Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme senzor viteza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Ciochy
Buna am ceva erori la senzorul de viteza, l-am localizat dar nu stiu cum se scoate/desface de pe cutia de viteze ... daca ma poate ajuta careva ...
didosdoru
Tragi de el cu putere in sus, dar inaite scoate mufa si curata-o bine , s-ar putea sa fie oxidata.
boobybooby23
ai pe partile laterale ale locasului unde intra senzoru doua orificii,bagi doua tije sau doua surubelnite in acele locasuri si tragi de senzor,altfel poti sa tragi de el pana il rupi
Ciochy
ms mult cred ca asa e mult mai corect biggrin.gif
Pedala
Asta e singura schema care am gasit-o in manualul de service Dacia despre acest senzor, si se numeste senzor tahimetric. Priviti screenshot-ul.
Unde sunt cele doua gauri nedumerire.gif in care trebuie sa bagi surubelnita?
dorul3t
la ce foloseste senzorul asta? are si dacia 1310 asa ceva?
Pedala
Topicul este la catergoria DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
deci este vorba despre Logan.
dorul3t
pfuu.. lipsa de experienta... scuzati de deranj... azi sunt blond(a) smile.gif)
boobybooby23
gaurele sunt oleaca mai jos de senzor si sunt pozitionate in stanga si in dreapta lui
Pedala
Am verificat senzorul de viteza pe pe cutia de viteze de la Loganul meu. Treaba nu sta bine deloc.
Am scos senzorul cu mana si au cazut bucatele din el, practic, carcasa plasicului din care este facut senzorul se dezintegreaza, se macina. Nu am putut sa-l decuplez de firul care il leaga de circuitele electrice ca sa-l analizez mai clar.
[attachmentid=1627669883]
Altcineva a mai facut progrese?
kvy
A inlocuit cineva reperul pina acum ?
Daca da e rugat sa ne spuna in regim propriu sau service si cit a costat.
10x.
Pedala
problema ramane deschisa, a mai facut cineva progrese cu senzorul tahimetric?
vi_escu
Mai posteaza odata poza aia daca se poate. Cu o surubelnita mica gen ceasornicar se scot foarte usor mufele.
Pedala
Am pus doua poze, una pe 18 Jun 2010, 13:04, care este inca disponibila pe aceasta pagina, si inca una care vad ca nu mai e. Diagnosticarea problemelor la vitezometru.
[attachmentid=1627720196]
Daca mai apapre problema de forum si nu se vede atasamentul, doar eticheta lui, am folosit un site public de upload
user posted image
Uploaded with ImageShack.us
Eu nu inteleg cum sa pun in practica asta:
Asigurați funcționarea corespunzătoare a releului injecție (1047).
Verificați izolarea, continuitatea și absența rezistenței parazite a legăturii:
Releu injecție (1047)
Pin A5 Pin A al senzorului tahimetric

