Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: temperatura apa...la mine
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
vasilesas
Am vazut topicul de la probleme tehnice despre cum trebuie sa stea temperatura apei...La mine sta majoritatea timpului ca in poza 3, adica vara daca merg la drum lung cu 80-90. Iarna cel putin sta doar la prima linie groasa (asa imi amintesc de iarna trecuta).... Cand merg in oras sta ca in poza 1 si 2.....E ceva de facut sau sa las masina asa? Nu imi dau seama unde ar trebui umblat? Sa fie termostatul stricat si sa dea drumul aiurea la apa, adica sa deschida complet si cand nu e nevoie ? (ca si cand ai circula fara)

user posted image

user posted image

user posted image

GeorDanny
Man` eu cred ca este Ok , si la mine este asemanator la ce spui tu , si nu sa intamplat nimic pana acum nu am avut nici o problema ,
Iulikk
Asa e si la mine... nu umbla la ea ca n-ai de ce.
augustin87r
cam asa e si la mine. Iar iarna doar la a doua linie groasa....Din ce am citit, ar fi bine sa fie cam la a 3-a linie groasa ca altfel se uzeaza mai repede motorul...
solenzoi
Maxim la a doua linie groasa sta si la mine , cand e cald vara , mai ales in oras. Am urcat cu ea anul acesta in Elvetia la 2400 metri incarcata si nu a urcat mai sus de a doua linie groasa. Eu cred ca nu ai probleme si functioneaza in parametri normali. In plus de la a doua linie groasa in sus incepe sa functioneze ventilatorul . Asta la randul lui dupa ce opresti motorul trebuie sa mai functioneze maxim 10 minute in conditiile in care la momentul opririi motorului acul este la a doua linie groasa.
tataiedaciotul
Subscriu la ce scrie Solenzoi.Las-o asa,ca e ok.
i96nds
Cel mai mult are voie sa urce cu o liniuta subtire peste jumatatea scalei.
Acum depinde cum masurati liniile groase, daca numarati si pornirea sau nu.
La o liniuta subtire peste jumatatea scalei deja trebuia sa mearga electroventilatorul si sa o potoleasca....

Iarna sta indicatorul un pic mai sus de un sfert.
ovizona
am comp de bord, acesta imi zice toti parametri masimi(tot ce are senzori)si la prima liniuta groasa apa este la 79 grade celsius (aici deschide termostatul )iar la a doua liniuta groasa sta in 99 grade celsius( aici porneste termocupla), asa ca sa nu iti faci griji iti sta bine sistemul de racire al motorului
augustin87r
user posted image

Asa mi-a stat pe parcurusul a 200km de condus non stop. temperatura afara 7-8 grade celsius....Ma gandeam sa schimb termostatul, dar vad ca se spune ca e bine si asa. La iarna cand o sa fie temperatura negativa, acul o sa ramana la a doua linie groasa (incluzand linia de pornire)......De ce sunt totusi surprins? Am vazut la o Skoda ca indiferent iarna-vara , acul sta la 90 grade....
andr3y_yoo
cu cat mai rece cu atat mai bine biggrin.gif
bogdanmardare
Cu cat mai rece, cu atat mai mare consumul wink.gif.
augustin87r
Am schimbat termostatul si imi sta tot ca in poza postata de mine pe 5 oct. Bine, mi s-a schimbat termostatul. Am luat de origine. Bine, nu stiu ce mi-or fi pus aia acolo ca lichidul de racire nu mi l-au pus pe cel pe care l-am adus eu. Mi-au pus unul maro pe care ma duc sa il schimba acum ca nu stiu ce ravagii poate face....Am facut schimbul in service pt ca mi-a lovit cineva masina si s-a spart radiatorul....Pt cei din Bucuresti, e un service in Berceni, str. Odei nr 91. Ii spune cumva Car Expert, ceva cu expert. Nu recomand deloc. Sunt dezorganizati, papagali. Nu se poate sa nu vina cineva din partea 'd-lui Doru de la RDS' sau din partea 'lui Radu' si asa mecanicul care lucreaza la tine e redirectionat sa sudeze tobe si mai stiu eu ce alte porcarii...
psychoo
lichidul de racire trebuie sa fie verde.
schimba`l cat de repede poti si nu mai umbla cu ce au bagat ei maro acolo ca se poate defecta pompa de apa...daca s`a branzit cand s`a amestecat cu ce a ramas prin motor din lichidul vechi, poate sa infunde orificiile prin care trece antigelul si sa duca la supraincalzire...
recomand si o spalare a sistemului inainte de a pune noul antigel. se poate spala cu apa obisnuita, dar tine cont ca nu se poate goli complet instalatia. raman intre 0.5L si 1L in functie de cat de mult te chinui sa sufli in furtunuri...
VyRuZ
La Solenza, temperatura lichidului de răcire la prima linie groasă este de ~85 de grade Celsius. Deci dacă șade pe acolo, e relativ OK. La a doua linie groasă, adică pe mijloc, pornește GMV-ul la treapta 1, iar un pic peste direct la treapta a doua. Nu are voie să treacă de mijloc, asta înseamnă probleme cu sonda de temp. sau cu GMV-ul. Nu îți mai face atâtea griji, totul e OK.

