rdesign
19 Mar 2005, 20:09
Uitandu-ma sub farul dreapta am observat un paralelipiped ce pare din plastic negru. Din el ies doua furtune , din care unul transparent vine in sus catre semiaripa stanga, furtun care banui ca este de aerisire. Am vazut ca in partea superioara are ceva in genul unui motoras de pompita ce este alimentat electric.
Chiar habar nu am ce este si nici nu-mi imaginez utilitatea lui.
andreic
19 Mar 2005, 20:58
Sa fie oare reglajl de la faruri??
StefanT
19 Mar 2005, 22:01
QUOTE(andreic @ 19 Mar 2005, 22:58)
Sa fie oare reglajl de la faruri??
si eu zic la fel...zici ca vine de la un motoras...nu ma pricep, dar nu cumva loganul are reglaj electronic? daca da, dai de bototn si pune pe cineva sa se holbeze acolo...zic si eu..
QUOTE(Steffyx @ 19 Mar 2005, 22:01)
si eu zic la fel...zici ca vine de la un motoras...nu ma pricep, dar nu cumva loganul are reglaj electronic? daca da, dai de bototn si pune pe cineva sa se holbeze acolo...zic si eu..
o avea motoras de spalat farurile ...ca in carte zice ceva de asta ...numa ca nu au dozele alea
zic si eu ...nu m-am uitat la mine
collinro2
19 Mar 2005, 22:16
S-ar putea sa fie electrovana absorbantului de vapori de benzina. Alimentarea cu benzina la Golan este fara retur. Din rezervor pleaca si o conducta ce colecteaza vaporii de benzina, conducta ce duce la absorbantul de vapori, un recipient cu carbune activ, ce are in partea superioara o electrovana, un tub de aerisire si un furtun ce duce la rampa de injectie. Electrovana este comandata de UCE injectie, dirijind vaporii din rezervor inspre motor.
StefanT
19 Mar 2005, 22:17
QUOTE(collinro2 @ 20 Mar 2005, 00:16)
S-ar putea sa fie electrovana absorbantului de vapori de benzina.
burliu
19 Mar 2005, 22:56
nu am inteles nimic mai spune o data chestia cu vaporii de benzina ca nu am priceput nimic din ce ai povestit acolo
osirus
20 Mar 2005, 00:39
Daca este negru si e in partea dreapta sub bara,e rezervorul de recirculare a vaporilor de benzina,care e compus din absorbant de vapori,electrovana de purjare absorbant de vapori,un tub de aerisire transparent care se vede pe linga far,repartitor admisie si conducte pentru absortie!Aerisirea rezervorului se face prin acest absorbant,vaporii de benzina din circuit fiind retinuti de carbonul activ si eliminati spre a fi arsi de motor.Toata treaba este comandata de calculatorul de injectie si orice mica disfunctie a acestui sistem poate crea un ralanti instabil sau o oprire brusca a motorului!
Acest sistem e prezent si la dsn,slz,clio,megane,etc..........
ps..sper sa se inteleaga........
StefanT
20 Mar 2005, 01:44
asa da
rdesign
20 Mar 2005, 08:23
QUOTE(osirus @ 20 Mar 2005, 00:39)
Daca este negru si e in partea dreapta sub bara,......
Thanks a lot. Habar nu aveam.
collinro2
20 Mar 2005, 11:10
Cititi topicul "recuperare vapori benzina' sau asa ceva de la tutoriale, tips and tricks, scris de cine altcineva decit klaus.
leinad
20 Mar 2005, 19:27
QUOTE(osirus @ 20 Mar 2005, 00:39)
Daca este negru si e in partea dreapta sub bara,e rezervorul de recirculare a vaporilor de benzina,care e compus din absorbant de vapori,electrovana de purjare absorbant de vapori,un tub de aerisire transparent care se vede pe linga far,repartitor admisie si conducte pentru absortie!Aerisirea rezervorului se face prin acest absorbant,vaporii de benzina din circuit fiind retinuti de carbonul activ si eliminati spre a fi arsi de motor.Toata treaba este comandata de calculatorul de injectie si orice mica disfunctie a acestui sistem poate crea un ralanti instabil sau o oprire brusca a motorului!