N-am vazut o schema a senzorului tahimetric ca sa stiu care-i sunt pinii. As vrea un cod de piesa, o schita, o imagine, ceva.
djasu82
Pentru a nu mai avea probleme senzorul se desface si se lipeste firele de la mufa direct pentru a elimina problemele respective dupa aceea se toarna a+b , rasina etc.
S-a mai vorbit acum mult timp.
klaus
djasu82-ule, tu vorbesti de senzorul de viteza (tahimetru) sau de ala de turatie? Ca-s 2 lucruri diferite, nu de alta.
vi_escu
Pedala,
ce ai tu la postul #10 ca [attachmentid=1627669883] am crezut ca este o poza cu senzorul dezintegrat, etc.
Ai o imagine cu contactele senzorului. Sunt 3 contacte doua in linie si unul deasupra. Ala stingher este A, celelalte B1 si B2.
Citeste si asta
Pedala
vi_escu, mult au mai scris prietenii cu reno twingo pe topicul aratat de tine.
Rezumatul este acesta:
Logan-ul are 2 tipuri de cutii JH1 si JH3, in consecinta 2 tipuri de captoare de viteza (numele dat de reno) / senzor tahimetric:
unul are codul: 7700418919
unul are codul: 8200436025
Eu l-am luat pe primul de pe carfrance.ro cu 200ron plus transport. Ieftin, scump? Am citit ca s-ar gasi si copii chinezesti cu 60ron in Vitan.
[attachmentid=1627724152]
La Twingo senzorul este prins cu o clema de metal, la Logan se pare ca este bagat prin presare si sta prins in doua cleme. Sa vad cum o sa reusesc sa-l scot pe cel vechi.
djPM
Am avut si eu o problema cu acest senzor (captor viteza), problema consta in defectarea frecventa a acului de la vitezometru (in mers) si s-a rezolvat prin inlocuirea acestui senzor cu unul nou; vreau sa atrag insa atentia asupra pretului acestor senzori, care difera exagerat de la un magazin la altul: daca la primele 3 magazine la care am intrebat care este pretul acestui captor de viteza am primit raspunsuri in intervalul 180 ... 230 de lei, si aici ma refer la magazine de piese auto nu la reprezentante Dacia, la urmatorul magazin am gasit acest senzor la un pret de 40 lei, concluzia - l-am cumparat acesta, si am multumit in gand primelor 3 magazine care nu il avusera pe stoc. Problema s-a remediat in acest moment, in ideea ca acul vitezometrului nu mai "moare" in mers. rolleyes.gif
bobo77
Nu te bucura inca, sa vedem cat tine smecheria, pretul este suspect de mic...
djPM
bobo77 a trebuit repede sa zici sa nu bucur biggrin.gif, bucuria a fost de scurta durata - in sensul ca acum acul kilometrajului nu mai moare; baiul acum e ca acul kilometrajului nu mai urca lin in momentul accelerarii ci tot in valuri (suisuri rapide + coborari ) biggrin.gif plus ca in unele momente are anumite fluctuatii (sus-jos ), oare o fi de la calitatea "indoilenica" a acului ?smile.gif) sau montajul lui se putea realiza mai bine ??? precizez ca mecanicul mi-e prieten rolleyes.gif . Bucuria insa acum este ca pot sa-mi urmaresc consumul masinii linistit, faza care fara un ac al kilometrajului activ e imposibila,deoarece calculatorul de bord o ia razna in privinta consumului care poate ajunge la 20-25 l/100km biggrin.gif . Deci astept pareri : o fi slaba calitatea captorului sau montajul a lasat de dorit?
MyKe89
Tu ce crezi? Sau alea la 180-230 de lei erau replici? smile.gif
djPM
Nu erau replici, am gasit la 180 lei - Valeo. Deci inclin sa cred ca "Scumpul mai mult pagubeste" biggrin.gif
bobo77
Pai de la 40 la 180 te plictisesti numarand...
electrica2000
la logan 2007 1,4 pe unde se afla aceste saracii unul am anteles pe unde este ,al vitezometrului parca si cel al turometrului??
la mine rare ori ambele ace scade cate o liniuta fractiune de secunda apoi urca anapoi,nu ambele o data ,an rest e ok
prollix
S-a produs si la loganul meu(1.5 dci, 2006, euro 3) "minunea" - vitezometrul nu mai indica. Dupa ce am citit pe forum, am mers la magazin si am cumparat un senzor tahimetric nou. Degeaba. Tot nu imi indica viteza.
Am rulat apoi testul intern si totul este ok. Ceasurile din bord se invart si baleeaza tot intervalul (turatii si viteza). Urmatorul pas a fost sa merg la un service. Dupa o ora de investigari concluzia a fost cea nedorita de mine: problema este in cutia de viteze. Aparent roaza dintata din plastic nu mai invarte senzorul tahimetric.
Eu personal nu am uneltele necesare pentru a investiga stiintific (n-am nici tester si nici ampermetru/voltmetru) asa ca am incercat o metoda gasita intr-un alt post: am scos senzorul din cutie insa l-am lasat cu mufat, am pus contactul si am invartit de axul senzorului (si cu mana, si cu o bormasina).
Intreabarea mea este: ar trebui ca ceasul de viteza din bord sa imi indice ceva? In testul facut de mine acul vitezometrului nici nu s-a miscat.


