Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se poate schimba parbrizul pe casco?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
MojoGaby
Va salut.
Am 2 crapaturi pe parbriz(una in stanga una in dreapta) care au fost mici dar de la vibratii sau tot marit(au vreo 15 cm),si as vrea sa schimb parbrizul pe casco.Cum sa procedez?
gotty
ca la orice dauna normala...
Batrânul
Ai grija la ce declari: daca spui ca aveai crapaturile din parbriz de mai multa vreme, inspectorul de la daune ar putea sa refuze despagubirea pe motiv ca nu ai anuntat in termen de 48 ore.
klaus
CAsco nu deconteaza decat crapaturile aparute ca urmare a unor incidente "contondente".
Nu deconteaza crapaturi fara urma de impact pe parbriz (datorate de ex. tensiunilor din parbriz si aparute in urma unei treceri printr-o groapa cand s-a contorsionat caroseria).
Din acest motiv, cine se duce la casco pentru crapaturi din parbriz trebuie sa aibe undeva pe crapatura si urma de impact cu "pietricele" (daca nu se intelege ce am spus aici, asta e, ghinion de nesansa, nu detaliez).
De asemenea, o declaratie rezonabila si neimplicabila e de genul mergeam inspatele unei basculante (TIR) a carei numar nu l-am retinut (era praf, a facut dreapta repede si nu am apucat sa ma uit cu atentie etc) si aceasta a aruncat cu rotile niste pietricele direct in parbrizul meu.
fnp
Da, dar daca ai fransiza nu se merita. Eu am gasit parbriz Pilkington cu parasolar la 350 lei (pret final parb. si motaj); Saint-Gobain-ul era 420; fransiza 100eur.
La casco trebuie sa te duci cu textul urmator: in seara zilei de ...(data de ieri) am parcat masina pe strada.....Astazi de dimineata cand m-am deplasat la autovehicul am observat ca parbrizul este crapat. smile.gif Si nu mai ai nevoie sa declari nimic la politie, mergi direct la asigurator.
MojoGaby
Pai am si niste urme de pietricele deci varianta lui klaus cred ca este buna.
Va multumesc la toti!O zi buna!
bossake
In cazul in care presupunem ca nu am casco, imi sare o piatra de la unul din fatza, il opresc pe om si ii spun ce s-a intamplat, el e de acord sa mearga la asigurator, se poate repara parbrizul meu pe rca-ul omului? smile.gif
Iulikk
Daca eu as veni si ti-as zice ca mi s-a crapat parbrizu' din cauza "lu' piatra lu matale", m-ai crede? biggrin.gif Eu nu smile.gif
FDR
daca ai casco la Carpatica - poti uita de despagubire/inlocuire.
am avut si eu un topic pe tema asta.

sfatul meu: *** editat de moderator ***.

