mikutzu99
30 Aug 2009, 17:08
[COLOR=blue][COLOR=blue]sal am si eu o problema cu dacioara mea!!!!!! sintoma este:merge in trei pistoane,intrerupe la relantii ,in mers tremura toata in special dupa ce schimb viteza intr-o treapta superioara. mentionez k am verificat aprinderea este toata noua,bujiile ,fisele dar la fisa nr3 cand o scot ne se simte nici o diferenta cand o scot dupa bujie.parerile sunt impartite majoritatea spun ca este de la supape desi acum 3 zile am facut reglajul de tachetzi.voi ce parere aveti??!!
neajiji
30 Aug 2009, 18:15
1. Vezi si platina daca e reglata bine
2. Scoate toate bujiile si uita-te la ele, sa nu aiba vreuna electrodul dus (cea de la cilindrul 3)
masina merge pe gpl? daca da, atunci se poate ca supapele de la pistonul trei sa fie arse. degeaba ai facut regalajul jocului termic daca scaunele sau supapele de la 3 sunt arse si nu mai etanseaza
Inverseaza pe rand bujia , apoi fisa de la pistonul 3 cu alt piston , daca problema persista tot la pistonul 3 in ambele cazuri inseamna ca bujia si fisa sunt in regula si nu mai ramane decat sa verifici capacul delcoului (daca are carbunele la pistonul 3) si distanta la platina pe toace cele 4 came e posibil ca una (cama) sa fie mai uzata si atunci trebuie sa reglezi platina la fiecare cama astfel incat sa ai o distanta cat de cat buna la toate .Daca nu este nici una din cauzele de mai sus nu ramane decat ce a scris yon in postul lui de mai sus.
Tiberiu-Andrei
30 Aug 2009, 19:08
QUOTE(CGDBZ @ 30 Aug 2009, 18:55)
nu mai ramane decat sa verifici capacul delcoului (daca are carbunele la pistonul
3
Capacul delcoului are UN SINGUR carbune.Aia sunt plozii la ce te-ai gandit tu.
atunci trebuie sa reglezi platina la fiecare cama astfel incat sa ai o distanta cat de cat buna la toate .
Cum poti regla tu distanta platinei pentru fiecare cama in parte?
Condensatorul si capacul delco cum se prezinta?Verifica daca axul delcoului are joc
,eventual incearca un 0.3 mm la platina.
LE:aaa era a uit,avansul e reglat cum trebuie?Masoara bobina de inductie si revin-o cu detalii.
Ar mai fi ceva de verificat (care se intampla mai rar cei drept) , etanseitatea galeriei de chiluasa ,verifica la pistonul 3 daca sunt stranse suruburile sau poate e ciupita garnitura.
<span class='edit'>30 Aug 2009, 20:10:</span>
Ce ti se pare asa de ras , axul delcoului are 4 came .
Tiberiu-Andrei , nu am nimic cu tine dar daca nu stii despre ce e vorba nu mai vorbi , cred ca nu ai reglat in viata ta o platina.
Tiberiu-Andrei
30 Aug 2009, 19:14
QUOTE(CGDBZ @ 30 Aug 2009, 19:08)
<span class='edit'>30 Aug 2009, 20:10:</span>
Ce ti se pare asa de ras , axul delcoului are 4 came .
Tu nici acum n-ai realizat ce-ai scris?
E POSIBIL ca o cama sa fie mai uzata decat cealalta(desi ma indoiesc ca ar fii diferenta atat de mare intre ele).Teoretic,nici o cama a axului n-a "functionat" mai mult decat cama alaturata
Da , este posibil , la masinile cu multi kilometri , am intalnit foarte multe cazuri , nu teorie ci practica .
Tiberiu-Andrei
30 Aug 2009, 19:27
Dar tot n-am priceput cum reglezi tu distanta platinei pentru fiecare cama in parte?NICICUM,caci e o aberatie ceea ce ai scris.Pai ,prin absurd, daca o cama e mai uzata cu 2mm decat celelalte ce faci?Reglezi platina la 4 mm ca sa-ti dai seama ca la urmatoarea cama vei avea distanta 2 mm?In stilu' asta cade tabla de pe masina pana ii reglezi platina.Platina se regleaza o singura data.Daca camele au uzura diferita sau axul delcoului are joc se impune schimbarea lui.