P.S. - Iarna pune un carton cu suprafață mai mică în fața radiatorului (nu-l acoperi pe tot!) și are să urce aproape de 1/2. Consumul are să fie și el mai mic, logic. smile.gif
rratzoiusexos
iarna,temperatura ca in poza de pe 5 oct e perfect normala,la drum lung
bogdanelkva
Am si eu o intrebare pt cei care au ceasuri de Logan montate,care linie indica temperatura la un drum normal?la mine,la mers normal,am patru linii pline.nu mi-a trecut niciodata de linia asta,dar intreb si eu,pt cultura mea generala smile.gif .
bogdanmardare
Ia uite wink.gif. Deci patru linii sunt in regula.
VyRuZ
Vezi însă că la LGN liniile cresc în tandem, câte 2 odată. Drept urmare nu ai să vezi o liniuță sau 3 vreodată.
4 este, cinstit, numărul corect de liniuțe. smile.gif
ramsen
2 cite 2 si la mine...la 4 liniute deja porneste GMV-ul pe prima treapta...asata numai daca merg in coloana ca la drum nu il aud decit daca dau drumul la aerul conditionat
bygy007
QUOTE(bogdanelkva @ 2 Jun 2010, 19:14)
Am si eu o intrebare pt cei care au ceasuri de Logan montate,care linie indica temperatura la un drum normal?la mine,la mers normal,am patru linii pline.nu mi-a trecut niciodata de linia asta,dar intreb si eu,pt cultura mea generala smile.gif .
*


mie imi indica 4 in regim de mers .
augustin87r
Am spalat instalatia cu apa distilata de doua ori. Am suflat in furtunuri de mi-au iesit ochii din cap. La prima schimbare se facuse apa din vas maronie. A doua oara, apa a fost limpede.....
ramsen
Lichid de răcire 50% antigel GLACEOL RX tip D
50% apă distilată ...din ala la bidon negru sa pui antigel in motor...
augustin87r
Am facut combinata respectiva, dar inainte am spalat sistemul cu doua scimburi de apa distilata
ramsen
masoarai taria antigelului din motor...trebuie sa fie pe la minus 37 grade...cum scrie si pe bidonul de antigel
george_scala_2004
salut,

la mine, in mers, pe a2, si nu numai, arata cam asa: [attachmentid=1627638816] in schimb, in oras, arata asa:[attachmentid=1627638817]

10 Jul 2010, 03:34:
salut,

la mine, in mers, pe a2, si nu numai, arata cam asa: [attachmentid=1627638816] in schimb, in oras, arata asa:

10 Jul 2010, 03:34:
salut,

la mine, in mers, arata asa:
rratzoiusexos
e perfect.pentru a2 mergea si mai jos

10 Jul 2010, 10:47:
mie inainte sa mi schimb antigelul din abrica nu mi depasea niciodata jumatatea gradatiei,asa cum e la tine,pe poza din oras...cu antigelul nou era cam ca la tine pana sa mi pun ceasuri de logan
dandanaris
in caz ca vi se mai ridica apa nu mai cumparati termostate pt ca asa am facut si eu si nu era el. vedeti ca pe ventilator in partea stanga sus(cum te uiti din masina) aveti tot un gen de termostat si trebuie doar dat cu spray de contact,daca dati "furtunu" de la filtru de aer o sa-l vedeti.
daniel1braila
si la mine la fel sta indicatorulca in poze si este totul bine
ovizona
baieti am display care imi arata temperatula de la sonda de apa :
la prima linie groasa apa sta la temp de 78-80 grade(aici porneste prima treapta la termoculpla)
la a doua linie groasa este la 98-99 grade(aici porneste a doua treapta la termocupla)
tita
QUOTE(ovizona @ 24 Dec 2010, 11:03)
baieti am display care imi arata temperatula de la sonda de apa :
la prima linie groasa apa sta la temp de 78-80 grade(aici porneste prima treapta la termoculpla)
la a doua linie groasa este la 98-99 grade(aici porneste a doua treapta la termocupla)
*


La ce linie groasa te referi?
ostilu84
Pe mine m-ar interesa o fotografie cu ceea ce afirmati, respectiv afisarea alfanumerica a temperaturii
augustin87r
Am fost nevoit sa schimb termostatul. Am pus original, Calorstat, dar se poate sa fi nimerit varianta de 83 grade. Am vazut ca la Loganuri exista si varianta asta. Prin urmare asa imi sta temperatura zilele astea cand e putin sub 0. Sa il schimb? Cu termostatul vechi parca urca spre jumatatea scalei. Nu mai retin bine...

maru
temperatura scazuta a motorului are urmatoarele consecinte:

1.uzura prematura a motorului
2.consum marit de combustibil
3.caldura insuficienta in habitaclu

p.s: ai doua variante : ii pui carton la radiator sau schimbi termostatul
augustin87r
Cunosc consecintele, ma intrebam cum indica la altii. Inclusiv eu am pus mai de mult poze, dar s-au sters. Parca atunci era cu o liniuta peste a doua linie groasa.

Se pare ca la cineva din postul 25 merge mai cald.

La prima linie groasa sa fie chiar 80 de grade cum spunea cineva cu afisaj temperatura (pe pag 1) ?

11 Dec 2014, 00:42:
Exista o echivalenta a liniutelor cu temperatura lichidului?
La Supernova am vazut ca facuse cineva. Parca si la Logan am auzit ca exista echivalenta a pavelelor respective....
edy99
stiu ca exista 2 versiuni de termostate in functie de temperatura. care sunt ele, si care sunt cele mai bune? de ce exista 2 variante?
bogdanmardare
Pentru Solenza varianta buna este termostat cu deschidere la 89 de grade (nu conteaza anotimpul). Postez maine poze si indicatii pentru:
- temperatura apei la prima linie groasa;
- acul la 80 de grade;
- acul la 85 de grade;
- acul la 89 de grade (temperatura de lucru optima pentru motoarele no astre).
velceani
mie imi sta apa la linia groasa, se incalzeste mai greu si apoi fluctueaza in jurul ei..
Am termostat original de vreo trei ani, in prima iarna a mers perfect...
O sa ii pun carton..
cgc64
si mie mi-a aratat zilele temperatura apei asa cum este in poza postata de augustin87r.si anul trecut la fel mi-a aratat.nu este nicio problema.
augustin87r
Eu parca am simtit un consum mai mare in oras. La drum lung nu am mers inca. In oras se simt imediat orice oscilatii, de ex daca se strica sonda lambda.

La mine ramane sub linia groasa, nu oscileaza in jurul ei, adica nu urca. La termostatul precedent parca era cu 2 liniute deasupra iarna.

Carton nu i-as pune, desi am vazut multe loganuri asa. Sper ca o sa iau un termostat bun, sa ma uit la el sa fiu sigur ca scrie 89. Asa ca idee, de ce n-or fi facut numar rotund, 90 de ex? :-)

Abia astept sa vad calibrarea pe grade (bogdanmardare)....
Maskatu
QUOTE(edy99 @ 10 Dec 2014, 23:55)
stiu ca exista 2 versiuni de termostate in functie de temperatura. care sunt ele, si care sunt cele mai bune? de ce exista 2 variante?
*


De 89 de grade, zis si termostat ''de iarna'', pentru ca incepe sa deschida mai greu, prin urmare se pastreaza mai bine temperatura, lucru ce este benefic in anotimpul rece dat fiind faptul ca ai un coeficient mai bun de incalzire.