concurent
Ziua buna,

azi am gasit luneta sparta. Din cate am inteles de la Klaus este bine sa se vada si o urma de lovire. Am inteles bine, Klaus?
Daca este asa, ce se mai poate constata ca eu cand am plecat cu masina din parcare, luneta a cazut imediat iar acum am pus o bucata de folie.
Tudor
Daca vrei detalii, cere pe PM. Daca vrei "mura-n gura" (nu e spusa cu gand rau, pur si simplu asa e vorba romaneasca) nu astepta ca nu vei primi. Nu oferim sfaturi despre cum sa fraudezi asigurarile. Daca a fost lovitura ai dreptul sa fii despagubit pe casco si cu asta basta, daca nu a fost lovitura, atunci e problema de garantie sau altceva si nu esti indreptatit la despagubire pe casco. Simplu si clar.
concurent
luneta a fost sparta prin lovitura dar nu eram sigur ca se poate schimba pe casco ... constatarea s-a facut fara luneta deoarece nu a rezistat la socuri ... dupa cum merg serviciile in Romania mi-am fauct griji pentru taraganeala ... neplacerea s-a rezolvat in 4 zile (constatare 30 min cu programare telefonica, reparatia 48 ore predare-returnare). Cost total = 940 Lei.
bafta!
Madriann
Sunt nervos cu nervii nervozati : am luat pe dig-ul dintre Braila si Galati o pietricita fix in mijlocul parbrizului (cand spun fix centru ma refer si pe orizontala si pe verticala, parca a fost "lunetistul 2" ). De mica, nu e mare (cato boaba de mazare), de adanca e foarte adanca (tine apa )...nu m-ar deranja, dar parca are un cos in frunte.
Am CASCO fara franciza la Allianz...sa ma duc, sa nu ma duc? (la anul, in februarie trebuie sa o reinnoiesc).
sinaxis
Am vazut atunci cand mi-am montat folia ca cei de acolo reparau astfel de gropite din parbriz. Aveau un sistem de fixare, aplicau ceva substanta in gropita, o lasau un timp in soare, apoi finisau. Nu se mai vedea nimic. Poate ar merita sa incerci...
Madriann
Mda, mi-a trecut si mie prin cap. Stie cineva vreun centru de reparatii parbrize/detailing auto (ceva polish) prin Constanta/Galati/Tulcea?
DannyY
Daca ai CASCO fara fransiza, ce te retine? Nu de asta platesti o caruta de bani pe asigurare?
Acum urma e foarte mica, dar nu stii ce se va intampla cu ea in timp. Si cand se va intampla, poate ca o sa ai altfel de asigurare.
Daca as fi in locul tau, l-as schimba pe CASCO.
Madriann
Ideea e ca m-am "tiganit" destul in februarie la reinoire (+ trecerea de pe leasing pe srl-ul meu, + dauna ce aparea la ei, desi era cu regres, s.a.m.d.).
Pana la urma, am reusit o prima buna, zic eu (1100 EUR la 23.500) si fransiza zero.
Acum...mi-e cam "jena" sa ma duc pentru o ciobitura...nu as vrea sa afectez polita in februarie (o voi reinnoi tot la ei).
C a t a l i n
Și atunci, ce vrei defapt?
-fie deschizi dosar de daună, și suporți eventuala majorare de la anul.
-fie cauți pe DaciaClub, că s-a recomandat recent un centru de reparații parbriz în CT.
iulianvasile67
@Madriann:pe Morilor la dr.parbriz,cost cca 80 lei sau mai repede casco
si o sa ai o mare surpriza cu "franzisa",am un amic care a descoperit ca
nu prea mai e asa cum spune litera contractului de despagubiri (omniasig).
spor la firfirici!
Madriann
@iulian: Multa, asta cautam - un centru. Ai cumva adresa exacta, sau un reper in zona?
@Maersk: a doua varianta, daca e acceptabila tehnic/financiar. O sa caut pe Daciaclub, mersi de hint.
dacis
Stiu ca este un post repetat, dar am nevoie URGENT de un sfat...

Urmeaza sa imi schimb parbrizul pe CASCO si agentul constatator mi-a sugerat sa o fac la AGER SERVICE. Pe site la ei am vazut ca au urmatoarele marci: 1) Saint-Gobain Sekurit; 2) FY; 3) AGC; 4) GUARDIAN.
De asemenea, am mai gasit parbriz Nordglass la Marctec, dar pretul mi s-a parut suspect de mic (240 lei cu tot cu montaj) ca sa nu fiu oarecum suspicios.
Tot azi, am vazut ca mai vand parbrize Pilkington cei de la Gimarom.

Asadar, daca puteti face o ierarhie a calitatii parbrizelor enumerate, v-as ramane dator...
Executron
Eu as alege toata ziua Saint-Gobain Sekurit & Pilikington. Sunt cei mai buni.
mau77mau
si eu am schimbat pe casco un parbriz la logan prin ager service ... am fost foarte multumit si de cum au lucrat (spaga 30 ron) si de parbrizul nou - nu stiu ce marca era dar are in partea de sus pe post de parasolar o tenta bleumarin (cred ca e saint gobain)
C@talin
QUOTE(Madriann @ 5 Oct 2009, 14:16)
Ideea e ca m-am "tiganit" destul in februarie la reinoire (+ trecerea de pe leasing pe srl-ul meu, + dauna ce aparea la ei, desi era cu regres, s.a.m.d.).
Pana la urma, am reusit o prima buna, zic eu (1100 EUR la 23.500) si fransiza zero.
Acum...mi-e cam "jena" sa ma duc pentru o ciobitura...nu as vrea sa afectez polita in februarie (o voi reinnoi tot la ei).
*