Multumesc
prollix
Dupa mai multe teste (am eliminat pe rand cutia de viteze si senzorul de viteza de pe lista problemelor) am ajuns la concluzia ca lipseste alimentarea (cei +12V care ar trebui sa alimenteze captorul tahimetric). Unde as putea gasi o schema electrica pentru a identifica de unde pleaca firul de alimentare? Este vorba de un logan 1.5 dCI de 65CP din iulie 2006.
torquemada
Dacă

n-am nici tester si nici ampermetru/voltmetru


cum ai aflat că nu ai 12v la senzorul de viteză?!

Dacă motorul pornește atunci ai 12v la senzor.
Cablajul spre senzor e ok?
Dacă DA cel mai probabil în senzor au apărut lipituri reci, ori îl repari pe ăsta(muncă de chinez bătrân) ori îl înlocuiești.

Un laptop se mai găsește, la fel și un ddt iar un cablu kkl nu e scump - dacă acest rând ți se pare complicat mergi la service.
prollix
Povestea e asa:
1. Nu a mai indicat viteza -> am intrat pe forum si am citit
2. In 90% din cazuri este vorba de captorul de viteza -> am cumparat unul nou "de origine"
3. Dus masina in service ca sa schimbe senzorul (e mai rapid sa o ridice pe elevator si sa schimbe pe dedesubt) -> se constata ca vitezometrul nu indica
4. Alocat 2 ore catre service(contra cost-desigur) pentru a afla care e problema -> dupa o ora concluzia e: "am masurat si senzorul nu produce nimic pe iesire. Concluzia: este cutia de viteze de vina asa ca trebuie data jos si reparata"
5. Nu am avut incredere in concluzia lor asa ca am eliminat pe rand cutia de viteze ca si problema, apoi senzorul
6. Am dus masina inapoi in service cu concluziile mele si le-am mai dat niste timp sa mi le confirme. Se pare ca am avut dreptate: cutia de viteze invarte, senzorul functioneaza (l-au alimentat dintr-o sursa externa si se pare ca vitezometru a indicat ceva)
7. Concluzia lor: "senzorul nu primeste cei +12V. Am tras de fire, am miscat de mufe si nimic. Trebuie inlocuit firul, desigur, totul contra cost"
8. Am zis ca ma mai documentez eu intre timp si am ajuns sa postez aici.

Mentionez ca totul se intampla intr-o alta tara unde service-ul, desi este autorizat Renault, nu are prea multa experienta cu modele mai vechi de Logan (asta este impresia mea). Ca sa scap de bani dati degeaba din cauza incompetentei lor, incerc eu sa vin cu cat mai multe informatii iar service-ul doar sa aplice.
bygy007
conform schemei senzorul de viteza are doua fire unul se duce la calculatorul de injectie pin 53 si la tabloul de bord si celalalt ia + 12V de la releul de injectie printr-o jonctiune care nu stiu unde este, senzorul nostru este notat cu 250 iar releul de injectie 1047 posibil ca problema sa fie la conectorul din instalatie pe care vine + sau firul intrerupt intre jonctiune si mufa
prollix
Multumesc pentru schema atasata. Daca luam de bune testele celor din service (au alimentat senzorul cu +12V dintr-o sursa separata iar vitezometrul a inceput sa indice) inseamna ca firul care duce la calculatorul de injectie si la tabloul de bord este functional. Problema ramane doar la cel de alimentare. Din pacate schema atasata de tine nu ma ajuta sa identific pe ce pin vine alimentarea in tabloul din compartimentul motor. Am atasat 2 poze cu acest tablou. Mentionez ca releele au fost scoase si date cu spray de contact. Intentionez sa fac asta si pentru sigurante insa nu cred ca problema este de acolo pentru ca efectele s-ar fi vazut daca o siguranta ar fi fost defecta.
bygy007
eu zic ca problema este la fir , uita-te atent pe traseul lui si vezi daca este deteliorat
klaus
No, da nu se poate trage un fir de alimentare separat si cu asta basta?
prollix
Glumind: @klaus: buna sugestie, ia un fir de la borna bateriei, il lipesc peste capacul de la motor si il duc la senzor smile.gif.

