Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Compresor aer conditionat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Gorgociu
Salutare, de apx un an se aude un fluierat/un sunet metalic la compresorul de AC. Am fost la un service Dacia si mi-a zis nenele de acolo ca se schimba cu totul, ca nu se repara nimic si ca sa il schimb cat mai repede ca daca se gripeaza produce mai mult rau motorului. Motorul se aude super chinuit, ingreunat iar cand dau drumul la AC e totul normal, motorul ok si functioneaza si aerul. Eu am si servo directie. Ma gandeam sa scot compresorul ca si asa nu imi trebuie mie aer, plus de asta imi usureaza motorul, ca bani de unul nou nu am. Se poate asa ceva? Se repara compresorul? Merge o curea care sa includa pompa servo si restul inafara de compresor? Sunt varza sincer la mecanica, va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi..nu mai pot continua mult cu el asa.
dj_sweat
Salut, este posibil sa nu mai aibe ulei suficient, daca la service nu vor sa puna ulei poti sa cauti la dezmembrari un compresor folosit ca sa il schimbi.
Ca banuti cred ca este mai ieftin sa incerci cu ulei prima oara.
crick
Dupa cum spui,cind pornesti aerul, motorul functioneaza silentios,compresorul merge normal(raceste),nu face zgomot,asta inseamna ca el este ok.Zgomotul apare cind este oprit aerul,adica compresorul este oprit,deci problema nu este la compresor,ci la ambreiajul acestuia.Cind aerul este oprit,fulia (acea roata pe care calca cureaua) se invirte iar axul compresorului sta pe loc(=zgomot).Cind e pornit ,fulia se invirte si odata cu ea si axul compresorului(zgomotul dispare).In centrul fuliei ,pe axul compresorului,trebuie sa fie un rulment care functioneaza(se invirte)cind aerul este oprit,si este oprit(nu se invirte)cind aerul este pornit,exact ca la ambreiajul de la cutia de viteze.Eu cred ca acel rulment este problema si ar trebui sa existe ca piesa de schimb(e cam aiurea sa schimbi compresorul pentru un rulment), sau zgomotul mai poate veni din sistemul ambreiaj,parerea mea este ca acel compresor nu are nici o problema interioara.Celor de la service le este mai usor sa spuna ca trebuie schimbat cu totul .Eu zic sa cauti un centru de reparatii care sa fie specializat pe compresoare auto decit sa te apuci sa renunti la dotarile masinii(altii isi doresc AC )
Gorgociu
Multumesc mult, am sa caut smile.gif
Gorgociu
am demontat compresorul si e totul ok, am cumparat un rulment l-am schimbat am montat totul cu freon si merge ceas biggrin.gif
gabyu
cat tea ajuns toata treaba ca si mie imi zornaie:))
Gorgociu
40 ron rulmentul
150 mana de lucru
20 uleiul
crick
Pentru shimbarea rulmentului este nevoie de dat compresorul jos(adica de scos si gazul)?Sau ai vrut sa verifici si compresorul?
gabi_g
Daca stie cineva seria sau cotele rulmentului de fulie compresor il rog sa le posteze, si de asemenea cum se schimba acel rulment, daca e nevoie de demontarea compresorului sau se poate face pe masina fara golirea de freon.
gabi_g
Tocmai am schimbat rulmentul de la compresor. Cotele rulmentului sunt 35x55x20. Am folosit rulment echivalent cu cod DAC3555RD. Cod original 2TS2-DF0719LX2. Pretul rulmentului a fost 44 Lei. Nu a fost nevoie sa golesc compresorul de freon. Oricum pentru schimbarea rulmentului este nevoie de 3 tipuri de presa.

Pasii necesari pentru schimabrea rulmentului fuliei compresorului de aer conditionat:

