fullhouse
Roata cu cel mai lung traseu de franare e cea din stanga spate, nu? In fine, nu asta-i important. Garniturile din pacate le-am schimbat recent, ori sunt chiar proaste ori e foarte mult aer in instalatie. Incercam din nou si maine
CGDBZ
Ai dreptate , stanga spate are cel mai lung traseu .Spatele se aeriseste mai greu daca ridici masina din cauza repartitorului de greutate (sau cum so numi) , cel mai bine se aeriseste cu masina pe roti(de fapt asa se recomanda) sau daca o ridici de spate ridic-o pe punte.
ydaniel
asamu...pe aici sunt la 80lei buc.
eu recomand etrierele de pulsor mot.
sunt bune.
acuma nu trebuie fortata strangerea aerisitorului!
de asta cedeaza!
fullhouse
exact asa am si facut, nu am ridicat-o de la sol. Nu am avut timp sa mai incerc sa aerisesc, pedala tine la vreo 2, 3 mm de podea, macar am ceva ramasite de frana. Oare poate sa fie de vina pompa de frana, sa nu o desfac inutil? Ma gandesc ca daca am ceva frane pompa tot debiteaza ceva presiune. Cum as putea sa testez garniturile fara a demonta pompa?
Etrierul l-am rezolvat pana la urma cu un aerisitor model mai vechi, nu a apucat filetul din etrier sa se deterioreze chiar asa mult. Modelul asta nou e foarte prost conceput, partea filetata activa e doar de vreo 3, 4 spire, e normal sa nu tina mult. Aerisitorul ala mai mic a intrat perfect, desi nu ma mai risc sa-l mai desfac biggrin.gif
CGDBZ
Daca garniturile pompei ar fi duse de tot ti-ar da lichid de frana pe la pompa (langa servo frana sau in capul tijei daca nu ai servo) si atunci trebuiesc schimbate urgent caci risti sa ramai fara frana .O metoda de a testa uzura lor e sa apes incet de tot pe frana , in functie de cat de uzate sunt garniturile pedale se va duve mai mult sau mai putin in jos fata de locul unde ar tine daca ar fi apasata normal .Eu cred totusi ca la tine este aer pe instalatie.
baranga
QUOTE(fullhouse @ 3 Sep 2009, 06:37)
Aerisitorul ala mai mic a intrat perfect, desi nu ma mai risc sa-l mai desfac  biggrin.gif
*



daca ungeai si tu filetul la niplu cu vaselina apoi dadeai cu vaselina pe langa niplu puteai sa le desfaci oricand vroiai wink.gif
fullhouse
Nu e vorba de a nu-l putea desface. Problema e filetul din etrier, cedeaza destul de usor
endre
Daca apesi pedala de frana,si o tzi putzin apasat si simtzi ca pedala intra treptat ,atunci trebuie sa schimbi garniturile din pompa de frana.
Asta in cazul in care ai aerisit instalatzia din stanga spate pana in fata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.