Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la pornire si, mai apoi, in mers
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
asmodeus_
Cred ca sunt urmarit de ghinion. Asta-seara am fost in oras cu masina si, in fata restaurantului, am oprit (cand am ajuns acolo). Totul in regula. Eeeiii... da' la pornire - surpriza! Nu mai voia sa porneasca. Am dat la automat, am dat la automat... nimic. Imi era frica sa nu o innec/sa nu o fi innecat deja. Pana la urma a pornit, dar numai dupa ce dat vreo 10 secunde la cheie si NUMAI daca aveam pedala apasata la blana. Pornea pana la urma, mergea ce mergea si dadea rateuri.
Pierdeam turatii si murea.

Si circuitul cu pornirea se repeta. Am mai reusit sa o pornesc, am mers cu ea mai turata, parca isi mai daduse drumul. Pana la urma, cand am ajuns cu ea la garaj, pornea normal, la sfert de cheie. Asa ca am zis sa mai ies o data sa mai merg cativa km, sa vad cum se comporta la drum. Ei bine, la drum inca imi face unele figuri. Parca nu are sprint, se balbaie si tremura cand calc pe acceleratie, iar la relanti imi tremura, de asemenea.

Nu stiu care e problema, m-a mirat mai ales ca s-a intamplat dintr-o data. O opresc - totul bine. O pornesc - probleme. Am verificat bujiile si functioneaza bine toate.

Inca un amanunt important. Mi-e frica sa nu se fi intamplat ceva mai nasol, pt ca am pus inca vreo 10 l de benzina in rezervor si mi s-a parut cand am ajuns la garaj ca "virgula" consumase parca mai mult decat de obicei, si ma tem sa nu se fi intamplat ceva pe la carburator care sa ii modifice consumul. Zic si io... asa... poate ma ajuta cineva sa-mi dau seama care e problema.

Multumesc.

Ah, in loc de Post Scriptum, poate e important pentru cei care vor sa-mi dea sfaturi sa stie ca am carburator Dublu-corp Weber, pe motor de 1.6.
Sir_Alex
Bujiile alea erau ude cand le-ai scos? Carburatorul, jicloarele sunt ok? Ai verificat asta? Capacul de Delco e in regula? Cam astea ar fi problemele.
tm8bnz
Daca se intampla sa nu-ti sta la relanti cate odata sau sa nu-ti traga,la carburatoarele dublucorb Carfil daca e de Nova1.6(nu Webber) se intampla sa se infunde cu mizerie ce poate fi din benzina,de pe furtune sau din garnituriile ce se descompun din cauza vremii.
Asa ca solutia mea e sa ii dai cateva rafale dar NU PE LOC,dai un "cox" scurt ca sa isi suga impuritatiile din jiloare ca la pedala maxima se foloseste si de corpul 2 care nu se infunda mai niciodata !
Ia vezi,daca nu e asta...e altceva,poate ai luat benzina proasta sau ai apa in benzina,se practica in comertzul romanesc smile.gif
asmodeus_
QUOTE(tm8bnz @ 19 Mar 2005, 22:10)
Asa ca solutia mea e sa ii dai cateva rafale dar NU PE LOC,dai un "cox" scurt ca sa isi suga impuritatiile din jiloare ca la pedala maxima se foloseste si de corpul 2 care nu se infunda mai niciodata !
*