Mai in serios: inca n-am eliminat ipoteza unor contactele izolate prin mufe/jonctiuni. Dupa ce elimin ipoteza asta, o sa verific daca firul este intrerupt si sa il inlocuiesc daca este cazul. Provocarea este sa identific firul. El pleaca din senzor si vine undeva in tabloul din compartimentul motor. O sa incerc sa il identific dupa culoare. Am facut rost de o schema electrica de la motorul K7 insa inca nu am reusit sa identific pe schema relee acelea din atasamentul meu de dinainte. Va tin la curent cu evolutia.
torquemada
Urmărind schemele pentru K9K794 - 68PS Euro3 - Delphi - DCM1.2 avem așa:

+din baterie via F02 (30A) BP38 către 983 releu(controlat de injecție) apoi din releu pleacă prin altă siguranță F02 (15A) către 250 senzor viteză, 799debitmetru aer și 414sondă apă în motorină - către astea 3 culoarea e BEJ.

scheme pdf în atașament
prollix
Hai ca incepe sa se mai faca lumina. Foarte documentat raspunsul si incep si eu sa le pun cap la cap. O intrebare de necunoscator in ale electricii: in raspuns scrie asa: "...apoi din releu pleacă prin altă siguranță F02 (15A) către 250 senzor viteză....". In cutia pe care o am eu(se poate vedea in atasamentul meu de mai sus), cea mai mica siguranta este de 30A. Este posibil sa mai fie cuplati si alti consumatori impreuna cu cei trei "BEJ", nu?
bygy007
parerea mea este defect strict firul care alimenteaza senzorul ca altfel aveai si alte probleme
torquemada
Urmărește semnalul 3FB din 0163_A3.pdf
prollix
De cateva zile urmaresc semnalul 3FB si nu prea mi se leaga. Prin urmare am inceput sa caut sursa documentatiei atasate de tine mai sus si am vazut ca provine dintr-o versiune datata 2008.10.13. Din curiozitate am cautat o versiune mai veche si am dat peste una datata 2005.09.26. Comparand schemele se pare ca cea din 2005.09.26 este un pic mai aproape de configuratia masinii mele (care este inmatriculata prima data in iulie 2006, Euro 3, fara ABS, model Laureate - adica are computer de bord). O diferenta notabila intre cele doua versiuni de scheme este lipsa acelei sigurante de 15A care vine dupa releul 983. Se pare ca senzorul meu de viteza este alimentat direct din releul 983, fara a mai trece prin vreo siguranta. In conditiile astea, daca la iesire din releu am +12V, inseamna ca firul pana la senzor este intrerupt.
kert
Pot sa-ti spun ca la loganul meu (dci/2006) se cam duce naibii instalatia electrica de la vibratii, vechime si cabluri la limita fiabilitatii electrice/mecanice. Am avut probleme cu instalatia electrica la calculatorul de injectie, egr (aici lipseste din fabrica un manson de plastic care se clipseaza pe mufa si tine firele), la senzorul de presiune ulei si mai sint si altele... Mai toate problemele au aparut la mufe/imbinari.
Vezi ca chiar daca in mufa nu-ti ajung +12V s-ar putea sa fie firul rupt chiar in mufa si sa nu faca contact cu pinul din mufa, firul tinindu-se in dopul ala de cauciuc/protectie apa.
Sint patit, iar in service cheltui gramezi de bani pentru un fir rupt.
Ultima data ma puneau sa dau 1000 lei pentru egr si de fapt era un fir care nu facea contact in mufa desi parea ok vizual.
Ciupeste un pic izolatia firului undeva inainte de mufa si vezi daca ai +12V pe fir si apoi in mufa!
prollix
Am urmat sfatul lui kert si am intepat cu un ac firul de alimentare chiar inainte de mufa. Din pacate firul e intrerupt pe undeva. Solutia aleasa a fost cea mai ieftina (asa cum a fost si sugestia lui klaus): s-a tras alt fir din tabloul de sigurante din compartimentul motor si acum senzorul functioneaza. Firul vechi a ramas la locul lui, in camasa/tubul instalatiei electrice.
valiciobanu
Salut baieti,