Acest sistem e prezent si la dsn,slz,clio,megane,etc..........
ps..sper sa se inteleaga........
e prezent pe toate nivelurile de echipare logan?
lol
e prezent pe toate motoarele
nu pe toate versiunile de echipare
andreic
20 Mar 2005, 20:32
Intreb si eu acum, daca se defecteaza electrovana de care vorbim cu imi dau seama? Eventual dupa miros??
andrei_dum
21 Mar 2005, 15:30
QUOTE(collinro2 @ 19 Mar 2005, 22:16)
S-ar putea sa fie electrovana absorbantului de vapori de benzina. Alimentarea cu benzina la Golan este fara retur. Din rezervor pleaca si o conducta ce colecteaza vaporii de benzina, conducta ce duce la absorbantul de vapori, un recipient cu carbune activ, ce are in partea superioara o electrovana, un tub de aerisire si un furtun ce duce la rampa de injectie. Electrovana este comandata de UCE injectie, dirijind vaporii din rezervor inspre motor.
Te inseli.mie chiar mi-a fost schimbata conducta de retur benzina pt ca se largise un pic la partea dinspre motor si arunca gaz pe motor.Puteam face BUUUUUUUMMMMMMMMM>>>>>>>>>>>>>>>>>
Mai andrei, ia explica-ne noua, asa asezat, ca sa intelegem si noi, care este conducta aia de retur de benzina de la rampa, la Logan. Deci conducta de retur de BENZINA, pe care nu prea ai ce GAZE sa iasa ci DOAR BENZINA..
Ia zi-ne noua, unde este, de unde iese si incotro se duce... Ca poate ii informam pe cei de la dacia cu noua descoperire...
osirus
21 Mar 2005, 23:11
Da.....si daca nu poti explica cu cuvinte,poti sa faci o poza,ca sa vada si ochiu nostru conducta minune care se pare ca numai tu o ai
!
Sper sa nu mi-o luati in nume de rau, dar eu cred ca acea conducta este de fapt furtunul de egalizare pneumatic cu vapori de benzina pentru sistemul ESP de pe logan
Acum ca sa fiu un pic (dar doar putin) offtopic, vreau sa pun si eu o intrebare de ignorant: credeam ca stiu cum merge treaba cu injectia: pompa de benzina pompeaza, benzina circula rezervor->motor si retur, injectoarele se deschid mai mult sau mai putin sau deloc, benzina ramasa se intoarce in rezervor. Adica in imaginatia mea de amator habarnist, asa credeam ca functioneaza toate motoarele cu injectie. Da' va aud pe voi zicand ca Loganu' nu are retur de benzina - cum functioneaza? Sunteti simpatici sa explicati si unor ageamii ca mine?
Fiti antena:
Pompa de benzina baga o presiune (usor variabila - parca in jur de 3,5 bari) mai mare decat presiunea necesara injectoarelor (3 bari ± 0,2 bari).
Pentru ca pe injectoare sa fie presiunea exacta de 3 bari, exista o supapa de reglaj a presiunii care are doua iesiri: una spre rampa de injectoare, una spre retur.
La DSN aceasta supapa de reglaj al presiunii (regulator de presiune) este pe rampa de injectoare, motiv pentru care exista conducta de retur care spleaca din rampa (de fapt din regulatorul de presiune montat pe rampa) si se duce in spate la rezervor.
De la SLZ la deal, inclusiv LGN, regulatorul de presiune este solidar cu pompa in rezervor, iar returul este tot in rezervor (acesta este si unul din motivele pentru care nu exista filtru extern de benzina la Solenza si Logan, pentru ca la iesirea din pompa presiunea este deja 3 atm cat e necesar pe rampa, iar un filtru in aceasta pozitie poate reduce aceasta presiune; la DSN acest filtru era inainte de regulator, si chiar daca scadea putin presiunea, tot era mai mare decat 3 atm necesara injectoarelor).
Deci, la toate versiunile exista acest regulator de presiune, insa nu in aceeasi pozitie. Asa ca la Logan NU EXISTA conducta de retur care sa porneasca de la motor. Este doar un stutz in rezervor...
Numai la DSN exista conducta de retur de la motor (sa nu va prind ca-mi atrageti atentia ca si la berlina ca va dau avertismente!).
Asa ca, dat fiind aceste date, eu astept cu interes deosebit descrierea circuitului de retur de benzina de care mentioneaza Andrei.
ar_logan
22 Mar 2005, 14:58
Sa inteleg caci filtrul de benzina nu se poate schimba????