mai erau uni paici aveau casco da cautau sa repare masina tot cu bani lor radmasa.gif
caktuss
la gimarom e 249 un parbriz de logan cu montaj cu tot... la ei scrie ca au decontare directa cu firmele de asigurari. gimaromul a fost cumparat de pilkington

daca esti pe casco, alege un parbriz cat mai bun, ai grija sa nu pui vreo chinezarie sau vreun parbriz turcesc. deci saint gobain, pilkington sau nordglass, nu neaparat in ordinea asta wink.gif
dacis
Multumesc mult. Am ales Pilkington, la 250 RON de la Ager, inclusiv montajul (au in perioada aceasta o oferta speciala). Am facut deja programarea pe marti.
einstein1984
La un service DACIA e vreo 1100 de lei inlocuitul unui parbriz.... De unde o fi diferenta asta de pret?
Si de ce agentul constatator de la Groupama m-a trimis la Gimarom, daca stia ca am 100 de euro fransiza. Nu de alta dar nu mai vad rostul dosarului daca dauna e mai mica decat fransiza.
Batrânul
QUOTE
Nu de alta dar nu mai vad rostul dosarului daca dauna e mai mica decat fransiza.
Pentru firma asiguratoare mai iese un mic castig: daca in anul urmator iti reinoiesti CASCO tot la ei, nu iti mai acorda bonus/reducere.

einstein1984
Oricum mai aveam o dauna... ma rog, a completat 315 hartii de pomana.
kosfunny
QUOTE(einstein1984 @ 14 Nov 2009, 15:55)
La un service DACIA e vreo 1100 de lei inlocuitul unui parbriz.... De unde o fi diferenta asta de pret?
  Si de ce agentul constatator de la Groupama m-a trimis la Gimarom, daca stia ca am 100 de euro fransiza. Nu de alta dar nu mai vad rostul dosarului daca dauna e mai mica decat fransiza.
*


De ce crezi ca te-a trimis la Gimarom? Ca sa protejeze societatea unde lucreaza.La reprezentantele Dacia , reparatia costa 1100 lei pt ca devizul e facut in sistemul "Audate", program ce normeaza reparatiile ca la carte, cu preturi de piese originale , cuu cheder, si cu doua solutii de lipit diferite.Realitatea e alta. Chiar daca devizul e facut in Audatex , lucrarea tot ca la Gimarom se face. De multe ori se pune acelasi tip de parbriz cu cel de la Gimarom si se aplica doar o solutie simpla de lipit, nu ce spun nemtii .
einstein1984
Partea cu protejatul o inteleg. Insa daca stia ca reparatia la gimarom e cam cat fransiza mea, de ce nu a zis din prima: Mergeti acolo, va costa cam atata si nu mai are rost sa deschidem dosarul. Ca eu oricum ma duc la Dacia, macar sa stiu ca le fac paguba e alt chestie (poate parbrizul de origine e mai bun, la revanzarea masinii e mai bine sa nu fie prea evident ca a fost schimbat etc).
In service Dacia reparatia se va face cu parbriz original si cu solutia de lipit preconizata in manual. Il stiu si pe recpetionerul de la caroserii si fac si scandal la VC daca nu folosesc ce trebuie!
Oricum, din cate stiu eu, devizul il fac conform Dialogys, pentru ca Logan timpi de manopera sunt mai mici decat in Audatek. Cobalcescu in schimb foloseste normativul de manopera de la Renault pentru Loganuri.
bulan
Domnule einstein1984 omul v-a trimis la Gimarom pentru ca stia ca este mult mai ieftin din experienta cazurilor anterioare.Dumneavoastra fiind clientul lor nu va putea maltrata cu un refuz pe motiv de:fransiza><pret parbriz+manopera pentru ca asta tine de deontologia meseriei.De ce sa va duceti la service Dacia?De ce sa le faceti cadou o reparatie de 1100 ron?Asa asiguratorul va pierde diferenta de bani intre Gimarom si Dacia iar la urmatoarea polita veti pierde si dumneavoastra la pretul politei.E firesc ca din trei sa piarda doar unul chiar daca acesta sunteti dumneavoastra dar costurile sa fie cele mai mici incluzand si deranjul.Daca asiguratorii au implementat si la noi desi nu meritam formularul cu amiabilitatea dumneavoastra de sa va incrancenati cu asiguratorul?Dupa cum singur ati spus nici Dacia e posibil sa nu folosesaca tehnologia care justifica scriptic pretul de 1100 ron.Atunci mai are rost sa va incrancenati si cu ei si cu VC?
Asa ca fuguta la Gimarom sau unde o fi mai ieftin schimbati parbrizul contra cost si gata.Undeva sus cineva va aprecia gestul dumneavoastra si pe viitor va va proteja de mai multe rele nu doar de pietricele in parbriz.
Cu stima bulan.
dacis
einstein1984, ma scuzi, dar, daca stiai ca ai fransiza, de ce nu te-ai interesat tu mai intai la principalii furnizori-montatori?... Ca eu, chiar fara sa am fransiza, cam stiam intre cat si cat se poate ridica valoarea unui parbriz.