1. Se desface piulita de pe ax cu tubulara de 14 si se tine contra cu un cleste de inele de siguranta cu varfuri la 90 grd.
2. Se desface cureaua de accesorii
3. Se foloseste o presa cu suruburi de M6 cu pas fin ( eu nu am gasit suruburi cu pas fin, am folosit suruburi cu pas normal - se infileteaza si astea o tura) pentru depresarea platoului de ambreiaj.
Platoul de ambreiaj are 3 gauri filetate unde se pun cele 3 suruburi de extragere.
Pentru a va face o idee despre presa, uitati-va aici: http://www.cambouis.com/bidouille/compress...teur-sanden.htm
Atentie dupa extragerea platoului de ambreiaj, pe ax unde se termina partea filetata sunt niste saibe distantiere, sa nu le pierdeti
4. Dupa scoaterea platoului de ambreiaj se vede un inel de siguranta care se deface
5. Acum se scot cele 4 suruburi care tin compresorul pe suportul lui precum si surubul de rigidizare a conductelor, care este deasupra lonjeronului.
Pentru depresarea fuliei este necesar ca axul compresorului sa fie orientat un pic in sus sa aiba loc presa
6. Se depreseaza fulia cu o presa de rulment cu 2 sau 3 ghiare, se tine compresorul cu axul inclinat spre sus.
7. Acum aveti fulia in mana, se mai demonteaza un inel de siguranta de pe fulie, pe partea opusa.
8. Se depreseaza rulmentul din fulie, asemanator cu depresarea rulmentului din tamburul de roata. Pentru depresare trebuie o bucsa cu diametrul exterior de 39 mm.
9. Se preseaza rulmentul nou in fulie. Bucsa de presare trebuie sa aiba diametrul exterior de 54 mm.
10. Se monteaza inelul de siguranta ( cel de alezaj, pe spatele fuliei)
11. Iar se tine compresorul cu axul inclinat un pic spre sus, si cu un ciocan de cauciuc se preaseaza fulia la locul ei.
12. Se monteaza inelul de siguranta ( cel de arbore)
13. Se pun saibele distantier pe ax
14. Se monteaza platoul ambreiaj, atentie are canal de pana, merge montat si cu mana.
15. Acum se fixeaza comresorul la locul lui, se pun cele 4 suruburi, se strang
16. Se pune piulita axului.
17. Se monteaza cureaua de accesorii
vior3l90
Salutare,acceasi problema am avut.o si eu,de fapt o am in continuare,cand mi.am luat masina avea un fluierat la compresor doar cand erea oprit,cand il pornea totul bine,intr.un final am aflat ca.i de la rulment,am cauta l.am gasit cu 80 lei in iarna,l.am schimbat acasa,insa la din acel moment nu s.a schimbat mare lucru,nu se mai aude la fel de urat dar totusi,mentionez ca atunci cand l.am shimbat nu am pus niciun fel de ulei,sau vasellina sau eu mai stiu ce,din cauza asta sau n.a fost rulmentul bun,el erea nou luat de la cineva de pe net,app unde pot gasii cel mai usor unul nou,ms
Danut 88
Rulmenti pentru compresorul de A/C se gasesc in targ la Vitan sau pe Soseua Fundeni e un magazin de rulmenti.
Danut 88
Mi-am cumparat rulment pentru Compresorul de A/C, marca KBS din targ la Vitan. A mai montat cineva marca asta? Sunt buni sau ....
Danut 88
Mi-am inlocuit si eu rulmentul de la compresor. Fara batai de cap, fara sa platesc pe altcineva. singur, singurel. Pun si niste poze.
georgeisfan
Pentru inlocuirea rulmentului este necesara demontarea compresorului la dci? Este pozitionat undeva jos, nu stiu daca e prea mult loc pe acolo pentru presa.
Poky
Invii subiectul pentru ca nu am gasit nimic relevant in alte parti.

Avand in vedere faptul ca e putin probabil ca masinuta sa mai prinda urmatorul sezon cald si ca aseara a inceput sa faca acel rulment foarte urat, va intreb: ce dimensiune de curea as putea folosi doar pentru antrenarea pompei de servo, eliminand compresorul in totalitate?


Multumesc,
i96nds
Au fost unele modele de SLZ - Rapsodie - care aveau pompa de servodirectie dar nu aveau A/C. Cureaua e mai scurta, poate incerci cu aceea...
Poky
Multumesc, asa am procedat in prima instanta. O mentiune este ca acea curea este intr-atat de lunga incat cuprinde si rola intinzatoare, care are suprafata cu caneluri si nu lucioasa, ca la cele cu AC.

In cautarea acelei role am gasit un compresor complet la acelasi pret smile.gif L-am schimbat si zgomotul a persistat. Vinovat: rulmentul rolei. L-am schimbat din nou (a tinut vreo 20k km anteriorul) si e in regula acum.

Numai bine,
i96nds
Deci a fost pista falsa zisa de cei din service, nu era compresorul ci era rola care facea galagie ??? Mda....

Si tu ne-ai dus in eroare, ai zis ca face doar cand e oprit A/C.... Ciudat totusi !

Cat ai dat pe noua rola intinzatoare ? Sau ai schimbat doar rulmentul din ea?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.