Nu. Decat cu pompa cu tot. Poti incerca ghidusii de desfacere pompa, dar rezultatele la remontare vor fi ... dubioase
Mihai_E
22 Mar 2005, 17:07
stati sa-nteleg si io ceva:
io schimb filtru' de benzina din 20000 in 20000 km.
la SLZ si LGN numai daca nu esti cumva nitel sarit sa schimbi pompa din 20000 in 20000 km, altfel filtru ala ramine, ca sa zic asa, pe viata. ori ceva imi scapa, ori astia de la dacia sint de-a dreptu cretini, mai ales in conditiile in care se stie ce calitate are combustibilul in Ro.
osirus
22 Mar 2005, 22:07
Stai linistit ca aici nu se mai schimba asa cum stii tu!Asa des se face la vehiculele echipate cu filtru benzina exterior!
Din cite stiu se face pe la 60 mii!
"canistra de carbon" ...am schimbat-o eu dupa ce am busit pe unu cu partea dreapta fata si armatura de la bara a spart-o...
costa cam 1.3 milioane sa o schimbati...si consumul creste cu aprox 1,5-2 litrii in lipsa ei...
micutu
15 Apr 2005, 16:26
apropo de necunoscute ... am vazut niste picaturi de vaselina (ulei) sub masina ... cu lanterna am vazut pe fiecare parte a masinii (undeva pe la mijloc) cate un fitil (?) care atarna cativa centimetri si este imbibat cu vaselina. asa "are" toate? si daca da ... ce rol au?
bassfreak
15 Apr 2005, 17:01
daca acele fitile le-ai vazut pe fiecare parte a masinii, mai exact in praguri, atunci acelea sunt dopurile care au fost puse in praguri. ele trebuiau scoase la livrare pentru ca altfel nu se scurge apa din masina - in caz ca ajunge accidental apa in masina.
am vazut la multe loganuri pe strada ca inca mai au aceste 'fitiluri' atarnand in praguri. nu inteleg de ce dealerii nu isi fac treaba. ele trebuiau scoase cand se urca masina pe rampa pentru verificare. parerea mea: scoate-le tu sau dute la un service dacia sa ti le scoata.
la mine le-au scos imediat cand au vazut. aveam apa sub mocheta pedalier adunata de la zapada din toata iarna
micutu
15 Apr 2005, 21:39
la service-ul meu n-au avut rampa ... e showroom ...
daca trag de ele e suficient sau e nevoie de ceva mai special?
Trage-le cu mana ca nu le doare,au fost puse cand s-a dat stratul de protectie pentru a nu curge, pana se solidifica.
Dodone
17 Jun 2009, 22:15
Si la masina din semnatura este "canistra de carbon", tot langa farul drepta.
La mine exista si filtru extern de benzina.
De
andrei_dum mai stie cineva ceva ?
V a L y O
20 Jun 2009, 16:55
Cred ca ai sapat adanc rau de ai gasit topicul asta din 2005.
sandy461229
3 Jul 2009, 09:25
QUOTE(collinro2 @ 19 Mar 2005, 23:16)
S-ar putea sa fie electrovana absorbantului de vapori de benzina. Alimentarea cu benzina la Golan este fara retur. Din rezervor pleaca si o conducta ce colecteaza vaporii de benzina, conducta ce duce la absorbantul de vapori, un recipient cu carbune activ, ce are in partea superioara o electrovana, un tub de aerisire si un furtun ce duce la rampa de injectie. Electrovana este comandata de UCE injectie, dirijind vaporii din rezervor inspre motor.
I se mai spune si "canistra de carbon"
Brainie
23 Dec 2010, 11:08
Știe cineva, piesele din poze fac parte din dotarea Loganului, și dacă da, care ar fi rolul lor ? Le-am găsit în portbagaj, în ”buzunarul” din dreapta, pe sub mochetă, când am făcut curățenie.
[attachmentid=1627682525] [attachmentid=1627682526] [attachmentid=1627682527]
[attachmentid=1627682528] [attachmentid=1627682529]
v.liviu
23 Dec 2010, 11:41
Prima piesa este cauciucul opritor care face sa nu se loveasca bratele portbagajului de caroserie. Mai pica din cand in cand, si eu am patit la fel. Fara ele capota are o cursa un pic mai lunga, dar nu loveste luneta.
alphred
25 Dec 2010, 21:37
a doua piesa e un niplu, dar daca era curat nu cred ca facea parte din masina ci a ajuns intamplator acolo.