Cu privire la parbrizul pe care trebuie sa il inlocuiesc, voi monta un Pilkington, despre care cei de la Ager zic ca este de fapt parbrizul original al Loganului. Tinanad seama ca puteam monta cu 450 lei un Saint Gobain tot la ei si ca le-am zis ca prefer un parbriz mai bun unuia mai ieftin, si ca, cu toate acestea ei mi-au zis ca merita sa pun Pilkington-ul, ma gandesc ca poate asa o fi... Voi ce stiti despre asta?
kosfunny
De intentia ta de a face paguba ce sa zic, e specifica romanului si e de condamnat. Nu vreau sa tin partea asiguratorilor dar crede-ma ca asiguratii din Romania au o mentalitate mult inferioara asiguratilor din strainatate. De accea si asiguratorii de la noi trateaza clientii ca pe niste posibili "infractori". Ganditi-va ca, comparativ cu occidentul, in Romania politele de asigurare sunt mult mai ieftine, proportia accidentelor mult mai mare, costul reparatiilor de multe ori e mai mare ca in service-urile de afara si nu in ultimul rand rata fraudelor este mult mai mare. In consecinta, sistemul de asigurari de la noi nu are cum sa se ridice la standardele de afara.
Sa retineti un lucru, LEGEA nu obliga asiguratorii sa despagubeasca prin inlocuirea pieselor avariate cu piese noi sau originale.
Ca se intampla rar sa fie inlocuite cu sh e numai datorita faptului ca nu sunt serviceuri care sa faca lucrul asta . Prefera sa bage sh acolo unde se poate si sa factureze asiguratorului piese noi. Cine are de pierdut aici? Clientul si asiguratorul.Sa stiti ca in triunghiul asta al Bermudelor, asigurat, asigurator , service, cheia enigmei se afla la service. Serviceul e mereu tentat sa invrajbeasca clientul impotriva asiguratorului.
De multe ori se vaita clientilor ca se intarzie acceptul de plata dar nu spun ca au umflat devizul ca la balamuc si se contreaza cu asiguratorul pt obtinerea unei sume cat mai mari. Sunt cazuri in care se vaita ca nu primesc raspunsul la reconstatare dar nu spun si ca au trimis poze neconcludente sau ca incearca sa obtina schimbarea unor elemente in mod nejustificat. De multe ori clientii nici nu stiu de reconstatari.
Plus ca serviceurile au prins moda Audatex pt iese devizul cel mai mare, dar nu se pun piese originale si nici nu se efectueaza toate operatiile impuse de program.
La societatea la care lucrez, am reusit sa implementez un sistem de regie proprie care vad ca are priza la public, ca sa zic asa. La daunele care nu necesita reconstatare fac rapid un Audatex si ii propun clientului o suma, de la 50 % la 80% , in functie de dauna si de masina , suma ce clientul o poate ridica in doua zile de la casierie. Multi prefera acest sistem , pentru ca se duc si isi repara dauna cum stiu ei ca iese mai ieftin si mai bine , avand posibilitatea sa ramana si cu niste banuti in buzunar. Plus ca nu mai asteapta dupa accepte.