Am facut asta si a mers. A pornit bine, sprintul era aproape de nota 10, eram fericit. Pana cand, in treapta a III-a fiind, am lasat-o la ralanti, ca erau multi copii pe strada si am lasat-o mai incet. Surpriza. La ralanti tremura de numa. Cand am calcat ambreiajul a murit. Apoi... tot asa. Concluzia - moare la ralanti acum. Am intrebat ca sa fiu sigur daca e ce credeam eu de data asta. Asa si era. Ma gandeam eu ca numai jiclorul de ralanti ar putea fi. Ha! Din nou surpriza! Mi s-a spus ca jiclorul de ralanti care e infundat e in interiorul carburatorului si ca tre' sa-l desfac pe asta pentru asta. Ei bine, avand in vedere ca nu sunt mecanic, dar incerc sa invat, va cer ajutorul pentru a face operatia asta. Vreau sa il desfac si sa desfund eu acel jiclor. N-am mai facut niciodata asta, de aceea v-as ruga sa-mi spuneti pas cu pas cum se face. Nu cred ca e prea greu, dar am totusi nevoie de indrumare. Multumesc.
tm8bnz
Eh,atunci ia pixi si crie smile.gif
Totusi ar fi o varianta mai usoara.Scoti carburatorul de pe galerie dupa ce dai jos 2xfurtune de benzina(sa nu uiti care de unde il scoti,de obicei returu e mai subtire) scoti cablu de acceleratie scoti mufa de la electrovalva aia din lateral si dai jos cablu de shok si bine'nteles gatul de lebada ce merge la filtru cu furtunul ce merge in talpa carburatorului.Cre ca astea is toate...
Acuma ai carbu in mana dupa ce ai dat jos 4 piulite si ai lasat talba aia de ebonita si garnituriile alea pe galerie,scoti furtunelu ala mic in forma de S,si poti sa il scoti de la capatul de sus ca sa poti da jos corpul superior al carburatorului,sau capacul,cum io zice care il scoti desuruband vreo 6 sau 7 suruburi si aici ATENTIE sa nu faci miscari bruste.
Ai luat jos suruburiile si cu mare atentie,incet si vertical,nu glumesc,ridici capacul carburatorului.Zic asta pt ca acolo o sa atarne plutitorul pe care nu vrei sa-l deranjezi,mai ales daca nu o mai umblat nimeni in el(e reglat stas)
Eh dai jos capacul si il lasi undeva sa stea cu plutitorul in sus,adica il intorci 180gr si il pui jos.
Daca ai ajuns pana aici e bine.Ai trecut cam 80% din tutorial !
ai vreo 4 jigloare la vedere dar nu are rost sa te atingi de ele.Mai poti sa desurubezi electrovalva,aia de unde ai scos mufa,ala o sa iasa afara cu un jiglor pe el care poti sa il pierzi usor daca nu sti ca o sa iasa de acolo,asa ca atentie.
Na,acuma totul e desfacut,in iei in brate si mergi la o vulcanizare sau la un service ,iei un pistol de suflat sub presiune si oriunde vezi gaura dai aer pana nu mai poate ! smile.gif Astfel nu e nevoie sa scoti jigloare,ca sunt multe si daca nu le mai pui la loc care de unde le-ai luat te-ai dus pe pluta !

PS Benzina ce o sa fie in camera(una dubla) de nivel zic sa o absorbi cu o carpa si sa cureti fundul camerei de nivel de impuritati ce sigur o sa ai !
Bafta !
asmodeus_
Multumesc mult tm8bnz pt ajutor. L-am luat jos, supravegheat de unchiu-meu care se pricepe cat de cat. Mi-ai explicat ca lumea. L-am curatat. Pus sus. Mers ok tot. Dupa care, iar. Vechea problema. Zic "Nu se poate!" Si merg cu ea la un tip care stiam ca e bun mecanic si regleaza bine si carb-uri. Deschide capota, zice: "A, pai e simplu." Si conecteaza la loc mufa de pe un <<bulb>> (cred ca e vorba de mufa de pe acea electrovalva). "Iti pun o siguranta pe ea sa nu mai iasa afara." Mi-a pus, merge totul ok acum. Multumesc celor care m-au ajutat.
Cat despre problema cu bujiile, incearca sa schimbi si fisele, daca crezi ca e vorba de bujii. Sau verifica distanta dintre electrozi cu o lera.

Inca ceva... daca tot vrei sa schimbi bujii si/sau fise, iti recomand sa pui si vreo 2 filtre de benzina pe circuit. Eu am luat masina cu 3 astfel de filtre si mecanicul mi-a zis ca nu are sens sa fie 3, dar daca sunt, e cu atat mai bine. Deci, cred ca ti-ar prinde bine si astfel de filtre, e sanatos pentru carb.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.