Am si eu la un prieten probleme cu senzorul de viteza.
Am gasit pe aici o schema, am masurat dar nu am 12v pe niciun fir.

fizic pe masina culorile sunt
A -Alb
B1 -Mov
B2- Negru

Negru l-am masurat si e masa

Celelalte nu stiu care e alimentarea si care semnalul catre calc inj.

In schema gasita pe aici sunt notate 1.2.3. si ceva culori prescurtate dar nu ma inteleg cu ele...

Daca ma puteti ajuta, va multumesc anticipat.
Vali
torquemada
E și greu cu franceza, bej, negru, verde oricum schema e doar pentru dCi.

Ce mașină și ce an?
bygy007
si aia 12V ii masori cu contactul pus
valiciobanu
Multumesc de răspuns

Masina e benzina, anul nu stiu acum, dar e modelul de început, o are de cel putin 7-8 ani...

De măsurat am măsurat cu contactul pus....

Dar măcar îmi puteti spune care e +12 A-ul sau B1 caci B 2 e negru si e masa măsurată.

Multumesc frumos

L.E.

E 2005 benzina 😊

L.E. 2 😊

Am revenit,

E senzor hall 502A,

Alimentare 12v pe A
Masa pe B2
Iesire pe B1

Lipituri reci, le-am refăcut, ma duc sa-i fac proba si sa-i dau 12v pe A

Multe salutari
Vali

L.E. 3 😊

L-am alimentat separat in casa, la 12v, si scoate impulsuri dar cam mici de 0,5v, s-ar putea sa fie stricat? Nu trebuiau impulsuri de tensiune mai mare, poate chiar 12v, a măsurat cineva cat scoate unul functional, caci din datele tehnice ale circuitului nu prea îmi dau seama. 😞
http://www.smd-component.ru/webcatalog/des...ds_micronas.pdf

Multumesc

L.E. 4
Bine ca pot edita la nesfarsit...

Am rezolvat, l-am montat si merge perfect.
Lipiturile reci se pare ca au fost problema.

In rest nu stiu ce am gresit la masuratori, de nu am gasit tensiunea de 12 v cu contactul pus, ca la testul pe banc nu am vazut decat impulsuri de 0,5v, poate chiar asa lucreaza, in fine.

Ideea e ca merge...
Sper sa citeasca si sa ajute pe cei care trec prin problemele astea.
Va urez sarbatori fericite.
Vali
MDima
Salutare !
Ieri am desfacut si eu senzorul captor de pe un Logan 1.5 Dci - 2007.
Mentionez ca indepartarea senzorului de pe cutie se face tragand in sus de acesta cu fermitate, nu se va rasuci, nu se va baga surubelnita sau alte improvizatii.
Inainte de a desface senzorul in cele doua jumatati faceti un semn, pentru ca la remontare sa il fixati in aceeasi pozitie.
Demontarea se face aplicand lovituri usoare la imbinarea dintre cele doua parti ale senzorului. Nu am folosit panza de bomfaier pentru dezasamblare riscand sa se modifice dimensiunea la remontare datorita stratului indepartat.
Dupa demontare am refacut lipiturile pe partea electronica, am degresat toate partile componente si am lipit inapoi cele doaua jumatati folosind Poxipol ( A+B ).
In acest moment functioneaza fara probleme.
https://www.youtube.com/watch?v=Ej6x-haKqDo
https://www.youtube.com/watch?v=g8vMLGwYKLQ
cyberendy
Azi am pus senzorul la service ideea este că îs 2 tipuri
Mare atenție la varianta ieftina 50 ,60 lei nu se potrivește
Și nu ține eu am luat valeo original 120 lei . Pun poza atașată.

8 Jun 2017, 20:33:
Poza
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.