Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: electromotorul nu invarte dupa drum lung
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tatuci
Salut,

Dupa drumuri mai lungi in care turez motorul mai mult in limita bunului simt (in special cand merg in afara orasului si merge in intervalul 100-130km/h) baba mea a capatat un obicei cel putin ciudat: daca opresc motorul dupa un astfel de drum cand ii dau cheie sa plece in primele 15-30 de minute nu se intampla absolut nimic.

Mi-a aratat un mester sa tin apasat pe butonul demarorului cand dau la cheie si se pare ca functioneaza in proportie de 80% din cazuri.

Pt ca merg in 90% din timp prin oras problema nu ma deranjeaza f mult dar im sta pe creier. Ce se intampla si cum se remediaza?

Mentionez cafenomenul nu are legatura cu temperatura motorului care sta mult mai ridicata in oras din cauz atraficului decat in afara lui.

completare: se pare ca am facut un topic f asemanator cu un coleg la interval de un minut. bornele de la baterie sunt curatate frumos si date cu vaselina sa nu cocleasca iar daca o las in pace fara sa ii fac nimic dupa 30 d eminute porneste din prima frumos.
PH-06-BOA
Desfa electromotorul si verifica-l. E posibil sa fie starterul de vina. Se poate remedia, bobina, se poate face si un truc, dandu-i masa direct bobinei de la starter, fara sa mai traca prin bobinele rotor-stator. Aici avantajul va fi, ca niciodata nu va mai carai bendixul pe coroana, pentru ca el intai va intra in coroana si apoi va porni rotirea, nu ca acum , cand el se apropie de coroana rotindu-se. Un alt avantaj, nu va mai ramane cuplat in cazul in care intra in regim de generator. Atractie ferma si rapida, apasand contactele mai bine, si nu va mai iesi fum din ele ca din toba.
Dezavantaj, nu sti cand s-au "dus" carbunii, dar sigur vei simti.
costi2
Daca nu se aude nimic cand dai la cheie inseamna ca-i starterul, dar nu neaaparat. Incearca in felul urmator:cand face figura asta lasa masina scoasa din viteza, sa ai la tine un fir izolat mai grosut, sa pui un capat al firului pe + la baterie si unul la bendix acolo unde intra un fir subtire in el(firul de la contactul cu cheie din masina),vezi ca firul respectiv e format din doua fire legate intre ele cu papuc mama+papuc tata. In felul acesta vezi clar daca-i bendixul de vina sau contactul din masina.
argon
pune scutul termic pe care nu-l ai pe galerie si vezi-ti de treaba.
baranga
QUOTE(argon @ 31 Aug 2009, 19:31)
pune scutul termic pe care nu-l ai pe galerie si vezi-ti de treaba.
*



corect!
tatuci
intrebare de blonda: cum arata scutul termic ca nu imi aduc aminte sa il fi vazut vreodata prin motor?

intr-adevar galeria este expusa dar nu mi-a atras atentia cand m-am uitat pe sub capotele prietenilor.

pentru ochelarista mea din '91 se mai gasesc sau sa caut pe la dezmembrari? (am fost la mesterul manole la magazinul de piese si se uita la mine ca la felul 14) tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.