Brainie
7 Mar 2011, 14:04
Revin. Știe cineva cum se montează tamponul ăla pe brațul capotei portbagaj ? Cu mâna nu prea merge (drept e că nu sunt Oncescu sau Fachiru'). Am încercat pe urmă cu o tijă (un electrod) în gaura centrală; am împins cât am putut, arcuind electrodul in toate parțile, pentru ca forța să fie aplicată puțin asimetric, pe rând, din toate părțile. A intrat parțial, dar nu suficient ca să rămână la locul lui. Alte idei ? O trebui vreo tijă mai șmecheră, cu cap bombat (ca să nu străpungă vârful conului), și în rest subțire ( ca să permită conului să se strângă până intră complet în gaură) ? Electrodul era de vreo 3 mm diametru.
cielo99
7 Mar 2011, 15:29
Incearca sa-i ungi varful cu putina vaselina.Aluneca si intra mai usor in gaura.
Brainie
8 Mar 2011, 09:05
Probabil că ar intra mai ușor. Dar scopul e să rămână captiv la locul de muncă, și atunci unsoarea poate nu-i face bine.
Poti sa-l ungi si cu sapun lichid sau detergent de vase. Incearca sa-l bagi putin oblic si apoi sa-l rotesti sa intre tabla in canal.
Brainie
14 Mar 2011, 10:02
Rezolvat. Cu săpun a intrat chiar ușor. Drept e că a și ieșit la fel de ușor când am tras de el pentru probă. L-am pus la loc și sper să nu mai iasă după ce se usucă săpunul.
tribunul
9 Feb 2015, 17:39
Ca sa nu mai deschid un alt topic, scriu aici.
Caut acele saibe de cauciuc care vin la prinderea cutiei (cu filtrul de aer) pe motor.
Am bagat deja saibe metalice, dar cand pornesc motorul si e frig, face ca un tractoras.
Se gasesc separat?
andreig1982
9 Feb 2015, 19:20
se gasesc, dar nu stiu cat te incanta pretul
codul de produs renault ar fi 7701 069 214 iar pretul este de 23 de lei bucata la piesenet
sau cica s-ar potrivi bucsa de la tija de sustine a capotei
aia ar fi doar 3 lei la un baiat de pe forumul celalalt
tribunul
9 Feb 2015, 19:53
si-mi trebuie 4 bucati ...
Da' niste garnituri de obertain nu merg?
Pune cu incredere garnituri de la tija de sustinere a capotei, nu o sa mai faca joc niciodata.
george_scala_2004
10 Feb 2015, 08:08
QUOTE(andreig1982 @ 9 Feb 2015, 19:20)
se gasesc, dar nu stiu cat te incanta pretul
codul de produs renault ar fi 7701 069 214 iar pretul este de 23 de lei bucata la piesenet
sau cica s-ar potrivi bucsa de la tija de sustine a capotei
aia ar fi doar 3 lei la un baiat de pe forumul celalalt
http://www.original-genuine-spare-parts.co...8renault%29.htm
vladut88
10 Feb 2015, 23:30
Eu am pus garnituri de la filtru de aer de la dacie 1300 /1310 etc , intra al naibi de greu , trebe bagate in apa calda si carcasa de la filtru sa fie calda ca daca e rece se rup urechile . Garhitur de filtru de 1300 gasesti la remat cu roaba
tribunul
15 Feb 2015, 20:01
Cele de pe fata erau pietrificate, cele de pe spate erau ok, nu necesitau inlocuire.
IRONICK
15 Feb 2015, 20:31
QUOTE(andreig1982 @ 9 Feb 2015, 18:20)
sau cica s-ar potrivi bucsa de la tija de sustine a capotei
se potrivesc bucsele alea de aproape 8 ani pe forum, ca scrie cu recomandare. dar nu are cine sa citeasca
[attachmentid=1628031400][attachmentid=1628031401] [attachmentid=1628031402] [attachmentid=1628031403] [attachmentid=1628031404]
H E L P !
Caut aceasta piesa, am inteles ca este garnitura dintre suportul filtrului de aer si carburator. Daca aveti cod sau sursa mi-ar fi de mare ajutor. Merci.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.