Dupa cum ti-am spus teoria e teorie iar practica e practica .Dar ca sa nu spui ca sunt rautacios am sa-ti spun cum reglezi platina la toate cele 4 came :
-masori cu lera distanta la toate camele si faci o medie astfel incat distanta la toate camele sa fie cat mai apropiata de cea optima .
Nu-ti ia mai mult de 5 minute, experimentat de mine pe batrana lui tata.
Tiberiu-Andrei
30 Aug 2009, 19:57
Nu cred ca e diferenta de uzura dintre came de vina cat e jocul axului sau ovalizarea sa de vina.Nu uita ca pintenul platinei se face din textolit,astfel incat aia sa se toceasca in defavoarea camelor de pe ax.
De-acord cu metoda ta de masurare doar asta presupune ca:uzura dintre came ca si diferenta trebuie sa fie mica altminteri iara iti da cu rest.(intreruperi ale aprinderii[datorate distantei incorecte de dechidere],incalzirea excesiva a bobinei prin alimentarea ei prea mult timp datorata distantei prea mici de deschidere a platinei).
In plus de asta,in opinia mea masuratoarea cu lera e relativ subiectiva!(cel putin dintr-un anumit punct de vedere)
Cand ai uzuri mari e dificil sa mai carpesti, d-asta zic ca schimbatul axului e cea mai buna solutie in cazul asta.
Se uzeaza dupa multi km , pana la schimbarea axului asta e o solutie ca motorul sa-ti mearga uniform ,distanta platinei sa o poti pune intre 0.4 si 0.5 mm la toate camele, daca depaseste aceste valori motorul nu va mai functiona normal ,deci uzura trebuie sa fie mica (cum ai spus si tu) , maxim 0.1mm. Cu cat creste uzura peste 0.1mm motorul va merge mai prost .
La un reglaj normal , la o singura cama , chiar daca uzura e mica motorul va merge mai prost fata daca ai regla la toate camele.
neajiji
30 Aug 2009, 20:09
Mai incearca o data cu distanta aia la platina
tocmai editam
Ma uit la meci , a dat Dinamo gol
Tiberiu-Andrei
30 Aug 2009, 20:16
Stiu,gooooooooool Tamas!
mikutzu99
31 Aug 2009, 06:32
salut ,am revenit cu mai multe detalii,am verificat aprinderea(platina noua),am inlocuit si fisa nr 3 si tot la fel este, tot intrerupe si nu simte bujia,precizes k dupa ce am refacut reglajul la tacheti masina a functionat bine,nu intrerupea mergea rotund. astept pareri pls pls
PS:un mecenic in ploiesti la care sa ma duc si eu stie cineva ????
krapcarasu
31 Aug 2009, 08:49
rau ar fi sa fie arsa supapa sau scaunul; roteste capacul delcou cu 180 grade sa nu fie de la el. Refa reglajul culbutorilor, dar atentie la suruburile de prindere ale rampei de culbutori in qlasa, daca nu sunt stranse bine (sau filet stricat) te poate pacali la reglaj .Sa nu bagi din greseala in viteza cand reglezi jocul, ca se muta de la semn daca se misca masina si faci vreun joc 0.
baranga
31 Aug 2009, 19:59
QUOTE(krapcarasu @ 31 Aug 2009, 08:49)
rau ar fi sa fie arsa supapa sau scaunul; roteste capacul delcou cu 180 grade sa nu fie de la el. Refa reglajul culbutorilor, dar atentie la suruburile de prindere ale rampei de culbutori in qlasa, daca nu sunt stranse bine (sau filet stricat) te poate pacali la reglaj .Sa nu bagi din greseala in viteza cand reglezi jocul, ca se muta de la semn daca se misca masina si faci vreun joc 0.
capacul n-are cum sa il roteasca la 180 de grade pentru ca are o fanta cu care se pupa cu delcoul;adica intra bine intr-o singura pozitie
si cum sa bage masina in viteza cand regleaza jocul culbutorilor(implicit trebuie sa dea la paleti ca sa miste axa cu came)????
krapcarasu
31 Aug 2009, 22:12
de proba merge rotit, din greseala am spus , se mai intampla, da cumva cu mana, poate alcineva
mikutzu99
1 Sep 2009, 06:50
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.