EX de zilele trecute: Am avut un Vito lovit lateral, usa reapta, usa culisanta,prag, stalp de inlocuit. Pragul si stalpul nu sunt piese separate, ele fac parte din cadrul lateral care vine complet. Operatiunea este foarte costisitoare. Pragul si stalpul chiar daca erau destul de rau sifonate, acestea puteau fi reparate de un tinichigiu priceput cu ceva ore de munca in plus. Asa probabil s-ar fi facut si la service, numai ca s-ar fi facturat intreg cadrul nou. Devizul in audatex a iesit (am bagat inlocuirea cadrului) in jurul sumei de 12 roni. Reparatia facuta cu piese sh si la un atelier mai mic nu avea cum sa depaseasca 5000 de roni. Asa ca i-am propus omului suma de 7000 de roni si sa il intereseze doar pe el cum isi repara masina.

Sistemul asta ar putea fi adoptat lejer si de ceilalti asiguratori dar pt asta CSA-ul , Dumnezeul Asigurarilor, care nu stie decat sa incaseze si sa dicteze, ar trebui sa se miste mai repede cu baza de date a persoanelor si masinilor pagubite pentru ca va creste rapid rata fraudelor . Eu lucrez la o firma mica , cu clienti putini, dar cuminti. Daca sistemul acesta ar fi adoptat si de Allianz de examplu, in scurt timp ar fi asaltat de "pagubiti" care vor sa incaseze dubla sau chiar tripla despagubire.

In cazul de mai sus, al colegului nostru, eu i-as fi oferit suma de 800 de roni si sunt sigur ca ar fi pus parbrizul la Gimarom si nu ar mai fi crezut in povestile cu reparatiile ca la carte facute de reprezentanta. Ar fi ramas si cu niste banuti sa se cazeze un week-end la munte si toata lumea ar fi fost fericita. (asta daca nu avea fransiza)
dacis
Daca "intentia" de a pagubi societatea de asigurari este a mea, te inseli amarnic. Sa vezi de ce: imediat dupa 'eveniment" (si inainte de a ajunge la asigurari) am luat legatura cu cei doi dealeri autorizati Dacia din Iasi, si la ambii factura pentru inlocuirea parbrizului era de peste 1.200 lei... Asa ca m-am dus la agentul constatator si i-am zis ce si cum si i-am spus si ca 1.200 de lei mi se pare prea mult, intrebandu-l daca nu stie si alta firma, mai ieftina... El mi-a recomandat AGER-ul unde Saint Gobainul era 450 iar Pilkington-ul spre 500 de lei, dupa cate stia el. Diferenta era prea mica ca sa nu conteze de data aceasta decat calitatea, nu crezi?...

PS S-a ajuns la un complet alt pret doar pentru ca intre timp ACER-ul are oferte speciale pentru parbrizele Pilkington.
kosfunny
Replica ii era adresata lui Einstein1984. Tu ai postat intre timp, cand compuneam eu romanul! smile.gif
einstein1984
kosfunny, eu am platit pentru asigurarea aia vreo 1200 de lei (plus inca 400 de lei de la primul propietar al masinii). Ei au platit la prima dauna vreo 100 de lei, la asta ar avea de platit 800 de lei. Deci tot ei ies in castig. Si la ce tarife au pentru tineri, chiar si cu bonus de an fara daune si tot nu cred ca reinoiam polita la ei. Dar sa stii nu acceptam aia 800 de lei de la tine. smile.gif
Singurul motiv pentru ca vreau sa o repar in service Dacia e ca acolo banuiesc ca ar fi o reparatie mai de calitate. Cu o piesa originala (care conteaza oarecum la valoearea de revanzare a masinii) care cred eu ca e mai buna (pot fi contrazis pe tema asta, discutia e in alt topic), cu procedura respectata (cunosc receptionerul si nu e greu sa-i dau ceva ca sa fiu sigur ca iese bine, masina ramane in service cat trebuie, etc). In plus, pentru mine pretul e tot ala (ca e fransiza sau e repratie platita integral de mine). Oricum, dosarul poate fi inchis peste 2 ani, problema e minora si intr-un loc unde nu deranjeaza deci mai asteapta.
Tata bulan, nu ziceam sa refuze deschiderea dosarului, insa putea inainte sa faca asta sa dea un sfat prietenesc. Il scuteam si pe el de munca si poate si pe mine de alergatura.
L.E. La pilkington vad ca e deja oferta la 250 de lei un parbriz de Logan cu montaj si TVA inclus.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.