Si cel de 83 de grade zis si termostat ''de vara''. Evident are inceputul cursei mai rapid, lucru benefic la temperaturi exterioare ridicate, dat fiind faptul ca vara avem nevoie de o racire cat mai buna a lichidului de racire din interiorul radiatorului. Avand inceputul cursei mai rapid (cu 6 grade) apa va circula mai din timpvin radiatorul, rezultand o racire mai buna.

Din cate am inteles, loganurile ce sunt exportate in tarile cu o clima mai calda, sunt dotate cu termostate de 83.

In orice caz se poate verifica vizual. Toate au stantat pe ele 83 sau 89.
augustin87r
Cand am cumparat termostatul nu stiam ca s-a introdus si varianta de 83 grade. Am luat Calorstat cu sigla Renault ca sa fiu sigur ca e bun.
Am vazut la VW ca acul incremeneste la 90 de grade indiferent cum mergi.
bogdanmardare
Scuze pentru intarziere, am fost prins ieri.
Deci:
- la prima linie groasa, apa are 78 grade;
- 80 grade:
user posted image
- 85 grade:
user posted image
- 89 grade:user posted image
- 98 de grade sunt indicate la a doua linie groasa, unde de altfel porneste si GMV-ul (un pic peste).
Citirea temperaturilor am facut-o cu DDT2000.
@augustin87r: Si la Symbol ramane acul sus...
La Megane 1, Logan, Symbol,etc bara fata este prelungita cu niste carenaje (unul central, doua capace sub bara in dreptul rotilor) pana in scut wink.gif. De asemenea, partile laterale ale deschiderilor mastii sunt obturate, aerul intra doar pe o deschidere de marimea radiatorului. Cauta pe net deflector radiator logan wink.gif, o sa vezi exact despre ce vorbesc. Curentii de aer rece de sub masina nu mai urca spre motor, fluxul de aer este redus si canalizat spre radiator, nu spre blocul motor si baia de ulei... Control mai bun al racirii.
danciusergiu84
QUOTE(augustin87r @ 12 Dec 2014, 10:53)
Cand am cumparat termostatul nu stiam ca s-a introdus si varianta de 83 grade. Am luat Calorstat cu sigla Renault ca sa fiu sigur ca e bun.
Am vazut la VW ca acul incremeneste la 90 de grade indiferent cum mergi.
*



Doar acul incremeneste ca asa e softul ceasurilor intre 75 si 95 de grade, am observat asta prin interfata de diagnoza.
augustin87r
Multumesc pentru poze. Deci in cazul meu apa are cam 76 de grade, prea putin. Nici macar 83 cat are termostatul. Asta vara imi statea la 85 de grade...
Am cautat deflector, am inteles.
danciusergiu84
Nu te poti lua dupa ceasurile de bord, doar prin interfata vezi corect ce e acolo.
Maskatu
QUOTE(augustin87r @ 12 Dec 2014, 09:53)
Cand am cumparat termostatul nu stiam ca s-a introdus si varianta de 83 grade. Am luat Calorstat cu sigla Renault ca sa fiu sigur ca e bun.
Am vazut la VW ca acul incremeneste la 90 de grade indiferent cum mergi.
*


Pai la 90 se presupune ca ar fi temperatura optima de lucru a motorului. Insa super nova si solenza au probleme mari iarna cat si vara, in privinta mentinerii acestei temperaturi. Mie imi sta acul la jumatate unde cred ca ar fi 75-80 grade...
augustin87r
Am rezolvat. Termostatul pe care il aveam era intr-adevar de 83 de grade, original. Daca ii trebuie cuiva i-l dau ca eu nu o sa il mai pun.


Am pus un termostat Klaxcar si temperatura sta intre 85 și 89 de grade, conform ceasurilor lui bogdanmardare. Sigur ca or fi diferente de indicatie, dar totusi se vede ca a crescut temperatura.



velceani
nu ai facut mare lucru cu klaxcar, va merge anul asta si gata, dupa vara nu va mai deschide nici macar ca asta de l-ai avut..

Maskatu
Klaxcar sucks. Am avut si eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.